Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Prima. Vooral de bovenste foto. Al dat trainen begint zich nu echt uit te betalen :)

Nog wat plaatjes, gewoon omdat ik doe outfit graag show natuurlijk ;).

IMG_20200923_190833.jpg

IMG_20200923_224859.jpg
Het mag ook zonder deze outfit, eventueel in een andere.

• Haha
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.564
Het mag ook zonder deze outfit, eventueel in een andere.

Wat moet ik daar nou van denken :p.

Een helse nacht achter de rug, constant liggen draaien en elk uur meerdere keren voorbij zien komen.
Uiteindelijk maar om 5u30 opgestaan.
Gelukkig hoef ik slechts een halve dag te werken vandaag, en ga ik in de vroege namiddag al naar de gym.
Op de planning: een poging tot training met 3LB (Front squat, backwards lunges, hip thrust variant) en 3UB (assisted pull-ups, lat pulldown, unilateral cable row) oefeningen, eventueel nog wat buikspieren erbij. De kans bestaat natuurlijk dat ik er nog een LB en UB bij gooi :rolleyes: (dat zou dan abductor machine en straight arm pushdown worden denk ik).
Eerst maar eens zien hoeveel energie ik effectief heb deze namiddag en of het überhaupt wat wordt.

Als iemand goeie form filmpjes of tips heeft voor de front squat, laat zeker weten!
Het is een first timer voor mij :).

Als iemand goeie form filmpjes of tips heeft voor de front squat, laat zeker weten!
Ik heb wel een waarschuwing: je zal hem in het begin meer haten zelfs dan de bulgarian split. Maar als het een beetje gaat wennen is het een heel mooie oefening. En ellebogen goed hoog houden, zodat de stang niet naar voren wil rollen.

Ik heb wel een waarschuwing: je zal hem in het begin meer haten zelfs dan de bulgarian split. Maar als het een beetje gaat wennen is het een heel mooie oefening. En ellebogen goed hoog houden, zodat de stang niet naar voren wil rollen.
Kan dat?? Die bulgarian split is gruwelijk😅

Een helse nacht achter de rug, constant liggen draaien en elk uur meerdere keren voorbij zien komen.
Uiteindelijk maar om 5u30 opgestaan.
Gelukkig hoef ik slechts een halve dag te werken vandaag, en ga ik in de vroege namiddag al naar de gym.
Op de planning: een poging tot training met 3LB (Front squat, backwards lunges, hip thrust variant) en 3UB (assisted pull-ups, lat pulldown, unilateral cable row) oefeningen, eventueel nog wat buikspieren erbij. De kans bestaat natuurlijk dat ik er nog een LB en UB bij gooi :rolleyes: (dat zou dan abductor machine en straight arm pushdown worden denk ik).
Eerst maar eens zien hoeveel energie ik effectief heb deze namiddag en of het überhaupt wat wordt.

Werkse Bubs en veel plezier tijdens de training vanmiddag! Ben benieuwd naar je front squat ervaringen, wil m zelf op termijn ook in mn schema passen

• Heart
  • #4.568

Mijn god, ik haal hem er al terug uit voor ik hem heb gedaan!
J/k natuurlijk ;). Bedankt voor de tip! Sowieso eerst met laag gewicht proberen vandaag en oefenen op techniek.

Kan dat?? Die bulgarian split is gruwelijk😅

Dit :roflol: .

Werkse Bubs en veel plezier tijdens de training vanmiddag! Ben benieuwd naar je front squat ervaringen, wil m zelf op termijn ook in mn schema passen

Dank je wel!
Heb er tbh niet veel zin in, ik voel me en zie eruit alsof ik ben overreden door een bus.
Maar ik ken mezelf, dus uiteindelijk beland ik toch in de gym.
Ik laat zeker weten wat ik ervan vond!

Dank je wel!
Heb er tbh niet veel zin in, ik voel me en zie eruit alsof ik ben overreden door een bus.
Maar ik ken mezelf, dus uiteindelijk beland ik toch in de gym.
Ik laat zeker weten wat ik ervan vond!
Wij hebben dezelfde kronkel 😂 dit is herkenbaar . Ik ga voor 2 volledige rustdagen (hooguit een km of 3-5 wandelen) en voeding zelfde houden/iets meer zelfs, lekker uit eten. Dan weet jij ongeveer hoe mn mind zich voelt. Maar probeer er wel van te genieten want t is t zo waard!! (Weekend weg met de kids) Laat alle sportkleding thuis, dwing mezelf.

• Heart
zie eruit alsof ik ben overreden door een bus.
Zo plat ben je toch goddank niet meer sinds je begonnen met bulken?
Van alles, maar niet teveel en ook niet te weinig.
De @Learned Master attendeert mij er graag op dat in ieder geintje een seintje zit, daar heeft ze ook helemaal gelijk in. Mijn gedachte is dan: snapt men het geintje, en wat is dan het seintje?

Nu kan ik hier een heel verhaal gaan houden over verschillende interpretatie-vormen, waarbij met name originalism (de bedoeling toen het werd uitgesproken) met de hopelijk aanstaande SCOTUS-voordracht bijzonder actueel is, maar dan zou ik (weer eens) nogal off-topic gaan in andermans log, misschien levert het extra tips op voor je FS.
Dat iets op veel verschillende manieren is uit te leggen is bij een woordensmidt, zoals ik mezelf graag zie ("woordkunstenaar" ligt in NL wat gevoelig), zelden toevallig. De interpretatie zegt dan minstens even veel over de lezer en het is wat creatiever dan de standaard teksten (regelmatig ook veel onduidelijker, dan is het eigenlijk mislukt).

Als ik zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor: "Je mag trots zijn op wat je hebt bereikt en er is géén onderdeel van lijf én leden waarvoor je je hoeft te schamen of wat je zou moeten willen verbergen. Dat zal je ongetwijfeld door allerlei mensen op allerlei manieren duidelijk gemaakt worden, maar ik gun het je dat je het zelf ook een beetje meer zou geloven."
Na de lockdown met squaten met een 14kg KB was het tussen de FS en mij liefde op het eerste gewicht. Je zou eerst gobletsquats en single en double KB of DB squats kunnen proberen als wu en om te kijken of je de diepte haalt.

Voor de rack-positie van de barbell kan je ook zoeken naar clean (and jerk) tutorials. Het is niet nodig de stang vast te houden, je hoeft m niet te tillen, maar wel leuk als dat of op een paar vingers lukt.

Ik ben benieuwd.

Succes!

Laatst bewerkt:
  • #4.572
Wij hebben dezelfde kronkel 😂 dit is herkenbaar . Ik ga voor 2 volledige rustdagen (hooguit een km of 3-5 wandelen) en voeding zelfde houden/iets meer zelfs, lekker uit eten. Dan weet jij ongeveer hoe mn mind zich voelt. Maar probeer er wel van te genieten want t is t zo waard!! (Weekend weg met de kids) Laat alle sportkleding thuis, dwing mezelf.

Pfoeh, een volledige rustdag dat is mij al eventjes niet meer gelukt :o.
Een dag zonder KT telt voor mij als een rustdag :roflol: .
Ik kan me voorstellen wat het mentaal met je doet... Genieten moet je écht doen, want voor je het weet kan het misschien niet meer...

zo zie ik er al uit op een goeie dag :(

Ooooh *virtuele knuffel*.

Zo plat ben je toch goddank niet meer sinds je begonnen met bulken?

Hehe, nee. Er zijn nog amper uitstekende botten te zien als ik ontspannen sta :).
Mijn gezicht daarentegen is even gekreukt als een dekbedovertrek die je vijf dagen in de droger hebt laten zitten.

Van alles, maar niet teveel en ook niet te weinig.
De @Learned Master attendeert mij er graag op dat in ieder geintje een seintje zit, daar heeft ze ook helemaal gelijk in. Mijn gedachte is dan: snapt men het geintje, en wat is dan het seintje?

Nu kan ik hier een heel verhaal gaan houden over verschillende interpretatie-vormen, waarbij met name originalism (de bedoeling toen het werd uitgesproken) met de hopelijk aanstaande SCOTUS-voordracht bijzonder actueel is, maar dan zou ik (weer eens) nogal off-topic gaan in andermans log, misschien levert het extra tips op voor je FS.
Dat iets op veel verschillende manieren is uit te leggen is bij een woordensmidt, zoals ik mezelf graag zie ("woordkunstenaar" ligt in NL wat gevoelig), zelden toevallig. De interpretatie zegt dan minstens even veel over de lezer en het is wat creatiever dan de standaard teksten (regelmatig ook veel onduidelijker, dan is het eigenlijk mislukt).

Als ik zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor: "Je mag trots zijn op wat je hebt bereikt en er is géén onderdeel van lijf én leden waarvoor je je hoeft te schamen of wat je zou moeten willen verbergen. Dat zal je ongetwijfeld door allerlei mensen op allerlei manieren duidelijk gemaakt worden, maar ik gun het je dat je het zelf ook een beetje meer zou geloven."

Dit is zo ontzettend lief :o. Dank je wel!

Na de lockdown met squaten met een 14kg KB was het tussen de FS en mij liefde op het eerste gewicht.

:roflol: Hier moest ik echt om lachen haha!

Je zou eerst gobletsquats en single en double KB of DB squats kunnen proberen als wu en om te kijken of je de diepte haalt.

Voor de rack-positie van de barbell kan je ook zoeken naar clean (and jerk) tutorials. Het is niet nodig de stang vast te houden, je hoeft m niet te tillen, maar wel leuk als dat of op een paar vingers lukt.

Ik ben benieuwd.

Succes!

Heel erg bedankt!
Goblet squats zitten in sessie twee van deze vierdaagse FB workouts, en gaan prima :D.
De eerste FS set is intussen een feit, nog niet heel zwaar gegaan omdat het de eerste keer was.
Een filmpje volgt in mijn trainingslog hieronder :).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondanks de slapeloze nacht een lekkere training neer gezet, ik kon voldaan naar huis nadien.
Niet helemaal zoals gepland: Hip thrust vervangen door de abductor machine, ik ga 'm morgen als tweede heavy set doen in de plaats :).

Training vrijdag 25 september 2020 - FB Week 1 Dag 3
Warm-up with small band
  • Push-ups 15xBW
  • Glute bridge x20
  • 90Degree hip abduction x20
--> 3 keer herhaald

Front squat
2x10x22
1x8x27
5x6x32

Ging best vlot, dus volgende week meer reps of wat gewicht erbij!

Reverse lunges in smith
5x8x+20Kg

Pull-ups
(full ROM @imnewhere ;) )
3x4xBW
2x3xBW
Toch beslist om ze niét assisted te doen, maar wel full ROM te gaan.
Helemaal geen rugpijn meer bij deze, dus suuuuper blij met bovenstaande sets!

Unilateral seated row
2x12x15
2x8x20
Nog klein beetje gevoelig, maar ging voor de rest prima.

Abductor machine - Pyramid
1x10x52,5
1x8x65,5
1x6x72,5
1x15x52,5

Straight arm pushdown (lat pulldown bezet :o)
1x12x32,5
1x12x35
1x8x35

Calve raises in smith
3x12x+10Kg

Reverse grip lat pulldown
2x12x30
1x8x32
Mijn elleboog vindt deze manier van de pulldown niet echt tof.
Ik denk dat ik toch terug de klassieke versie ga doen of een andere variant (suggesties?).

Het zijn dus toch 8 oefeningen geworden i.p.v. 6 :rolleyes: .
Wellicht valt er later eentje af als ik wat zwaarder kan gaan met de FS.

En nu duimen dat ik mijn brein vanavond kan uitzetten, en wat slaap kan pakken...

Wat vond je van de front squats?

• #4.574
Wat vond je van de front squats?

Ohja, juist.
Ik vond ze - met dit gewicht - minder erg dan bulgarians!
Het in de goeie positie houden van de bar vergt wel wat concentratie en zal volgens mij de eerste beperkende factor zijn in het verhogen.
Overall vind ik het best een fijne oefening, en ben ik toch blij dat ik een squat variant kan doen :).
Hij blijft er dus zeker in op dit moment!

En om @ScumbagAnnie hier ook nog eens door te wrijven dat ik vandaag een overheerlijke ovenkoek had :roflol: .
Dit is dus mijn "run over by a bus-look" :p. (amateuristisch gemaskeerd met wat make-up uiteraard).
#noshame.
1601061642774.png

1601061628357.png

Helemaal niet slecht. Ik heb meer staan hannesen met mijn eerste front squats!
Flinke sessie ook vandaag.

• #4.578

:D Ik moet ook wel toegeven dat ik er meer voldoening uithaal met full ROM!

Helemaal niet slecht. Ik heb meer staan hannesen met mijn eerste front squats!
Flinke sessie ook vandaag.

Dank je wel @neet61 !
Ik had wel al heel wat videos enzo gekeken, speelde al even met het idee om deze eens te proberen :).

Lijkt alles in jouw handen zo groot?

Heb je iets wat groter moet lijken dat je deze vraag stelt?

Deze week is het gelukt om de kcals te verhogen, gemiddeld 200 meer per dag! Gewicht gaat ook weer omhoog nu ipv stabiel te blijven/licht te zakken.
Mogelijks neem ik morgen eens een ECHTE rustdag! Veel zal van ons Odette afhangen.
Nu eerst de laatste FB training van deze week afwerken :).

Welkom in de Front Squat leef.

Terug
Naar boven