XXL Nutrition

Carb Backloading

Oeps, gister na het trainen is het een beetje mis gegaan. Ik ging ook nog naar de bioscoop en heb daar een zakje M&M's leeg gegeten. Wat is dat een meuk zeg xD

TOTAAL PRE TRAINING
1312.75 kcal
135.67 eiwit
20.6 kh
73.68

Dik in orde. Nu na het trainen xD

TOTAAL POST TRAINEN
3022 kcal
175.75 eiwit
327.55 kh
98.84 vet

Oeps!

TOTAAL HELE DAG
4334.75 kcal
311.42 eiwit
348.15 kh
172.52 vet

Beetje teveel van het goede :( En dat eigenlijk allemaal door die M&M's in de bioscoop.

250gr M&M's
1265 kcal
23.5 eiwit
150.25 kh - 134 suikers
63.5 vet

Het gaat niet echt om het calorie overschot. Kiefer beweert met het juist timen van de goede voeding en hoeveelheden van voedingwaardes, dat je dus massa kunt gainen terwijl je vet% hetzelfde blijft of zelfs minder wordt.

Als je CBL wilt proberen kun je eerst even wat kcal's en waardes gaan checken, maar het is juist de bedoeling om af te gaan op de spiegel en te leren dmv falen.

Overigens vind ik dat als je 3x per week traint, CBL niet echt iets voor jou is. Omdat dit naar mijn mening niet een eetwijze is die goed uit te voeren is met maar 3 trainingen per week. Dit betekend dat je 4 dagen in de week volledig keto zou moeten eten. En dit is niet echt bevorderend voor het bouwen van massa. Dit ga je niet goed maken met 3 CBL dagen denk ik.

Check, thanks!

Dit klopt niet wat je hier zegt maat. Je moet loaden NA je training. Dus als je vanavond traint, maar morgenavond niet. Load je vanavond na je training wel, maar load je morgen niet.

^ wat hij zegt klopt. Je laadt NA je training. Ik weet dat er wat verwarring om heen is (ik kon het juiste antwoord ook niet vinden) maar Kiefer heeft in een podcast (link blijf ik je even schuldig) gezegd dat je idd NA je training laadt, TENZIJ je scohtends trained; dan doe je het de dag er voor.

Zelfs als je 's ochtends traint, laadt je NA je training. Ochtend training is niet ideaal met CBL omdat de spier insuline gevoeligheid tegen de avond al een stuk lager is geworden. Het is nog aanwezig, maar drastisch lager dan wanneer je een uur na je training begint te laden.

Zelfs als je 's ochtends traint, laadt je NA je training. Ochtend training is niet ideaal met CBL omdat de spier insuline gevoeligheid tegen de avond al een stuk lager is geworden. Het is nog aanwezig, maar drastisch lager dan wanneer je een uur na je training begint te laden.

Ik heb iets anders begrepen...ik ga t nog ff nalezen ;)

Anders had het ook wel carbfrontloading geheten he :rolleyes:

Afgelopen week in (lookolike) ketose gegaan. 20carbs per dag. Vandaag pannekoeken met stroop gehad... ben benieuwd of ik morgen verschil merk

Over het algemeen ben ik altijd voller als ik carbs eet.

Just fur the luls

Na 1 cyclus zal je waarschijnlijk nog geen optimale resultaten hebben lijkt me.
20g carbs? Hoe heb je dat klaargespeeld?

Dit klopt niet wat je hier zegt maat. Je moet loaden NA je training. Dus als je vanavond traint, maar morgenavond niet. Load je vanavond na je training wel, maar load je morgen niet.

Als je savonds traint heb je gelijk.
Train je socjtends dan niet.
ook niet wat je later zegt dat iemand dan meteen kan backloaden.
Hij moet dan ook wachten tot 6 uur savonds.

Hier ui t boek:
th_dbf_zpsfed2fc2c.png
"]
th_dbf_zpsfed2fc2c.png
[/URL]

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 10:07 ----------

Kijk me post hierboven.
Aleen wat carbs in je shake.
Daarna pas na 6 savonds.

Kijk ook eens bij wat voor shakes hij aanraad, de ochtend shake en al die andere.
En dan is er ook nog het verschil wat hij maakt densety bulking en strengthaccumulation.
Wat ook weer verschillen heeft in het backloaddieet.

Heb jij die boek wel gelezen?
Of op wat sites hier en daar wat gelezen?

Laatst bewerkt:
In de ochtend is het lichaam insuline resistent, richting de avond minder. Deze fundamentele fouten maken het boek zeer lastig door te lezen.

Als je savonds traint heb je gelijk.
Train je socjtends dan niet.
ook niet wat je later zegt dat iemand dan meteen kan backloaden.
Hij moet dan ook wachten tot 6 uur savonds.

Hier ui t boek:
th_dbf_zpsfed2fc2c.png
"]
th_dbf_zpsfed2fc2c.png
[/URL]

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 10:07 ----------

Kijk me post hierboven.
Aleen wat carbs in je shake.
Daarna pas na 6 savonds.

Kijk ook eens bij wat voor shakes hij aanraad, de ochtend shake en al die andere.
En dan is er ook nog het verschil wat hij maakt densety bulking en strengthaccumulation.
Wat ook weer verschillen heeft in het backloaddieet.

Heb jij die boek wel gelezen?
Of op wat sites hier en daar wat gelezen?

Ik heb wel degelijk gelijk. Als je m'n zin goed leest snap je het misschien. Maar wat ik bedoelde is dat je inderdaad pas 's avonds gaat loaden als je 's ochtends traint. Daarom zeg ik ook dat het niet ideaal is omdat je spierinsuline die avond al een stuk minder gevoelig is geworden.

En ja ik heb het hele boek 5x door gespit.

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 09:06 ----------

In de ochtend is het lichaam insuline resistent, richting de avond minder. Deze fundamentele fouten maken het boek zeer lastig door te lezen.

Je bedoelt dat je lichaam 's ochtends minder gevoelig is voor insuline pieken en 's avonds meer gevoelig? Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Het is juist het tegenovergestelde.

In de ochtend is het lichaam insuline resistent. Dit wordt minder naarmate de dag vordert. Met betrekking tot dit deelonderwerp is het boek incorrect, ondanks dat zijn referenties wél de juiste informatie verschaffen.

Ik heb wel degelijk gelijk. Als je m'n zin goed leest snap je het misschien. Maar wat ik bedoelde is dat je inderdaad pas 's avonds gaat loaden als je 's ochtends traint. Daarom zeg ik ook dat het niet ideaal is omdat je spierinsuline die avond al een stuk minder gevoelig is geworden.

En ja ik heb het hele boek 5x door gespit.

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 09:06 ----------

Je bedoelt dat je lichaam 's ochtends minder gevoelig is voor insuline pieken en 's avonds meer gevoelig? Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Het is juist het tegenovergestelde.

Het is juist de bedoeling overdag de insuline spiegel laag te houden.
Sanchts na het backloaden eeen korte piek.
Vandaar snelle koolhydraten en geen langzame.
Daarna moet de insuline weer snel omlaag.

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 11:32 ----------

Je zegt tog echt dat je na het trainen sochtends meteen met laden begint.
mischien 6de keer doorspitten.

Voor degene die het wil lezen wat je moet aanpassen om sochtends te trainen.het is van de pdf hoofdstuk 43.training fasted heet het.
typ je bovenin in dat vakje 174.

Laatst bewerkt:
Dat zeg ik niet, ik heb het misschien niet goed verwoord xD
Ik bedoel dat je die avond pas gaat laden.

Je zegt het tog echt gozer.
Ik gaat hier verder niet over strijden.
Maar je moet mensen geen foute info geven.

Als je 's avonds laadt is dat toch ook NA je training. Lees de hele zin even:

Waarom zou ik het dikgedrukte er anders bij gezet hebben?

Als je 's avonds laadt is dat toch ook NA je training. Lees de hele zin even:

Waarom zou ik het dikgedrukte er anders bij gezet hebben?

Zeg je ook fout!
De insuline gevoeligheid heeft niets op dat moment met het laden te maken.
Je laad dan niet omdat je lichaam vet moet verbranden de rest van de dag.
En niet TEvroeg gelade koolhydraten.
Je maakt een mooie draai over de insuline maar die staat los van het moment van koolhydraten laden.

Je kan het blijven proberen, je hebt het gewoon FOUT!:D

Zeg je ook fout!
De insuline gevoeligheid heeft niets op dat moment met het laden te maken.
Je laad dan niet omdat je lichaam vet moet verbranden de rest van de dag.
En niet TEvroeg gelade koolhydraten.
Je maakt een mooie draai over de insuline maar die staat los van het moment van koolhydraten laden.

Je kan het blijven proberen, je hebt het gewoon FOUT!:D

Oke :o

Ik train 's avonds dus voor mij is ochtendtraining niet van toepassing.

@WheyVreter

Even een vraagje dan. Zondags is mijn gym altijd maar open tot 13:00, dus ik moet morgenochtend trainen. Daarbij komt dat ik vanavond achter de bar sta bij een feest, dus lig niet voor 4:00/5:00 uur op bed. Hoe zou jij dit doen icm CBL?

Ik heb vandaag nog geen carbs gegeten.

@WheyVreter

Even een vraagje dan. Zondags is mijn gym altijd maar open tot 13:00, dus ik moet morgenochtend trainen. Daarbij komt dat ik vanavond achter de bar sta bij een feest, dus lig niet voor 4:00/5:00 uur op bed. Hoe zou jij dit doen icm CBL?

Ik heb vandaag nog geen carbs gegeten.

Ik zou later op de avond zeg maar wat patat met broodje hamburger eten en uurtje voor t naar bed gaan een dikke bak ijs.
Dan worden de koolhydraten snel in je opgeslagen en is die insuline piek rap weer weg.

Morgenochtend kan je dan koffie drinken met slagroom erdoor.
Zelf doe ik altijd kokosnotenolie of mct olie door de koffie sochtends.

Ik doe het zelf op deze manier en ben al 14 kilo kwijt+ wat kracht:(.

Dus vanavond iets rustiger aan met de carbs, maar wel wat laden. En morgen na de ochtendtraining de shake formule met carbs. En dan die avond ook weer laden, maar ook ietsje minder dan normaal?

Terug
Naar boven