XXL Nutrition

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Waarom doe je eiglijk Pendlay Rows ipv gewone Bent over Rows?

• Topic Starter Topic Starter
De Bent-Over Rows waarvan de techniek voorgedaan staat op de site van Stronglifts (YouTube clipje) zijn geen standaard Bent-Over Rows, in de zin dat ze uitgaan van een bovenlichaam paralel aan de grond. Ergens anders op YouTube zag ik dat ze soms Pendlay Rows worden genoemd. Vervolgens bleken ze ook in de smartphone app zo te heten. Dus ben ik ze ook maar zo gaan noemen...

Dé Bent over Rows zijn nochtans wel met een bovenlichaam parallel met de grond :) De Pendlay Rows zijn met een rug in een diagonale positie en werkt minder op de bovenrug.

http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

"The big difference between Pendlay and Barbell Rows, is that the bar returns to the floor on each rep with Pendlay Rows, like with Deadlifts."

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jul 2012 om 09:49 ----------

Woensdag 25 juli 2012

Stronglifts - week 3 - workout 2 (B)

Squats
2x5x20kg
3x30kg
2x30kg
5x5x37,5kg

Overhead Press
2x5x20kg
3x20kg
2x20kg
5x5x27,5kg cheat?

Deadlift
2x5x20kg
3x30kg
2x40kg
5x55kg

Chinups
3x5reps

Bent Leg Raises
5x5reps

De Overhead Press had ik nooit gered als ik niet af en toe een beetje had gestuiterd. Heel klein aanzetje met m'n knieën om 'm z'n eerste vaart omhoog te geven. Is dat echt cheaten? En betekent dat dan dat ik niet verder mag voordat ik dit gewicht zonder cheaten kan liften?

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jul 2012 om 09:51 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Antwoord gevonden. Het is cheaten en het mag niet. ;)

Maandag dus opnieuw!

Als je lichaam parallel met de grond is komt de baar zo goed als op de grond, zeker als je met de schijven van 20 kg begint te werken :p

Mijn training vandaag is de volgende:

SQ: 75 kg
OP: 42,5 kg
DL: 85 kg

Het belooft pittig te worden, ook de OP's worden zwaarder en zwaarder..

Ik wens je veel succes man. Een overhead press van 42,5 kg is nog ondenkbaar in mijn wereld, dus much respect! :)

absoluut! pijn is fijn... zo lang 't maar geen blessures zijn. :)

Vandaag de eerste keer gefaald met de OP, de rest ging nog. Och ja, volgende keer beter, ik blijf gemotiveerd! :D

Vrijdag 27 juli 2012

Stronglifts - week 3 - workout 3 (A)

Squats
2x5x20kg
1x3x30kg
1x2x30kg
5x5x40kg

Bench Press
2x5x20kg
1x3x25kg
1x2x25kg
5x5x30kg

Rows
2x5x30kg
1x3x35kg
1x2x35kg
5x5x40kg

Chinups en Leg Raises bewaar ik voor morgen. Zaterdag Calisthenics dag. :)

Correctie: ik ga vrijdag op vakantie, dus wil ik voor die tijd nog zoveel mogelijk workouts doen met elke keer een dag rust ertussen, dan kan ik dus beter zondag, dinsdag en donderdag doen.

Zaterdag 28 juli 2012

Ik dacht opeens: af en toe een beetje cardio tussendoor kan ook geen kwaad bij een vetpercentage van 17-18 %. Dusss...

Hardlopen

Duur: 15min09
Afstand: 3,01km

Achteraf voelde ik me heerlijk, maar toen ik begon te rennen viel het even tegen: minder conditie dan ik dacht! Ook erg veel last van slijm in m'n keel, tijdens en na het rennen... misschien 's opzoeken wat dat te betekenen heeft.

Ik moest dit maar weer eens vaker gaan doen, dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
Zondag 29 juli 2012

Stronglifts - week 4 - workout 1 (B)

Squats
2x5x20kg
1x3x30kg
1x2x30kg
5x5x42,5kg

Overhead Press
2x5x10kg
1x3x20kg
1x2x20kg
5x5x27,5kg Yeah!

Deadlifts
2x5x30kg
1x3x40kg
1x2x50kg
1x5x60kg

Chinups (deadhang)
5x5reps

Bent Leg Raises
5x10reps

Love it!!!

Maandag 30 juli 2012

Hardlopen

2,76 km in 15m36s.

Mooi, je blijft goed bezig nu precies zie ik? Top, houden zo!

Ik ben wel niet zo'n expert in conditietrainingen of vetverlies, maar volgens mij proberen de meeste mensen hier op het forum toch minstens 30min te lopen/fietsen/steppen tijdens het cutten. Ik weet niet of dat haalbaar voor je is?

Thanks man. Ja, ik ben nu meer gedreven dan ooit. En ik ben aan het bulken nu. En ik doe er wat cardio bij om niet al te veel vet te gainen. Ik ging eersgister voor het eerst rennen en ik was heel wat van plan maar het viel me tegen! Dus ik heb besloten op te bouwen. 30 a 45 minuten is wel het streven ja.

Thanks man. Ja, ik ben nu meer gedreven dan ooit. En ik ben aan het bulken nu. En ik doe er wat cardio bij om niet al te veel vet te gainen. Ik ging eersgister voor het eerst rennen en ik was heel wat van plan maar het viel me tegen! Dus ik heb besloten op te bouwen. 30 a 45 minuten is wel het streven ja.

Mooi zo, gedrevenheid is belangrijk. Zonder dat is het bijna onbegonnen werk om gemotiveerd en consistent te trainen. Cardio erbij doen om je vetpercentage zo laag mogelijk te houden is volgens mij momenteel weinig efficient, aangezien je nog niet zo lang loopt. Probeer zo clean mogelijk te bulken, dan zal je nadien minder moeite moeten doen om het overtollige vet weg te krijgen en kan je iets rustiger je conditie opbouwen.

Maar rennen is sowieso goed toch? Of zeg je beter niet doen?

Maar rennen is sowieso goed toch? Of zeg je beter niet doen?

Hahaha ik dacht al dat mijn tekst niet helemaal duidelijk was, kon er zelf ook al niet meer goed aan uit :p

Neenee, rennen is zowiezo goed en zowiezo blijven doen dus ;) Ik zeg alleen dat je nogal veel moet lopen, om vet tegen te gaan. Ik dacht dat je iets van een 7000 kcals moet verbranden, voor één kg vet. Ik weet niet hoeveel kcals jij verbrandt tijdens 15min lopen, maar dat zal niet meer dan 500kcal zijn vrees ik.

Blijven lopen dus, maar probeer gewoon zo clean mogelijk te bulken ;)

Haha... precies. Ja, 't is ook niet zozeer om vet te verbranden hoor. Maar ik lees hier op 't forum steeds dat mensen zeggen dat het tijdens een bulk wel wijs is om wat cardio te doen om in elk geval op hetzelfde vetpercentage te blijven. Vandaar. Anyway... ik blijf lekker knallen. :)

Trouwens... vanaf vrijdag ben ik een week op vakantie, dus dan ben ik niet in de gelegenheid om Stronglifts te doen of me aan m'n voedingsschema te houden. Maar ik denk dat ik gewoon wat cardio en wat pullups/pushups enzo ga doen en lekker veel vreten. Volgende week zaterdag gewoon weer oppikken waar ik gebleven was...

Terug
Naar boven