AndroidHealthClinic

Brian's Training log (Cut)

• Topic Starter Topic Starter
23/04 : Upper body

Vanwege ik morgen geen tijd heb, vandaag de training gedaan.
Bij bankdrukken en pull up geen verbetering met vorige week.
Shoulder press 2 reps meer en bij chest fly 1 meer.
Reverse pulley ga ik volgende keer via machine doen, vind via pulley niet aangenaam en heb de indruk dat ik meer mijn triceps ermee train.
Ook de barbell curl heb ik vervangen met de bicep curl pulley,vind deze fijner aanvoelen op de biceps.

Screenshot_20220423-193723_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220423-193735_Virtuagym.jpg

Vandaag rustdag, maar wel de opmeting van het weekgemiddelde etc.

Weekgemiddelde week 1: 90.5kg
Weekgemiddelde week 2: 89.6kg
Weekgemiddelde week 3: 89.3kg
Weekgemiddelde week 4: 89 kg
Weekgemiddelde week 5: 88.3kg
Weekgemiddelde week 6: 87.5kg
Weekgemiddelde week 7: 87.1kg

Waist : 87cm

20220423_195137.jpg
20220423_195143.jpg

25/04 : Legs

Na een zeer slechte nacht en uiteraard een lange werkdag dan toch nog volop kunnen trainen, 1x begonnen kwam de energie naar boven.
enkele aanpassingen gedaan tegenover vorige weken, zo heb ik bv hip thrust eruit gelaten want vond deze maar niets was meer een gedoe voor me dan dat ik aan de oefening bezig was.
heb er lying hamstring curls bij gedaan en ook de split bulgarian split, deze doe ik ook op zondags tijdens lower body vind hem wel hard branden.

Workout ging goed, volgende week de squat naar 4x12 te brengen.
leg extension ga ik ook voor meer reps voor alleer ik gewicht bij doe.

Screenshot_20220425-151642_Virtuagym.jpg

Screenshot_20220425-151650_Virtuagym.jpg

26/04: pull day.

Lat pulldown verlaagt met 5kg, mijn form is veel beter nu, lijkt me ook belangrijkste..
Algemeen goede workout voor de rest, ook nog 30 min gelopen vandaag.. heb hier wel enig vraagteken bij..
Mijn garmin geeft totaal andere stats aan tegenover de loopband,scheelt bijna 1KM op dezelfde tijd. :
Screenshot_20220426-204513_Connect.jpg
20220426_191627.jpg
Ik ben wel meer geneigd om de loopband te gaan geloven tegenover de garmin, weet niet of er hier nog zijn die dit al hebben gehad of hebben getest?

Screenshot_20220426-204400_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220426-204411_Virtuagym.jpg

Garmin vs loopband zou ik niet weten. Maar wel goed dat je besluit terug te gaan in gewicht wanneer je merkt dat de vorm eronder lijdt. 👌

De afstand die Garmin denkt dat je gelopen hebt op de loopband wordt berekent via de hoeveelheid stappen die je gezet hebt + de staplengte die Garmin van je denkt te weten.
Wat je doet aan het einde van je loopband sessie is:
Je eindigt de workout. Bij de optie van hervat/opslaan/verwijderen staat ook Kalibreren. Daar vul je de afstand van de loopband in. Dan kalibreert ie je staplengte opnieuw en dan zul je zien dat ie de volgende keer een stuk beter klopt.

28/04 : push

5kg meer op de bench press & chest press
En eigenlijk gewoon bij alle oefeningen meer reps. Krachtige training vandaag!

Screenshot_20220428-191720_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220428-191732_Virtuagym.jpg

30/04 Lower body :

Nog steeds in stijgende lijn qua reps en gewicht.
Bulgarian split blijft een absolute killer vind ik 😅

Screenshot_20220429-165453_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220429-165502_Virtuagym.jpg

• Like
Waarderingen: AK
30/04 Lower body :

Nog steeds in stijgende lijn qua reps en gewicht.
Bulgarian split blijft een absolute killer vind ik 😅

Screenshot_20220429-165453_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220429-165502_Virtuagym.jpg
Met uni oefeningen zoals bulgarian split moet je beginnen met je “zwakkere” kant en het aantal reps wat je haalt herhalen met je sterkere kant en niet meer reps doen. Anders creeer je onbalans na een tijdje.

Met uni oefeningen zoals bulgarian split moet je beginnen met je “zwakkere” kant en het aantal reps wat je haalt herhalen met je sterkere kant en niet meer reps doen. Anders creeer je onbalans na een tijdje.
Ow bedankt voor de tip!

• Like
Waarderingen: AK
Hier zijn we weer met de progress fotos en het weekgemiddelde.
Merkte een stagnatie op laatste 2 weken dus ipv 2500 kcal en 30min cardio gaan we nu naar 2300 kcal en 1 uur cardio in de week. En hopelijk zien we dan terug een mooie lijn naar beneden.

Weekgemiddelde week 1: 90.5kg
Weekgemiddelde week 2: 89.6kg
Weekgemiddelde week 3: 89.3kg
Weekgemiddelde week 4: 89 kg
Weekgemiddelde week 5: 88.3kg
Weekgemiddelde week 6: 87.5kg
Weekgemiddelde week 7: 87.1kg
Weekgemiddelde week 8: 87kg

20220501_071220.jpg
20220501_071226.jpg

Laatst bewerkt:
In 👍

2 mei Upper body

Normaal gezien doe ik deze op zondag, maar vanwege andere verplichtingen dagje opgeschoven.. ipv woensdag rustdag deze week gaan we maar even door tot vrijdag endan lopen we weer volgens plan 👍🏼.

Vandaag op sommige oefeningen minder reps dan vorige week. Misschien nog moe en anders begint de cut stilaan zijn werk te gaan doen. Even kijken wat het met de andere oefeningen zegt deze week.

Screenshot_20220502-184219_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220502-184227_Virtuagym.jpg

-Bankdrukken tegenover vorige week wel 5KG meer en opzich genoeg reps.
- Lat pulldown 4 reps minder in totaal.
- Chest fly 1 repje minder
- bicep & tricep was dan weer beter tegenover vorige sessie 💪🏽

2 mei Upper body

Normaal gezien doe ik deze op zondag, maar vanwege andere verplichtingen dagje opgeschoven.. ipv woensdag rustdag deze week gaan we maar even door tot vrijdag endan lopen we weer volgens plan 👍🏼.

Vandaag op sommige oefeningen minder reps dan vorige week. Misschien nog moe en anders begint de cut stilaan zijn werk te gaan doen. Even kijken wat het met de andere oefeningen zegt deze week.

Screenshot_20220502-184219_Virtuagym.jpg
Screenshot_20220502-184227_Virtuagym.jpg

-Bankdrukken tegenover vorige week wel 5KG meer en opzich genoeg reps.
- Lat pulldown 4 reps minder in totaal.
- Chest fly 1 repje minder
- bicep & tricep was dan weer beter tegenover vorige sessie 💪🏽
Pak je bij de bench en shoulder press maar 10/15 seconden rust tussen de sets?

Pak je bij de bench en shoulder press maar 10/15 seconden rust tussen de sets?
Neen is een superset met de oefening eronder, dus bv bench endan gelijk pull up.

Shoulder press -> chest fly 2 min rust ->repeat x3

Tijd besparen of wat is de reden om het te supersetten?
Wel.. als ik heel eerlijk mag zijn heb ik dit schema met marty opgemaakt, en probeerde het uit.
Lijkt me aan 1 kant ook niet echt een probleem denk ik voor extra stimulans of is dat nonsense?

Wel.. als ik heel eerlijk mag zijn heb ik dit schema met marty opgemaakt, en probeerde het uit.
Lijkt me aan 1 kant ook niet echt een probleem denk ik voor extra stimulans of is dat nonsense?
Zou persoonlijk de oefeningen apart doen zodat je tussendoor kan herstellen en dus beter presteert op de werksets. Bicep/tricep supersetten zou eventueel wel kunnen, maar zou bench pull ups en shoulders press / flys apart doen met 1 a 2 min ertussen en bij bankdrukken kan echt wel 2/3min tussen elke set zodat je echt maximaal hersteld bent voor de volgende set.

Zou persoonlijk de oefeningen apart doen zodat je tussendoor kan herstellen en dus beter presteert op de werksets. Bicep/tricep supersetten zou eventueel wel kunnen, maar zou bench pull ups en shoulders press / flys apart doen met 1 a 2 min ertussen en bij bankdrukken kan echt wel 2/3min tussen elke set zodat je echt maximaal hersteld bent voor de volgende set.
Oké zal het komende zondag zo eens proberen 😊

Zou je UB sessie zo indelen

Bench
DB fly (liefst kabels)
Shoulder press

Pull ups
Lat pull down
Rows

Bicep/tricep

Rug of borst kan je andersom doen. Begin met de spiergroep waarvan jij denkt dat die achterloopt als eerste.

Terug
Naar boven