AndroidHealthClinic

Boto's log '09

• Topic Starter Topic Starter
Even eerste versie van voedingsschema gemaakt.

Wanneer er meerdere opties staan (bv bij de kip ananas, appelmoes of rijst) dan heb ik de gemiddelde waarden genomen omdat deze heel dicht bij elkaar in de buurt liggen.

7 maaltijden en 4300kcal is wat veel, maar weet uit ervaring dat wel eens een maaltijd wegvalt op een drukke dag en dan heb ik liever die marge.

Op- of aanmerkingen?

Bijlagen

ja, warom kies je voor zoveel vet in je schema?

Veel? 23% vind ik niet teveel eerlijk gezegd. Ik heb nu dagen van 30+ met al die rommel en ik wordt amper vetter, dus voor mij is dit best wel oke denk ik. Eiwitinname (exact 3xbw) moet zeker niet hoger en de khoolydraten zitten ook wel vrij goed.

Komt dan nog eens voornamelijk van de noten, eieren, kaas & vlees, dus ik zou zeggen dat het een gezonde en evenwichtige bron van vetten is?

Maak is een verhouding verzadigd/onverzadigd. Hoort ongeveer 1:4 te zijn dacht ik.

22 30 34 zijn de verhoudingen
Maar maakt niks uit, gainen ga je zeker.. ben onder de indruk van je schema, houd ons op de hoogte!

Hoezo 22 30 34? Dan kom ik uit op 86? :p
Ik hanteer standaard ongeveer 30, 50, 20.

Zijn de verhoudingen tussen verzadigd en onverzadigd zo belangrijk dan beginnerbb? Lijkt nu idd wel helemaal niet op de 1:4. Misschien spek/worstjes er maar uit gooien dan. ;)

Hoezo 22 30 34? Dan kom ik uit op 86? :p
Ik hanteer standaard ongeveer 30, 50, 20.

Zijn de verhoudingen tussen verzadigd en onverzadigd zo belangrijk dan beginnerbb? Lijkt nu idd wel helemaal niet op de 1:4. Misschien spek/worstjes er maar uit gooien dan. ;)

Neuh, om puur te bulken boeit het natuurlijk geen fl**ker. Om gezond te eten maakt het iets meer uit, maar moet toegeven dat ik me er ook niet altijd aan houd hoor.
Maar goed, vooral essentiële vetten zijn belangrijk, omega 3&6.

DuDe, ik wil niet veel zeggen hoor, maar er klopt geen reet van je schema
240 * 4 = 963
326 * 4 = 1300
167 * 9 = 1504
Totaal = 3768

Jij schrijft 4320 in je schema

Die procenten Eiwit:22 KH:30 Vet:34 kloppen..

Je krijgt 600 kcal minder binnen dan jij denkt.. je rekent de voedingswaarde verkeerd uit..

Ik reken helemaal niets uit.

Ik haal alles gewoon van voedingswaardenlijsten waarbij de kcal al uitgerekend staan.

Nou mooi, dan is het 3800 kcal, nog steeds meer dan genoeg voor me.

Ik weet wel aan wat het deels kan liggen. Hier en daar voeg ik flink wat mayonaise of suiker toe en daar komen wel een x-honderd aantal kcal voor bij, maar daarvan zet ik geen verdere voedingswaarden in, buiten de vetten van de mayonaise dan.

Drink trouwens minstens een litertje fruitsap of multivitaminendoos op op een dag, is alweer 500 kcal. Zal hoe dan ook wel toekomen met die 7 maaltijden denk ik zo? :scratch:

DuDe, ik wil niet veel zeggen hoor, maar er klopt geen reet van je schema
240 * 4 = 963
326 * 4 = 1300
167 * 9 = 1504
Totaal = 3768

Jij schrijft 4320 in je schema

Die procenten Eiwit:22 KH:30 Vet:34 kloppen..

22+30+34 = 86%. What happend to the other 14???

22+30+34 = 86%. What happend to the other 14???

Het klopt niet omdat hij zijn totaal kcal verkeerd heeft uitgerekent, of zijn KEV verhouding.. als je alle drie de KEV vermenigvuldigd met 4,4,9 dan kom je op 3600 uit,niet op 4300.. darom klopt het niet..

Vetten kan toch nooit 34% zijn omdat deze tellen voor meer kcal? Ik dacht dat in de berekening altijd werd gekeken naar het aantal grammen, niet de verhouding tegenover de kcal.

Het klopt niet omdat hij zijn totaal kcal verkeerd heeft uitgerekent, of zijn KEV verhouding.. als je alle drie de KEV vermenigvuldigd met 4,4,9 dan kom je op 3600 uit,niet op 4300.. darom klopt het niet..

Weet jij waarover je bezig bent?

Als je jouw procenten optelt kom je niet aan 100%.
Die 4,4,9 is gewoon om kcal en kJ in elkaar om te zetten.

Wat een wiskundig gezeur allemaal.
Goed schema gewoon vreten kijken wat er gebeurd, hier ga je zeker op gainen bro met goede trainingen!

Even eerste versie van voedingsschema gemaakt.

Wanneer er meerdere opties staan (bv bij de kip ananas, appelmoes of rijst) dan heb ik de gemiddelde waarden genomen omdat deze heel dicht bij elkaar in de buurt liggen.

7 maaltijden en 4300kcal is wat veel, maar weet uit ervaring dat wel eens een maaltijd wegvalt op een drukke dag en dan heb ik liever die marge.

Op- of aanmerkingen?

Zo zou ik het doen;

ps; hoe laat train je eigenlijk? dat mis ik in je eetschema....

maaltijd 1;
whey-shake toevoegen, altijd snelle eiwitten in de morgen omdat je de hele nacht zonder hebt gezeten.
Beter eet je brinta of havermout als fatsoenlijke kh-bron, maargoed moet je zelf weten.

maaltijd 2;
spek of worstjes? nutteloze shit, alleen maar verzadigd vet, optieven ermee.
ik zou gewoon een omelet van 6 eieren maken, 3 is wat magertjes.
en wat carbs toevoegen; 100gram rijst ofzo.

maaltijd 3;
goed

maaltijd 4;
goed

maaltijd 5;
zorg dat het een uitgebalanceerde meal is, met waardevolle groentes en een fatsoenlijke eiwitbron.

maaltijd 6;
300gram appelmoes of 100gram rijst?
dat is toch helemaal niet met elkaar te vergelijken???
Ik zal de keuze voor je maken; appelmoes is voor kinderen die het hun eten niet lekker vinden dus dan hebben ze wat om het te vermengen.
100gram rijst is beter.

maaltijd 7;
kwark met honing, suiker is vergif.

Verder zou ik wat supps toevoegen;
vit C 1000mg tabs
multivitamine/minerale tabs
visolie capsules
vit E 300iu capsules

Mijn inziens onmisbare toevoegingen op een wat eenzijdig schema.

Wat een wiskundig gezeur allemaal.
Goed schema gewoon vreten kijken wat er gebeurd, hier ga je zeker op gainen bro met goede trainingen!

Vind ik dus ook, zolang het voldoende is hoef ik niet tot op de gram te weten wat ik nu juist vreet.

Dacht ik dus ook.

Zo zou ik het doen;

ps; hoe laat train je eigenlijk? dat mis ik in je eetschema....

maaltijd 1;
whey-shake toevoegen, altijd snelle eiwitten in de morgen omdat je de hele nacht zonder hebt gezeten.
Beter eet je brinta of havermout als fatsoenlijke kh-bron, maargoed moet je zelf weten.

maaltijd 2;
spek of worstjes? nutteloze shit, alleen maar verzadigd vet, optieven ermee.
ik zou gewoon een omelet van 6 eieren maken, 3 is wat magertjes.
en wat carbs toevoegen; 100gram rijst ofzo.

maaltijd 3;
goed

maaltijd 4;
goed

maaltijd 5;
zorg dat het een uitgebalanceerde meal is, met waardevolle groentes en een fatsoenlijke eiwitbron.

maaltijd 6;
300gram appelmoes of 100gram rijst?
dat is toch helemaal niet met elkaar te vergelijken???
Ik zal de keuze voor je maken; appelmoes is voor kinderen die het hun eten niet lekker vinden dus dan hebben ze wat om het te vermengen.
100gram rijst is beter.

maaltijd 7;
kwark met honing, suiker is vergif.

Verder zou ik wat supps toevoegen;
vit C 1000mg tabs
multivitamine/minerale tabs
visolie capsules
vit E 300iu capsules

Mijn inziens onmisbare toevoegingen op een wat eenzijdig schema.

Klopt loo, dat zijn goede tips die je daar geeft.

Ik train ofwel smiddags rond 16u ofwel na avondmaal rond 19-20u.

Brinta & havermout krijg ik nogal moeilijk binnen, daarentegen eet ik graag mijn bokes met wat nootjes bij. :D Wil graag het evenwicht houden tussen persoonlijke voorkeur en ideale maaltijden, omdat ik het schema wel zo goed mogelijk wil volhouden en het moet ook niet afzien worden, ik doe dit nog steeds puur recreatief en op dit niveau vind ik het ook helemaal niet nodig. Die wheyshake kan ik wel makkelijk doen ja.

Uiteraard maak ik een groot ommelet van 6 eieren, ik snij het dan gewoon in tweeën voor twee dagen.

Maaltijd 5 is altijd met een flinke portie groenten, een bron van khoolydraten en een stevig stuk vlees of vis, ik heb een goede kok als moeder. :o

100gr rijst is natuurlijk beter maar appelmoes zag ik Itastallion67 bijvoorbeeld hele dagen eten in de bulk, vandaar dat die erbij staat. Eet heel makkelijk weg ook. Qua khoolydraten natuurlijk niet te vergelijken en dan is 100gr rijst natuurlijk serieus beter.

Die honing zal ik eens proberen. ;)

Maar heb ik die supps dan echt nodig volgens jou?

Moet er wel bij vermelden dat een dergelijk schema voor mij al heel geavanceerd is als je ziet wat ik allemaal binnen speel op een normale dag. Ik wil geen extreem vervelend gedoe om het dan na 2 weken op te geven.

Laatst bewerkt:

De richtlijn is:
1 gr eiwit = 4kcal
1gr KH = 4kcal
1 gr vet = 9kcal

Maar ik zou eerder de kcal geloven die achterop een pak staan, dan het zelf gaan uitrekenen met deze richtlijn. Want zoals met elke richtlijn klopt het nooit precies.

Om een beetje te muggenziften:
het is 1kcal = +-4.184kJ (enzovoort).

Uiteindelijk komt dat juist uit, maar dan moet je niet het getal 4 gebruiken maar 4,184....

;)

Om een beetje te muggenziften:
het is 1kcal = +-4.184kJ (enzovoort).

Uiteindelijk komt dat juist uit, maar dan moet je niet het getal 4 gebruiken maar 4,184....

;)

Huh, maar als je een product hebt met de volgende inhoud per 100 gram:
22 gr eiwit
20 gr vet
58 gr Koolhydraten

Dan zou het dus uit 100 kcal bestaan volgens jou. Daar klopt toch niks van?
En dan zou 1 kcal vet ook uit meer kj bestaan?

Terug
Naar boven