AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Wel fijn dat je nog voor het weekend een gesprekje hebt gehad, leek het toch ook wel mee te vallen, ondanks dat het jammer is dat er mogelijk geen vacature voor je komt komend jaar.. weet je iig waar je aan toe bent.

Bijzonder wel hoe mensen veelal de gedachten van een ander invullen :P Als we dat allemaal wat minder zouden doen en gewoon de ander zouden vragen, "wat denk jij" ipv het zelf al in te vullen zou communicatie zoveel makkelijker zijn :roflol:

Sterkte meid :kiss:

• Like
Waarderingen: Bubs
Laatst bewerkt:
  • Like
Laat het ff op je inwerken, niet te snel oordelen, sterkte......... :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.070
Oei, sterke... wat de reden ook is
T is ook wel weer de tijd van het jaar, maar daar heb jij weinig aan.

Sterkte en wijsheid samen!
Laat het ff op je inwerken, niet te snel oordelen, sterkte......... :(

Dank je wel iedereen...

Hou je taai Bubs!

• Like
Bubsie, hoe is 't nu?

Stay strong!

• #3.074

Will do...

Thanks natty :).

Bubsie, hoe is 't nu?

Stay strong!

Je zag de pm, so you know :).
Ik ga er hier niet (al te) diep op ingaan, daar heeft niemand iets aan.

Uiteindelijk zaterdag toch vertrokken richting Duitsland en een fijne tijd gehad.
Heerlijk eten op de kerstmarkten (zaterdag in Oberhausen, zondag in Essen zelf) en een sh*tload aan prachtige wagens gezien op de Motorshow.
Al dat slenteren is best wel lastig, sinds gisteren enorm veel pijn aan mijn kuiten.
Dat heb ik zelfs niet na LB- of looptrainingen :rolleyes:.

Zaterdagochtend thuis nog een mini-mix training gedaan.

Training zaterdag 7 december 2019 - Mix @home
DB bicep curl SS DB tricep kickback
4x10x6 // 4x10x6

Single leg SLDL // One arm DB row
4x10x8 // 4x10x8

Incline DB curl SS One arm tricep overhead extension
4x10x6 // 4x10x5

DB Deadlift SS Planking
4x10x8 per hand // 4x30"

DB preacher curl SS Bench dips
4x10x6 // 4x12xBW

Ben over 2DB row // Shoulder press
4x10x8 // 4x10x6

DB hamstring curl SS Cross body crunch
1x10x5 // 1x12 per kant
3x20x8 // 3x12 per kant

Ik vind de 5-split echt leuk om te doen, maar ik zal er niet meer toe komen om 5 keer per week naar de gym te trekken.
5x/week gym + het lopen is gewoon teveel, op allerlei vlakken.

Dus nu vraag ik me af: behou ik de split en train ik gewoon door doorheen de weken in plaats van op vaste dagen te focussen, of ga ik beter over op een ander type schema (FB, PPL,...)?
Vermoedelijk ga ik nog 3 à 4 keer per week naar de gym.
Een training thuis als vervanging zal er ook wel eens inzitten, maar ik heb enkel DB's liggen dus dat beperkt de vrijheid qua oefeningen natuurlijk...

Dus nu vraag ik me af: behou ik de split en train ik gewoon door doorheen de weken in plaats van op vaste dagen te focussen, of ga ik beter over op een ander type schema (FB, PPL,...)?
Een training thuis als vervanging zal er ook wel eens inzitten, maar ik heb enkel DB's liggen dus dat beperkt de vrijheid qua oefeningen natuurlijk...
3a4 x in de week is prima. Afhankelijk van wat in te plannen is en waar je prio's liggen zou ik kiezen voor PPL, FB of UB/LB. Snap zowiezo niet waarom je met een druk week schema jezelf wilt forceren 5 of meer keer per week te sporten!
Denk aan jezelf!

Ik zelf geef de voorkeur aan Fullbody of UB/LB

Dit is denk ik afhankelijk van welke lichaamsdelen je het meeste aandacht wilt geven. Is dit alles, dan zou FB de voorkeur genieten omdat ze op die manier allemaal evenveel aandacht krijgen, dan zou je bijv. 3x fullbody kunnen doen en 1x cardio.

Als je voor UB/LB kiest, kun je bij 4 keer in de week alles 2 keer pakken, of roteren met de ene week 2x UB / 1x LB + 1x cardio en de andere week 2xLB / 1x UB.

Legio's aan mogelijkheden, maar je moet voor jezelf even bepalen wat je doel is.

Ik ben geen voorstander van een split, dus daar ga ik lekker niks over zeggen :roflol:

:heart: take care

Will do...

Thanks natty :).

Je zag de pm, so you know :).
Ik ga er hier niet (al te) diep op ingaan, daar heeft niemand iets aan.

Uiteindelijk zaterdag toch vertrokken richting Duitsland en een fijne tijd gehad.
Heerlijk eten op de kerstmarkten (zaterdag in Oberhausen, zondag in Essen zelf) en een sh*tload aan prachtige wagens gezien op de Motorshow.
Al dat slenteren is best wel lastig, sinds gisteren enorm veel pijn aan mijn kuiten.
Dat heb ik zelfs niet na LB- of looptrainingen :rolleyes:.

Zaterdagochtend thuis nog een mini-mix training gedaan.

Training zaterdag 7 december 2019 - Mix @home
DB bicep curl SS DB tricep kickback
4x10x6 // 4x10x6

Single leg SLDL // One arm DB row
4x10x8 // 4x10x8

Incline DB curl SS One arm tricep overhead extension
4x10x6 // 4x10x5

DB Deadlift SS Planking
4x10x8 per hand // 4x30"

DB preacher curl SS Bench dips
4x10x6 // 4x12xBW

Ben over 2DB row // Shoulder press
4x10x8 // 4x10x6

DB hamstring curl SS Cross body crunch
1x10x5 // 1x12 per kant
3x20x8 // 3x12 per kant

Ik vind de 5-split echt leuk om te doen, maar ik zal er niet meer toe komen om 5 keer per week naar de gym te trekken.
5x/week gym + het lopen is gewoon teveel, op allerlei vlakken.

Heej Bubs,
Het ziet er ogenschijnlijk goed uit, dat doet me goed. Take care!

Wat wil je totaal in de week doen?
3 a 4x gym, maar wat wil je dan doen in de gym, KT of ook cardio en hoe zit het met hardlopen?

Mijn voorkeur zou een fb zijn en je kan dat met verschillende accenten van alles van maken.
Ik kan me voorstellen dat je met andere doelen traint, dus dan zou je ook goed voor UB/LB kunnen gaan, of een mix van UB/LB/FB.
Eventueel af en toe een circuitje met DB erin fietsen en natuurlijk minstens 2x per week blijven hardlopen.

• #3.078
3a4 x in de week is prima. Afhankelijk van wat in te plannen is en waar je prio's liggen zou ik kiezen voor PPL, FB of UB/LB. Snap zowiezo niet waarom je met een druk week schema jezelf wilt forceren 5 of meer keer per week te sporten!
Denk aan jezelf!

Een (ongezonde) obsessie om er goed uit te willen zien naar de algemene normen denk ik.
Daar zo enorm op gefocust zijn dat ik al het andere uit het oog (en uit het hart) ben beginnen verliezen.
Nochtans liep ik al een paar keer met mijn kop tegen de muur, maar blijkbaar ben ik hardleers.
Nu ben ik zo hard geschrokken van hoever het gekomen is, dat er echt iets moet veranderen wil ik dit redden.

Ik zelf geef de voorkeur aan Fullbody of UB/LB

Dit is denk ik afhankelijk van welke lichaamsdelen je het meeste aandacht wilt geven. Is dit alles, dan zou FB de voorkeur genieten omdat ze op die manier allemaal evenveel aandacht krijgen, dan zou je bijv. 3x fullbody kunnen doen en 1x cardio.

Als je voor UB/LB kiest, kun je bij 4 keer in de week alles 2 keer pakken, of roteren met de ene week 2x UB / 1x LB + 1x cardio en de andere week 2xLB / 1x UB.

Legio's aan mogelijkheden, maar je moet voor jezelf even bepalen wat je doel is.

Ik ben geen voorstander van een split, dus daar ga ik lekker niks over zeggen :roflol:

:heart: take care

Lolled @ de split :roflol:.
Ik vind dat er overal nog wat mag groeien, maar heb altijd schrik dat ik onvoldoende ga herstellen met FB.
Ik zal meestal 2 à 3 dagen op rij trainen (vrijdag/zaterdag/zondag) en dan 1 keer in de week (dinsdag of woensdag).
Is FB dan nog een goed idee? Want het lijkt me wel wat om dit eens te proberen eigenlijk :).

Heej Bubs,
Het ziet er ogenschijnlijk goed uit, dat doet me goed. Take care!

Wat wil je totaal in de week doen?
3 a 4x gym, maar wat wil je dan doen in de gym, KT of ook cardio en hoe zit het met hardlopen?

Mijn voorkeur zou een fb zijn en je kan dat met verschillende accenten van alles van maken.
Ik kan me voorstellen dat je met andere doelen traint, dus dan zou je ook goed voor UB/LB kunnen gaan, of een mix van UB/LB/FB.
Eventueel af en toe een circuitje met DB erin fietsen en natuurlijk minstens 2x per week blijven hardlopen.

"Goed" is erg optimistisch, "beter" dat wel :).
Als ik naar de gym ga, dan is het voornamelijk voor KT.
Cardio zal ik daar op een lager pitje gaan zetten, waarschijnlijk enkel nog op zaterdag trainingen.
Hardlopen wil ik zeker en vast blijven doen, bij voorkeur ook twee-wekelijks spinnen als er geen andere verplichtingen zijn op donderdag.

Alvast bedankt voor de tips iedereen.
Ik moet nu alleen nog uitvissen wat het wordt natuurlijk...
  • PPL probeerde ik ooit, maar ik raak soms niet wijs uit wat push en wat pull is qua oefeningen :o.
    Dus dat heb ik snel opgegeven...
  • UB/LB heb ik een hele tijd gedaan, en was ik wel eventjes beu. Vandaar overgegaan op de split.
  • FB nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel wat.
    Alleen, hoe pak je dat aan? Drie keer dezelfde training per week zie ik niet zitten, ik heb wel nood aan afwisseling :rolleyes:.
    Ik vermoed dat ik wel bvb. een dag quads/rug/biceps kan nemen, eentje hams/borst/triceps en nog een andere glutes/buik/schouders ofzo?
    Dan is het een mix tussen FB en split, maar kan het misschien ook minder kwaad als ik paar dagen na elkaar ga trainen...

Ik vind dat er overal nog wat mag groeien, maar heb altijd schrik dat ik onvoldoende ga herstellen met FB.
Ik zal meestal 2 à 3 dagen op rij trainen (vrijdag/zaterdag/zondag) en dan 1 keer in de week (dinsdag of woensdag).
Is FB dan nog een goed idee? Want het lijkt me wel wat om dit eens te proberen eigenlijk :).
Nee, dan is full body geen heel goed idee. Of je moet iemand kennen die een verdomd goede verdeling kan maken qua volume en intensiteit per oefening..

Dan blijft UB/LB over of PPL of bijvoorbeeld PPL of vrijdag t/m zondag en FB op dinsdag of woensdag..

Push: Borst, (voorkant)schouders, triceps
Pull: Rug, achterkant schouders, traps, biceps, onderarmen
Legs: Quads, glutes, hamstrings, kuiten (zelf zou ik buik hier bij doen)

De reden overigens dat ik voorstander ben van fullbody / ub-lb is omdat je op die manier je spiergroepen meerdere keren per week aanspreekt.

Ik ben van mening dat je als vrouw zijnde de grote spiergroepen twee keer per week zou moeten aanspreken voor optimale groei, omdat je anders meer bezig bent met het onderhouden van je fysiek ipv groei (correct me if i'm wrong). Met een PPL gaat dat niet lukken omdat het al 3 op zich zelf staande trainingen zijn. In ieder geval zou je de grote spiergroepen 2x moeten trainen imo. Daarnaast wil je 3 á 4 keer trainen, dus dan kun je je trainingen het beste inrichten op 3x, en dan kun je eventuele extra's in die evt. 4e training doen, of er voor kiezen om dan cardio te doen.

Bij UB-LB kun je de ene week de ene helft twee keer trainen en de andere week de andere helft twee keer.

Fullbody gaat niet werken als je drie dagen achter elkaar traint. Zelfs voor een UB-LB vind ik het behoorlijk kort op elkaar. Dus wat dat betreft zou een PPL beter passen.

Je voorstel: quads/rug/biceps kan nemen, eentje hams/borst/triceps en nog een andere glutes/buik/schouders

vind ik niet zo'n fijne, ik snap 'm wel, maar als je 3 dagen achter elkaar traint is dit qua herstel niet zo'n goede imo (omdat je benen na de quadstraining wellicht vermoeid zijn, waardoor je je hams niet zo goed kunt doen als je zou willen, en de dag erna dan glutes weer niet zo goed kunt doen als je zou willen? Zo lijkt er voor je onderstel weinig rust te zijn.

Misschien is mijn mening ook wel een beetje ruk. Ik doe al jaaaaaaren UB/LB en haal daar veel plezier en gains uit, maar is voor mij ook beter te doen omdat er meestal altijd een dag rust tussen zit.

AL met al, je hebt misschien helemaal niets aan dit bericht :roflol:

Denk dat je vooral op het moment moet kijken waar je plezier uithaalt, temeer omdat je (misschien zelfs met tegenzin) je trainingsdagen hebt gewijzigd, is het wel belangrijk dat wat je doet wel leuk blijft, dan hoeft het niet gelijk een heel ingewikkeld trainschema te zijn, want dan heb je daar wellicht weer stress van.

Terug
Naar boven