MuscleMeat

Carb Backloading

Dus vanavond iets rustiger aan met de carbs, maar wel wat laden. En morgen na de ochtendtraining de shake formule met carbs. En dan die avond ook weer laden, maar ook ietsje minder dan normaal?

Gewoon zoveel als je anders ook laad/eet.
Na de training sochtends kan je carbs door je shake doen.
Daarna pas savonds voor volgende dag trainen.

Meningen

Heren,

Ik heb me goed proberen te verdiepen in het BCL en was van plan om er maandag mee te beginnen.
Nou heb ik een voedingsschema opgesteld en was mijn vraag wat jullie er van vonden;

Eerste 10 dagen max 30 gr KH.
Over de gehele dag neem ik als volgt;
2 scoops of Whey: 6 gr KH, 84 gr EW, 8 gr. vet
250 gr. Kwark: 10 gr KH, 19 gr EW
400 gr Wokgroenten: 14 gr KH, 6 gr EW.
200 gr. Kip: 39 gr EW, 20 gr vet
250 gr Tonijn in water: 63 gr EW.

Totaal: 30 gr KH, 211 gr EW en 28 gr vet.

Dan vanaf de avond op dag 10 als PWO 3 junk dagen en 4 dagen normaal
2 scoops Whey + 1 scoop Ultra Fine Oats: 24 gr KH, 88 gr EW en 9 gr vet
Junk iets van Subway, Pizza, Tosti's, Lasagne etc in dit vb Subway: 92 gr KH, 40 gr, EW en 32 gr vet.
Normaal in de trant van rijst, pasta etc
en voor het slapen 1 scoop Caseine: 21 gr EW.

Totaal PWO: 117 gr KH, 149 EW en 41 gr vet

Dag totaa: 147 gr KH, 360 gr EW en 69 gr vet.

Mening en suggesties zijn van harte welkom:)

Laatst bewerkt:
Waarom zou je elke avond junken als het niet eens bijzonder veel simpele carbs bevat?

3 avonden junk
4 avonden dingen zoals rijst, pasta etc?

Waarom zou je elke avond junken als het niet eens bijzonder veel simpele carbs bevat?

Ijs donuts en gebak dat is wat je als junk welgoed kan gebruken.
Als het maar snel opgenomen word.
Je moet geen dingen als haver en brinta gaan eten dan is de effect weg.
Pasta was ook een probleem.

aangezien mijn vakantie nu begint wil ik wel eens wat nieuws proberen.
ik heb hier wat gelezen en is dit dan ongeveer corrent:
in de namiddag trainen. dan voor me workout alleen protein en fat. en dan na de training wat protein (20-40gram) en dan wat er nog over is aan kcals opvullen met carbs.
alleen snap ik niet helemaal hoeveel ik dan voor me training moet eten? moet het grootste deel van me kcals ook na de training zitten? lijkt me van wel toch.
dus dacht iets van 1000 voor de training en dan 1700 erna.

Ijs donuts en gebak dat is wat je als junk welgoed kan gebruken.
Als het maar snel opgenomen word.
Je moet geen dingen als haver en brinta gaan eten dan is de effect weg.
Pasta was ook een probleem.

Ik zou voor te loaden ook proberen de vetten laag/lager te houden.
Dus ijs, donuts en dergelijke klinkt leuk, maar niet aan te raden hoor.
Pasta moet je gewoon niet al dente koken, iets laten overkoken.

matthijsske in eze lijstje staat hoe je ongeveer je eiwitten vetten en koolhydraten verdeelt voor jou gewicht.
Is wel in lb niet in kg.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Interessant dit carb loading, vraag me alleen af of je het merendeels ook gezond kan doen? Bijv witte rijst en aardappelen als carbs ipv shitty carbs.

Interessant dit carb loading, vraag me alleen af of je het merendeels ook gezond kan doen? Bijv witte rijst en aardappelen als carbs ipv shitty carbs.

Dit noem je dus zelf-sabotage. CBL is juist gebouwd rondom snelle suikers voor een reden. Lees het boek en je zal begrijpen.

edit: zelf sabotage; snelle suikers tov minder snelle suikers hebben andere gevolgen voor de opname van glucose moleculen door de vrijlating van insuline. hoe sneller hoe beter bij CBL

Heel erg bedankt.ik zal er eens naar kijken en zien of ik wat verder kom

Is een richtlijn he.
Je moet voor de spiegel zien hoe je spieren erbij staan, en dan je koolydraten daaraan aan passen..
Zelf houd ik niets bij ( k/e/v ), staat ook niet te kijken hoe me vel zit.
En dat gaat net zo goed.
ik ben behoorlijk wat kilos kwijt.

een paar posts terug heb ik de link geplaatst kan je t boekie downloaden.

Wanneer je post workout enkel snelle suikers en proteïne nodig hebt waarom dan niet gewoon een liter cola binnen kappen?

Wanneer je post workout enkel snelle suikers en proteïne nodig hebt waarom dan niet gewoon een liter cola binnen kappen?

Cola bevat geen proteïne. Voor de simpele suikers zou het wel kunnen denk ik. Vraag is of je je lekker voelt na een liter cola. Misschien dan beter een glas cola + reep melkchocolade?

Cola bevat geen proteïne. Voor de simpele suikers zou het wel kunnen denk ik. Vraag is of je je lekker voelt na een liter cola. Misschien dan beter een glas cola + reep melkchocolade?

Cola wordt afgeraden door glucose-fructosestroop die uit den boze is voor het CBL verhaal.
Deze stroop bevindt zich in bijna alles van koeken en shit. Ja dus ook in peperkoek...

Cola wordt afgeraden door glucose-fructosestroop die uit den boze is voor het CBL verhaal.
Deze stroop bevindt zich in bijna alles van koeken en shit. Ja dus ook in peperkoek...

Hmmm, welke dingen zijn dan wel vrij van glucose-fructosestroop? Dingen als ijs, chocola, snoepjes ofzo?

Glucose fructose stroop is maar 1 vd slechte synthetische zoetmakers.
Denk maar aan de alom bekende aspartaam, acesulfaam-K ...

Je kan dit wel gaan nuttigen (acesulfaam-k zit in de meeste Whey) maar cbl gebruiken als een vrijgeleider om alle kennis rond een gezonde levensstijl overboord te gooien is uit den boze. De essentie van cbl slaat op post wo snelle (gezonde/natuurlijke) suikers te nuttigen, dus niet alle bereide shit. Wil je eens chocolade, een snoepje of wat dan ook doe dit dan ook gewoon als je er echt nood aan hebt.

De grote lijnen blijven draaien om cal in= cal out, de vraag is gewoon hoe serieus je met bb wil bezig zijn.

Die keiffer market het natuurlijk wel als de "je mag alles vreten" oplossing en uiteraard is het beter om een beetje sane met het geheel om te gaan. Echter is deze benaderingswijze wel helemaal nieuw voor me dus vandaar dat ik graag wat lijstjes van producten zie zodat ik een beetje een idee heb.

Zo had ik toevallig vandaag tijdens training de discussie of suikervrije energydrinks wel of niet slecht zouden zijn. Zo te lezen kun je die beter laten staan en voor de groene thee/koffie gaan.

Vandaag het volgende gegeten: 32 gr KH, 157 gr Eiwit, 147 gr Vet. Valt me tegen hoeveel KH er nog in groente zit (de helft van vandaag).

Groenten Nooit laten staan! Zelf zitten er minieme hoeveelheden carbs in, laat dat duidelijk zijn.
Alles kan en mag zolang jij je er goedd bij voelt. De gezondheid en progressie is een ander verhaal dan.

Als clean snelle carb source neem ik gewone rijst (basmati, langkorrelig,.. ), pasta, wraps, dextrose, ....

Terug
Naar boven