XXL Nutrition

Buikje door trechterborst

Ja, daar heeft practice gelijk in. + Je buik hangt echt niet door je rechterborst. Mijn edele deel hangt ook maar die ga ik ook niet trainen, zodat ie heel de dag rechtovereind staat

Nee, ik wou je niet bang maken hoor! Zoals eerder gezegd, als je flink wat massa bijkweekt kijken de mensen niet zozeer meer naar je pectus in dat geval valt het minder op, maar wat je er zelf van zult vinden is dan een andere zaak in mijn mening!

Maar geloof me na een tijdje te trainen kijk je anders naar deze zaken op, echt!

Hij staat gewoon krom en daar moet hij wel degelijk wat aan doen.

• Topic Starter Topic Starter
Hij staat gewoon krom en daar moet hij wel degelijk wat aan doen.
Mee eens :)

Ik heb dit eigenlijk:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op het plaatje zie je ook het buikje. Dus mijn pectus heeft er niets mee te maken. Dus mijn vraag: Als ik aan mijn houding denk en recht op loop (pik en borst naar voren zoals xyzyx zei) wordt het dan met de tijd goed/beter. Want ik wil niet dat ik de rest van mijn leven dag in dag uit moet denken aan hoe ik sta :)

Mee eens :)

Ik heb dit eigenlijk:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op het plaatje zie je ook het buikje. Dus mijn pectus heeft er niets mee te maken. Dus mijn vraag: Als ik aan mijn houding denk en recht op loop (pik en borst naar voren zoals xyzyx zei) wordt het dan met de tijd goed/beter. Want ik wil niet dat ik de rest van mijn leven dag in dag uit moet denken aan hoe ik sta :)

T is gewoon gewenning, 1e tijd moet je er wel vaak aan denken maar na een tijdje gaat t vanzelf. Raad je wel aan om t ff door huisarts te laten beoordelen of zelf een afspraak te maken bij een cesar therapeut.. Die kunnen je altijd wel goed met houding helpen en voorkomen is beter dan genezen.

Geloof dat het op dit moment nog vrije inloop is, hoe dit volgend jaar zit weet ik niet.

Overigens wordt t ook deels veroorzaakt door zwakke spieren dus zeker als je gaat trainen icm er op letten (evt. met hulp therapeut) moet t wel goed komen.

Ik heb zelf last van uitstekende ribben, en was vandaag wat aan het surfen en kwam op dit artikel, het is in jou geval ook handig denk ik!

Het is alleen wel in het engels ik hoop dat je dat kan lezen!
Het heeft mij althans een ander trainingsbeeld gegeven dat ik volgende week direct ga uitproberen.

http://robertsontrainingsystems.com/blog/should-we-train-rectus-abdominis/

Ps: als je geen engels begrijpt, zeg het me dan, dan leg ik het even snel uit!

Laatst bewerkt:
Oke dankje :) Ga ik zeker doen, ik ben gewoon heel erg bang dat het er totaal niet uit ziet als ik zou gaan trainen. Het wordt natuurlijk nooit het beste fysiek, maar nog wel enigzins aanzienbaar zegmaar toch? Ben gewoon beetje onzeker erover eigenlijk...
In jouw geval is eens een fysio bezoeken ook zeker aan te bevelen. Zij kunnen precies vaststellen welke correcte er moet gebeuren aan je houding en geven aan welke specifieke oefeningen je kan doen. Maar met krachttraining kan je het niet erger maken, alleen beter, op voorwaarde dat je zowel buik als rug traint.

Ik ben geopereerd aan een ''kippenborst'' afgelopen zomervakantie..Je zult het altijd blijven zien, je kan het trainen maar voor mij bleef het een ergernis.

Zoek maar op ''Pectus Execavatum'', dit is wat je hebt... En de operatie die ik hiervoor heb gehad heet ''Nuss procedure'' (ze duwen je borstbeen naarvoor d.m.v een ''bar'').. Als je er last van hebt met ademhaling, of er gewoon echt vanaf wilt omdat je het niet mooi vind raad ik je die operatie aan, ben wel voorbereid op veel dingen die je een tijd na de operatie niet kan doen, veel rust etc.. :P

Bovendien ben ik begonnen met trainen 3maandenna de operatie.. Mocht de eerste maand niet meer als 1kg tillen hahah

O en wat ik ook nog wil zeggen dat dit buikje niet komt door je trechterborst... als je de deuk in je borst zelf geen probleem vind train dan gewoon je buikspieren en borst en 't komt wel in orde

Is houding, ik heb dat ook altijd al gehad, alleen nu ik bijna 2 jaar aan krachttraining doe valt het veel minder op

Just so you know, je staat niet op 5% maar eerder 12%

Terug
Naar boven