AndroidHealthClinic

Burning fat: cyclisch ketogeen dieet

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
oke je moet mij als je wil de MIIT even uitleggen. het is voor mij acaradabra. Ik dacht een HIT cardio:o

mooie trainnig, mooi die pressen.

De dips zullen wel energie tekort zijn. Ik heb dat soms ook. Ze zitten ook aan mijn einde van de trainig, soms kan ik niet meer:o

• Topic Starter Topic Starter
oke je moet mij als je wil de MIIT even uitleggen. het is voor mij acaradabra. Ik dacht een HIT cardio:o

mooie trainnig, mooi die pressen.

De dips zullen wel energie tekort zijn. Ik heb dat soms ook. Ze zitten ook aan mijn einde van de trainig, soms kan ik niet meer:o

MIIT is een soort HIIT, je blijft alleen op jogtempo lopen waar je zogezegd normaal je HIIT mee begint. Mijn eigen doel daarbij is om onder de 65% max heartrate te blijven, althans ik probeer daar continu onder te blijven. Bij HIIT kun je niet voorkomen dat je hartslag in de cardiovasculaire regio komt, vandaar dat ik mijn HIIT sessies altijd erg kort hou als ik ze uitvoer (veelal na KT). In principe wordt gesteld een HIIT sessie nooit langer dan 15-30 min te laten duren, maar ik vind 15 min al een crime om te halen.

Voor mijn MIIT variant stel ik op mijn crosstrainer simpel gezegd een bergenpatroon in (ik stel mijn crosstrainer in op hellingen van niveau 13-16 van een maximale 16 op mijn crosstrainer). De hellingen opwaarts versnel ik iets en op de neerwaartse hellingen ga ik constant tempo lopen. Doel blijft daarbij om de hartslag onder de 65% te houden.

De dips is inderdaad gewoon compleet lege spieren. Ik zit op donderdag altijd aan het einde van mijn ketofase en vanaf morgenavond 18:00 kan ik mezelf weer gaan laden. Zaterdag is sinds ik CKD volg een absolute feestdag :laugh:

Laatst bewerkt:
Vandaag een lekker dagje op het werk; veel dingen kunnen afsluiten waar iedereen erg blij mee was en nog wat wijzigingsvoorstellen kunnen scoren, whoehoeh. Ik was alleen kapot toen ik thuiskwam en wist dat mijn depletion workout eraan zat te komen.

Preworkout netjes volgens de regels flink wat fruit op, waardoor de MIIT erg makkelijk verliep;

Dag 29 (semiload)

MIIT crosstrainer 50 min = 913 Kcal

Ik kruip langzaam maar zeker naar de 5:30 per 100 Kcal en daar ben ik erg blij mee. Moet wel zeggen dat ik nu na de training totaal leegvoel.

Vanavond bij mijn maatjes nog wat pullup en chinup werk aangezien ik beiden nu ook kan uitvoeren [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanochtend mijn vet% gemeten en kwam op ongeveer 15-16% uit (huidplooimeting + calculatie, dus blijft een schatting), dat zou betekenen dat ik weer wat gecompenseerd heb van de laatste maanden en daar ben ik erg blij mee! Nog 1 week CKD met een extra cut van 15% in dagelijkse inname om echt op die 15% uit te komen en dan ga ik me toch even wagen aan een kleine bulkperiode van 3-4 weken om sneller massa te winnen en mijn lichaam wat te laten herstellen van de laatste periode waarin ik flink gecut heb en daarnaast ook flink wat keren door mijn galblaas thuis heb gezeten en niet strict kon eten. Nu ik ook niet zo hoog in vetten kan als ik me vooraf had ingenomen lijkt het me zinvol even de carbs weer op te schroeven en te bulken tot ik CKD weer makkelijk kan oppakken.

Na die kleine bulkperiode ga ik weer terug naar mijn stricte CKD zoals ik in de 1e weken aanhield voor mijn problemen met de galblaas op kwamen zetten met regelmaat.

Ik had gisternacht voor mijn ochtendworkout weer eens een keer meer dan 8 uur geslapen! Helaas kom ik doordeweeks niet aan die hoeveelheid rust, maar het is niet anders. Ik voelde me kiplekker zaterdagochtend, aangezien ik ook redelijk volgeladen was met carbs, alhoewel ik niet de hoeveelheid heb gehaald die ik wilde op vrijdag, maar dat betekende dat ik zaterdag bij het wokken veel meer kon nemen en dat kwam ook niet verkeerd uit :laugh:

Dag 30 (carbload, zaterdag)

Op nuchtere maag mijn workout uitgevoerd;

Back squat full ROM
3 x 20 x 60 kg

Front squat full ROM
3 x 12 x 60 kg

Barbell calf raise
2 x 30 x 60 kg

Single leg dumbbell calf raise
2 x 15 x 35 kg

Walking dumbbell lunges
2 x 5 x 30 kg per been

Leuke training, niets bijzonders, maar was wel heftig op lege maag. Die avond nog wat chin up en pull up werk waar ik op vrijdag niet aan toegekomen was;

Chin ups
3 x 5 x BW

Pull ups
2 x 5 x BW

Nu net weer wakker na ruim 9 uur slaap, dus in ieder geval de laatste 2 dagen weer eens goed rust gepakt. Vandaag ga ik mijn bulk toch alvast beginnen voor de komende 4 weken, aangezien ik net in mijn agenda zie dat ik een erg drukke week heb en er gisteren uit mijn metingen bleek dat de 4 weken CKD goed geholpen hebben!

BM van ongeveer 106 naar 102 kg
VVM van 85 naar 86 kg
Vet% van rond de 18-19 naar 14-15% (o.b.v. schatting met huidplooimeter en calculatie)
VM van 19-21 naar 16 kg

Een mooie 1,25 kg vet per week kwijtgeraakt! Nadeel blijft de vetophoping rond mijn navel die erg hardnekkig is en waar helaas nog weinig vanaf is. Dat zal hopelijk in de volgende cutfase aan de beurt komen! Even bulken en daarna dus nog stricter CKD oppakken, zodat het echte werk kan beginnen. :)

ziet er heel goed uit.
:D:D

Wat is je doel, mag je vp weer wat hoger of ga je voor een cleanbulk?

Wat is je doel, mag je vp weer wat hoger of ga je voor een cleanbulk?

Cleanbulk. Voornamelijk ook om mijn spieren weer eens een tijd goed vol te laden (en houden) en kijken hoe het met mijn kracht staat.

Mijn glycogeenspiegels zijn al maanden laag of staan onder druk door de verschillende cuts die ik heb doorgelopen.

Bulken ben ik vrij nieuw mee, maar mijn voedingsschemaen supps heb ik nu op orde. Ik ga beginnen met een bulk van 3800 Kcal (+300-500 Kcal boven onderhoud) en heb voornamelijk koolhydraten toegevoegd en voor en na mijn training koolhydraten met een hoge glycemische waarde.

Qua macro's mik ik op 35-45-20 en denk erover om een week of 4-6 te bulken op dit moment, maar dit kan veranderen naar gelang de resultaten.

Vet% mag uiteraard wel iets stijgen, want helemaal 0 houden is erg lastig, maar als ik teveel ga stijgen (>2%) ga ik direct weer cutten middels CKD en eens uitzoeken waarom de clean bulk op deze wijze niet aansloeg.

Dag 2 bulkfase
Rug en biceps

Wide grip pulldown (HIT)
3 x 8 x 70 kg
2 x 6 x 75 kg

Reverse lat pulldown (HIT)
2 x 8 x 60 kg
2 x 8 x 65 kg
1 x 8 x 70 kg

Close grip pulldown (HIT)
2 x 8 x 70 kg
3 x 8 x 75 kg

Dumbbell row
2 x 8 x 35 kg
2 x 6 x 40 kg
1 x 5 x 42,5 kg

Deadlift
2 x 10 x 110 kg
2 x 6 x 130 kg
1 x 5 x 140 kg

Barbell curls
3 x 10 x 33,5 kg
2 x 8 x 38,5 kg

Conclusie:
Mijn 1e training tijdens de bulk, dus er is nog weinig te vergelijken. De deadlift ging erg makkelijk ditmaal, alhoewel ik moeite blijf houden met de grip. Daarnaast is het 1e deel van de lift nog niet zoals ik wil, dus nog niet teveel verhogen tot dat weer in orde is.

Wat ik wel goed merkte is dat ik geen enorme blackouts had ditmaal zoals ik van de laatste weken gewend ben, dus in dat opzicht zijn er wel effecten van de extreem verhoogde hoeveelheid carbs merkbaar.

Mooi hoor, en ik vind het mooi hoor die DL.
Je vooruitgang zal je snel zien:D:D

Mooi hoor, en ik vind het mooi hoor die DL.
Je vooruitgang zal je snel zien:D:D

Dank je :) Ik hoop ook dat ik snel vooruitgang zie :D:D

DL is even wat minder dan wat maandjes terug, maar die zal ik snel weer opbouwen zodra mijn vorm weer in orde is. Ik zit even te knoeien met het 1e deel van de lift, maar als dat goed gaat ga ik op rap tempo verhogen :)

over twee weken lach je, de gewichten zijn echt een stuk hoger:D.
Zorg wel dat je gewoon goed op je techniek let, het eerste gedeelte echt straigt houden en gaan met die handel:D:D.
Ik sta versteld hoe vaak men de rug bol houd en dant het nog goed gaat:o

over twee weken lach je, de gewichten zijn echt een stuk hoger:D.
Zorg wel dat je gewoon goed op je techniek let, het eerste gedeelte echt straigt houden en gaan met die handel:D:D.
Ik sta versteld hoe vaak men de rug bol houd en dant het nog goed gaat:o

Dat hoop ik ook. Ik zit nu op 80% ongeveer van mijn maximum van juni. Tegen eind oktober hoop ik weer op 100% te zitten, zodat ik kan werken naar PRs, alhoewel ik dan ook weer CKD ga hanteren, afhankelijk hoe de bulk aanslaat.

Hahaha, bolle rug gebeurde me in het begin ook wel eens, maar tegenwoordig gaat de barbell netjes in de rechtstreekse beweging omhoog. Bij mij is de beweging in het 1e deel echter nog niet altijd continu opwaarts gericht, wat een risico vormt voor je rug :o

Dag 3
Schouders, hamstrings en kuiten

Overhead press en plate side raise in superset gedraaid.

1. Overhead press
3 x 10 x 50 kg
2 x 8 x 55 kg

2. Plate side raise
5 x 6 x 10 kg

3. Power clean + jerk
1 x 10 x 50 kg
1 x 5 x 70 kg
1 x 3 x 75 kg
FAIL op de 2e set op 75 kg en kreeg daarna niets meer normaal omhoog, sets maar afgemaakt met high pulls. Zelfde probleem als bij deadlift; de uitvoering vanaf de grond is nog wat waardeloos.

4. High pull
1 x 5 x 80 kg
1 x 5 x 85 kg

5. Barbell front raise
2 x 5 x 31 kg
3 x 3 x 33,5 kg
Hmmm, dit ging dan weer erg makkelijk en met goede vorm, terwijl ik op PC leegwas.

6. Romanian Deadlift
5 x 12 x 95 kg

7. Single leg dumbbell calf raise
3 x 25 x BW
2 x 15 x BW + 35 kg

Conclusie
Al met al een aardige training en vooral erg snel (40 min). Ik baal wel van de PC, waar ik toch wel had verwacht de 75 kg makkelijk te halen! Volgend week een nieuwe kans dan maar! RDL heb ik lekker laag gehouden; eerst maar even de komende tijd op DL technieken trainen, zo ook bij RDL.

Hoe kan die front raise zo super sterk zijn. Wwwwhhhhhooooaaattttt

Hoe kan die front raise zo super sterk zijn. Wwwwhhhhhooooaaattttt

Front raise is altijd vrij sterk geweest bij me, evenals side raise, die ook wel vrij makkelijk gaat :)

Even een paar dagen erg druk gehad op het werk, dus helaas geen tijd gehad om te loggen, maar na een rustweekend zowel gisteren als vandaag een lekkere training neergezet. Inmiddels in de 2e week van de bulk aangeland en ik lijk wel over te lopen van energie op sommige momenten.

Bij deze zowel mijn training van gisteren en vandaag;

Maandag
26-09-2011

Borst/triceps

Superset skullcrusher + wide grip bench press

1. Skullcrusher
2 x 10 x 33,5 kg
2 x 6 x 33,5 kg
1 x 3 x 33,5 kg

2. Wide grip bench press
1 x 15 x 72,5 kg
2 x 12 x 77,5 kg
1 x 10 x 87,5 kg
1 x 3 x 100 kg FAIL

Superset close grip bench press + chest press

3. Close grip bench press
1 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 72,5 kg
1 x 8 x 77,5 kg

4. Chest press
1 x 10 x 70 kg
1 x 6 x 70 kg
1 x 5 x 75 kg

5. Incline dumbbell press
3 x 10 x 35 kg

Dinsdag
27-09-2011

Schouders/rug/biceps

1. Power clean + jerk
5 x 5 x 70 kg

2.Sumo deadlift
1 x 8 x 100 kg
1 x 8 x 120 kg
1 x 5 x 140 kg

3. Deadlift
1 x 3 x 150 kg
1 x 2 x 160 kg
1 x 1 x 160 kg FAIL
Helaas een dikke fail op de 2e rep. De barbell kwam op de 2e rep amper los van de grond.

Superset wide grip pulldown + reverse lat pulldown

4. Wide grip pulldown
3 x 5 x 65 kg

5. Reverse lat pulldown
3 x 5 x 65 kg

6. Dumbbell row
3 x 5 x 45 kg

Conclusie:
Maandag was een lekker trainingsdagje. Een maatje van me is ook weer wat fanatieker aan het trainen, dus ik had weer een spotter tot mijn beschikking :D Kon ik dus eindelijk weer eens 100 kg op bench press proberen, wederom wide grip, aangezien ik de barbell op mijn huidige opstelling niet op perfecte gripwijdte kan pakken :( De 100 kg ging vrij simpel, alhoewel ik flink failde op de 4e rep en die dus niet mee heb geteld.

Dinsdag voelde ik me na mijn drukke werkdag en wederom een inventarisatie langs het spoor wat energieloos, dus tijd om eens Jack3d als preworkout te testen om eens te kijken wat het effect is. Ik voelde er nog erg weinig van (1 scoop) voor mijn gevoel, maar toch was ik redelijk sterk en ging het vrij aardig, of dit mijn goede preworkoutmaaltijd was of Jack3d laat ik even in het midden. Volgende training weer eens proberen.

Mijn beste deadlift is 1 x 3 x 175 kg en met die 160 zit ik er niet erg ver vandaan. Helaas is het maar een korte bulk waar ik momenteel inzit (nog 1,5 of 2,5 week), dus of ik er aan toekom om die 175 kg te verbreken weet ik niet. Misschien als ik straks UD2.0 ga volgen tijdens een powertraining eens een keer een 1RM max proberen na een paar weken gewenning aan het dieet. Momenteel ben ik mijn ketogeen dieet aan het omvormen naar een UD2.0 dieet, waar cyclisch ketogeen dieet ietwat op lijkt. Ik heb het boek van Lyle McDonald nu een aantal maal gelezen en ben toch wel benieuwd of de methode werkt voor me.

Laatst bewerkt:
Kijken dat is een super mooie training. Ik dacht alleen, waar blijft je.
.Goed gedaan

Kijken dat is een super mooie training. Ik dacht alleen, waar blijft je.
.Goed gedaan

Vorige week was zo druk op mijn werk op vrijdag dat ik het weekend gekozen heb voor flink wat rust en flink bulken :D Gisteren en vandaag wederom flink druk en na mijn werk direct gaan eten, trainen, huis klussen. Vandaag was ik eindelijk eens op een normaal tijdstip thuis, maar wel een stressvolle dag gehad. De komende dagen heb ik in ieder geval een rustiger schema :D

Zo, daar ben ik weer eindelijk.

Ik heb afgelopen week een extreem drukke week gehad op mijn werk; 3 deadlines die ik absoluut moest halen voor ik het ziekenhuis inging en daarnaast nog een berg aan nieuwe werkzaamheden op een van mijn projecten, waar ik me nu ook met de inkoop zal gaan bemoeien. Dat was dus even flink doorhalen.

Het was dus al snel vrijdag; de dag waarop ik geopereerd werd. De operatie is zeer voorspoedig gegaan en toen ik wakker werd kreeg ik een flinke galsteen ter grootte van een knikker te zien, de galblaas is levend materiaal en konden ze niet bewaren.

Ik voelde me direct al erg goed, maar zat toen ook nog hevig onder de morfine. Toch mocht ik om 18:00 naar huis. De verpleegster kwam binnen en precies op dat moment werkte de morfine uit. Ik voelde me met de seconde slechter worden, kotste alles nog even onder, waarop de verpleegster zei: misschien beter dat je toch blijft? Waarop ik heel stoer antwoordde: nee hoor, alles gaat prima nu weer. (ik wilde echt niet in het ziekenhuis blijven!)

Thuisgekomen 2 helse dagen gehad vol kotsen, enorm zere spieren en een erg geirriteerd maag-darm stelsel, maar vannacht eindelijk eens redelijk doorgeslapen! Hopelijk gaat het vanaf nu de betere kant op. Mijn gewonnen kgs ben ik in vocht in ieder geval weer kwijt, aangezien ik nu weer op 98 kg hang [Afbeelding niet meer beschikbaar] Gelukkig is het grotendeels vocht, dus hoop ik eind deze week/begin volgende week weer rond de 106 kg te hangen, zodat ik met UD 2.0 kan beginnen!

Vandaag of morgen post ik mijn nieuwe schema's, zowel training als voeding. Ben erg benieuwd of het een beetje goed in elkaar steekt namelijk.

bij deze mijn training en voedingsschemaqua principes;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder zal ik de volgende principes hanteren;

Low carb dagen
- Eiwitten vnl uit caseine i.p.v. whey (uitzondering; ochtendshake)
- Melkproducten nemen i.v.m. calcium
- Visolie + MCT + DAG olie hebben voorkeur als vetten
- Multivitaminen als exta supplement
- 5-15 g BCAA + 2,5 g creatine pre workout
- 15 g BCAA + 2,5 g creatine post workout
- Voor slapen glutamine innemen 2 g
- Cafeine als afslanksupplement (ochtendmaaltijd, middagmaaltijd, preworkout)
- CLA/groene thee extract als afslanksupplement (middagmaaltijd, avondmaaltijd)
- Depletion training 50-60% 1RM

Donderdag (laatste depletion/ketodag)
- Ochtendcardio cruciaal!
- Preworkout tension training cruciaal:
30-60 min preworkout: 25-30 g high glycemic carbs (2-3 stuks fruit), 15 g Whey, 5 g creatine + caffeine
Direct voor training: 15 g BCAA, 2 g glutamine
- Post workout maaltijd: 224 g koolhydraten, 75 g eiwitten (vb kwark + honing + fruit, chocomel light)
- tension training: 70-85% 1RM

Donderdagavond t/m vrijdag (carb load)
- 12-16 g KH / kg VVM = 1030-1376 g
- Minimaal 224 g eiwit (1 g / pond lichaamsgewicht)
- 15% vet = 58 g
- Start dag met high glycemic carbs(glucose/dextrose), eindigen met lower glycemic carbs (rijst, brood, vezels)
- Vezels >> suikers ook tijdens carbload
- 10 maaltijden; per maaltijd ongeveer 20 g eiwit, 100-140 g KH, 5-10 g vet

Zaterdag (strengt/power training)
- Preworkout cruciaal:
2-3 uur preworkout: 50 g eiwit, 100 g KH, 15 g vet
30-60 min preworkout: 15 g Whey, 30 g high glycemic carbs, 5 g creatine, cafeine
Direct voor training 15 g BCAA, 2 g glutamine
- Tijdens training high glycemic carbs (30-60 g)
- power training 85-105% 1RM

Zondag (glycogen depletion dag)
- Cardio in de avond als depletion training, minimal 30-60 min

Trainingschema tijdens deze periode;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik ontvang graag op- en aanmerkingen om het schema nog beter in elkaar te steken. Ik wil deze poging op UD2.0 zo goed mogelijk aanpakken, maar wil daarom even checken of de basisprincipes zo in orde zijn. Alvast bedankt!

Verder vandaag weer begonnen met wat lichte training nu mijn wonden goed herstellende zijn!

Back squat (ATG)
2 x 15 x 40 kg
2 x 10 x 60 kg

Crossfit Thrusters (ATG)
2 x 10 x 60 kg
2 x 8 x 70 kg

Deadlift
2 x 10 x 80 kg

WGBP
2 x 10 x 85 kg

Had geen zin om moeite te doen met gewichten wisselen, vandaar de lage gewichten. Was voor mij puur even een formcheck voor de trainingen die vanaf maandag weer serieus gaan aanvangen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven