MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.542
Verdorie, dat zit allemaal niet mee. Gauw proberen te slapen :)

Net afgerond, nu weer mijn bed induiken inderdaad.
Al weet ik uit ervaring dat inslapen dan meestal niet meer zo vlot gaat.
Laten we corona even dankbaar zijn dat ik morgen geen 2u in de auto moet doorbrengen ;).

Bijna vrijdag Bubs, nog een klein duwke!

• Heart
Waarderingen: Bubs
Yes!
Wat minder lekker is, is dat ik om 22u30 in bed lag en om 23u werd wakker gebeld door een 24/7 klant :grumble: .
What the hell is going on this shift??
Je krijgt ze wel deze shift, nog heel even uitzingen en dan is het weer weekend en voorbij!

• Heart
  • #4.545
Bijna vrijdag Bubs, nog een klein duwke!

1600324576646.png

Je krijgt ze wel deze shift, nog heel even uitzingen en dan is het weer weekend en voorbij!

tenor.gif

Oooh ja, weekend. En dat zal morgen om 12u al beginnen, want ik heb lekker een halve dag recup genomen!
Dan kan ik in de namiddag gaan trainen, en de hele avond lekker lui op de bank doorbrengen.

Nu voel ik me wel een beetje een zombie. Denk dat ik rond half twee terug in slaap ben gevallen, wekker wat later gezet (7u30) maar helaas weer hopeloos wakker om 6u30.
Dan maar van de nood een deugd gemaakt, en al een ochtendwandeling gedaan van 5km.
Over de middag en na het werk ook nog even een kort rondje doen om mijn rug wat los te maken, en dat zal het zo wel ongeveer zijn voor vandaag ;).

• #4.546
Training vrijdag 18 september 2020 - Deload Dag 3
Warm-up with small band
  • Glute bridge + 3 abduction x15
  • Squat bouncer 15x4kg
  • Front/side raises 2x5x4 - niet geheel pijnvrij :(
--> 3 keer herhaald

Reverse lunges (smith)
4x12xSmith+10kg

Palm down wrist curl
4x12x3

Assisted pull-ups (full ROM)
4x12x30

Straight arm pushdown
4x12x22,5

Cable glute kickback
4x12x22,5 per kant

One arm DB Shoulder press
4x12x8 per kant
Blij verrast dat dit lukte zonder pijn!
Begin van de week kon ik niets een de beweging maken zonder een pijnscheut te voelen.

Face pulls
4x12x20

Abductor machine
4x12x45

Leg press
4x12x70

Cardio: ~8km wandelen

Morgenochtend laatste deload training, en dan moet ik echt eens werk maken van het opstellen van een nieuw, tijdelijk schema.
Morgenavond gaan we uit eten in ons "stamrestaurant", iets waar ik al de hele week naar uit kijk.
Uiteraard weet ik ook al wat ik ga eten, want ik ben het type die vooraf de menukaart checkt :roflol: .

1600457731707.png

En voor de rest:

1600457778095.png

• #4.547
Training zaterdag 19 september 2020 - Deload Dag 4
Warm-up
  • Abductor machine 20x30
  • Banded monster walks Sx30
  • Banden squat bouncer Sx15
--> 3x herhaald

Leg press
1x15x30
1x15x60
4x12x90

BB Hip thrust
4x12x52

Vertical chest press machine
1x15x15
1x15x22,5
4x12x32,5

Lat pulldown
4x12x30

Seated leg curl
4x12x27,5

Adductor machine
1x20x20
4x12x30

One arm chest press
Skipped, doet nog steeds pijn.

Rear delt raises
4x12x6

Cardio: ~10km wandelen

Gisteren een fantastische avond gehad. Heerlijk (en veel) gegeten in super goed gezelschap :heart: . Foodbaby was real achteraf, die was er deze ochtend zelfs nog altijd :roflol: .
Wat voor mij vreemd aanvoelde: de drie jaar die ik hoofdzakelijk op 1300-1600kcal doorbracht kon ik tijdens restaurantbezoeken echt onwijs veel eten. Alsof ik een bodemloze put als maag had die zich eindelijk eens kon vullen. Nu ik al een tijdje meer eet in het algemeen, heb ik die drang niet meer om alles binnen te steken wat mijn pad kruist. Ik mocht gisteren bijvoorbeeld nog varkenswangetjes bij vragen, iets wat ik voorheen zeker had gedaan (en ik zou het nog allemaal binnen steken ook). Gisteren niet, ik had er geen nood aan en was al stuffed na hetgeen ik initieel op mijn bord kreeg. Het lijkt alsof ik nu veel sneller verzadigd ben. Iets waar ik heel blij mee ben natuurlijk :D!

De weekend "plannen" van hierboven zijn uiteraard niet echt uitgevoerd. Gisteren anderhalf uur op de bank gelegen denk ik, vandaag zal het zo ongeveer hetzelfde zijn.
Nope, ik heb ook geen zittend gat @neet61 :p.

Training zondag 20 september 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 1h03'; 10,1km; 9,7km/h; ~600kcal; AVG HR 155bpm
  • Fietsen: ~15km (heen en terug naar de Sint-Bernardusbrouwerij :p)
Veel beweging, dus ik kan lekker genieten van een trappist en een goed stuk tiramisu vandaag :cool: .
:wave: .

Fijn dat je het leuk hebt gehad:D

Ik herken dat heel goed, helemaal na nu een jaar te hebben gebulkt:roflol:

Ik eet echt zoveel minder tijdens een AYCE tov mijn cut:p Eten doet mij niet zoveel meer.

• Like
Training zaterdag 19 september 2020 - Deload Dag 4
Warm-up
  • Abductor machine 20x30
  • Banded monster walks Sx30
  • Banden squat bouncer Sx15
--> 3x herhaald

Leg press
1x15x30
1x15x60
4x12x90

BB Hip thrust
4x12x52

Vertical chest press machine
1x15x15
1x15x22,5
4x12x32,5

Lat pulldown
4x12x30

Seated leg curl
4x12x27,5

Adductor machine
1x20x20
4x12x30

One arm chest press
Skipped, doet nog steeds pijn.

Rear delt raises
4x12x6

Cardio: ~10km wandelen

Gisteren een fantastische avond gehad. Heerlijk (en veel) gegeten in super goed gezelschap :heart: . Foodbaby was real achteraf, die was er deze ochtend zelfs nog altijd :roflol: .
Wat voor mij vreemd aanvoelde: de drie jaar die ik hoofdzakelijk op 1300-1600kcal doorbracht kon ik tijdens restaurantbezoeken echt onwijs veel eten. Alsof ik een bodemloze put als maag had die zich eindelijk eens kon vullen. Nu ik al een tijdje meer eet in het algemeen, heb ik die drang niet meer om alles binnen te steken wat mijn pad kruist. Ik mocht gisteren bijvoorbeeld nog varkenswangetjes bij vragen, iets wat ik voorheen zeker had gedaan (en ik zou het nog allemaal binnen steken ook). Gisteren niet, ik had er geen nood aan en was al stuffed na hetgeen ik initieel op mijn bord kreeg. Het lijkt alsof ik nu veel sneller verzadigd ben. Iets waar ik heel blij mee ben natuurlijk :D!

De weekend "plannen" van hierboven zijn uiteraard niet echt uitgevoerd. Gisteren anderhalf uur op de bank gelegen denk ik, vandaag zal het zo ongeveer hetzelfde zijn.
Nope, ik heb ook geen zittend gat @neet61 :p.

Training zondag 20 september 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 1h03'; 10,1km; 9,7km/h; ~600kcal; AVG HR 155bpm
  • Fietsen: ~15km (heen en terug naar de Sint-Bernardusbrouwerij :p)
Veel beweging, dus ik kan lekker genieten van een trappist en een goed stuk tiramisu vandaag :cool: .
:wave: .
Enthousiasme!!❤
Heerlijk. Goede training en lekker genieten jij!

• Like
  • #4.550
Fijn dat je het leuk hebt gehad:D

Jaahaa, op twee oktober weer lekker uit eten en ook daar kijk ik al naar uit :p.
Weer gezellig met ons tweetjes, een dagje vervroegd mijn verjaardag vieren (had eerst op zaterdag gereserveerd, maar we hebben nu andere plannen voor the big day zelf :D).

Ik herken dat heel goed, helemaal na nu een jaar te hebben gebulkt:roflol:
Ik eet echt zoveel minder tijdens een AYCE tov mijn cut:p Eten doet mij niet zoveel meer.

Nog nooit AYCE gehad, maar ik vermoed dat ik nu ook minder zou eten dan pakweg een jaar geleden.
Ik vind het nog altijd vreemd dat ik ergens toch een verzadigingsgevoel heb weten te ontwikkelen :p.

Enthousiasme!!❤
Heerlijk. Goede training en lekker genieten jij!

Yes, ik probeer echt weer wat positiever te zijn.
Fietstochtje was kort, en de Sint-Bernardus Triple was heerlijk :D!

Vanaf gisteren dus met een vernieuwd (tijdelijk) schema begonnen.
Ik ga dit volgen tot mijn rug niet 100, maar 200% hersteld is! Het gaat al veeeel beter overigens.
Helemaal geen pijn meer als ik me omdraai in bed, tijdens het wandelen, aantrekken van shirtjes,...
Het gaat dus zeker de goede richting uit!
Bij deze de log van gisteren (voor de zekerheid ben ik nog maar niet full loco gegaan en nog wat rustig begonnen :p)..

Training maandag 21 september 2020 - FB Week 1 Dag 1
Warm-up with small band
  • Glute bridge x20
  • 90degree hip abduction x20
  • Push-ups x15 (deze lukken ook weer pijnvrij, YAY)
--> 3 keer herhaald

Bulgarian split squat (DB per hand)
5x8x14

Alternating shoulder press (high tension)
2x10x8
3x8x10
Door de spanning bovenaan te houden is dit stukken lastiger met een lager gewicht.
Ideaal dus op dit moment!

BB Hip thrust - Heavy
5x10x67

Face pulls (thumbs pointing backwards)
1x12x25
2x12x30

Reverse cable crossover
1x12x5
1x12x10
1x10x10
Hmm, ik weet nog niet goed wat ik van deze vind.
Mogelijks vervang ik 'm door een andere oefening.

Rope wrist curl
3x op/neer x2,5 (1,25 was veel te easy geworden)

Leg extension
3x12x32,5

Abductor machine
3x12x55

Cardio: ~7km wandelen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag weer een goed gevulde dag achter de rug.
Niet gaan hardlopen want gisteren had ik een "ambetant" gevoel in mijn rechterknieholte.
Wel gewandeld en gefietst.

Training dinsdag 22 september 2020 - Cardio
  • Wandelen: ~7,5km
  • Fietsen: ~30km
Met een ex-collega afgesproken deze namiddag om een terrasje te doen. Aangezien het zalig weer was ben ik met de fiets gegaan i.p.v. de auto te nemen :).
Zo heb ik natuurlijk wel weer een hoog verbruik op mijn rustdag :o.
Morgen training twee van het vernieuwde schema!
Nu nog wat vreten :p.

Laatste terrasje van het jaar misschien. Goede keuze!
Fijn dat je blessures nu alleen maar beter worden. Lekker in beweging houden en sterker worden.

• #4.553
Laatste terrasje van het jaar misschien. Goede keuze!
Fijn dat je blessures nu alleen maar beter worden. Lekker in beweging houden en sterker worden.

Ik vrees ervoor, maar dan gaan we vanaf nu thee drinken en wafels/pannenkoeken eten natuurlijk :roflol: .
Beweging blijft er zeker in, heeft alleen maar een positief effect!

Kort geleden hield ik een betoog waarom je dus gewoon elke dag evenveel zou moeten eten. Rustdagen en trainingsdagen.. :rolleyes::p

I know, en daarom heb ik mijn kcal op trainingsdagen gelijk gehouden (2400) en ben ik op rustdagen van 1900 naar 2100 gegaan (ipv beide met 100 te verhogen) :).
Enfin, dat is toch het plan... Verhogen valt me toch moeilijker dan ik dacht, zelfs al is het maar 100-200 kcals :o.

stop met die cardio op oa je rustdagen waarbij je compenseert dan hoef je je kcal ook niet te verhogen

stop met die cardio op oa je rustdagen waarbij je compenseert dan hoef je je kcal ook niet te verhogen
Dit.
Snap ook niet goed waarom je die (onnodige) hoeveelheid cardio maar blijft doen als je nu al moeite hebt met de hoeveelheid calorieën. Al helemaal nu je sukkelt met een blessure. Je bent aan het bulken..

• #4.556

Ik ga hardlopen omdat ik het graag doe en mijn conditie wil behouden.
Doe het al minder frequent/korter dan vroeger.
Het wandelen op rustdagen is meestal met een doel: naar de bakker, slager,...

Dit.
Snap ook niet goed waarom je die (onnodige) hoeveelheid cardio maar blijft doen als je nu al moeite hebt met de hoeveelheid calorieën. Al helemaal nu je sukkelt met een blessure. Je bent aan het bulken..

Omdat ik het graag doe :).
Het is niet dat de hoeveelheid kcal moeilijk is om binnen te werken, dat lukt al prima intussen.
Meer het idee om te verhogen, maar goed. Mijn gewicht gaat terug omhoog intussen, dus het lukt uiteindelijk wel!

Ik ga hardlopen omdat ik het graag doe en mijn conditie wil behouden.
Doe het al minder frequent/korter dan vroeger.
Het wandelen op rustdagen is meestal met een doel: naar de bakker, slager,...

Omdat ik het graag doe :).
Het is niet dat de hoeveelheid kcal moeilijk is om binnen te werken, dat lukt al prima intussen.
Meer het idee om te verhogen, maar goed. Mijn gewicht gaat terug omhoog intussen, dus het lukt uiteindelijk wel!
Ben het in zoverre eens met @Kathlinoo en @Zeenius dat je wat je hardloopt wel moet compenseren in je kcal, je bent immers aan het bulken!

Dat ik een liefhebber van hardlopen en conditie ben en dat ik dat er op de één of andere manier, beperkt, in zou houden zal geen nieuws voor je zijn.

Zolang het gewicht op redelijke snelheid omhooggaat gaat het goed.

Zet 'm op, de zwaarste strijd is niet op je benen of in je mond, maar tussen de oren!

• Heart
  • #4.558
Ben het in zoverre eens met @Kathlinoo en @Zeenius dat je wat je hardloopt wel moet compenseren in je kcal, je bent immers aan het bulken!

Ik denk dat ik die kcals wel goed maak als we in het weekend uit gaan eten, of iets afhalen :).
Zaterdag staat normaal een uitje naar ons favo Grieks restaurant in Breda gepland, dus dat wordt 4000kcals die dag ipv 2400 vrees ik :roflol: .

Dat ik een liefhebber van hardlopen en conditie ben en dat ik dat er op de één of andere manier, beperkt, in zou houden zal geen nieuws voor je zijn.
Zolang het gewicht op redelijke snelheid omhooggaat gaat het goed.

Ik heb wel even stilgestaan, en ben vorige week licht gezakt :o.
Maar nu gaat het weer de goeie richting uit voor een bulk :).

1600953101061.png

Zet 'm op, de zwaarste strijd is niet op je benen of in je mond, maar tussen de oren!

Klopt, dat is - helaas - nog steeds het geval.
Hoewel, het gaat stukken beter. Ik voel me nog steeds prima in mijn vel en maak me veeeeel minder druk om de weegschaal dan vroeger!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sessie twee van het nieuwe FB schema gisteren.
Zalige training, en vandaag ook heerlijke "ik kan amper van het toilet afkomen" spierpijn :p.
Rug doet het nog steeds goed, dus ook daar blij mee!

Training woensdag 23 september 2020 - FB Week 1 Dag 2
Warm-up
  • Front raises 3x12x4
  • Glute bridge 3x S band x20
  • Abductor machine 3x20x30
Leg press
1x15x40
1x12x70
1x10x100
3x8x130
2x10x120
DROPSET 15x90 // 15x60 // 20x30

Vertical chest press (BP durfde ik nog niet proberen)
1x15x20
1x12x35
1x10x40
5x12x45 VPR

Goblet squat

3x12x12
2x12x16
Beetje licht om als "zware oefening" te tellen, dus volgende week doen we er een goeie lap gewicht bij!

Incline DB press
1x15x10
2x15x12
1x12x12

BB Hip thrust - Pyramid
1x10x52
1x8x62
1x6x72
1x15x52

Cable flys
3x12x15

Palm down wrist curl
3x10x4

Walking lunges
3x20x10 per hand

Ball crunches
4x20

Cardio: ~5km functioneel wandelen

Best lang gedaan over de training, maar ik vind het zo moeilijk om het bij 6 oefeningen te houden.
Dat geeft me het gevoel dat ik niet genoeg doe :o.

Deze ochtend had ik me toch zin om een rondje te rennen zeker!
Het was tweeledig: 5km rennen --> bakker -->wandelen naar mijn ouders (ik ging voor hen naar de bakker) --> 2,5km rennen naar huis

Training donderdag 24 september 2020 - Hardlopen
  • Part I: 33'; 5km; 9,1km/h; ~300kcal; AVG HR 154bpm

1600954234688.png 1600954238683.png

• Part II: 15'; 2,6km; 10,1km/h; ~150kcal; AVG HR 145bpm

1600954267946.png 1600954271193.png
De rest van de dag netjes aan mijn bureau gezeten ;).

• #4.559
Nog wat plaatjes, gewoon omdat ik doe outfit graag show natuurlijk ;).

IMG_20200923_190833.jpg

IMG_20200923_224859.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven