Fitness Seller

Buffster's Powerlifting log

Idd, zeer goede box squats.

• Topic Starter Topic Starter
training donderdag 12 mei

Close-grip bench press
6x50kg
3x60kg
3x70kg
3x80kg
3x90kg
3x100kg
3x105kg PR! (eerste 2 waren perfect, 3e iets minder mooi, maar toch :D )

Rack lock-outs
3x90kg
3x100kg PR!
2x105kg PR!

Push press
3x50kg
3x60kg
3x70kg
2x75kg

Skull crushers
6x32,5kg
3x37,5kg

Overhead db extensions
6x28kg pr!
4x30kg pr!

Incline barbell rows & Barbell curls
6x80kg rows / 5x50kg curls
6x80kg rows / 3x50kg curls
5x80kg rows

WTF sinds ik met Metal Militia begonnen ben zet ik elke training PR's op bench oefeningen, gaat ****ing lekker vooruit.

greetz,
Ron

Je gaat idd goed vooruit, flinke push press ook!

Thanks, ik vind push press zelf nog redelijk bagger, wil eigenlijk toch wel snel naar 100kg push press.

greetz,
Ron

idd je gaat goed vooruit!
sterke PR's

zo zo.. bufje begint sterk te worden :D

Thanks people!

training vrijdag 13 mei

Rack pulls below knee
3x60kg
3x80kg
3x100kg
3x120kg
1x150kg
1x170kg
1x180kg
1x190kg
1x200kg
1x210kg PR! :D

Barbell shrugs
8x100kg
8x120kg
8x130kg
7x140kg (na 6e rep ff los moeten laten... grip :rolleyes: )

Speed squats
6x2 @ 100kg

Goede training, rack pulls had ik waarschijnlijk wel tot 220 door kunnen gaan, was mijn grip wat sterker geweest, ik wil nu wekelijks een deadlift variant doen waarbij ik zware gewichten vasthoud. Ik had in gedachten om rack pulls / gewone deadlifts iig veel af te wisselen, want ik denk dat een 215 deadlift geen probleem zou moeten zijn wanneer mijn grip wat sterker wordt. Snelheid bij speed squats was trouwens erg goed, ik ga me de aankomende tijd veel focussen op explosiviteit bij squats.

greetz,
Ron

leuk, ik doe precies 100kg meer op de rack pulls :D

btw snap de logica van je training niet, je doet speed squats gewoon op het einde van je training, waarom? Speed work doe je beter in het begin als je nog niet vermoeid bent en dus erg explosief kan liften (mss lichte oefeningen ervoor, maar zeker geen max effort oefeningen ;))

Dan is je deadlift onderin wel erg zwak als je genoegen wilt nemen met een 260dl op EK :eek:

Wat betreft het speed werk, ik ben na oefeningen als deze niet vermoeid voor squats. Stel dat ik nog een squat neven oefening doe, dan zou ik wel eerst de speed sets doen.

greetz,
Ron

Omdat rack pulls voornamelijk een rug oefening zijn (bijna geen heup of knie extensie), pakt deze oefening dus vrij veel voor een deel de statische en dynamische extensoren van het middel (dus de erector spinae). Echt sterke dynamische aanspraak van de heup en knie spieren is er dus niet. Daarom vind ik dat het best wel goed mogelijk is om je speed work na die rack pulls te doen, absoluut gezien is het GEEN zwaar gewicht op de rug, dus vermoeidheid van de core is minder relevant, en de gewrichten van de onderste extremiteiten zijn nog fris. Shrugs doen ook niet echt ter zake tot je speed work imo.

Buffster zei:
Dan is je deadlift onderin wel erg zwak als je genoegen wilt nemen met een 260dl op EK :eek:

Wat betreft het speed werk, ik ben na oefeningen als deze niet vermoeid voor squats. Stel dat ik nog een squat neven oefening doe, dan zou ik wel eerst de speed sets doen.

greetz,
Ron

alles wat ik moest weten :thumb:

van die deadlift: mijn sticking point ligt boven men knie, terwijl ik bij rack pulls van onder men knie 350 trek ... where's the logica ... ;)

Jij bent niet logisch...gij is een belg :P

En zowiezo, belgen horen eigenlijk op het WK zowiezo meer te liften dan anderen.

Van alle galliërs waren de belgen het dapperst ... en nu ook het sterkst :D

Jaja je ruikt het sterkst :P

MonsterStrength zei:
alles wat ik moest weten :thumb:

van die deadlift: mijn sticking point ligt boven men knie, terwijl ik bij rack pulls van onder men knie 350 trek ... where's the logica ... ;)

Kan aan acceleratie liggen. Kan liggen aan het feit dat jou rackpull biomechanisch anders is dan je Dl vanaf de vloer.

Terug
Naar boven