XXL Nutrition

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

• Topic Starter Topic Starter
SPIERPIJN!!! (lekka lekka...) :D

SPIERPIJN!!! (lekka lekka...) :D

Hehe goed gedaan. :D

tip: wil je spierpijn voelen? Isoleer je kuiten eens.
Standing calve raises, zoveel je kan zo zwaar je kan.
Als je verzuurt gewoon doorzetten. (Dus goed hard gaan door de pijn heen bijten.)

Protip: Als je dit doet, zorg dan dat je de komende paar dagen niet hoeft te lopen, dat word namelijk vrij lastig. :)

Woensdag 7 november 2012

Stronglifts - workout B

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
1x2x60kg
5x5x77,5kg PR!

Overhead Press
2x5x20kg
4x5x30kg
1x4x30kg FAIL!

Deadlift
2x5x50kg
1x3x70kg
1x2x90kg
1x5x105kg PR!

Chinups
-

Stretches
Shoulder dislocations
Hamstrings

Bam! Weer een squatrecord. Soms vraag ik me af waar m'n eerste fail blijft. Vorige keer dat ik 80 kg probeerde (uit hoogmoed) faalde ik, dus vrijdag zullen we zien of ik sterker ben geworden sindsdien. :)

Overhead Press: sja, jammer... omdat ik vorige keer m'n PR van 30 kg maar met heel veel moeite had gehaald en ik al meer dan 2 weken geen OP meer had gedaan dacht ik: ik herhaal 'm nog 's op dit gewicht. En hoewel ik hard heb gevochten voor die laatste rep kreeg ik 'm er niet uit. Helaas. Volgende keer beter.

Deadlift: onvoorstelbaar zwaar. Ik snap niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar het helpt sowieso om tegen mezelf te zeggen dat het m'n laatste oefening is en dat ik daarna naar huis mag. Voor het eerst gevoeld hoe het is om te denken dat de bar uit je handen gaat glijden. Misschien volgende keer even wat kalk vragen (ik wil de mixed grip zo lang mogelijk uitstellen).

Al met al weer een fijne training. Vrijdag meer...

Goed goed buddhist zeker na 2weken gestopt te zijn geweest, en ja, bizar hoe zwaar de bar wordt met deadlift!!! ik laat hem elke keer bijna uit mijn handen glijden..

Goede PR's!
Waarom geen mixed grip nu al dan?

Goede PR's!
Waarom geen mixed grip nu al dan?

goede vraag. toen je 'm stelde dacht ik ook: waarom ook alweer?

ik beschouw mark rippetoe nogal als een authoriteit en ik dacht dat hij er in z'n boek "starting strength" iets over had geschreven. dus even opgezocht en dit is het citaat...

The lift is famous for its alternate grip, but the use of the double-overhand grip as much as possible makes for stronger hands. The
alternate grip keeps the bar from rolling in the hands, since it is always rolling up one hand as much as it's rolling down the other. So if all the warmups possible are done with a double- overhand grip and the alternate grip reserved for the really heavy sets, grip strength develops
quickly.

conclusie: volgende keer doe ik warming up met double-overhand en de laatste set met mixed grip.

:)

Ok goed om te weten ;)
Ga ik dat ook doen

Vrijdag 9 november 2012

Stronglifts - workout A

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
1x2x60kg
5x5x80kg FAIL!

Bench Press
2x5x20kg
1x3x30kg
1x2x40kg
3x5x50kg
1x2x50kg
1x0x50kg FAIL 2!

Pendlay Rows
2x5x40kg
5x5x50kg PR!

Stretches
Hamstrings
Schouders (dislocations)

Cardio
9 minuten rennen op 9 km/u (cooling down)

Squats had ik in principe genaild, alleen bij de allerlaatste rep verloor ik m'n evenwicht en viel ik bijna voorover. Ik wil er niet eens aan denken wat er was gebeurd als ik echt was gevallen met die bar op m'n rug. Anyway, ik leef nog, volgende keer gewoon nog een keer...

Bench Press tweede fail, maar weer een heel stuk closer dan vorige keer. Vreemde sensatie gehad in m'n laatste set van 5: de laatste rep leek ik niet te gaan halen, maar ik besloot hard uit te blazen (soort van mentale hulp, alsof je de bar omhoog blaast) en toen voelde ik opeens m'n hele lichaam ontspannen en een warm gevoel vanuit m'n torso zich verspreiden en hop, daar ging de bar de lucht in. Net alsof er een stofje vrij kwam in m'n bloedbaan wat me net genoeg kracht gaf om niet de bar te laten zakken...

Pendlays nieuwe PR. Altijd lekker.

Nu een weekendje slapen en vreten!!! :D See you guys next week...

Is bij ons altijd het eerste wat ze je leren, hard uitblazen tijdens het laatste stuk van je push/pull kan je meer kracht zetten.

Had je overigens wel safety bars gebruikt bij de squat dan? Wel nette progressie die squat echt jaloers :D

Laatst bewerkt:
Uitademen werkt bij mij niet, grommen of sissen wel. Maar mooie training man! Ik zou je squats gewoon als gehaald beschouwen en volgende training gewicht er op. Als je weet dat je hem kon dan zit dat wel goed.

Had je genoeg rust tussen je bench setjes in? Hoeveel minuten ongeveer?

Ik wil je trouwens even een compliment geven over de opmaak van je posts, erg prettig en overzichtelijk, ook met de kleuren die werksets aangeven enzo. Erg fijn!

Ik zou je squats gewoon als gehaald beschouwen en volgende training gewicht er op. Als je weet dat je hem kon dan zit dat wel goed.

Aight, goeie tip. Gaan we doen. :)

Had je genoeg rust tussen je bench setjes in? Hoeveel minuten ongeveer?

Ja, rust zat wel goed denk ik. Ik denk een minuut of twee tussen de setjes in. Ik doe het een beetje op gevoel. Wil niet te lang zitten, maar wacht sowieso tot m'n hart en m'n ademhaling weer een beetje rustig zijn, anders is 't vragen om een fail.

Ik wil je trouwens even een compliment geven over de opmaak van je posts, erg prettig en overzichtelijk, ook met de kleuren die werksets aangeven enzo. Erg fijn!

Haha, dank je! Ik hecht veel waarde aan dat soort dingen...

haha misschien wel, squatte eerst ook zonder safety bars, tot dat ik dus niet meer uit de hole kwam. Snel afgeleerd :P

Ja man, goed dat je het aankaart, ik ga zeker even de overstap maken. We hebben in onze gym notabene twee squatracks met in hoogte verstelbare safety bars, maar ik ben zo gewend aan m'n eigen plekkie (de squatrack die ik gebruik - zonder safety bars - wordt door vrijwel niemand gebruikt en is dus altijd wel beschikbaar) dat ik er niet eens bij stil had gestaan...

Gaat lekker hier zie ik :) Congrats met al je PR's!

Over je squats; gewoon volgende keer verhogen zoals Bob K zegt, zolang je ervan overtuigd bent dat hij er qua kracht in zat. Waarschijnlijk zat het probleem ergens op mentaal gebied en dan kan het je wel eens parten spelen in de toekomst. Safety bars gebruiken gaat je wel helpen dan, denk ik, zodat je je veiliger voelt en je volledig op je kracht kan focussen.

Over je Overhead Press; klote oefening hé? :p Toen ik SS volgde was dat ook de eerste waarop ik failde en ik denk dat dat bij 99% van de BB'ers zo is ;) Gewoon blijven gaan en rustig blijven knallen. Gewicht zal traag gaan, maar dat betekent niet dat je schouders ook traag gaan groeien ;)

Over je BP; gaat ook lekker! Jammer van die fails, maar 5*5 is gewoon niet te onderschatten, dus vooral moed niet laten zakken, die 50kg zit er zeker in binnenkort!

Hoor je trouwens spreken over je ademhaling; zit die al goed? Want persoonlijk haal ik daar enorm veel kracht uit, vooral tijdens mijn BP-sets. Als ik er op let en inademen bij het naar beneden laten en uitadem bij het uitduwen, dan hef ik meer of kan ik meer sets/reps doen dan wanneer ik er niet op let. Raar, maar waar ;)

Keep it up!

Hoor je trouwens spreken over je ademhaling; zit die al goed? Want persoonlijk haal ik daar enorm veel kracht uit, vooral tijdens mijn BP-sets. Als ik er op let en inademen bij het naar beneden laten en uitadem bij het uitduwen, dan hef ik meer of kan ik meer sets/reps doen dan wanneer ik er niet op let. Raar, maar waar ;)

Thanks voor alle feedback. Ik waardeer het.

Sja, wat betreft ademhaling: ik probeer altijd mijn adem in te houden bij de grootste krachtinspanning. Again: dat is wat Rippetoe adviseert. Maar nu ik heb gemerkt dat een beetje sissend uitademen kan helpen om die laatste rep te pakken ga ik dat zeker wel vaker gebruiken.

Maandag 12 november 2012

Stronglifts - workout B

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
1x2x60kg
5x5x82,5kg PR!

Overhead Press
2x5x20kg
5x5x30kg

Deadlift
2x5x50kg
1x3x70kg
1x2x90kg
1x5x110kg PR!

Chinups
-

Stretches
Shoulder dislocations
Hamstrings

Sprak vandaag een powerlifter in de sportschool en die herinnerde me aan de mogelijkheid om wat supplementen te gaan gebruiken. Hij adviseerde eiwitshakes, creatine, glutamine en aminozuren. Ik ga me er 's in verdiepen. Meningen?

Mooie training!

Over de supplementen:

Whey: Een makkelijke bron van eiwitten, als je uit je dagelijkse voeding niet genoeg kan halen kan je whey toevoegen, maar als in je dagelijkse voeding genoeg eiwit zit is het overbodig imo. Ik merk zelf geen verschil of ik nou wel of geen whey gebruik (alleen een verschil in flatulentie :P )

Creatine monohydraat: Voor de een doet het meer dan voor de ander, is het proberen waard. Het is veilig en goedkoop. (voor mij doet het vrijwel niks, maar anderen spreken over 'wit goud')

Glutamine: Nog nooit geprobeerd, ik zie het voordeel/verschil niet echt ten opzichte van whey waar het ook in zit. Ik zou gewoon whey nemen.

Aminozuren: Niet nodig voor normale bulk, whey voldoet.

Mooi getraind!

Wat bob zegt.

Heb zelf wel whey, en vind het meestal wel een lekkere en simpele maaltijd. Maar meer dan dat is het niet.

Creatine heb ik ook, en ik word er zelf verschrikkelijk opgeblazen van (vochtig) 3kg vocht in een week, maar dat verschilt per persoon en je kracht zou iets toenemen geen idee of t werkt eigenlijk.. Zelf maak ik mijn pot nog op en dan ben ik er klaar mee denk ik.

thanks mensen. ik ben even losgegaan op xxlnutrition... :D

ik heb besteld:
xxl essential ammino stack (spreekt voor zich)
xxl mega grow (post-workout supplement)
i force nutrition maximize intense (pre-workout booster)

whey had ik nog liggen. ik ga gewoon 's kijken of 't me wat oplevert allemaal...

Terug
Naar boven