MuscleMeat

Carb Backloading

Glucose fructose stroop is maar 1 vd slechte synthetische zoetmakers.
Denk maar aan de alom bekende aspartaam, acesulfaam-K ...
Glucose-fructosestroop is praktisch hetzelfde als tafelsuiker hoor.. Gewoon een combo van glucose en fructose, net als sucrose. Alleen lichtelijk andere samenstelling.

Mijn lichaam begint vandaag toch wel wat te sputteren met zo weinig koolhydraten :) Voelt echt aan alsof m'n hoofd knalrood is, weinig energie. Vrienden van me zweten zich rot. Allemaal tekens dat e.e.a. in gang is gezet.

Glucose-fructosestroop is praktisch hetzelfde als tafelsuiker hoor.. Gewoon een combo van glucose en fructose, net als sucrose. Alleen lichtelijk andere samenstelling.

Verschilt inderdaad niet zo bijster. Maar in dit kader had ik ff research gedaan waarom je dan geen shitload aan cola mocht nuttigen. Die glufru stroop was dan de oorzaak.

Ik kan de exacte reden nu niet terug boven halen maar dat was mijn conclusie.

Zorg iig dat savonds genoeg koolhydraten pakt.
In het begin nam ik savonds te weinig en heeft me aardig wat kracht gekost.
Nu eet ik savonds wat kiefer aanraad en kracht komt weer goede kant op.
Bankdrukken weeer bijna op ouden 1rm terwijl tog meer dan 17 kilo vet ( +wat spiermassa?) kwijt ben.
Het lijstje van koolhydraten staat in het boek.

De link naar het boek staat aantal posts terug.

Zijn er nog mensen die CBL doen.?

Wil binnenkort ook maar eens een gokje gaan wagen :P

Jep! Blijkt een erg effectieve manier om te cutten zonder honger en met behoud van kracht.

Maar ga het nu toepassen tijdens op onderhoud eten. Iemand die uit de praktijk weet of het dan ook nog veel meerwaarde heeft?

Is deze vorm van dieet ook goed voor topsporters die dagelijks intensief trainen (meestal 's avonds) ?

Maar ga het nu toepassen tijdens op onderhoud eten. Iemand die uit de praktijk weet of het dan ook nog veel meerwaarde heeft?

Persoonlijke voorkeur maar ik pas het toe en blijf goed vooruit gaan.

---------- Post toegevoegd 28 September 2013 om 18:30 ----------

Want hij had het over zichzelf met topsport? Kan toch ook gewoon dat ie wilt weten of de pro's ook zo'n dieet doen

Uit interesse met een ietwat nauwkeurige beschrijving...

Heb ondertussen 10% vet. en voetballen in eerste klasse is topsport, niet ? :s
Ik vroeg het trouwens maar gewoon uit interesse.

Was heus niet aanvallend bedoelt hoor.
Als je je er prettig bij voelt om de carbs post wo te eten en de vetten pre wo zou ik zeggen... Lekker doen!
Ik doe het al een tijdje zo en ik zit op een onderhoud van om en bij de 4500.

onderhoud van 4500kcal? Zijn je stats wel up to date dan? Ben niet bekend met CBL maar het lijkt me niet dat je door die manier een hoger onderhoud kan hebben?

onderhoud van 4500kcal? Zijn je stats wel up to date dan? Ben niet bekend met CBL maar het lijkt me niet dat je door die manier een hoger onderhoud kan hebben?

Stats zijn wat verouderd.
Je onderhoud verandert inderdaad niet (significant) door CBL wel door een verhoogde activiteit.

Ga het volgende maand ook proberen.

2000 kcal voor mijn training. En na mijn training 1000 kcals uit:
dextrose, wit brood met hagelslag, witte rijst (plus kipfilet en groenten) en eventueel die kersensnoepjes (alleen Glucosestroop) Lees hier boven geen :Glucosefructosestroop

Paar vraagjes:
- Opstaan met koffie met room.
- Het is niet aan te raden om veel vetten na je training te nemen toch? dit vertraagd de opnamen van de snelle kh?
- Verzadigde vetten zijn niet al te slecht? Lees. kaas en bacon worden in veel schema's gebruikt
- Ik train zaterdag om 11 uur. Daarvoor 1 shake met 40gr eiwit en 40 gr (ik neem aan complexe ?) KH. Zondag train ik niet dus in de zaterdagavond geen maaltijd met koolhydraten , maar zondagavond wel een maaltijd met koolhydraten omdat ik maandag weer train.

Thanks

Ga het volgende maand ook proberen.

2000 kcal voor mijn training. En na mijn training 1000 kcals uit:
dextrose, wit brood met hagelslag, witte rijst (plus kipfilet en groenten) en eventueel die kersensnoepjes (alleen Glucosestroop) Lees hier boven geen :Glucosefructosestroop

Paar vraagjes:
- Opstaan met koffie met room.
- Het is niet aan te raden om veel vetten na je training te nemen toch? dit vertraagd de opnamen van de snelle kh?
- Verzadigde vetten zijn niet al te slecht? Lees. kaas en bacon worden in veel schema's gebruikt
- Ik train zaterdag om 11 uur. Daarvoor 1 shake met 40gr eiwit en 40 gr (ik neem aan complexe ?) KH. Zondag train ik niet dus in de zaterdagavond geen maaltijd met koolhydraten , maar zondagavond wel een maaltijd met koolhydraten omdat ik maandag weer train.

Thanks

Verzadigde vetten zijn niet slecht mits je cholestorol goed is. Transvetten moet je vermijden

Terug
Naar boven