Doc46
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sinds vorige week zat ik al lager in de carbs en dat merkte ik al. Nu dag 2 van de Prep-fase en < 30gr carbs merk je wel. Breekpunt schijnt op dag 4 te zijn, ben benieuwd
M'n workout ging gisteren wel als een gek!
no shit < 30 gr is killing. Ik zit nog op een minder stricte versie van carb backloaden en ik ga er ook lekker op.

Stap 1 is dus niet noodzakelijk te doen als ik het goed begrijp en je kan stap 2 direct beginnen als je wil.
Hoe zit het dan met je avond proteine mag je dan geen hebbe?
JaKwam er op dag 8 achter dat ik teveel carbs had gegeten, zeg maar elke dag... Gisteren dus ff wat carbs gegeten om vandaag weer de 10 dagen fase te starten. Just to be sure
Dus vandaag opnieuw begonnen met de Prep fase. Voel me zonder de carbs gewoon goed, als ik trek heb lijkt dat ook minder erg als voorheen. Trainingen gaan super lekker, mis de carbs in ieder geval niet.
---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 22:00 ----------
Hoe bedoel je fase 1 en 2? De Prep Phase overslaan en meteen met SA of DB beginnen?
Ik nog minder strikt en bevalt goed.
Lijk overdag ook minder honger te hebben.
Neem tussendemiddag nog wel s een of twee boterhammen, komt nu eenmaal beter uit. Verder heel low carb: omeletjes, kaas, zalm, worst, salades, soep en griekse yoghurt met noten. En ben weer melk gaan drinken, zo lekker!
Flink veel carbs na m'n training deed ik altijd al, maar nu zonder schuldgevoel. En wat meer suikers uit fruit en honing voor het slapen gaan.
Op andere dagen zorg ik voor een avondmaaltijd met de helft minder carbs.

Maar man, wat is dat lekker, echt een aanrader! Voor de rest kom je meteen de bekende symptomen tegen: verschrikkelijke dorst en lekker zweten.

Stap 5 Een uurtje na de shake begint het leukste:
Je begint met het laden van voeding/koolhydraten. Ongeveer alles is toegestaan: pizza, ijs, frites, koekjes, pudding.... Leef je uit! Vooral koolhydraten die hoog scoren op de glycemische index heeft de voorkeur. Pasta bijvoorbeeld, is volgens Kiefer niet goed post workout, niet hoog genoeg op de glycemische index, en hij geeft de voorkeur aan ijs, snoep of cereals.
Zie dikgedrukte woorden, lijkt me niet echt gezond, zit boordevol met geraffineerde suikers en transvetten. Beter neem je voedsel dat 'schoner' is.
Onbegrijpelijk dat dit soort dingen worden geadviseerd in een dieet. En ja ik weet dat je na een training snelle suikers nodig hebt.
These carbs should be trash, as I like to say, by which I mean
donuts, pizza, French fries, pecan pie and my personal favorite,
cherry turnovers with a healthy amount of icing. People think I’m
being facetious. I’m not. I have good reason to recommend such
stuff, as I always do.
At night, however, we should avoid these healthy carbs, as they
sabotage the whole reason back-loading works in the first place.
That doesn’t mean, however, that you have to eat trash. You need
to trigger a strong insulin response. Use white rice, sweet
potatoes, the winter squashes, ripe bananas and grapes, all of
which produce strong insulin reactions.
Carb Back-Loading does not depend on junk; it’s just that it
allows you to eat it without consequence.

Lijk laatste weken vooral vet aan te komenAnderhalve kg zwaarder en zie er softer uit.
Ik kijk het nog even een week aan, kan ook best vocht zijn, maar anders dus geen carb backloading meer voor mij.