nickvh
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 8%
Je hoeft je heus niet gekwetst te voelen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vind ik zo BS statement.
Of je clean aan je kcals komt of dirty lijkt mij toch wel heel veel uitmaken..
Abvab, Nickvh, morphs :
tellen jullie wel je kcals?

Bovenstaande is vooral een kwestie van veel experimenteren. Ik moet de eerste negatieve ervaringen met CBL nog tegenkomen. Wat ik nog niet heb gevonden zijn ervaringen van mensen die langere tijd systematisch CBL hebben toegepast.
Dat is ook de reden waarom ik het WEL voor langere tijd aan het doen ben
Uiteraard is een cleane backload gezonder, maar dirty kan wel. Soms zul je echt behoefte hebben aan gezond. Andere keren komt een Macmenu beter uit. Het mooie is dat je die vrijheid hebt binnen CBL.
Ik tel momenteel geen cals en ik bereken geen macro's. Eigenlijk binnenkort maar eens doen ter feedback. CBL gaat vooral op basis van gevoel. Overdag eet ik superweinig, maar de behoefte is er vreemd genoeg ook bijna niet. En als ik een aantal dagen veel gegeten heb 's avonds (ook dirty) dan las ik gerust een low-carb dag in. Zelfs al train ik die dag, zoals gisteren. Enige cals zitten dan in m'n post-WO shake, 20 gram dextrose.
Wat opvalt, is dat ik na een vreetavond de volgende dag echt minder eetlust heb. Alsof je lichaam dus in staat is om te "bufferen" en dat je dat de volgende dag merkt in een lagere eetbehoefte. Dit gaat in tegen wat je bijvoorbeeld bij BFFM leert. Daar werk je met een dieet dat elke dag hetzelfde is qua cals en macro's. Misschien sla je inderdaad een deel van het eten 's avonds als vet op... maar omdat je de volgende dag weer je vetverbranding activeert gebruik je die energie alsnog. Onthou dat ik niet ontbijt voor het middaguur, ik drink alleen de "Kiefer-coffee" en soms thee.
Ik ben blij dat ik beide systemen heb mogen testen. Van beide kun je superveel leren. Momenteel gaat de voorkeur wel uit naar CBL. Het is in een aantal opzichten superpraktisch en in deze feestmaand ben je 's avonds niet zo beperkt als je bij familie bent en er lekkernijen op tafel verschijnen.
Wat de stats betreft: Ik ben nog steeds sterker aan het worden, best wel rap ook! Vetpercentage is al die tijd gedaald. Afgelopen twee weken bleef het gelijk, ik had toen door werk weinig getraind en vaak slecht gegeten 's avonds. Ik was verbaasd dat het niet omhoog was gegaan! Een vriend van me had hilarisch gebackload als onderdeel van zijn nieuwe bulk en was opvallend genoeg vet kwijt.

Ik ben nu een tijdje aan het Carb Backloaden en mijn vetpercentage is snel aan het verminderen. Voor het eerst in mijn leven zie ik mijn buikspieren, echt super!
Mijn sweetspot qua koolhydraten op een backload avond zit rond de 350-400 gr Koolhydraten.
Door mijn enthousiasme heb ik een website over Carb Backloading opgezet, inclusief voedingschema en supplementen.
Weet niet of ik de site hier mag posten volgens het reglement?
In mijn profiel staat een link naar mijn site.
Carb Backloading is leuk en makkelijk vol te houden!
Merk wel dat ik meer resultaat boek als ik het clean doe. Bijvoorbeeld witte rijst met wat honing of hagelslag.
Teveel ijs werkt niet voor mij![]()
Broodjekip!
Mooi verhaal.
Ik neem wel aan dat stap 5 gedurende de eerste tien dagen niet mag? En hoe zit dat met stap 4? Je glycogeen wil je na de trianing (normaal) natuurlijk zsm vullen met snelle kh.
In je 10 dagen keto dieet mag je max 30 gr kh, 2,5 gr eiwit per KG lichaamsgewicht en het overige vullen met vet. Welke hoeveelheid aan KH wil je nuttigen na je post workout shake na deze 10 dagen? Of dat is precies zoals je zegt, eet je vol en kijk hoe je er de volgende dag opstaat?
Ik ben zelf ook wel van de schema's en vastigheden. Zodat je in ieder geval houvast hebt hoe hiermee om te gaan. Wel een erg interessant stuk, maar vraag me af of je glycogeen wel helemaal leeg is aan het einde van de dag zodat je kh volledig worden benut. Ik wil het best een kans geven!