XXL Nutrition

Carb Backloading

ok maar dat is voor mij pas vanaf 9u 's avonds zo'n beetje.. dus alsnog bigass maaltijd dan

Hoef niet, overdag veel eiwitten/vetten en dan na training veel koolhydraten. Hoeft niet per se bigass maaltijd te zijn, maar gewoon zeer koolhydraatrijke maaltijd, bijvoorbeeld peperkoek.

Dus als ik het goed heb:
dag1: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag2: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag3: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag4: rustdag: zo weinig mogelijk carbs
dag5: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag6: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag7: rustdag: zo weinig mogelijk carbs
dag8: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag9: trainingsdag: max 30 gr carbs. + post-workout
dag10: Laaddag: overdag max 30 gr carbs + postworkout en uurtje na post-workout beginnen met laden.

Is er een richtlijn van hoeveel carbs je juist zou moeten laden?
Wat met de niet-laad dagen? Ik ben momenteel in de cut dus dat zou inhouden 2,5gr/kg + 1,2 gr vet/kg? Dus je post-workout bevat ook snelle koolhydraten zoals wms, dextrose, maltodextrine...?

Verbeter me indien fout! Ik zou het ten volste appreciëren!
Ik ben van plan vanaf morgen of overmorgen te starten met cbl, en zal ook een log bijhouden!

Ben behoorlijk geinteresseerd geraakt in CBL.
Ik heb het ebook al, maar kom er niet echt door.

Is er een speciale manier van trainen icm CBL? Omdat ik de hele tijd lees dat er zwaar getraind moet worden. Maar ik train altijd zwaar.

Ik ben vandaag begonnen met carb backloading. Ik heb de prepfase niet gedaan omdat ik onder de 10% vp zit.

Maar vandaag dus de eerste dag geprobeerd en ik heb volgens mij de eerste fout al gemaakt. Mijn macro's totaal voor de avondtraining waren:

1817.4 kcal
214 ei
14.8 kh
100 vet

Dit is veel te hoog in zowel kcal, eiwitten en vetten?

En ik doe dit in combinatie met de P.H.A.T van Layne, deze routine heb ik al eens eerder gedaan en deze beviel mij zeer goed. Is P.H.A.T is goed schema icm CBL?

Hoe trouwens cardio het beste combineren met CBL?

Na training en dan pas carbloaden, lijkt me niet verstandig? Rustdagen heb ik niet genoeg.

Nadat je opstaat denk ik. Voor je ontbijt.

Ik zit er ook aan te denken om met CBL te beginnen. Wat ik echter nog niet helemaal snap is hoe je met kcal totalen uit moet komen.
Als ik wil bulken op CBL, zorg ik er dan voor dat ik elke dag in een surplus uit kom? Want dat zou betekeken dat ik op rustdagen naar mijn 3100 kcals probeer te komen met alleen proteine en vet??

Of eet ik op rustdagen alleen tot onderhoud en gebruik de carbs na training om naar mijn 3100 te komen?

**puzzled**

Ik zit er ook aan te denken om met CBL te beginnen. Wat ik echter nog niet helemaal snap is hoe je met kcal totalen uit moet komen.
Als ik wil bulken op CBL, zorg ik er dan voor dat ik elke dag in een surplus uit kom? Want dat zou betekeken dat ik op rustdagen naar mijn 3100 kcals probeer te komen met alleen proteine en vet??

Of eet ik op rustdagen alleen tot onderhoud en gebruik de carbs na training om naar mijn 3100 te komen?

**puzzled**

Met CBL tel je niet echt je KCAL.
Ik zou zeggen, eet op rustdagen 2,5gr eiwit/kg en voeg daar zo'n 130-150gr vetten aan toe. Dan kom je zo rond de 2.000kcal uit.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 13:33 ----------

Vandaag een stuk beter uitgekomen dan gisteren. Hier kom ik vandaag op uit voor het trainen:

TOTAAL PRE TRAINING
1312.75 kcal
135.67 eiwitten
20.6 koolhydraten
73.68 vetten

Daar zit m'n pre-training Ignition Formula nog niet bij.

Met CBL tel je niet echt je KCAL.
Ik zou zeggen, eet op rustdagen 2,5gr eiwit/kg en voeg daar zo'n 130-150gr vetten aan toe. Dan kom je zo rond de 2.000kcal uit.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 13:33 ----------

Vandaag een stuk beter uitgekomen dan gisteren. Hier kom ik vandaag op uit voor het trainen:

TOTAAL PRE TRAINING
1312.75 kcal
135.67 eiwitten
20.6 koolhydraten
73.68 vetten

Daar zit m'n pre-training Ignition Formula nog niet bij.

Ja dat snapte ik al maar waar het voor mij onduidelijk word is of je dit kan toepassen voor zowel bulken als cutten. Als die 2000 kcals bij mij onder mijn onderhoud uitkomen, dan zal ik CBL niet kunnen gebruiken om te bulken toch?
Of is die insuline-piek van het backloaden juist waar het om draait en is dat de "bulking-factor"?
Want dat zou betkeken dat je dus massa kan gainen terwijl je onder onderhoud eet, wat volgens mij tegen alle principes in gaat die ik tot nu toe heb geleerd. Voor gainen is een calorie overschot nodig dacht ik.

*nog steeds puzzled*

Het is dus de bedoeling dat je 10 dagen keto dieet volgt, en vervolgens kan je gaan laden. Hoeveel dagen doe je dat laden ongeveer?

Het is dus de bedoeling dat je 10 dagen keto dieet volgt, en vervolgens kan je gaan laden. Hoeveel dagen doe je dat laden ongeveer?

je eerste load doe je na een training. Elke subsequente load ook. het enige verschil is dat je eerste load wat ruimer mag zijn in de koolhydraten begrijp ik.
Er zijn nog wat andere variabelen, zoals of je sochtends of savonds trained, maar in principe backload je na de eerste 10 dagen gewoon 1 avond en vervolg je dan het schema op dezelfde manier.

je eerste load doe je na een training. Elke subsequente load ook. het enige verschil is dat je eerste load wat ruimer mag zijn in de koolhydraten begrijp ik.
Er zijn nog wat andere variabelen, zoals of je sochtends of savonds trained, maar in principe backload je na de eerste 10 dagen gewoon 1 avond en vervolg je dan het schema op dezelfde manier.

Aha oke bedankt

Ja dat snapte ik al maar waar het voor mij onduidelijk word is of je dit kan toepassen voor zowel bulken als cutten. Als die 2000 kcals bij mij onder mijn onderhoud uitkomen, dan zal ik CBL niet kunnen gebruiken om te bulken toch?
Of is die insuline-piek van het backloaden juist waar het om draait en is dat de "bulking-factor"?
Want dat zou betkeken dat je dus massa kan gainen terwijl je onder onderhoud eet, wat volgens mij tegen alle principes in gaat die ik tot nu toe heb geleerd. Voor gainen is een calorie overschot nodig dacht ik.

*nog steeds puzzled*

Ik neem aan dat je meer dan 4 dagen in de week traint. Stel dat je 4 dagen in de week traint, dat zou betekenen dat je 3 dagen onder je onderhoud eet en 4 dagen boven je onderhoud. Als je dit goed meet kom je aan het eind van de week aan een calorie overschot waardoor je dus zult groeien.

Je kunt met CBL zowel cutten als bulken, Kiefer beweert zelfs dat je met CBL droger wordt terwijl je spiermassa aankomt. Dit gaat inderdaad tegen alle wetten in. Maar toch wil ik het proberen. Wie weet..

Edit:
Die insuline piek is inderdaad waar het om draait. Het hele verhaal in het kort is:

Je staat op, skipt je ontbijt (of niet). Maar eet tot aan je avondtraining (Tussen 16:00 en 18:00) alleen keto (max 30 carbs). Als je wakker wordt is je insuline gevoeligheid zeer hoog en hoe verder de dag hoe minder deze gevoeligheid wordt. Als je aan het begin van de dag dus carbs gaat eten krijg je een insuline piek wat ervoor zorgt dat de toevoer naar vet cellen en spier cellen vergroot. Dit wil je dus vermijden. Daardoor eet je tot na je avond training keto. In dit deel van de dag zul je dus vet verbranden. Maar dmv de goede supps en de juiste voeding zul je geen tot minimaal spier verbranden.
Eind van de middag is je insuline gevoeligheid gedaald. Zowel de gevoeligheid voor de vettoevoer en spiertoevoer. Deze lage insuline gevoeligheid ga je verhogen dmv een zware avondtraining. Deze zou ervoor moeten zorgen dat de insuline gevoeligheid voor alleen de spiertoevoer drastisch verhoogt. En aangezien krachttraining katabool is heeft Kiefer ook de pre, tijdens en post workout supps goed beschreven waardoor je geen tot minimaal spierverlies hebt op een keto training. Keto trainen zorgt er overigens niet voor dat je niet voluit kan gaan. Carbs innemen voor je training heeft totaal geen zin en zet alleen de vetverbranding stop.
Een uur na je avondtraining begin je met het laden van hoge GI carbs. Dit doe je omdat je door de zware krachttraining een insuline gevoeligheid hebt gecreeerd. Spiertoevoer insuline om het zo maar even te noemen. Door de hoge GI carbs creeer je een insuline piek. Die alleen de spieren aanspreekt.
Je blijft de hele avond hoge GI carbs eten, verdeeld over de avond. Tot een uur of 2 voordat je gaat slapen.
Je neemt zeker geen lage GI carbs zoals sommige hier beweren omdat dat totaal niet het doel van CBL is. Door lage GI carbs verneuk je de essentie van je nachtrust die komen gaat.

Door dit alles goed uit te voeren zou je kracht en massa kunnen gainen terwijl je je vet% hetzelfde houd of omlaag brengt, volgens Kiefer.

Edit #2
Dit backloading hoeft trouwens niet met junk zoals koekjes, suiker, patat, pizza, ijs, etc. Het mag wel. Maar het mag ook met zeer kleffe witte snelkook rijst, of een zeer gare zoete aardappel, of een zeer rijpe banaan of mango. Let wel op dat niet alle fruit goed is, omdat fructose je geen insuline piek geeft.

Let trouwens voor het trainen op dat je geen overdosis eieren gaat eten, (1 of 2 is oke) Omdat eieren je insuline niet zozeer laten pieken maar wel verhogen. En als je 1 of 2 eieren eet, eet er dan iets vettigs bij of bak ze in een vettige vet ;) Dit zorgt ervoor dat er minder insuline stijging plaats vind.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je meer dan 4 dagen in de week traint. Stel dat je 4 dagen in de week traint, dat zou betekenen dat je 3 dagen onder je onderhoud eet en 4 dagen boven je onderhoud. Als je dit goed meet kom je aan het eind van de week aan een calorie overschot waardoor je dus zult groeien.

...waardoor je dus ongeveer op onderhoud uitkomt (of net er boven) kwa calorie overschot...

begrijp me niet verkeerd, ik probeer het niet af te keuren maar ik probeer het juist te doorgronden.

Overigens train ik 3x per week, maar dat terzijde. Als ik het goed snap komt het er dus op neer dat je een minimaal calorie-overschot creeert, icm een insuline piek na je training?

Afgelopen week in (lookolike) ketose gegaan. 20carbs per dag. Vandaag pannekoeken met stroop gehad... ben benieuwd of ik morgen verschil merk

Over het algemeen ben ik altijd voller als ik carbs eet.

Just fur the luls

...waardoor je dus ongeveer op onderhoud uitkomt (of net er boven) kwa calorie overschot...

begrijp me niet verkeerd, ik probeer het niet af te keuren maar ik probeer het juist te doorgronden.

Overigens train ik 3x per week, maar dat terzijde. Als ik het goed snap komt het er dus op neer dat je een minimaal calorie-overschot creeert, icm een insuline piek na je training?

Het gaat niet echt om het calorie overschot. Kiefer beweert met het juist timen van de goede voeding en hoeveelheden van voedingwaardes, dat je dus massa kunt gainen terwijl je vet% hetzelfde blijft of zelfs minder wordt.

Als je CBL wilt proberen kun je eerst even wat kcal's en waardes gaan checken, maar het is juist de bedoeling om af te gaan op de spiegel en te leren dmv falen.

Overigens vind ik dat als je 3x per week traint, CBL niet echt iets voor jou is. Omdat dit naar mijn mening niet een eetwijze is die goed uit te voeren is met maar 3 trainingen per week. Dit betekend dat je 4 dagen in de week volledig keto zou moeten eten. En dit is niet echt bevorderend voor het bouwen van massa. Dit ga je niet goed maken met 3 CBL dagen denk ik.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 23:09 ----------

Afgelopen week in (lookolike) ketose gegaan. 20carbs per dag. Vandaag pannekoeken met stroop gehad... ben benieuwd of ik morgen verschil merk

Over het algemeen ben ik altijd voller als ik carbs eet.

Just fur the luls

Ligt eraan hoeveel carbs je vandaag gegeten hebt. Maar als het redelijk wat pannenkoeken met stroop waren zul je zeker wel verschil gaan zien in de spiegel.

de eerste 10 dagen zijn om je clycogeen opslag te legen.
daarna aleen nog carbs na 6 uur savonds .
En aleen als je de volgende dag traint.
Je laad dus voor de volgende trainingsdag.
Als je zeg maar vandaag traint, en morgen niet, mag je geen kh laden.
Pas de avond voor je weer traint.

ik heb ook de ebook download gevonden van carbnite solution.
Als iemand m wil pm me.

de eerste 10 dagen zijn om je clycogeen opslag te legen.
daarna aleen nog carbs na 6 uur savonds .
En aleen als je de volgende dag traint.
Je laad dus voor de volgende trainingsdag.
Als je zeg maar vandaag traint, en morgen niet, mag je geen kh laden.
Pas de avond voor je weer traint.

ik heb ook de ebook download gevonden van carbnite solution.
Als iemand m wil pm me.

Dit klopt niet wat je hier zegt maat. Je moet loaden NA je training. Dus als je vanavond traint, maar morgenavond niet. Load je vanavond na je training wel, maar load je morgen niet.

Terug
Naar boven