MuscleMeat

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Ik heb

Proteine perfection mix
Nr.1
Magnificent

verder visolie capsules, multivitamine, en ik heb nog een pot CLA staan die ik op ga maken..

Of het allemaal helpt weet ik niet ;) toen ik er mee gestart ben, ben ik wel door mijn plateau gekomen van 72.5KG Squat, daarna alleen nog maar PR! tot nu 87,5kg maar of dit alleen door de suplementen komt betwijfel ik, maar het kan misschien wel net dat duwtje hebben gegeven???? en het placebo effect dat je door sups te nemen, je ook sterker ga voelen.....

Ik heb

Proteine perfection mix
Nr.1
Magnificent

verder visolie capsules, multivitamine, en ik heb nog een pot CLA staan die ik op ga maken..

Of het allemaal helpt weet ik niet ;) toen ik er mee gestart ben, ben ik wel door mijn plateau gekomen van 72.5KG Squat, daarna alleen nog maar PR! tot nu 87,5kg maar of dit alleen door de suplementen komt betwijfel ik, maar het kan misschien wel net dat duwtje hebben gegeven???? en het placebo effect dat je door sups te nemen, je ook sterker ga voelen.....

Dit.

Het geeft net een extra duwtje in de rug, niks wonderbaarlijks maar wel leuk natuurlijk.

Benieuwd of je wat gaat merken van die pre-wo, de oude waren wel leuk met 1,3dmaa maar die van tegenwoordig zijn niet zo sterk meer :(.

• Topic Starter Topic Starter
We zullen het zien morgenochtend. Ik mag alweer 85 kilo squatten, aaarg! Ik kan het bijna niet geloven, hahaha!

Woensdag 14 november 2012

Vandaag een andere sessie gehad dan gepland, omdat ik de eer had een deel van het lokale powerliftteam te ontmoeten. Terwijl ik bezig was met squats wees 1 van hen mij er op dat mijn techniek niet goed was. Ik bewoog mijn kont/heupen niet ver genoeg naar achter en boog met m'n bovenlichaam te ver naar voren (toevallig was ik hier afgelopen maandag ook al eens op gewezen door iemand, maar ik was een beetje eigenwijs). Hij heeft me vervolgens gecoacht om de techniek te perfectioneren met de kale barbell en heeft me geadviseerd vanaf hier weer op te gaan bouwen in stapjes van 10 kilo. Gaan we doen dus...

Vervolgens begon ik aan m'n bench press en ook hier werd ik gecorrigeerd. Ik had de bar voor mijn lichaam te laag hangen (ik heb vrij lange armen, dus hij mocht hoger) en m'n grip was te smal (ik kreeg het advies om de ringmarkeringen op de barbell als maatstaf te gebruiken voor de breedte).

Beide oefeningen heb ik dus met lagere gewichten en veel meer reps dan m'n bedoeling was getraind, om de techniek beter aan te leren. Heel bij mee! :)

Eigenlijk stonden er nog rows gepland, maar ik wilde het even op me laten inwerken allemaal, dus ik heb nog 10 minuutjes cardio gepakt en ben toen naar huis gegaan. Zit nu lekker aan de bonen met rijst...

Wat betreft de bestelde supplementen: de smaak is prima en het mentale effect is er... Het hele idee van het in elkaar brouwen van al die speciale drankjes vlak voor je workout heeft natuurlijk wel wat. :D

Prima toch? Nu je toch een deload doet kijk dit eens mocht je de tijd hebben, zitten leerzame dingen tussen:
http://www.youtube.com/watch?v=5nXSIqyw1lc&feature=youtu.be

Gaat over de mind - muscle connection. Probeer de spier te voelen die je wil trainen.
Blijf zelf voorlopig nog bij stronglifts, maar door het hoge gewicht kan je je niet altijd 100% concentreren om puur die ene spier te gebruiken.
Zelf ga ik hierna denk ik een heel ander schema hanteren waarbij dat wel kan. (Meer standaard schema?)

Zaterdag 17 november 2012

Vanochtend even wat cardio gedaan met m'n vrouw. 30 minuten rennen op 9 km/u.

Heel apart: ik had me voor m'n ontbijt beperkt tot een banaan en een scoop van die pre-workout-booster... en het effect was ongelooflijk! Ik werd gewoon niet moe! Echt een rush. Ben na 30 minuten van de band gestapt omdat m'n vrouw al lang was gestopt en op me zat te wachten, maar had (en heb) nog energie voor tien.

Ben benieuwd wat deze formule kan betekenen voor m'n Stronglifts. :)

mensen! allereerst sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. ik had weer eens zo'n hoofd-in-het-zand fase wat sporten betreft. het ging natuurlijk al een tijdje langzaam aan steeds iets minder goed, qua discipline, maar de laatste paar weken waren echt dramatisch wat dat betreft. eigenlijk amper in de gym geweest.
wel ander goed nieuws: ik ben begonnen aan een nieuwe studie, bouwkunde. ik ben nu anderhalve week bezig en ik ben superblij met mn beslissing. ik ga tot nu toe als een speer.
maaarrr... dus weinig gesport de laatste tijd, maar wel vaak laat naar bed en erg veel gegeten, dus voordat ik straks een tonnetje ben, tijd voor actie.
ik heb vanavond zitten lezen in 'burn the fat feed the muscle' en ik denk dat ik eens een lekkere fatloss fase in ga. even mn eetgewoontes weer wat gezonder maken en wat gewichttraining combineren met vooral veel cardio.
nu eerst verder lezen en dan later meer info. voor nu alleen wel even een korte termijn goal zetten: morgenochtend stats opnemen, om 9:00 in de gym zijn en een nieuw voedingsschema maken (het moet wat minder time consuming worden ivm de studie). tot morgen!!

mensen! allereerst sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. ik had weer eens zo'n hoofd-in-het-zand fase wat sporten betreft. het ging natuurlijk al een tijdje langzaam aan steeds iets minder goed, qua discipline, maar de laatste paar weken waren echt dramatisch wat dat betreft. eigenlijk amper in de gym geweest.
wel ander goed nieuws: ik ben begonnen aan een nieuwe studie, bouwkunde. ik ben nu anderhalve week bezig en ik ben superblij met mn beslissing. ik ga tot nu toe als een speer.
maaarrr... dus weinig gesport de laatste tijd, maar wel vaak laat naar bed en erg veel gegeten, dus voordat ik straks een tonnetje ben, tijd voor actie.
ik heb vanavond zitten lezen in 'burn the fat feed the muscle' en ik denk dat ik eens een lekkere fatloss fase in ga. even mn eetgewoontes weer wat gezonder maken en wat gewichttraining combineren met vooral veel cardio.
nu eerst verder lezen en dan later meer info. voor nu alleen wel even een korte termijn goal zetten: morgenochtend stats opnemen, om 9:00 in de gym zijn en een nieuw voedingsschema maken (het moet wat minder time consuming worden ivm de studie). tot morgen!!

He man, had al effe niets meer van je gehoord inderdaad.

Kijk dit even voordat je morgenochtend gaat trainen! (Doen, serieus!)

[Link niet meer beschikbaar]
Iedere keer dat je motivatie even wat weg is / je zin, kijk even zulk soort filmpjes in zijn channel staan er meer, maar je kan er genoeg vinden op youtube. Dan weet je weer waarom je het doet. :D

Lekker samen cutten dan, ik ben sinds maandag daarmee begonnen.
En vet verliezen doe je mede in de keuken, dus zorg dat je voeding goed word met discipline als je gaat droogtrainen. Anders is de cardio dalijk voor niets. :(

En succes met je studie.

ik ben begonnen aan een nieuwe studie, bouwkunde. ik ben nu anderhalve week bezig en ik ben superblij met mn beslissing.

Haha nu nog wel ja, wacht maar tot je het echt druk krijgt :D

Maar serieus is een leuke studie idd, wel kapot veel werk.

Goed dat je weer door gaat, als ik zo kijk vond ik nou niet echt slecht gaan, zie genoeg PR's.

Waar ben je trouwens gaan studeren? Delft of Eindhoven?

ik doe nu hbo via loi. ik hoop daarna een master te doen, maar weet nog niet zeker waar...

vandaag zestig minuten gefietst. hartslag de hele tijd rond de 155. volgens de machine zo'n 1100 calorieen verbrand. lekker! :)

Haha oh ja, helemaal vergeten dat natuurlijk ook op hbo kan :p
Succes iig!

de studie loopt als een trein en het heuglijke nieuws: als ons in de tussentijd geen onheil treft krijg ik over een maand of 7 een kind! hahaaaa... :D

:banana:

op een dag ga ik ook weer trainen. ik hou m'n log voorlopig kunstmatig in leven.

Wow, gefeliciteerd :D!

Gefeliciteerd buddhist!

Eerste of heb je al kinderen?

eerste. :D

Gefeliciteerd man!

thanks guys! :)

Gefeliciteerd!

Waarom op een dag ga ik weer trainen???????????? wat is de reden dat je er niet mee doorgaat? ging net zo lekker toch..

Gefeliciteerd!

Waarom op een dag ga ik weer trainen???????????? wat is de reden dat je er niet mee doorgaat? ging net zo lekker toch..

klopt, het ging ook lekker. maar een opeenvolging van gebeurtenissen maakte dat ik afhaakte. het ging ongeveer zo:

de laatste keer dat ik trainde kreeg ik van de doorgewinterde powerlifters in onze sportschool allerlei goede adviezen op het gebied van techniek (ik bleek nog wel het een en ander fout te doen). ik was daar erg blij mee, maar voelde me wel gefrustreerd dat ik niet gewoon 's avonds kon meetrainen (wanneer de powerlifters normaal gesproken trainen en instructies geven). ik had al eens eerder een dergelijke frustratie gevoeld, namelijk toen ik overwoog om weer op zenmeditatie te gaan bij mijn oude leraar. dat bleek toen ook alleen 's avonds te kunnen. de reden dat ik zelf 's avonds nooit, maar dan ook nooit kan, is dat ik leef van het geven van bijlessen aan scholieren, en die kunnen per definitie alleen maar laat in de middag of 's avonds komen. dit hele gebeuren zette me aan het denken over een nieuw beroep en dat leidde er toe dat ik begon aan de studie bouwkunde. dit te combineren met m'n werk kost me uiteraard erg veel tijd (niet erg - tot nu toe een hele toffe studie - geen spijt van!), waardoor trainen op een lager pitje moest. toen volgde ook nog eens het geweldige nieuws dat m'n vrouw zwanger is! je kunt je voorstellen: nóg minder tijd om te trainen, want ik heb natuurlijk mijn bijdrage in het huishouden een beetje opgeschroefd.
anyway, om een lang verhaal kort te maken: ik ben er geestelijk en lichamelijk even helemaal uit. wel jammer, maar geen ramp, ik vond het altijd heerlijk om te trainen en de drive komt vanzelf een keer terug. momenteel wil ik me vooral gaan richten op hardlopen: voor een stuk rennen ben je niet afhankelijk van openingstijden van de sportschool. vanochtend bijvoorbeeld om 7:30 een eind gaan rennen. heerlijk!

Terug
Naar boven