XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.863
Zo, training van vanavond zit erop!
Best pittig om triceps erbij te nemen, maar ik heb het overleefd :cool:.

Training vrijdag 15 november 2019 - Rug/triceps
Sumo deadlift
1x10x47
1xx57
5x3x67 VPR
2x6x60
Deze gingen een stuk vlotter dan vorige week!

Seated rows
2x12x35
2x8x40

Lat pulldown - wide grip
4x10x35

Assisted pull-ups SS Back extension
4x10x27,5 // 4x12x12
Vanaf rep 7 niet meer netjes tot boven, iets om aan te werken!

V-bar tricep pushdown
1x12x37,5
3x10x40

One arm DB rows SS DB tricep kickback
2x12x12 // 2x12x8
2x10x12 // 2x12x8

Rope tricep overhead extension
1x12x20
1x12x22,5
2x10x22,5

Lower back machine SS Bench dips
4x12x25 // 4x15xBW

DB tricep overhead extension
1x12x14
3x10x16

Cardio ~225kcal
  • 20' Stepper (@Mentat intervalletje gedaan, leuke afwisseling!)
Nu tijd om kookboek 2 te testen die ik vorige week kocht (Mini Japanse bijbel).
Op het menu: zalm teriyaki met geblancheerde groentjes en witte rijst drool:.
Doeeeeei!

Flinke training weer, erg sterke DB extension ook, die lekker zalm heb je weer meer dan verdient :thumbs:

• Like
Waarderingen: Bubs
  • 20' Stepper (@Mentat intervalletje gedaan, leuke afwisseling!)
Nu tijd om kookboek 2 te testen die ik vorige week kocht (Mini Japanse bijbel).
Op het menu: zalm teriyaki met geblancheerde groentjes en witte rijst drool:.
Verandering van spijs doet eten!

Geldt ook voor trainen, af en toe een andere impuls op de cardio, heerlijk! Fijn dat t je beviel.

Nog een mooie ragù van t weekend?

• #2.866
Flinke training weer, erg sterke DB extension ook, die lekker zalm heb je weer meer dan verdient :thumbs:

Thanks again!
Was een lekker zalmpje, recept goedgekeurd (zowel door mij als mijn wederhelft :D)!

Verandering van spijs doet eten!

Geldt ook voor trainen, af en toe een andere impuls op de cardio, heerlijk! Fijn dat t je beviel.

Nog een mooie ragù van t weekend?

Yes, inderdaad.
Ik doe nu al een paar maand stepper/wave of een combinatie met variatie van twee profielen.
Na een tijdje heb je het wel gehad :p. Denk dat ik nu meer eens ga intervallen, ik vond het echt aangenaam!

Ewel, toevallig vanavond haha :D!
"Pasta al ragú alla bolognese" :eating:.
@CatWoman : lekker eten voor weinig kcals :)!

De cobourgh moet eigenlijk parmaham zijn, maar ik heb nog een restje daarvan...
Uiteraard serveren met pasta en vers geraspte parmigiano of pecorino drool:.
1573889684675.png

1573889789368.png

Nu net een banaantje binnen, dus tijd om richting gym te trekken voor de laatste training van de week :).

Thanks again!
Was een lekker zalmpje, recept goedgekeurd (zowel door mij als mijn wederhelft :D)!

Yes, inderdaad.
Ik doe nu al een paar maand stepper/wave of een combinatie met variatie van twee profielen.
Na een tijdje heb je het wel gehad :p. Denk dat ik nu meer eens ga intervallen, ik vond het echt aangenaam!

Ewel, toevallig vanavond haha :D!
"Pasta al ragú alla bolognese" :eating:.
@CatWoman : lekker eten voor weinig kcals :)!

De cobourgh moet eigenlijk parmaham zijn, maar ik heb nog een restje daarvan...
Uiteraard serveren met pasta en vers geraspte parmigiano of pecorino drool:.
1573889684675.png

1573889789368.png

Nu net een banaantje binnen, dus tijd om richting gym te trekken voor de laatste training van de week :).

Ik hoop dat het jullie smaakt hoor!

Spaghetti bolognese :treuren:, dat bestaat dus eigenlijk niet, het is een zeer grove schending van de regels. Het is de verkeerde pasta bij deze saus. Een brede lintpasta gaat beter.

• #2.868
Het is ook geen spaghetti bolognaise, het is ragu bolognese (als in uit Bologna) :p. Staat zo in het boekje, en wordt inderdaad met brede lintpasta geserveerd :). De spaghetti staat gewoon bij mijn favorieten in MFP, qua macro's is dat allemaal ongeveer hetzelfde... Courgette slierten doe ik erbij omdat ik anders met 50gr pasta niet echt een vol gevoel heb :(.

Als het maar lekker is toch?

Het is ook geen spaghetti bolognaise, het is ragu bolognese (als in uit Bologna) :p. Staat zo in het boekje, en wordt inderdaad met brede lintpasta geserveerd :). De spaghetti staat gewoon bij mijn favorieten in MFP, qua macro's is dat allemaal ongeveer hetzelfde... Courgette slierten doe ik erbij omdat ik anders met 50gr pasta niet echt een vol gevoel heb :(.

Het recept is best goed. Ik zou alleen roomboter nemen en geen becel. Ragu bolognese is een bastaardrecept dat in tientallen vormen voorkomt. Dus echt fout doen bestaat niet.

Sowieso vinden Italianen afhankelijk van hoe hun moeder het maakte dat er juist we of niet ingrediënt x en y in moeten.

Zolang jij het lekker vindt is het prima.

Tip voor extra smaak; bak de gehakt apart, als dat begint te bruinen (dus nadat het al helemaal gaar is) doe je daar met een paar scheutjes halfvolle melk bij, 100ml ofzo. Bak dat rustig erin zodat alle vocht lijkt opgenomen door de gehakt. Hiermee creeer je enorm veel extra smaak. Beetje foelie en nootmuskaat erbij....

Als je dan ook nog goede bliktomaten neemt ipv puree en de boel minstens 3(ja echt) uur laat stoven dan krijg je echt iets enorm super lekkers.

• #2.872
Volgens het recept moet er inderdaad 125gr roomboter in voor 6porties. Maar dat levert voor mij veel teveel kcals op... Vandaar het alternatief. Bedankt voor de tips @Sparks79 ! Voor de volgende keer neem ik ze zeker mee, nu wil ik eerst eens het basisrecept volgen :p.

Volgens het recept moet er inderdaad 125gr roomboter in voor 6porties. Maar dat levert voor mij veel teveel kcals op... Vandaar het alternatief. Bedankt voor de tips @Sparks79 ! Voor de volgende keer neem ik ze zeker mee, nu wil ik eerst eens het basisrecept volgen :p.
Klein klontje moet genoeg zijn als het om de kcal gaat. Zeker als je melk gebruikt om de maillardsmaak te maken heb je maar weinig nodig. Sowieso is bolognese het best met het allermagerste gehakt dat je kunt vinden en ik heb liever parmaham dan pancetta. Dus het kan heel Caloriearm gemaakt worden!

• #2.874
Klein klontje moet genoeg zijn als het om de kcal gaat. Zeker als je melk gebruikt om de maillardsmaak te maken heb je maar weinig nodig. Sowieso is bolognese het best met het allermagerste gehakt dat je kunt vinden en ik heb liever parmaham dan pancetta. Dus het kan heel Caloriearm gemaakt worden!

'k Heb dan toch de becel light vervangen door 20gr echte boter (voor twee porties).
Zoveel kcals is die 10gr p.p. dan inderdaad niet, en je smaakt écht wel het verschil.
Volgens het basisrecept moeten beide hamsoorten erin, heb ik ook gedaan.
Het resultaat was fan-tas-tisch! In de namiddag gemaakt, 2,5u laten opstaan en dan 's avonds nog een halfuurtje voor het eten.
Als een engeltje die op je tong plast drool:.
Uiteindelijk minder carbs gegeten 's middags en dan 75gr pappardelle met de ragú 's avonds. Courgetti eruit gelaten, ben ik blij om :D.
10gr parmigiano was ook ruim voldoende i.p.v. 20gr.
Finale kcals voor dit overheerlijke avondeten:
1574065568158.png

Training van zaterdag moet ik ook nog even loggen, bij deze!

Training zaterdag 16 november 2019 - Hams/biceps
BB Hip thrust
1x10x52
1x8x62
5x5x80 PR (inclusief blauwe heupen achteraf :roflol:)
2x8x70

Alternate hammer curl
2x12x10
2x10x10

Seated leg curl
4x10x45

Cable bicep curl SS Ball leg curl
2x12x22,5 // 2x20
2x10x25 // 2x20

OH cable bicep curl SS Ball crunches
3x12x15 // 3x20
1x10x17,5 // 1x20

Single leg SLDS SS Incline DB curl
4x12x12 // 4x10x8

Glute machine
4x10x27,5

DB Preacher curl
2x10x10
2x12x8

Cardio ~510kcal
  • 30' Wave
  • 20' Stepper
Gisteren nog eens mijn gekke zelf geweest!
Rond 9u30 wilden we vertrekken naar Brussel, dus ik had mijn wekker om 6u45 gezet (jawel, vrijwillig en op een zondag) en ben nog gaan rennen 's morgens :grinny:.
Klein rondje, want om 6u15 opstaan vond ik er toch een beetje over...
Het was koooouuuuuud (0graden of zelfs minder), maar ging best lekker!

Looptraing zondag 17 november 2019
Cijfertjes: 43'; 7,7km; 10,7km/h; 435kcal; avg HR 172bpm
wp_ss_20191117_0002.jpg wp_ss_20191117_0005.jpg wp_ss_20191117_0001.jpg

Daarna een 7-tal uur rondgehuppeld op Interclassics.
Altijd dik de moeite wat daar staat :).
In totaal een 2600kcal verbruikt volgens mijn Garmin horloge, en dat was maar best want 's avonds lekker frietjes gehaald!
Voor de rest enkel ontbijt (shake, 60gr brood, kaas, pindakaas) en lunch (klein wit broodje met kipspies en currysaus) gegeten.
Geen tussendoortjes, niet gesnoept, geen alcohol :).
Als ik alles registreer in MFP zou ik een 2400kcal gegeten hebben in totaal, dus zou een status quo moeten zijn.
Per-fec-to :D!

Vandaag dan maar een dagje rust nemen.
Heerlijk geslapen van 23u-8u, deed ook wel eens goed!
Ciaooooo!

Geen tijd om alles bij te lezen maar ben je nu zwanger of niet? :o

• #2.878
  • #2.879
Buongiorno DBB amici!
Gekke Bubs in tha house.
Gisteren nog een half uurtje gaan wandelen, voor de rest niets speciaals.

Vanochtend wilde ik voor het werk nog even snel naar het zonnecenter (geloof het of niet, maar ik heb een huidaandoening die betert door UV-stralen... In de zomer weinig tot geen last omdat ik veel buiten ben, maar nu merk ik dat het tijd wordt om weer af en toe het zonnecenter te bezoeken. Niet teveel ook natuurlijk ;)).
Het is niet ver, amper 1km. Maar een loper is sneller hé!
Dus ik ben tot daar gerend, en dan met een ommetje terug naar huis :p.
Omdat het niet ver was, een versnelling hoger geschakeld.

Heen: 1km à 11,6km/h.
Terug: 2km à 11,2 en 11,1km/h.

Vanavond LB training.

Ciao!

Terug
Naar boven