- Waardering
- 16.994
- Lengte
- 1m50
- Vetpercentage
- 17%
Euh, gebrek aan kennis?
Geen specifieke reden nee... Toen ik indertijd "begeleid" werd in de gym waren het altijd 3-4 sets van 15reps op hetzelfde gewicht, 6 weken lang.
(Inderdaad, hun advies slaat nergens op en die vraag ik nu ook niet meer. Ik heb al veel meer bijgeleerd hier op het forum!)
Kan ik beter 4 sets doen met telkens hoger gewicht?
Nu ga ik tot 4x12 en als dat lukt doe ik er de volgende training wat gewicht bij...
Ik denk dat je veel makkelijker kunt ophogen door het gewicht een stapje hoger te tillen. Wat ik doe (voorbeeld legextensions):
10x25 /10x32 / 8x36 / 8x42 /8x47
ofzo. Weet het even niet uit mijn hoofd

Maar volgens mij heb je op die manier veel meer kans om zwaarder te gaan dan wanneer je 4 sets dezelfde herhalingen met hetzelfde gewicht doet en dan pas een volgende training weer wat zwaarder probeert te gaan.
Want in mijn geval zou ik bijv. de volgende training als laatste setje 8x52 kunnen doen, en als je dat niet red heb je bijv. toch 6 reps kunnen doen met een zwaarder gewicht en wordt je gedurende de trainingen mijn inziens meer geprikkeld.
Maar, misschien lul ik uit mijn nek en maakt het helemaal niet uit (en sws in uitleggen ben ik geen ster). Heeft iemand anders daar nog een opmerking op?

) en al sinds 7u een rammelende maag.
)

gaan eten, met bijhorende hamburger uiteraard (meergranen broodje, kipfilet, saus, groentjes)