Al een tijdje twijfel ik of ik even zou neerpennen wat er precies gaande is in mijn leven waardoor ik al een paar weken/maanden zaag en klaag over slecht slapen, stress, drukte, emotioneel op zijn,...
Uiteindelijk heb ik besloten om wat toelichting te geven, maar zonder al te veel details.
De reden dat het niet zo goed met me gaat (mentaal dan) de laatste tijd is omdat mijn mama op 25 maart met het nieuws kwam dat ze terminaal ziek is.
De dokter gaf haar toen nog 3-6 maand te leven, tot vorige week vrijdag dus eigenlijk...
Gelukkig is ze er nog, maar ik zie hoe het steeds slechter met haar gaat, dat ze veel pijn heeft en ook hoe erg mijn papa eronder lijdt.
Daarom probeer ik zoveel mogelijk bij te springen: ik ga daar poetsen, kook regelmatig voor hen, doe hun boodschappen, kleine klusjes uitvoeren, rondbellen en rondhollen voor paperassen,...
Dit is ook de reden dat dinsdag "mama en papa dag" is. Ik heb tijdskrediet aangevraagd met motief "medische bijstand" en werk dus momenteel 4/5 zodat ik extra hulp aan mijn ouders kan bieden en ook nog mijn eigen boel wat op orde kan houden...
Verder probeer ik zoveel mogelijk positief te zijn en toch her en der wat leuke dingen te plannen/doen.
Al is het niet altijd makkelijk om daarvan te genieten, en voel ik me soms schuldig als ik het wel doe.
Anyhow, ik wil geen medelijden etc. Daarom heb ik ook lang gewacht om dit hier te plaatsen.
Alleen is het nu misschien wat duidelijker waarom mijn trainingslog ook soms een beetje een klaagzanglog is

.