AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

beterschap :heart:

• Like
Waarderingen: Bubs
Beterschap bubs!

Heel belangrijk om naar je lichaam te luisteren nu en voldoende rust te nemen! Maak je niet druk om eten op dit moment, richt je vooral op herstel.
Ik weet niet met welke snelheid er op je in gereden is en of je zelf al volledig stil stond, maar je kunt nog een behoorlijke tijd last houden van je spieren door die impact. Hoewel je misschien geen zichtbaar letsel hebt kun je veel klachten overhouden aan een verkeersongeval. Daarom is het wel belangrijk om naar je lichaam te luisteren en rust te nemen waar nodig (niet denken van ik train wel door de pijn heen enzovoort). De medici spreken vaak pas na 1,5 - 2 jaar van een medische eindsituatie na een whiplash.

Beterschap bubs!

Heel belangrijk om naar je lichaam te luisteren nu en voldoende rust te nemen! Maak je niet druk om eten op dit moment, richt je vooral op herstel.
Ik weet niet met welke snelheid er op je in gereden is en of je zelf al volledig stil stond, maar je kunt nog een behoorlijke tijd last houden van je spieren door die impact. Hoewel je misschien geen zichtbaar letsel hebt kun je veel klachten overhouden aan een verkeersongeval. Daarom is het wel belangrijk om naar je lichaam te luisteren en rust te nemen waar nodig (niet denken van ik train wel door de pijn heen enzovoort). De medici spreken vaak pas na 1,5 - 2 jaar van een medische eindsituatie na een whiplash.
+1
Bijna 3 jaar na het ongeval nog steeds niet volledig hersteld ...ook nog psychische klachten...:(

+1
Bijna 3 jaar na het ongeval nog steeds niet volledig hersteld ...ook nog psychische klachten...:(

Ik weet niet of je al een revalidatietraject hebt gedaan (intensief traject met psych, fysio en revalidatiearts), maar mocht je nog lichamelijke klachten hebben dan is de kans niet heel groot dat die nog zullen verdwijnen / noemenswaardig zullen verbeteren :( Ik hoop op het tegenovergestelde overigens!

Veel sterkte!

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik weet niet of je al een revalidatietraject hebt gedaan (intensief traject met psych, fysio en revalidatiearts), maar mocht je nog lichamelijke klachten hebben dan is de kans niet heel groot dat die nog zullen verdwijnen / noemenswaardig zullen verbeteren :( Ik hoop op het tegenovergestelde overigens!
Nee dat niet maar ik merk wel dat ik me moeilijker kan concentreren...niet meer kan multitasken..en soms emotioneler ben...waarschijnlijk door die klap op mn hoofd :(

Beterschap en lekker Netflixen, de rest komt vanzelf wel weer :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.248
Beterschap! Luister goed naar je lichaam

Thx all :)

Super heftig Bubs... Hopelijk ben je snel weer de oude. Als ik jou was zou ik me niet (te) druk maken om wat extra kcal. Dat komt wel weer goed. Rust voor nu lekker uit.

Annie denkt aan je. Heeeeeel veeeel sterkte en liefs. :aai::heart:

Dank je Annie, want ben je toch een lieve meid :heart:

Beterschap bubs!

Will doe, voorschrift voor de kine kreeg ik dinsdag overigens al mee.
Al bij al valt het best mee vind ik, ergste was de tweede klap omdat ik die niet meer verwacht had.
Zat toen al los in de auto en kreeg dan best een grote schok.
Door de pijn heen trainen doe ik niet, cardio heb ik 0,0 last van. Hierdoor is het natuurlijk wel verleidelijk om al wat krachtoefeningen bij te nemen...
Vandaag toch zo slim geweest om dat nog niet te doen :) Naar de avond toe krijg ik namelijk wel meer en meer last...
Druk maken over eten zal ik altijd wel een beetje doen. Pijn is geen excuus om constant schaamteloos te schransen :finger:
Hoewel ik nu wel iets meer toegeef aan cravings...

Beterschap en lekker Netflixen, de rest komt vanzelf wel weer :rolleyes:

Ik heb niet echt "een zittend gat" zoals ze hier zeggen, en ook geen netflix :p
Deze namiddag toch paar uurtjes rust gehouden, onder lichte dwang :rolleyes:

• #1.249
Vanochtend weer uurtje en 20min cardio gaan doen.
Het begint me nu al de keel uit te hangen dat ik geen KT kan/mag :grumble:

Cardio (670kcal)
  • 20' Crosstrainer
  • 20' Stepper
  • 20' Wave
  • 20' Ligfiets
Morgen gym skippen en rust houden, in de namiddag misschien wat wandelen en uitwaaien aan zee :)

Food woensdag: 1787kcal, ekv 105gr/168gr/68gr
Food donderdag: 1401kcal, ekv 107gr/86gr/66gr

Geniet van het weer het wordt in Brabant 17 graden :wave2:

• #1.251
Geniet van het weer het wordt in Brabant 17 graden :wave2:

Hebben we gedaan! Lekker een twee uur durende strandwandeling gemaakt.
Zalig :)
Uiteindelijk de dag nog afgesloten met een (kort) loopje. Mja, ik wilde per sé mee...
Zo goed als de hele tijd samen gelopen, dus ik heb me qua snelheid kunnen inhouden :D
Cijfertjes: 55'; 8,01km; 8,km/h; 490kcal.

upload_2019-2-16_8-43-21.png

Food vrijdag: 1531kcal, ekv 98gr/111gr/66gr
Vanochtend ook nog eens gemeten, update volgt later.
Gewicht iets hoger (door de ontstekingsremmers misschien ook nu?), maar cm's lager.
The way we like it :cool:

Nu op naar de gym.
Ik heb het intussen wel gehad met al die cardio, dus wordt een lichte LB training (zolang het pijnloos is).

Hoe bevalt je HLM carb dieet?....of misschien nu even niet? :)

• #1.253
Ik heb na dinsdag nog op kcal en carbs gelet, maar niet strikt mijn vooropgestelde schema gevolgd... Wat ik op weekdagen normaal wel doe.
Ik woog deze ochtend 1,2kg minder dan vorige week (na het etentje weliswaar), dus zo slecht zal ik het niet gedaan hebben :P

Ik heb na dinsdag nog op kcal en carbs gelet, maar niet strikt mijn vooropgestelde schema gevolgd... Wat ik op weekdagen normaal wel doe.
Ik woog deze ochtend 1,2kg minder dan vorige week (na het etentje weliswaar), dus zo slecht zal ik het niet gedaan hebben :P
Das erg mooi meis....ben je al op je streef bijna? Niet zo lang doorgaan hoor anders krijg je een smal bekkie :D

• #1.255
Ik wilde initieel terug naar de 50, zoals vorige zomer. Maar het gaat moeizamer merk ik en mijn omtrekken zijn nu (53,5kg) ongeveer gelijk aan die van toen...
Dus misschien moet ik bijstellen naar 51/52kg :) Of gewoon een "ik ben tevreden" als ik in de spiegel kijk :D

Ik wilde initieel terug naar de 50, zoals vorige zomer. Maar het gaat moeizamer merk ik en mijn omtrekken zijn nu (53,5kg) ongeveer gelijk aan die van toen...
Dus misschien moet ik bijstellen naar 51/52kg :) Of gewoon een "ik ben tevreden" als ik in de spiegel kijk :D
Zou zomaar wat spiermassa kunnen zijn ;)

Zou zomaar wat spiermassa kunnen zijn ;)

Je neemt me de woorden uit de mond... Mijn gedachte was ook meteen dat je niet perse hoeft te streven naar een gewicht van een jaar geleden, je bent in de tussentijd ook spiermassa aangekomen en die wil je niet kwijt (neem ik aan tenminste ;))

Je neemt me de woorden uit de mond... Mijn gedachte was ook meteen dat je niet perse hoeft te streven naar een gewicht van een jaar geleden, je bent in de tussentijd ook spiermassa aangekomen en die wil je niet kwijt (neem ik aan tenminste ;))
idd "the ladies" moeten daar erg hard voor werken...."you go Bubsie" :D

Terug
Naar boven