XXL Nutrition

Carb Backloading

Ga het volgende maand ook proberen.

2000 kcal voor mijn training. En na mijn training 1000 kcals uit:
dextrose, wit brood met hagelslag, witte rijst (plus kipfilet en groenten) en eventueel die kersensnoepjes (alleen Glucosestroop) Lees hier boven geen :Glucosefructosestroop

Paar vraagjes:
- Opstaan met koffie met room.
- Het is niet aan te raden om veel vetten na je training te nemen toch? dit vertraagd de opnamen van de snelle kh?
- Verzadigde vetten zijn niet al te slecht? Lees. kaas en bacon worden in veel schema's gebruikt
- Ik train zaterdag om 11 uur. Daarvoor 1 shake met 40gr eiwit en 40 gr (ik neem aan complexe ?) KH. Zondag train ik niet dus in de zaterdagavond geen maaltijd met koolhydraten , maar zondagavond wel een maaltijd met koolhydraten omdat ik maandag weer train.

Thanks

Glucosestroop is hetzelfde als glufru stroop
Cafeïne om hartslag te verhogen ik drink het zelf niet dus ga ik er niet over uitwijden.
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk vet pre en zoveel mogelijk KH (complex of niet) post wo te nuttigen.
Met de rustdagen moet je doen waar jij je lekker bij voelt, zorg gewoon dat je avond voor je wo een rijke carb maaltijd hebt

Wat eten jullie bijvoorbeeld na een training/

Ik zie veel pizza's en ijs en koek staan. Maar daar zit ook aardig wat vet in en dat is toch niet de bedoeling ?

Inderdaad juist weinig vet. Fruit, honing, pasta, witte rijst.

K denk dat dit weer zo'n trend dieet is.enige wat wel nuttig kan zijn tegen vermoeidheid etc is eind van de week carbload doen.
Dat is dan ook mijn cheatday
En uiteindelijk kcal in vsout .

Volgens mij kan je het wat vergelijken met insuline spuiten.
Post wo kan je het hoge gehalte aan glucose in het bloed goed gebruiken.
Net daarom dat insuline (aas) wordt aangeraden post wo (en net na het opstaan) wanneer je in een langdurige katabole fase zit.

Zo interpreteer ik het toch, correct me if I'm wrong

Ik heb eergisteren de depletion phase van Carb Backloading afgerond! Tien dagen ultra low-carb is best pittig kan ik je vertellen. Vooral als je in die periode traint is het best zwaar, m'n benen bleven heel vermoeid aanvoelen tijdens de tien dagen. Na 1 minuut op de fiets kreeg ik steeds een apart spierpijn-achtig gevoel. M'n spieren voelden echt "depleted". Ben 3,5 kg afgevallen, waarvan uiteraard het meeste vocht is. M'n buik voelt strakker, wat motiveert.

Het doel is om een tijdje clean te backloaden.

Gisteren na een HIIT training in m'n PWO-shake 30g dextrose erbij. Daarna maaltijd met 60g witte rijst, later op de avond 2 bananen en iets van 125gr witte druiven. Totaal zo'n 130 gram carbs, zeer conservatief dus. Ik voelde me te happy na de eerste backload :) M'n lichaam bedankte me voor de carbs. Vandaag voel ik me nog aardig brak dus waarschijnlijk zit ik nog wel te laag met backloaden. Ik bouw de carbs langzaam op (+25/+50 gr/week), aangezien fatloss momenteel de focus heeft.

Aparte bevindingen:
- Die AM-koffie is lekker. Met wat kokosmelk en 10 gr whey.
- Ontbijt skippen is easy! Eerste maaltijd is nu 12 uur 's middags. Vasten is goed te doen.
- Ik eet superweinig overdag, maar bijna geen honger.
- Trainen gaat ondanks de afwezigheid van carbs wel goed.

Laatst bewerkt:
Top post,

Blijf je loggen.?

Ik heb eergisteren de depletion phase afgerond! Tien dagen ultra low-carb is best pittig kan ik je vertellen. Vooral als je in die periode traint is het best zwaar, m'n benen bleven heel vermoeid aanvoelen tijdens de tien dagen. Na 1 minuut op de fiets kreeg ik steeds een apart spierpijn-achtig gevoel. M'n spieren voelden echt "depleted". Ben 3,5 kg afgevallen, waarvan uiteraard het meeste vocht is. M'n buik voelt strakker, wat motiveert.

Het doel is om een tijdje clean te backloaden.

Gisteren na een HIIT training in m'n PWO-shake 30g dextrose erbij. Daarna maaltijd met 60g witte rijst, later op de avond 2 bananen en iets van 125gr witte druiven. Totaal zo'n 130 gram carbs, zeer conservatief dus. Ik voelde me te happy na de eerste backload :) M'n lichaam bedankte me voor de carbs. Vandaag voel ik me nog aardig brak dus waarschijnlijk zit ik nog wel te laag met backloaden. Ik bouw de carbs langzaam op (+25/+50 gr/week), aangezien fatloss momenteel de focus heeft.

Aparte bevindingen:
- Die AM-koffie is lekker. Met wat kokosmelk en 10 gr whey.
- Ontbijt skippen is easy! Eerste maaltijd is nu 12 uur 's middags. Vasten is goed te doen.
- Ik eet superweinig overdag, maar bijna geen honger.
- Trainen gaat ondanks de afwezigheid van carbs wel goed.

Heb je het hier over carb backloading of over ud2?

Heb je het hier over carb backloading of over ud2?

Excuus, dat was niet duidelijk (aangepast). Ik heb het over Carb Backloading. De hele wetenschappelijke theorie erachter bevalt me wel. Daarnaast ook het feit dat je ongezond kunt eten.

Er zijn echter wel wat kanttekeningen te maken die mijn eerste vermoedens lijken te bevestigen: CBL wordt, uiteraard, gemarket als het "eet-alles" systeem, maar stiekem kun je wel aanvoelen dat clean eten beter zal werken. Belachelijke vreetfeesten blijven natuurlijk altijd te mooi om waar te zijn, maar met CBL kun jezelf daar flink in tegemoetkomen.

Maakt dat het backloaden minder prettig? Absoluut niet :)

Mijn eerste twee backloads bevielen erg goed. Mijn slechtste maaltijd was een peanut butter&jelly sandwich op twee sneetjes witbrood. Fruit is awesome :)

Verder heb ik een lading supplementen binnengekregen om precies de shakes te maken zoals die in het boek staan. Bij wijze van experiment en om het backloaden echt een goede kans te geven. Ik had al whey isolaat, en vandaag kwam het volgende bij: whey hydrolisaat, caseine, creatine, leucine en cafeinepillen.

Het moeilijkste van het volhouden zullen de low-carb dagen zijn. Maar er bestaan een hoop lekkere low-carb maaltijden. Het idee van jezelf belonen vind ik erg mooi!

Zal ik doen!

Hoe denken jullie trouwens over zuivel overdag?
Eet in de middag graag kwark, maar zie dat deze al redelijk wat koolhydraten bevat (18 g per 500 g). Glas melk bij m'n lunch (14 g per 200 ml) en je zit al aan je tax qua carbs overdag. Maar vlees en vis eet ik ook al genoeg, dus zou niet weten waardoor ik het nog kan vervangen.

Eet in de middag graag kwark, maar zie dat deze al redelijk wat koolhydraten bevat (18 g per 500 g). Glas melk bij m'n lunch (14 g per 200 ml) en je zit al aan je tax qua carbs overdag. Maar vlees en vis eet ik ook al genoeg, dus zou niet weten waardoor ik het nog kan vervangen.

Ik vermijd lactose overdag. Lactose (melksuiker) is inderdaad een koolhydraat. In het boek wordt het afraden om verschillende redenen. Tijdens een backload zie ik mezelf wel wat melk drinken. Kwark heb ik al lang niet gehad maar qua eiwitten is het ook niet nodig in m'n voeding.

Het is een valkuil dat je met die 30 gram carbs overdag dus wel carbproducten mag eten. Die 30 gram is puur omdat je met volledig non-carb eten toch wel wat koolhydraten binnen krijgt (voornamelijk uit groente). Dus bewaar de melk voor de backloads. Vervang de kwark overdag door noten.

Zoals Morphs al zei maak noten je vriend!
Ik neem ook vettige kaas, denk maar aan brie, brique, ...

Heb uit groenten overdag hoogstens een paar gram carbs.

Noten is inderdaad een goed idee. Had gedacht dat die ook redelijk wat koolhydraten bevatten, maar valt reuze mee.

Veel vetter wil ik niet gaan eten, krijg al genoeg binnen. Liever iets dat wat meer vult, qua volume.

Water? Hehe

Kcal in vs kcal out is zo algemeen.

Het gaat meer om de macro's!
En wanneer je die macro's toeneemt. Daar slaat dit hele dieet op!!!!!

Als je net onder je onderhoud zit: en gaat 's avonds aan de pizza, ijs, noem het maar op, maar je traint 's ochtends. Reken maar dat je vet aanzet.
Heeft ook allemaal met hormonen te maken.

Waar juist bij CBL heel erg opgelet wordt.

Elk lichaam is anders.

Laatst bewerkt:
Kcal in vs kcal out is zo algemeen.

Het gaat meer om de macro's!
En wanneer je die macro's toeneemt. Daar slaat dit hele dieet op!!!!!

Als je net onder je onderhoud zit: en gaat 's avonds aan de pizza, ijs, noem het maar op, maar je traint 's ochtends. Reken maar dat je vet aanzet.
Heeft ook allemaal met hormonen te maken.

Waar juist bij CBL heel erg opgelet wordt.

Elk lichaam is anders.

Cursusje nl kan geen kwaad.
Lees je in over cbl vooraleer je onwaarheden gaat rondstrooien

Lekker makkelijk he, stoere jonge

Terug
Naar boven