AndroidHealthClinic

Boto's log '09

• Topic Starter Topic Starter
Jo Bro,

Heb dat artikeltje ff een beetje doorgelezen maar je hoort ze niet lullen over deadlifts om bepaalde spiergroepen aan te pakken terwijl ze wel heel nadrukkelijk bepaalde oefeningen aanwijzen om bepaalde spiergroepen te trainen!... Waarom heb jij er wel voor gekozen??

Voldoet HST beetje aan je verwachtingen?

Heb ervoor gekozen omdat ik het een super oefening blijf vinden en ik in het najaar sowieso me wat meer ga toespitsen op het powerliften, lekker beulen in de winter. ;) ( Langzaam maar zeker naar de 90kg kruipen en dan rond de lente van 2010 eens cutten om te zien wat er rond 9-10% van over blijft, bedoeling is ongeveer 85. ;) )

Moeilijk te zeggen of het aan de verwachtingen zal voldoen. Sowieso wel een aangename afwisseling maar niet erg correct om nu te controleren met andere trainingsschema's omdat ik het tegenwoordig iets drukker heb dan de vorige maanden, en dat blijft nog een kleine maand zo. :)

Sterke chins!

Moet je bij kuiten ook je benen helemaal wijd doen omdat die rails anders in de weg zit bij die 45graden leg press? Of kan jij je hakken wel goed laten zakken zonder dat ie tegen de rails komt?

Hmm heb ik geen last van, is bij ons volledig open in het midden. Kan mn hakken dus volledig laten zakken.

Daarbij hebben we hier 3 of 4 (zou eens goed moeten tellen :D) leg presses dus genoeg variatie mogelijk. :o

Goede training (ben ik nog nooit in je log geweest?) en zeker die chins/dips met extra kg zijn 2 hele goede.
DL goed op reps gepakt.:)
26 graden...pffff kun je mij opvegen.;)

Bedankt. :) Je kon me ook wel opvegen hoor. :D Erg gek.. Rond de middag was het niet eens zo warm, maar rond 3uur kwam de zon er door. Aangezien de gym zo'n soort van platen heeft (zoals dikwijls in grote oude zalen) ipv een echt dak warmt het er nogal snel op. :D

Zal je log één dezer ook eens bekijken, atletiek heeft me altijd wel geboeid. Jammer genoeg nooit erg goed in geweest en flinke platvoeten (schuin lopen op piste = erg belastend). Heb het wel nog eens een maand of twee geprobeerd maar was niets voor mij.

Die platvoeten heb ik ook hoor. Het wordt nog een duel voor de trainer om me op mijn teentjes te laten lopen.;):)
Je kunt me al horen op 20 meter afstand>the elephant-walk.

Die platvoeten heb ik ook hoor. Het wordt nog een duel voor de trainer om me op mijn teentjes te laten lopen.;):)
Je kunt me al horen op 20 meter afstand>the elephant-walk.

Hehe. :D Bij mij hadden ze vroeger bijna een operatie gedaan, vrij serieus dus. :mad: Voetzool komt aan de buitenkant zo'n 15mm voorbij mn enkel, kan je nagaan hoe scheef mn linkervoet staat. :o Maar goed, amper last van in het dagelijkse leven.

Training 27/05 :

Parallel squat
10x90
10x90

Bench
10x65
10x75 volume pr (zonder spotter ofzo ook, laatste rep ging nog zonder problemen omhoog. 10x80 volgende week vrijdag?)

Bent-over-row
10x60
10x70 volume pr

Military Press
10x45
10x45 (onderrug heeft rust nodig... Op een goeie dag druk ik binnenkort 5x65 :cool:)

Dips
10xBW+10kg
6xBW+10kg (+4xBW+10kg erna)

Chins
10xBW
10xBW

Triceps One Arm Rope ext.
10x
10x
10x
10x

Triceps Dumbbell Ext.
10x14
10x12
10x10

Triceps pushdowns
10x
10x
10x

Cardio : op zo'n fietsding
20min @ niveau 8 = 200kcal (is dat een beetje redelijk?)
85-95 Rotaties/minuut @ 30-33km/u
Voltage (of wat het ook is) = +- 200-230
Afstand = 10km
Hartslag 140-145

Beetje wennen zo'n ding maar wel leuk, had een raar gevoel als ik erna afstapte en ging wandelen door de gym. Kon wel nog een stukje sneller als ik hem hoger had ingesteld. Vanaf 110 rotaties werd het moeilijk om nog serieus te blijven zitten en trappen op zo'n fiets. Na de examens 3x/week ritjes van 30-40min.

Beetje afgeweken van normale training, maar dit met de gedachtegang dat ik vrijdag niet ga squaten, deadliften, benchen en military press'en. Onderug heeft wat rust nodig. Ben er nog niet echt uit wat ik ga doen. Kuiten zullen ook nog naar de ruk zijn. Enkel benen, biceps en schouders zijn iets of wat te trainen.

Laatst bewerkt:
Goed bezig krokettenbakker! Misschien moet je eens op tijd gaan slapen zoals ik doe, dan ben je vrijdag wel uitgerust om je normale training te doen. Ik weet het zeker, denk ik.

Even vooraf wat bedenkingen : Enorm katabole week gehad, erg druk met school geweest. Laatste training was van woensdag en gemiddeld sindsdien zo'n 5-6uur slaap gehad per nacht en geleefd op 2500-3000kcal per dag. :o

Training 27/05 :

Parallel squat
10x90
8x100 (hmm zwak, geen kracht)

Bench
10x75
10x80 volume pr (de 100 zit er wel in.. nog even geduld..)

Military Press
10x50
6x60 volume pr (geen idee waarom ik perse 60 wou drukken, ging gewoon vlotjes dus ik dacht, laten we even rep-out doen op 60)

Deadlift
10x115
10x120 (verdomme erg zwak! houding zat niet goed, linkerkant vd onderrug voelde niet lekker, ... ****!!!)

Dips
10xBW
10xBW+12,5kg

Chins
10xBW+12,5kg
10xBW+12,5kg

Triceps One Arm Rope ext.
10x
10x

Triceps Dumbbell Ext.
10x14
10x12
10x10 (supersets)

Dumbbell Curls
10x12
10x14

Machine Calve Raises
15x35
15x40

Na de training 15min lopen duizelen, op de grond gelegen in de kleedkamer etc. . Uiteindelijk toch maar een douche genomen met constant een vreselijk misselijk gevoel en uiteindelijk toen ik net uit de douche stapte beginnen overgeven. Overal (vermoedelijk..) restanten kip en kwark gekatapulteerd op de vloer en muur. Stond ik daar lijkwit in mn blote fl**ker te kotsen in de spoelbak. :roflol: Gelukkig was er niet veel volk. De opkuis bespaar ik jullie. ;)

Zou normaal nooit gebeurd zijn denk ik met zo'n training maar met die examens, k*tvoeding, k*trust en dat weer (was binnen weer goed warm) verbaast het mij niets dat ik eens over mn nek ga. Had na de deadlifts ook een AA-drink gedronken en denk dat die me misvallen is.

Hardcore :kots: :hedbang:

Wel zonde van die kip :p

Jammer van je SQUAT maar wel ZEER NETTE BENCH!!

Maar is 5/6 uur slaap zo weinig dan? Ik lig altijd maar 8 uur op bed waarvan 5/6 slaap, of is het geen 5/6 slaap?

Ow ja,

GEEN AA MEER, heb van een ervaren sporter (Jongen bij mij uit de klas die op topniveau sprint) aangeraden gerkregen geen AA te nemen, hier wordt je naar van tijdens het sporten.. Neem AQUARIUS zegt hij..

Bedankt kerels.

Hangt er van af Spanksta, meestal is het slechts die 5/6uur dat ik in bed lig, maar slaap wel snel in. Soms is het de volle 5-6uur slaap, soms niet. Meestal van +-3u 's nachts tot 8-9uur 's morgens.

Die AA kan het hem wel eens gedaan hebben, had nog eens zo'n soortgelijk drankje waarmee ik het lastig kreeg. Die Maximize Red Max en idd aquarius ofzo doen het wel beter, nooit last mee gehad.

Achteraf trouwens nog wat nagepraat met twee kerels die american football spelen bij mij in het dorp. Leek me wel cool, denk dat ik in de zomer eens een kijkje ga nemen.

Zonde van die kostbare proteines:D.

Lekker bezig met je trainingen de laatse tijd.
Hoe bevalt dat HST tot nu toe pak je er veel massa mee?

Maak zeker wel enige krachtprogressie op hst enkel op vlak van massa niet echt nu, maar dat ligt puur aan de externe factoren.

Waar doel je dan op voeding, stress?

Nogmaals lol @ je sig. De mods moeten Luppie terughalen het was altijd lachen met die gast.

Haha vind ik dus ook, goed gelachen met die kerel.

Tja is momenteel stress, voeding, slaaptekort, ... . :) Morgen zwaarste examen al gedaan dus dan iets meer speling. Nu maar eens eerst verder studeren. ;)

ongelooflijke k*ttraining vandaag.
Ik ben sinds vandaag gekapt met HST, kan al 2 weken maar 2x trainen in de week en de komende 2 weken blijft dat zo. Bovendien is mijn kracht en energielevel te triest tegenwoordig dus ga ik de komende 2 weken gewoon 4x een beetje vanalles trainen en vanaf erna weer knallen. Jammer want ik merkte zeker dat het wat voor me deed, kan het nu enkel niet goed doen, dan doen ik het liever helemaal niet ipv te gaan doen alsof ik het allemaal netjes volg.
Vandaag dus ook beetje vanalles gedaan, trok nergens op.

Training 05/06 :

Fullsquat
10x60
8x80
5x90
3x100

Legpress 45° omhoog (nog een beetje wennen dus gewichten lijken sowieso nergens op)
15x100
12x140
12x140

Bench
15x40
10x60
6x80 (the ****..)

BOR
10x60
10x60
10x60

Latpulldowns
10x
8x
8x

Dips
10xBW
10xBW

Chins
10xBW
10xBW

MP
10x40
5x50
5x50 (niet volluit gegaan maar ging sowieso niet veel hoger gegaan zijn, pff..)

Cable Curls
15x
12x
10x

Triceps rope extensions
12x
12x
8x

Trainingstijd 40 minuten. Snel doorgetraind, dat wel.

Trok dus nergens op en nu zal het even aanklooien worden. Geen probleem, kan ik er straks weer met volle kracht tegenaan, is mijn motivatie zoals ik die had in maart weer volledig terug. Oorzaak is vandaag bijv alweer 5 uur slaap (van 3u tem 8u) en dit heb ik gegeten van 9u tem 6uur 's avonds : 6 boterhammen met beleg (2x3), 100gr rijst, 150gr vlees en 150gr groenten. Na de training nog een flinke maaltijd en nu 500gr kwark, 3 stukken fruit erin en 50gr rozijnen en handje noten. Vijgen na Pasen natuurlijk.
Tja, ik vraag er zelf om natuurlijk zo. Maar weet dat ik in de examens door meer dan alleen weinig tijd gewoon niet kan groeien en hard trainen en goede voeding me desondanks geen tot weinig resultaat zal opleveren. Dan relax ik liever nu en steek ik die energie in het studeren. Om te gainen moet ik mijn trainingsfocus hebben waarbij ik constant naar de nieuwe training en maaltijd toeleef, dat kan ik nu even niet.

Weekje relaxen is ook goed voor je!! Je staat geloof ik al 3 maanden volgas te knallen dusse dat weekje rust is super voor je zenuwstelsel!!

Spankie had trouwens met gebruik van AAtjes want daar moet je echt van kotsen!! Eerste week in mijn nieuwe sportschool stimuleerde me fitnessmaatje ook om AA's en Red Bull's enzo te nemen, nou stond 4 van de 5 dagen toen te kotsen!!

Die AA raak ik inderdaad niet meer aan.

Zit idd al 4 maandjes best goed te trainen, met 1x een week minder goed en nu de laatste 2 weken wat minder. Het leuke aan mijn gains is dat ik momenteel niet erg moet uitkijken om te verliezen. Omdat ik zo traag en in periodes progressie boek blijft het allemaal netjes hangen als ik het even moeilijker heb. In de zomer maar een tweede progressieperiode forceren. ;)
Weeg momenteel 83kg zonder kleren en op nuchtere maag, verschilletje van een goeie 7kg tegenover begin februari, daar zal wel iets van spiermassa op zitten. :)

Vanavond hopelijk tijd om te trainen. Heb snel mijn trainingsschema voor vanaf 22 juni in elkaar geflanst. Zoals ik even terug al zei wordt het een vijfdaagse split met 2x/week 40 cardio en de nadruk op mijn zwakke spiergroepen (triceps en kuiten).

drb77m.jpg

1rzy4n.jpg

Als er bv staat 3x 12 tot 6 dan betekent dit dus een setje van 12 reps, dan 10 of 8 reps en vervolgens 6 reps. Steeds met oplopend gewicht.
Bij de kuiten/triceps-dagen varieer ik zoveel mogelijk. Enerzijds om voldoende prikkels te krijgen, anders omdat er eenmaal zoveel goeie oefeningen bestaan dat het zonde zou zijn een oefening meer dan eens per week te doen.

Opmerkingen zijn welkom. :)

edit : die "rear" moest trouwens zijkant zijn :rolleyes: Beetje verstrooid laatste tijd. ;)

Laatst bewerkt:
4 bicepsoefeningen een dag voor rug???

En hoezo triceps en kuiten 2x per week?

Goeie opmerking dat over die dag voor de rug. Zijn in feite wel maar 2x 3x8 en 2 x 2x8 in supersetvorm, niet zo zwaar dus.
Maar heb er nooit echt last van gehad..?

Over tri/kuiten : Staat bovenaan al. Zijn achterlopende spiergroepen en die mogen hard aangepakt worden. Intensiteit hou ik op beide trainingen relatief licht.

Persoonlijk vind ik vier bicepsoefeningen al iets te veel van het goede. Maar als jij het nodig hebt is het prima natuurlijk.
En een dag voor rug zei ik, omdat ik snel spierpijn in mijn biceps heb, en om dan volgende dag rug te doen zou in mijn geval niet verstandig zijn.

Maar als het voor jou werkt, dan moet je het vooral doen :thumb:

Ik zal het testen beginnerbb, want ik geef je wel gelijk, het is niet ideaal. Zelf heb ik nooit spierpijn in mijn biceps, laat staan bij 10 sets waarvan 4 vrij licht dus het zal testen worden.

Terug
Naar boven