Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Euh, gebrek aan kennis? :p
Geen specifieke reden nee... Toen ik indertijd "begeleid" werd in de gym waren het altijd 3-4 sets van 15reps op hetzelfde gewicht, 6 weken lang.
(Inderdaad, hun advies slaat nergens op en die vraag ik nu ook niet meer. Ik heb al veel meer bijgeleerd hier op het forum!)

Kan ik beter 4 sets doen met telkens hoger gewicht?
Nu ga ik tot 4x12 en als dat lukt doe ik er de volgende training wat gewicht bij...

Ik denk dat je veel makkelijker kunt ophogen door het gewicht een stapje hoger te tillen. Wat ik doe (voorbeeld legextensions):

10x25 /10x32 / 8x36 / 8x42 /8x47

ofzo. Weet het even niet uit mijn hoofd :roflol:

Maar volgens mij heb je op die manier veel meer kans om zwaarder te gaan dan wanneer je 4 sets dezelfde herhalingen met hetzelfde gewicht doet en dan pas een volgende training weer wat zwaarder probeert te gaan.

Want in mijn geval zou ik bijv. de volgende training als laatste setje 8x52 kunnen doen, en als je dat niet red heb je bijv. toch 6 reps kunnen doen met een zwaarder gewicht en wordt je gedurende de trainingen mijn inziens meer geprikkeld.

Maar, misschien lul ik uit mijn nek en maakt het helemaal niet uit (en sws in uitleggen ben ik geen ster). Heeft iemand anders daar nog een opmerking op?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
Ik denk dat je veel makkelijker kunt ophogen door het gewicht een stapje hoger te tillen. Wat ik doe (voorbeeld legextensions):

10x25 /10x32 / 8x36 / 8x42 /8x47

ofzo. Weet het even niet uit mijn hoofd :roflol:

Maar volgens mij heb je op die manier veel meer kans om zwaarder te gaan dan wanneer je 4 sets dezelfde herhalingen met hetzelfde gewicht doet en dan pas een volgende training weer wat zwaarder probeert te gaan.

Want in mijn geval zou ik bijv. de volgende training als laatste setje 8x52 kunnen doen, en als je dat niet red heb je bijv. toch 6 reps kunnen doen met een zwaarder gewicht en wordt je gedurende de trainingen mijn inziens meer geprikkeld.

Maar, misschien lul ik uit mijn nek en maakt het helemaal niet uit (en sws in uitleggen ben ik geen ster). Heeft iemand anders daar nog een opmerking op?

Alle tips zijn altijd meer da welkom!
Ik ga het alleszins eens uitproberen :)
Oja, van sterren gesproken: waar blijven die foto's van je oorbellen nou! Of heb ik dat helemaal gemist :thinking:

Wat ikzelf altijd doe is ophogen, zodra het kan. Voorheen was ik niet zo streng en bleef ik vaak wekenlang op hetzelfde gewicht hangen.
Bijvoorbeeld: ging mijn 50kg squat makkelijker dan vorige week, dan gooi ik er 2,5kg aan gewicht bij. Gaat ook die set gemakkelijk, dan hoog ik weer op met 2,5kg.
De week daarna is mijn start punt voor working sets dan meestal het hoogste gewicht wat ik de week ervoor heb gebruikt.

Beetje lastig uit te leggen, ik hoop dat het zo ergens op slaat. ??????

• #1.284
Wat ikzelf altijd doe is ophogen, zodra het kan. Voorheen was ik niet zo streng en bleef ik vaak wekenlang op hetzelfde gewicht hangen.
Bijvoorbeeld: ging mijn 50kg squat makkelijker dan vorige week, dan gooi ik er 2,5kg aan gewicht bij. Gaat ook die set gemakkelijk, dan hoog ik weer op met 2,5kg.
De week daarna is mijn start punt voor working sets dan meestal het hoogste gewicht wat ik de week ervoor heb gebruikt.

Beetje lastig uit te leggen, ik hoop dat het zo ergens op slaat. ??????

Het is nochtans helemaal duidelijk hoor Annie :D
Zal wel zijn omdat zij vrouwen elkaar gewoon begrijpen :cool:
Ik neem dit ook in acht! Zal wel pas voor binnen een paar weken worden, eerst nog wat rustig aan doen (of ik krijg heibel met de fysiotherapeute :p).

Ik neem dit ook in acht! Zal wel pas voor binnen een paar weken worden, eerst nog wat rustig aan doen (of ik krijg heibel met de fysiotherapeute :p).
IK BEGRIJP VROUWEN NIET!

• Like
Waarderingen: Bubs
Beter dat je braaf naar die fysiotherapeute gaat luisteren hehehe.

Ik vind elke training nu nog leuker, omdat het op deze manier steeds uitdagender wordt.

• Like
  • #1.287
Soooo, ik ben écht geen happy camper vandaag.
Slecht geslapen (uurtje of 5), meer rugpijn door het getrek en gesleur in de fysio gisteren (1h15minuten heeft ze me gemarteld :() en al sinds 7u een rammelende maag.
Rond 13u45 geluncht, buikje blij dus Bubsje ook een beetje blijer :p

Gisteren getraind, aangepaste UB.
Het was ok :)

Training woensdag 20 februari 2019 - UB

Peck decks
2x12x10
4x12x15

Vertical chest press circular - machine
1x15x15
1x12x20
3x12x25

Triceps V-bar pushdown
4x12x30 (auwch, triceps branden nog van zondag :eek:)

Rope overhead tricep extension
4x10x12,5

DB preacher curl
4x12x6 (verrassend, maakte me blij!)

DB shoulder press (seated)
4x12x8

Cable bicep curl
1x12x15
3x12x17,5

Overhead bicep curl
4x8x10 (Hierbij gaf een kerel me een complimentje over mijn biceps :cool:)

Cardio (325kal)
  • 10' Ligfiets
  • 25' Stepper
En dan de marteling van de fysiotherapeute :eek!:
Morgenochtend weer, joepie! :angstig:

Vandaag extra rustdag, aangezien ook zij wist te zeggen dat ik nu echt even niet mag lopen :o
Wandelen mag wel, dus dat ga ik vanavond wel nog even doen.
Anders wordt het een lange, hongerige avond. Mijn vriend is even wat autodingen gaan afzetten/ophalen dus eten zal waarschijnlijk na 19u30 zijn.
En ja, ik heb alweer zin in eten :p
Wat een marteling om nu thuis te zitten werken!
Al dat lekkere eten rondom mij, hnnnnngg.
En pijn, ik haat de combinatie pijn/honger.
Anyhow, doorbijten!

Food woensdag: 1437kcal, ekv 137gr/100gr/53gr

respect dat je je alsnog aan je plan qua voeding kan houden aangezien je eerder bent opgestaan, wat ik dan persoonlijk doe is gewoon eerder slapen zodat ik geen cravings krijg :roflol::o

en over de oefeningen met ‘t aantal reps, wat ik doe is dat ik eerst opwarm met setjes lager gewicht dat zich opbouwt en dan de werkset 3x herhalen

dus bijv bij hipthrust doe ik dit:
- opwarmen met 1x15x40
- stapje hoger, maar lagere reps dus 1x3-5x60
- werkset, meeste energie hierheen 3x8-12x70 ofzo

en dit pas ik dan ook toe bij squat, bij andere oefeningen niet echt (leg extension/cable pullthrough/machine abduction), alleen bij facepull/bicep/tricep wel omdat ik verder vrij weinig warming up heb daarvoor

• #1.289
respect dat je je alsnog aan je plan qua voeding kan houden aangezien je eerder bent opgestaan, wat ik dan persoonlijk doe is gewoon eerder slapen zodat ik geen cravings krijg :roflol::o

en over de oefeningen met ‘t aantal reps, wat ik doe is dat ik eerst opwarm met setjes lager gewicht dat zich opbouwt en dan de werkset 3x herhalen

dus bijv bij hipthrust doe ik dit:
- opwarmen met 1x15x40
- stapje hoger, maar lagere reps dus 1x3-5x60
- werkset, meeste energie hierheen 3x8-12x70 ofzo

en dit pas ik dan ook toe bij squat, bij andere oefeningen niet echt (leg extension/cable pullthrough/machine abduction), alleen bij facepull/bicep/tricep wel omdat ik verder vrij weinig warming up heb daarvoor

Bedankt voor de tip Zeenius!
Ik ben er inderdaad in geslaagd om niet te cheaten gisteren :cool:
Het helpt natuurlijk ook dat ik nu gewoon aan het werk ben thuis en zo bezig ben en afleiding heb van al het lekkers :)
Toch zal ik blij zijn als ik weer tussen mijn collega's zit volgende week :heart:

Gisteravond nog een 5-tal km gewandeld. Meer moet het nu niet zijn, voelde het enorm trekken in mijn rug.
Ik had mijn low-carb eiwitreep opgespaard tot na de wandeling, en wat heeft die gesmaakt! drool:
Food donderdag: 1267kcal, ekv 113gr/60gr/59gr

Deze ochtend naar de kine geweest met de fiets, nu nog werken tot 17u en dan maar eens echt rust nemen (misschien :o).

• #1.291
Sooo, het is een wonder maar ik heb gisteren écht rust genomen!
Behalve de wekelijkse boodschappen, de vaat doen en koken heb ik na het werk lekker gechilled op de bank :cool:
Vanochtend dan ook extra fit voor de LB training!

Zaterdag 23 februari 2019 - LB
Leg press
1x15x30
1x12x50
1x12x70
1x12x90
1x12x100
1x12x110
1x12x120

KB SLDL

4x12x8

KB side crunch on bench
4x15x8 (hm, toch niet super voor de rug)

BB Bulgarian split squat
1x12x20
1x12x22,5
2x2x25

Leg extension

1x10x27,5
1x10x30
1x10x32,5
1x10x35

Seated leg curl
1x10x35
1x10x37,5
2x8x40

Lower back machine
1x10x5
1x10x10
2x10x15

Adductor machine

1x12x20
1x12x35
1x12x37,5
2x8x40

Cardio (385kcal)
  • 15' Ligfiets
  • 15' Stepper
  • 15' Wave
Door @HillR haar advies op te volgen zga op alle oefeningen PR's gemaakt :)
Het is inderdaad wel interessanter om op deze manier te trainen ipv alle setjes op hetzelfde gewicht!

Food vrijdag: 1459kcal, ekv 121gr/92gr/69gr

Vandaag nog wat nieuwe sportoutfits shoppen (als ik iets naar mijn zin vind), wat wandelen en vanavond afhalen of uit eten.
Geen volledige tracking dus vandaag, maar lekker genieten van het mooie weer en fooooood:)

Carb cycling gaat over het algemeen wel goed moet ik zeggen.
Ik weeg me nu elke dag en vergelijk de weekgemiddeldes met elkaar.
Intussen drie weken bezig:

upload_2019-2-23_14-58-57.png

Fijn weekend iedereen, en geniet van het zonnetje!!

Ook hier gaat de cut zo te zien heel goed! Bravo! :)

Geniet van je weekend!

• #1.294
Sooo, jullie hebben nog de zondagtraining van me tegoed!
Was een korte en lichte training vanwege pijn/te weinig slaap, maar blij dat ik toch ben geweest8!

Training zondag 24 februari 2019 - UB2
Vertical row
1x12x20
1x12x25
2x10x30
2x8x32,5

Pulley row
1x15x15
2x12x20
1x10x25

Straight arm pushdown
1x15x22,5
1x15x25
1x12x27,5
1x8x30

Back extension
Skipped

Assisted dips
Skipped

Tricep v-bar pushdown
1x12x27,5
1x12x30
1x12x32,5
1x8x35

DB tricep kickback
1x15x6
3x12x8

DB tricep overhead extension (ipv bench dips)
2x12x14
2x10x16

Cardio (305kcal)
  • 30' Stepper
De rest van de dag voornamelijk gekookt (spaghettisaus voor anderhalve maand ver, avondeten voor vandaag, pre workout meals, lunch vandaag,...), en 's avonds nog gezellig wat gewandeld en een aperitiefje wezen drinken en eten :eating:
Conclusie: veel teveel gegeten dit weekend, maar ook veel teveel pijn gehad en te weinig geslapen.
Deze nacht weer amper 5 uurtjes gehaald denk ik, wordt weer slopend :(

Positief puntje: voor de eerste keer sinds vier weken opgestaan zonder keelpijn! Gisteren zei m'n vriend plots dat ik misschien last heb van hooikoorts, dus voor ik ging slapen antihistamine ingenomen.
En *poef* be gone keelpijn! Woohoo :cheer:
Vanochtend ook met succes tot aan bureau gereden, nu moet ik er enkel aan denken of ook af en toe een 5-10 minuutjes te stappen.

Food za/zo: veel teveel, we zullen het daarbij houden :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ondanks de rugpijn toch wel weer wat gedaan... dusssssss :)

Stiekem ben ik nu echt heel benieuwd naar wat voor lekkers je allemaal hebt gegeten. :eyebrow:

• #1.297
Stiekem ben ik nu echt heel benieuwd naar wat voor lekkers je allemaal hebt gegeten. :eyebrow:

Niet zoveel speciaals hoor, gewoon dingen die nogal hoog in kcal zijn...
Zaterdag:
  • Tea-room: verse thee met stukje brownie, cake, zandkoekje en glaasje advocaat
  • Apero time op een boot: 1x cockatil maison, 1x long island ice tea en een kaasplankje (4 soorten kaas, en een sh*tload aan brood en noten en échte roomboter )
  • Daarna nog Belgische :fries:gaan eten, met bijhorende hamburger uiteraard (meergranen broodje, kipfilet, saus, groentjes)
Zondag:
  • Alweer apero uit huis, alweer cocktail maison en een vleesplankje ter afwisseling :roflol: (parmaham, salamisoorten en 6 mini broodjes met jawel, echte roomboter drool:)
  • Twee glazen rode wijn bij het avondeten (fles was open van saus te maken, dus moet ze ook leeg natuurlijk :rolleyes:)
Voor mij is dit een decadent weekend :o

• Like
  • #1.299
Ik zou ook graag nog eens echte overheerlijke Belgische frietjes willen eten. @Sanca Magni kun jij me geen goede friture aanraden vlak over de grens bij Maastricht/omstreken.

Weekendje boeken in de Westhoek, ik neem jullie wel mee naar alle lekkere friet/wafel/bier/chocolade adresjes :D

Oh, en ik beloof dat ik dan mijn best zal doen om beschaafd Nederlands te spreken :engel:

Terug
Naar boven