AndroidHealthClinic

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

• Topic Starter Topic Starter
Maandag 13 augustus 2012

Stronglifts - week 5 - workout 1 (A)

Squats
1x5x20kg
1x5x30kg
1x3x40kg
1x2x45kg
5x5x50kg

Bench Press
2x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
5x5x35kg

Pendlay Rows
2x5x30kg
1x3x35kg
1x2x40kg
5x5x45kg

Ah mooi, nog een stronglifter :D. Ik begin er eind september ook mee (ben in september twee weken op vakantie, en twee weken pauze midden in stronglifts lijkt me niet zo handig).

Enige waar ik wat tegenop kijk is terug beginnen met die lage gewichten.

Yeah, da's even minder in 't begin, maar aan de andere kant ook wel weer lekker, want je hebt dan voldoende kans om nog eens driedubbel te checken of je techniek in orde is voordat je die massive gewichten gaat laden. Bovendien is 't hoe dan ook wel zweten geblazen, want je neemt natuurlijk pauzes van max 10 seconden ofzo tussendoor*, dus 't wordt bijna een cardio workout...

(* = bij lage gewichten natuurlijk, hoe hoger het gewicht, hoe langer je mag rusten...)

Ah mooi, nog een stronglifter :D. Ik begin er eind september ook mee (ben in september twee weken op vakantie, en twee weken pauze midden in stronglifts lijkt me niet zo handig).

Enige waar ik wat tegenop kijk is terug beginnen met die lage gewichten.

Wat is je achtergrond eigenlijk dan, qua BB?

Wat is je achtergrond eigenlijk dan, qua BB?

Niets indrukwekkend hoor :p. Heel men leven wel atletiek gedaan, dus nooit echt van "0" moeten beginnen qua sporten.

Eerst wat zitten aanmodderen, wist niets van voeding, geen echt trainingsschema (gewoon fitness binnenwandelen en machine voor elk lichaamsdeel).

In oktober 2011 begon ik me wat in te lezen, op mijn voeding te letten, even later me geregistreerd op dit forum. In november 2011 begonnen met split schema, ik woog toen net geen 69 kg. 9 maanden later zit ik op 78 kg, ongeveer zelfde vetpercentage. Maar nog steeds een "beginner" dus.

Heel jaar split gedaan, behalve tijdens de examens fullbody (omdat ik onregelmatig moest trainen door examens leek fullbody me handiger om alles wat te onderhouden). Ik heb compounds altijd de leukste oefeningen gevonden, en die full body trainingen vond ik eigenlijk leuker dan split. Tijdje geleden bepaalde doelen gesteld die ik snel wil proberen bereiken op 3 grote lifts, en stronglifts leek me daar wel een goede methode voor. En ik kijk er naar uit om eens op een andere manier te trainen :).

Aight... ja, stronglifts bevallen mij echt opperbest moet ik zeggen. Training duurt precies kort/lang genoeg om 't prima met andere zaken te kunnen combineren. Hoef nooit een workout te skippen.

Ik hoop dat 't me de kracht/massa gaat opleveren waar ik naar streef (en dat 't me ook gaat helpen van m'n dikke pens af te komen). Voorlopig heb ik er het volste vertrouwen in. :)

Volgende workout de moment van de waarheid voor je OHP! Nu zal het je wel lukken :) Ikzelf heb vandaag 47,5 kg OHP gedaan en het ging goed, dus volgende keer op naar die 50 kg! Da's trouwens de helft van wat ik zal Deadliften volgende keer :p

Zolang de motivatie er maar is! Mind over Body :D

Volgende workout de moment van de waarheid voor je OHP! Nu zal het je wel lukken :) Ikzelf heb vandaag 47,5 kg OHP gedaan en het ging goed, dus volgende keer op naar die 50 kg! Da's trouwens de helft van wat ik zal Deadliften volgende keer :p

Zolang de motivatie er maar is! Mind over Body :D

Klopt! Moment of truth... tof dat je zo goed oplet. Ben van plan vanavond goed bijtijds te gaan slapen zodat ik 'm morgen zeker ga redden. :)

Woensdag 15 augustus 2012

Stronglifts - week 5 - workout 2 (B)

Squats
1x5x20kg
1x5x30kg
1x3x40kg
1x2x45kg
5x5x52,5 kg

Overhead Press
2x5x10kg
1x5x20kg
5x5x30kg

Deadlifts
1x5x30kg
1x5x40kg
1x3x50kg
1x2x60kg
1x5x70kg

Dusss... de 30 kg Overhead Press gepakt. Wel met superveel moeite, maar ik had 'm! Bam.

Rond het eind van de opwarming voor de Deadlifts begon m'n onderrug aan te voelen alsof ik er vandaag wel weer eens doorheen zou kunnen zakken. Ik let altijd heel goed op m'n vorm/techniek, omdat m'n onderrug m'n zwakke plek is (al 4/5 keer in m'n leven door m'n rug gegaan) en toch begint 'ie nu weer te zeuren. Toch besloten niet op te geven, maar gewoon extra extra goed op m'n techniek te letten en die 70 kg gewoon te pakken. Nogmaals: bam!

:D

Nu de hele dag maar even goed op m'n houding letten. Misschien wat van m'n Mensendieck oefeningen doen. Fietsen. Op m'n kniestoel zitten. Ik wil niet geblesseerd raken!!!! :mad:

;)

Hahaaa mooi zo! Sterk werk! Nu op naar die 35kg ;)

Inderdaad, geblesseerd raken is niet de bedoeling, maar zolang je goed op je techniek let, zal je jezelf niet blesseren. Of laat ons dat toch in ieder geval geloven.

Thanks guys!

:banana:

...moet elke dag m'n rugoefeningen doen, moet elke dag m'n rugoefeningen doen, moet elke dag m'n rugoefeningen doen, moet...

Waarom stop ik toch altijd met het doen van m'n Mensendieck oefeningen als m'n rugklachten weg zijn? Ik zou nu toch wel eens moeten weten dat ze dan elke keer weer terugkomen.

:(

't Gaat overigens niet heel slecht hoor.

Vrijdag 17 augustus 2012

Stronglifts - week 5 - workout 3 (A)

Squats
1x5x20kg
1x5x30kg
1x3x40kg
1x2x47,5kg
5x5x55kg

Bench Press
2x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
5x5x37,5kg

Pendlay Rows
2x5x30kg
1x3x35kg
1x2x40kg
5x5x47,5kg

YEAH BABY!

Hoewel ik de laatste dagen wat last van m'n rug had en dus twijfelde of het wijs was om vandaag te gaan trainen, dacht ik vanochtend: "Het vervelende gevoel is eigenlijk wel weg, als ik nou de training begin met uitgebreid m'n Mensendieck oefeningen uitvoeren, dan kan ik daarna gewoon voorzichtig er tegenaan. Ik kan altijd stoppen als ik last krijg." Plus, ik zei ook al tegen m'n vrouw: "Een echte baas gaat gewoon knallen! Zo bereik je je doelen."

Zo gezegd, zo gedaan. Nergens last van gehad. Ik voel me "empowered". Heerlijk! :D

P.s.: volgende training EINDELIJK weer eens een PR zetten!

Netjes! Goed gedaan man, sterk!

En inderdaad, gewoon trainen, ook al voel je je belabberd.

Weet niet mee wie het zei, maar: "Je hebt nooit spijt van een training, je krijgt enkel spijt als je niet traint."

Netjes! Goed gedaan man, sterk!

En inderdaad, gewoon trainen, ook al voel je je belabberd.

Weet niet mee wie het zei, maar: "Je hebt nooit spijt van een training, je krijgt enkel spijt als je niet traint."

Dat is een goeie quote inderdaad. Waarheid als een koe.

Dinsdag 21 augustus 2012

Stronglifts - week 6 - workout 1 (B)

Squats
1x5x20kg
1x5x30kg
1x3x40kg
1x2x50kg
5x5x57,5kg

Overhead Press
2x5x20kg
1x3x25kg
1x2x30kg
2x5x32,5kg
1x4x32,5kg

Deadlift
1x5x32,5kg
1x5x40kg
1x3x50kg
1x3x60kg
1x2x67,5kg
1x5x75kg

Fail op de Overhead Press. Zou me niks verbazen als ik er weer 3 pogingen voor nodig ga hebben. Geen probleem, als ik maar sterker word.

Vandaag m'n vrouw gevraagd om m'n Deadlifts te filmen voor een formcheck. Volgens mij is m'n rug toch nog iets te bol. Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van m'n rugklachten van laatst. Ik ga zo even uploaden, dan mogen jullie even het wijze DBB-licht laten schijnen... :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven