AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Nee, dan is full body geen heel goed idee. Of je moet iemand kennen die een verdomd goede verdeling kan maken qua volume en intensiteit per oefening..

Dan blijft UB/LB over of PPL of bijvoorbeeld PPL of vrijdag t/m zondag en FB op dinsdag of woensdag..

Push: Borst, (voorkant)schouders, triceps
Pull: Rug, achterkant schouders, traps, biceps, onderarmen
Legs: Quads, glutes, hamstrings, kuiten (zelf zou ik buik hier bij doen)
Met een UB/LB/reserve en UBofLBofFBdoordeweek bouw je wat flexibiliteit in.

Mocht je al je trainingen doen, dan kan je op de reserve dag ook iets doen wat nog wat meer aandacht vraagt.

Het zou mijn voorkeur hebben wat flexibiliteit in te bouwen en zorgen dat je alles per anderhalve week twee keer doet.

Dan is het ook minder erg als je een keer niet kunt of wilt, je hebt het al druk zat.

Dit alles gezegd hebbende, heb ik geen ervaring met PPL, minimaal met UB/LB, hoogstens (te) veel over gelezen. Wel heb ik veel ervaring met niet trainen of een schema volplannen dat als er iets tussen komt de hele trainingsweek in duigen loopt. Voor mij geeft het hebben van een reservedag heel veel rust, het is niet meteen "All is lost", als er in de loop van de week iets tegen zit, ook als ik er geen gebruik van maak en toch een training oversla.

KT (3-4x) en hardlopen (2x?) en 2x spinning lijkt alweer erg veel.

Don't set yourself up for failure!
(in training and life)

Laatst bewerkt:
Wat je in principe ook zou kunnen doen is vrijdag-zondag-dinsdag FB training, en dan zaterdag gebruiken als echte weekenddag: geen sport, geen werk, gewoon leuke dingen doen en uitrusten.

idd rust moet je ook inplannen, zondag is rustdag/familiedag :heart: vorige week zelfs maar 2 dagen getraind, 5 dagen rust / ontspannen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.084
Nee, dan is full body geen heel goed idee. Of je moet iemand kennen die een verdomd goede verdeling kan maken qua volume en intensiteit per oefening..

Dan blijft UB/LB over of PPL of bijvoorbeeld PPL of vrijdag t/m zondag en FB op dinsdag of woensdag..

Push: Borst, (voorkant)schouders, triceps
Pull: Rug, achterkant schouders, traps, biceps, onderarmen
Legs: Quads, glutes, hamstrings, kuiten (zelf zou ik buik hier bij doen)

Dat vermoedde ik al :)
Ik ken niet zo iemand, FB wordt het dus al niet :p.

De reden overigens dat ik voorstander ben van fullbody / ub-lb is omdat je op die manier je spiergroepen meerdere keren per week aanspreekt.

Ik ben van mening dat je als vrouw zijnde de grote spiergroepen twee keer per week zou moeten aanspreken voor optimale groei, omdat je anders meer bezig bent met het onderhouden van je fysiek ipv groei (correct me if i'm wrong). Met een PPL gaat dat niet lukken omdat het al 3 op zich zelf staande trainingen zijn. In ieder geval zou je de grote spiergroepen 2x moeten trainen imo. Daarnaast wil je 3 á 4 keer trainen, dus dan kun je je trainingen het beste inrichten op 3x, en dan kun je eventuele extra's in die evt. 4e training doen, of er voor kiezen om dan cardio te doen.

Bij UB-LB kun je de ene week de ene helft twee keer trainen en de andere week de andere helft twee keer.

Fullbody gaat niet werken als je drie dagen achter elkaar traint. Zelfs voor een UB-LB vind ik het behoorlijk kort op elkaar. Dus wat dat betreft zou een PPL beter passen.

Je voorstel: quads/rug/biceps kan nemen, eentje hams/borst/triceps en nog een andere glutes/buik/schouders

vind ik niet zo'n fijne, ik snap 'm wel, maar als je 3 dagen achter elkaar traint is dit qua herstel niet zo'n goede imo (omdat je benen na de quadstraining wellicht vermoeid zijn, waardoor je je hams niet zo goed kunt doen als je zou willen, en de dag erna dan glutes weer niet zo goed kunt doen als je zou willen? Zo lijkt er voor je onderstel weinig rust te zijn.

Misschien is mijn mening ook wel een beetje ruk. Ik doe al jaaaaaaren UB/LB en haal daar veel plezier en gains uit, maar is voor mij ook beter te doen omdat er meestal altijd een dag rust tussen zit.

AL met al, je hebt misschien helemaal niets aan dit bericht :roflol:

Denk dat je vooral op het moment moet kijken waar je plezier uithaalt, temeer omdat je (misschien zelfs met tegenzin) je trainingsdagen hebt gewijzigd, is het wel belangrijk dat wat je doet wel leuk blijft, dan hoeft het niet gelijk een heel ingewikkeld trainschema te zijn, want dan heb je daar wellicht weer stress van.

Ik heb zeker en vast iets aan je post, héél veel zelfs! Je bent immers een van de meest ervaren dames hier, en je shape is gewoon fantastisch.
Je weet met andere woorden super goed wat je doet, waardoor ik veel belang hecht aan je tips, advies en ervaring!

Het zal toch weer UB/LB worden denk ik :).

Met een UB/LB/reserve en UBofLBofFBdoordeweek bouw je wat flexibiliteit in.

Mocht je al je trainingen doen, dan kan je op de reserve dag ook iets doen wat nog wat meer aandacht vraagt.

Het zou mijn voorkeur hebben wat flexibiliteit in te bouwen en zorgen dat je alles per anderhalve week twee keer doet.

Dan is het ook minder erg als je een keer niet kunt of wilt, je hebt het al druk zat.

Dit alles gezegd hebbende, heb ik geen ervaring met PPL, minimaal met UB/LB, hoogstens (te) veel over gelezen. Wel heb ik veel ervaring met niet trainen of een schema volplannen dat als er iets tussen komt de hele trainingsweek in duigen loopt. Voor mij geeft het hebben van een reservedag heel veel rust, het is niet meteen "All is lost", als er in de loop van de week iets tegen zit, ook als ik er geen gebruik van maak en toch een training oversla.

KT (3-4x) en hardlopen (2x?) en 2x spinning lijkt alweer erg veel.

Don't set yourself up for failure!
(in training and life)

Dat is wel een goed plan: LB/UB met reserve en laten doorlopen.
Ik heb altijd vastgehouden aan vaste dagen met een bepaalde training (bvb. LB op dinsdag, en als ik op dinsdag eens niet kan dan skippen of ergen bijnemen), maar dat hoeft niet natuurlijk...
Met te vol plannen heb ik inmiddels ook wel ervaring :o.

Geen 2x spinning per week hoor, 1x per twee weken .
Mogelijks heb ik dat niet goed uitgetypt in mijn vorige post :).
Lopen hangt af van het weer, vermoeidheid, andere plannen,...
Bij voorkeur 2x/week, maar kan ook 1x of eens 3x zijn.

Wat je in principe ook zou kunnen doen is vrijdag-zondag-dinsdag FB training, en dan zaterdag gebruiken als echte weekenddag: geen sport, geen werk, gewoon leuke dingen doen en uitrusten.

Vrijdag is de dag die meest geskipt zal worden.
Mijn vriend draait altijd nachtsthiften, dus ik ben sowieso "alleen" op zaterdag- en zondagochtend.
Dan vul ik die tijd liever met sporten dan alleen luieren op de bank.
Als hij op vrijdagavond dan verlof neemt doe ik dan liever iets samen :).

idd rust moet je ook inplannen, zondag is rustdag/familiedag :heart: vorige week zelfs maar 2 dagen getraind, 5 dagen rust / ontspannen

Helemaal gelijk @Bosco55555 . Ik ben zo slecht in rust plannen/nemen...
En rust = groei, heb ik hier al meermaals gelezen ;).

Zo meteen vertrekken richting gym, zonder een echt plan eigenlijk.
Deze week waarschijnlijk maar twee trainingen (vandaag en zondag) dus ik ga nu toch lekker FB doen denk ik.
Vrijdag is mijn vriend thuis dus quality time, en zaterdagochtend is er een begrafenisplechtigheid waar ik me moreel verplicht voel om naartoe te gaan (papa van mijn zus haar man is overleden).

Helemaal gelijk @Bosco55555 . Ik ben zo slecht in rust plannen/nemen...
En rust = groei, heb ik hier al meermaals gelezen ;).
lichamelijk herstellen we door inaktief te zijn, maar geestelijk herstellen door je kop leeg te maken (ontspannen/lol maken)is net zo belangrijk
anders raak je uit balans en onstaan er lichamelijke klachten......sooo true!! :)

@Bubsie ik doe 3x FB en heb er veel aan gehad sinds deze zomer
Normaal ma-wo-vr maar de afgelopen weken door omstandigheden di-wo-vr/za en het gaat nog steeds goed, misschien moet je eens naar mijn trainingen kijken ;)

• #3.087
lichamelijk herstellen we door inaktief te zijn, maar geestelijk herstellen door je kop leeg te maken (ontspannen/lol maken)is net zo belangrijk
anders raak je uit balans en onstaan er lichamelijke klachten......sooo true!! :)

Geloof ik zeker, en ik ga eraan denken!

@Bubsie ik doe 3x FB en heb er veel aan gehad sinds deze zomer
Normaal ma-wo-vr maar de afgelopen weken door omstandigheden di-wo-vr/za en het gaat nog steeds goed, misschien moet je eens naar mijn trainingen kijken ;)

Ik kijk zat vaak naar je trainingen :D! Ok ok, ik heb misschien meer aandacht voor de filmpjes dan voor de geschreven tekst :o.
Ik zal er eens meer in detail naar kijken!

Vanavond dus FB getraind met oefeningen waar ik zin in had :).
Ging lekker, was leuk, top top.

Training dinsdag 10 december 2019 - Random FB
Squat SS Ab rope pushdown
1x10x30
1x8x40
5x5x50 VPR // 5x15x47,5
Diepte nog niet helemaal top op de squat, maar zeker ok.
Nog even hetzelfde gewicht aanhouden :).

Bench press
1x10x25
1x8x30
4x6x37,5

Cable glute pullthrough SS Straight arm pushdown
2x12x30 // 1x12x20 - 1x12x25
2x12x32,5 // 1x12x30 - 1x12x32,5 (vergeten om de 2,5 los te maken :roflol:)

Leg extension
4x8x50

Deltoid press circular (machine)
1x12x20
3x12x22,5
Oef, zwaarder dan verwacht!

Walking lunges SS Side raises
4x20p.x10/hand // 4x10x6

Ziet eruit als een fijne training:)

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #3.089
Ziet eruit als een fijne training:)

Was het ook :).
Ook verbazend veel spierpijn in mijn quads vanochtend, I like!

Vanavond nog een (korte) upperbody DB training thuis gedaan.

Training woensdag 11 december 2019 - UB @ Home
One arm DB row
4x10x12

Seated overhead DB press
4x10x10

DB shrugs
4x20x10

Alternating DB curl
4x10x10
Pfieuw, zwaar!

One arm DB tricep overhead extension
4x10x6
Deze dan weer iets te licht...

Flat bench DB press
4x10x10

DB wrist curl
4x12x6

DB triceps kickback
4x12x10

Cardio
20 minuutjes gewandeld in mijn middagpauze + 3x de trappen op en neer op het werk (600 treden op, 600 treden af in totaal).
Een keer de trap opgelopen, damn. Quads on fire :fire::fire:!

Hopen dat het morgenochtend droog is of miniem regent, wil graag een rondje rennen (zonder als een verzopen kat thuis te komen).

DB train vandaag :)

• Like
Die alternating dumbell curl... Pittig!
En lekker creatief zo een workout thuis.

• Like
  • #3.094
Iets is idd beter dan niets Bubsie :)
hoe zwaar zijn je max DB?

Het zijn geen dumbells met vast gewicht, wel 6 staven van 2kg en dan schijfjes: 6x2kg, +/-20x1kg, 4x0,5kg.
Ik wil natuurlijk liefst niet de hele avond schijven op en afhalen met die rotte knijpdingetjes, dus probeer ik de training tactisch in elkaar te steken :p.

Die alternating dumbell curl... Pittig!
En lekker creatief zo een workout thuis.

Ja, iets té pittig. Laatste reps waren best wel forced :o.
Denk dat ik de volgende keer maar wat in gewicht zak zodat de uitvoering tenminste netjes is!
Hoh, weinig creatiefs aan hé. Roeien met de riemen die je hebt :).

De weergoden waren me goed gezind deze ochtend: open hemel, volle maan, sterren, windstil :bow2:
Lekker om 5u30 opgestaan, want ik wilde nog eens een duurloopje doen.
Slechts 1 plan: minimum 1h15 rennen aan een "dit kan ik makkelijk meer dan een uur volhouden"-tempo.
Rustig begonnen, duurde even tot ik opgewarmd was :).
Ware het niet dat ik dringend moest douchen en me klaarmaken voor het werk, dan had ik er zeker nog een paar extra kilometers aan kunnen breien.

Looptraining 12 december 2019
Cijfertjes: 1h18'; 13,2km; 10,2km/h; 760kcal; AVG HR 164bpm

wp_ss_20191212_0004.jpg wp_ss_20191212_0002.jpg wp_ss_20191212_0003.jpg wp_ss_20191212_0001.jpg

Vanavond kerstdiner op het werk, dus ik kan die verbruikte kcal alvast goed gebruiken.
~700kcal aan eten gepland om de dag door te komen, dus ik heb best een reserve voor vanavond.

1576144521764.png

Morgen dagje thuis werk, dus dan kan ik lekker uitslapen als het wat later wordt vanavond :).

• #3.098

Nou ik heb mezelf voorgenomen om niet teve... Naaah, who am I kidding.
1576156360562.png

1576155785582.png

Geïnspireerd door @LM Veel plezier en smakelijk Bubsie :kerst:

:roflol: Lijkt me moeilijk om niet te stikken zo.
Liever eerst rennen en dan die kalkoen binnen steken :D.

Vrouwelijke versie van mezelf..

Zou kunnen, ze heeft ook luciferstokjes als kuiten zo te zien :trollfacex:.

• #3.100
Gewoon lekker genieten babes. Calorieën verbranden kan in januari ook nog ;)

Jot! Alcohol zit er sowieso niet in, want moet nog een uur met de auto naar huis.
Er is wel een desserbuffet om die kcal te vervangen, heb ik vernomen :eyebrow:.

Plan is sowieso om nu nog even te genieten van feestjes/gelegenheden/weekends.
In januari misschien een mini-cut van 2-3 weken (afhankelijk van mijn gewicht/gevoel/spiegelbeeld) en dan nog even door "bulken" tot eind maart.

Terug
Naar boven