MuscleMeat

Carb Backloading

Sinds vorige week zat ik al lager in de carbs en dat merkte ik al. Nu dag 2 van de Prep-fase en < 30gr carbs merk je wel. Breekpunt schijnt op dag 4 te zijn, ben benieuwd :)

M'n workout ging gisteren wel als een gek!

Sinds vorige week zat ik al lager in de carbs en dat merkte ik al. Nu dag 2 van de Prep-fase en < 30gr carbs merk je wel. Breekpunt schijnt op dag 4 te zijn, ben benieuwd :)

M'n workout ging gisteren wel als een gek!

no shit < 30 gr is killing. Ik zit nog op een minder stricte versie van carb backloaden en ik ga er ook lekker op.

Ik ook hoor, gisteren op dag 3 een stevige workout gedaan want dit wordt door Kiefer aangeraden. Leek erna wel of thuis het lichtje uitging, dat was even echt "ligth headed" Vandaag dag 4 :)

Ik ben er zelf ook mee aan het experimenteren. Zelfde vraag als Doc46 zijn er mensen die het nu volgen en op wat voor trainingsschema doen jullie dit? Kan hier zelf weinig over vinden. Train nu zelf op een upper lower split.

Stap 1 is dus niet noodzakelijk te doen als ik het goed begrijp en je kan stap 2 direct beginnen als je wil.

Hoe zit het dan met je avond proteine mag je dan geen hebbe?

Laatst bewerkt:
no shit < 30 gr is killing. Ik zit nog op een minder stricte versie van carb backloaden en ik ga er ook lekker op.

Ik nog minder strikt en bevalt goed.
Lijk overdag ook minder honger te hebben.

Neem tussendemiddag nog wel s een of twee boterhammen, komt nu eenmaal beter uit. Verder heel low carb: omeletjes, kaas, zalm, worst, salades, soep en griekse yoghurt met noten. En ben weer melk gaan drinken, zo lekker!

Flink veel carbs na m'n training deed ik altijd al, maar nu zonder schuldgevoel. En wat meer suikers uit fruit en honing voor het slapen gaan.
Op andere dagen zorg ik voor een avondmaaltijd met de helft minder carbs.

Ik voer tegenwoordig ook de minder strikte vorm van CBL uit, echt fantastisch systeem.
's Morgens na het opstaan heb ik sowieso weinig honger, en al zeker na 2 koppen koffie.
Tegen de middag eet ik een paar sneetjes keto brood met kip/kaas/salade en pindakaas.

In de loop van de dag gewoon groentjes en dergelijke, 's avonds na het trainen goed veel carbs & als het een rustdag is één kleine portie carbs.
Oog steviger en droger, voel me fit en vind dat mijn lichaamsverhoudingen al beter zijn. Uiteraard heeft kei hard trainen daar ook zeker mee te maken. :)

Kwam er op dag 8 achter dat ik teveel carbs had gegeten, zeg maar elke dag... Gisteren dus ff wat carbs gegeten om vandaag weer de 10 dagen fase te starten. Just to be sure :)

Dus vandaag opnieuw begonnen met de Prep fase. Voel me zonder de carbs gewoon goed, als ik trek heb lijkt dat ook minder erg als voorheen. Trainingen gaan super lekker, mis de carbs in ieder geval niet.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 22:00 ----------

Stap 1 is dus niet noodzakelijk te doen als ik het goed begrijp en je kan stap 2 direct beginnen als je wil.

Hoe zit het dan met je avond proteine mag je dan geen hebbe?

Hoe bedoel je fase 1 en 2? De Prep Phase overslaan en meteen met SA of DB beginnen?

Kwam er op dag 8 achter dat ik teveel carbs had gegeten, zeg maar elke dag... Gisteren dus ff wat carbs gegeten om vandaag weer de 10 dagen fase te starten. Just to be sure :)

Dus vandaag opnieuw begonnen met de Prep fase. Voel me zonder de carbs gewoon goed, als ik trek heb lijkt dat ook minder erg als voorheen. Trainingen gaan super lekker, mis de carbs in ieder geval niet.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 22:00 ----------

Hoe bedoel je fase 1 en 2? De Prep Phase overslaan en meteen met SA of DB beginnen?
Ja

Ik nog minder strikt en bevalt goed.
Lijk overdag ook minder honger te hebben.

Neem tussendemiddag nog wel s een of twee boterhammen, komt nu eenmaal beter uit. Verder heel low carb: omeletjes, kaas, zalm, worst, salades, soep en griekse yoghurt met noten. En ben weer melk gaan drinken, zo lekker!

Flink veel carbs na m'n training deed ik altijd al, maar nu zonder schuldgevoel. En wat meer suikers uit fruit en honing voor het slapen gaan.
Op andere dagen zorg ik voor een avondmaaltijd met de helft minder carbs.

Ja lekker he, ik heb ook het gevoel dat sinds ik zo eet het veel minder erg is als ik bijvoorbeeld is een avond wél super veel carbs eet! Alsof er een buffer leeg is die eerst opgeladen wordt voordat er vet bij komt :)

Gisteren eindelijk m'n Prep Phase afgesloten en gaan schransen. Gisterochtend woog ik 83 kilo nog wat waardoor het gewichtsverlies op 3,7 kilo kwam. Mag je volgens het boek dus 730 gram carbs eten :rolleyes:

Na een hoop lezen op de fora over CBL heb ik besloten om maar wat lager te zitten: 600 gram carbs. In z'n totaliteit halve kilo appeltaart, 4 donuts, een pizza en 200 gram witte rijst + 200 gram kipfilet weg zitten kanen. Na het laatste stuk taart kon ik niet meer :D Maar man, wat is dat lekker, echt een aanrader! Voor de rest kom je meteen de bekende symptomen tegen: verschrikkelijke dorst en lekker zweten.

Appeltaart is in principe geen aanrader door de appels en fructose, raden mensen je af als je CBL doet maar ik wilde mezelf belonen voor het harde mentale werk. Vanmorgen na het wakker worden weer gewogen: + 1.1 kilo. Voelde me voor de rest energiek en zag er wat strakker uit. Het is dus geen lulverhaal wat andere mensen neerzetten. Viel me wel op dat ik gewoon erge honger had? ???

Maandag trainen en omdat ik om de dag train ga ik morgen weer laden. Ik ga de komende tijd op zoek naar "the sweet spot" qua aantal carbs. Verder ook op zoek naar manieren om snel carbs binnen te krijgen want met 100% eten en/of junk gaat dat aantal je niet lukken, althans op langere termijn. Daarna is het ook best prijzig zo. Leuk is het wel daarentegen! :banana:

Stap 5 Een uurtje na de shake begint het leukste:
Je begint met het laden van voeding/koolhydraten. Ongeveer alles is toegestaan: pizza, ijs, frites, koekjes, pudding.... Leef je uit! Vooral koolhydraten die hoog scoren op de glycemische index heeft de voorkeur. Pasta bijvoorbeeld, is volgens Kiefer niet goed post workout, niet hoog genoeg op de glycemische index, en hij geeft de voorkeur aan ijs, snoep of cereals.

Zie dikgedrukte woorden, lijkt me niet echt gezond, zit boordevol met geraffineerde suikers en transvetten. Beter neem je voedsel dat 'schoner' is.

Onbegrijpelijk dat dit soort dingen worden geadviseerd in een dieet. En ja ik weet dat je na een training snelle suikers nodig hebt.

Voordeel van CBL is dat je ook zooi kunt eten, maar het hoeft niet. Zo kun je met rijst en aardappels bijvoorbeeld gezond eten. Houdt het ook leuk dat af en toe junken. Welke BB-er doet dat nou niet?

Vraag me af of je het boek hebt gelezen en de wetenschappelijke onderbouwing erachter hebt gezien? In tegenstelling tot alle andere "goede dieet plannen" komt hier echt een stukje feitelijke onderbouwing bij kijken, kan de rest nog wat van leren. Meeste dingen bestaan ui 75 tot 90% aannames, kijk alleen al naar het volstoppen bij het ontbijt, niet echt handig als je weet hoe je lichaam werkt als je opstaat....

Stap 5 Een uurtje na de shake begint het leukste:
Je begint met het laden van voeding/koolhydraten. Ongeveer alles is toegestaan: pizza, ijs, frites, koekjes, pudding.... Leef je uit! Vooral koolhydraten die hoog scoren op de glycemische index heeft de voorkeur. Pasta bijvoorbeeld, is volgens Kiefer niet goed post workout, niet hoog genoeg op de glycemische index, en hij geeft de voorkeur aan ijs, snoep of cereals.

Zie dikgedrukte woorden, lijkt me niet echt gezond, zit boordevol met geraffineerde suikers en transvetten. Beter neem je voedsel dat 'schoner' is.

Onbegrijpelijk dat dit soort dingen worden geadviseerd in een dieet. En ja ik weet dat je na een training snelle suikers nodig hebt.

In het boek Carb Back-Loading van John Kiefer staat er dit.

These carbs should be trash, as I like to say, by which I mean
donuts, pizza, French fries, pecan pie and my personal favorite,
cherry turnovers with a healthy amount of icing. People think I’m
being facetious. I’m not. I have good reason to recommend such
stuff, as I always do.

Inderdaad, hier wordt gemeld dat het om de 'snelle' koolhydraten zou moeten zijn.
Maar verderop in het boek wordt dit meermaals gezegd:

At night, however, we should avoid these healthy carbs, as they
sabotage the whole reason back-loading works in the first place.
That doesn’t mean, however, that you have to eat trash. You need
to trigger a strong insulin response. Use white rice, sweet
potatoes, the winter squashes, ripe bananas and grapes, all of
which produce strong insulin reactions.
Carb Back-Loading does not depend on junk; it’s just that it
allows you to eat it without consequence.

Dus ik begrijp de verwarring onder sommige. Ik heb enige ervaringen nu met CBL & ik raad aan om 'clean' te eten. Ik voelde me fitter, beter en de resultaten waren ook beter.
Dus hou het netjes, maar je hoeft je nu niet schuldig of wat dan ook te voelen als je een stukje appeltaart of wat dan ook in je macro's doet passen :)

Zo is dat, je kunt af en toe gewoon ff gek doen en dat is voor de verandering leuk, merendeels clean eten met hier en daar wat lekkers is dus geen enkel probleem. Eet nu bijna 3 weken clean en ultra low carb en je gaat je beter voelen. Daarnaast ben je scherp en dat is nooit erg. Nu maar eens gaan ondervinden wat de resultaten op langere termijn zijn.

Je moet inderdaad uitkijken met suikers, dat moet max 120 gram zijn in je backloads maar het liefst minder. Helft daarvan is grofweg sucrose en de andere helft fructose en die dien je met mate te eten. Vandaar ook dat ie in de avond geen fruit aanbeveelt door de fructose die erin zit. Enige uitzondering zijn erg rijpe, dus bruine, bananen en druiven.

Lijk laatste weken vooral vet aan te komen :( Anderhalve kg zwaarder en zie er softer uit.
Ik kijk het nog even een week aan, kan ook best vocht zijn, maar anders dus geen carb backloading meer voor mij.

Lijk laatste weken vooral vet aan te komen :( Anderhalve kg zwaarder en zie er softer uit.
Ik kijk het nog even een week aan, kan ook best vocht zijn, maar anders dus geen carb backloading meer voor mij.

Kan me herinneren dat ik ergens had gelezen dat je een blessure hebt/had? Kun je wel voluit trainen?

Misschien anders eens CarbNite proberen?

Klopt. Gebroken sleutelbeen. Train nu alleen drie keer per week benen en niet zo hard als ik zou willen.

Maar toch, de eerste weken trainde ik bijna helemaal niet en was mn gewicht vrij stabiel.

Terug
Naar boven