MuscleMeat

Carb Backloading

Cbl

.

Vind ik zo BS statement.

Of je clean aan je kcals komt of dirty lijkt mij toch wel heel veel uitmaken..

Abvab, Nickvh, morphs :

tellen jullie wel je kcals?

Bovenstaande is vooral een kwestie van veel experimenteren. Ik moet de eerste negatieve ervaringen met CBL nog tegenkomen. Wat ik nog niet heb gevonden zijn ervaringen van mensen die langere tijd systematisch CBL hebben toegepast.

Dat is ook de reden waarom ik het WEL voor langere tijd aan het doen ben :)

Uiteraard is een cleane backload gezonder, maar dirty kan wel. Soms zul je echt behoefte hebben aan gezond. Andere keren komt een Macmenu beter uit. Het mooie is dat je die vrijheid hebt binnen CBL.

Ik tel momenteel geen cals en ik bereken geen macro's. Eigenlijk binnenkort maar eens doen ter feedback. CBL gaat vooral op basis van gevoel. Overdag eet ik superweinig, maar de behoefte is er vreemd genoeg ook bijna niet. En als ik een aantal dagen veel gegeten heb 's avonds (ook dirty) dan las ik gerust een low-carb dag in. Zelfs al train ik die dag, zoals gisteren. Enige cals zitten dan in m'n post-WO shake, 20 gram dextrose.

Wat opvalt, is dat ik na een vreetavond de volgende dag echt minder eetlust heb. Alsof je lichaam dus in staat is om te "bufferen" en dat je dat de volgende dag merkt in een lagere eetbehoefte. Dit gaat in tegen wat je bijvoorbeeld bij BFFM leert. Daar werk je met een dieet dat elke dag hetzelfde is qua cals en macro's. Misschien sla je inderdaad een deel van het eten 's avonds als vet op... maar omdat je de volgende dag weer je vetverbranding activeert gebruik je die energie alsnog. Onthou dat ik niet ontbijt voor het middaguur, ik drink alleen de "Kiefer-coffee" en soms thee.

Ik ben blij dat ik beide systemen heb mogen testen. Van beide kun je superveel leren. Momenteel gaat de voorkeur wel uit naar CBL. Het is in een aantal opzichten superpraktisch en in deze feestmaand ben je 's avonds niet zo beperkt als je bij familie bent en er lekkernijen op tafel verschijnen.

Wat de stats betreft: Ik ben nog steeds sterker aan het worden, best wel rap ook! Vetpercentage is al die tijd gedaald. Afgelopen twee weken bleef het gelijk, ik had toen door werk weinig getraind en vaak slecht gegeten 's avonds. Ik was verbaasd dat het niet omhoog was gegaan! Een vriend van me had hilarisch gebackload als onderdeel van zijn nieuwe bulk en was opvallend genoeg vet kwijt.

Bovenstaande is vooral een kwestie van veel experimenteren. Ik moet de eerste negatieve ervaringen met CBL nog tegenkomen. Wat ik nog niet heb gevonden zijn ervaringen van mensen die langere tijd systematisch CBL hebben toegepast.

Dat is ook de reden waarom ik het WEL voor langere tijd aan het doen ben :)

Uiteraard is een cleane backload gezonder, maar dirty kan wel. Soms zul je echt behoefte hebben aan gezond. Andere keren komt een Macmenu beter uit. Het mooie is dat je die vrijheid hebt binnen CBL.

Ik tel momenteel geen cals en ik bereken geen macro's. Eigenlijk binnenkort maar eens doen ter feedback. CBL gaat vooral op basis van gevoel. Overdag eet ik superweinig, maar de behoefte is er vreemd genoeg ook bijna niet. En als ik een aantal dagen veel gegeten heb 's avonds (ook dirty) dan las ik gerust een low-carb dag in. Zelfs al train ik die dag, zoals gisteren. Enige cals zitten dan in m'n post-WO shake, 20 gram dextrose.

Wat opvalt, is dat ik na een vreetavond de volgende dag echt minder eetlust heb. Alsof je lichaam dus in staat is om te "bufferen" en dat je dat de volgende dag merkt in een lagere eetbehoefte. Dit gaat in tegen wat je bijvoorbeeld bij BFFM leert. Daar werk je met een dieet dat elke dag hetzelfde is qua cals en macro's. Misschien sla je inderdaad een deel van het eten 's avonds als vet op... maar omdat je de volgende dag weer je vetverbranding activeert gebruik je die energie alsnog. Onthou dat ik niet ontbijt voor het middaguur, ik drink alleen de "Kiefer-coffee" en soms thee.

Ik ben blij dat ik beide systemen heb mogen testen. Van beide kun je superveel leren. Momenteel gaat de voorkeur wel uit naar CBL. Het is in een aantal opzichten superpraktisch en in deze feestmaand ben je 's avonds niet zo beperkt als je bij familie bent en er lekkernijen op tafel verschijnen.

Wat de stats betreft: Ik ben nog steeds sterker aan het worden, best wel rap ook! Vetpercentage is al die tijd gedaald. Afgelopen twee weken bleef het gelijk, ik had toen door werk weinig getraind en vaak slecht gegeten 's avonds. Ik was verbaasd dat het niet omhoog was gegaan! Een vriend van me had hilarisch gebackload als onderdeel van zijn nieuwe bulk en was opvallend genoeg vet kwijt.

Maar wat eet je nu wel overdags?
Kaas,noten,kip,tonijn?

Ik ben nu een tijdje aan het Carb Backloaden en mijn vetpercentage is snel aan het verminderen. Voor het eerst in mijn leven zie ik mijn buikspieren, echt super!

Mijn sweetspot qua koolhydraten op een backload avond zit rond de 350-400 gr Koolhydraten.
Door mijn enthousiasme heb ik een website over Carb Backloading opgezet, inclusief voedingschema en supplementen.

Weet niet of ik de site hier mag posten volgens het reglement?
In mijn profiel staat een link naar mijn site.

Carb Backloading is leuk en makkelijk vol te houden!
Merk wel dat ik meer resultaat boek als ik het clean doe. Bijvoorbeeld witte rijst met wat honing of hagelslag.

Teveel ijs werkt niet voor mij ;)

Ik ben nu een tijdje aan het Carb Backloaden en mijn vetpercentage is snel aan het verminderen. Voor het eerst in mijn leven zie ik mijn buikspieren, echt super!

Mijn sweetspot qua koolhydraten op een backload avond zit rond de 350-400 gr Koolhydraten.
Door mijn enthousiasme heb ik een website over Carb Backloading opgezet, inclusief voedingschema en supplementen.

Weet niet of ik de site hier mag posten volgens het reglement?
In mijn profiel staat een link naar mijn site.

Carb Backloading is leuk en makkelijk vol te houden!
Merk wel dat ik meer resultaat boek als ik het clean doe. Bijvoorbeeld witte rijst met wat honing of hagelslag.

Teveel ijs werkt niet voor mij ;)

Interesse..!!

Ben nu ook een tijdje bezig gaat bij ook topp.
Even mijn voordelen:

-S ochtends sta je lekker vol
-Overdag valt low carb echt wel mee. Je leeft op de carbs de avond ervoor
-Houdt geen vocht meer vast
-Been dag is best wel pittig xD

Hier is mijn schema ongeveer:

Koffie met mct olie
60 gram isolaat met walnoten
200gram tartaat + 3 eieren
200gram kip + 3 eieren
60 gram isolaat met mct olie
PreWo cafeïne :Trainen
100 gram dextrose + bcaa + leucine
200 gram kip + 200 gram witte rijst
2 witte broodjes met hagelslag, banaan, 400ml melk met caseïne eiwit

Alles ongeveer:
3300kcal
360gr eiwit
220gr kh
80gr ver

Iemand nog aanpassingen of tips?

Laatst bewerkt:
Broodjekip!

Mooi verhaal.

Ik neem wel aan dat stap 5 gedurende de eerste tien dagen niet mag? En hoe zit dat met stap 4? Je glycogeen wil je na de trianing (normaal) natuurlijk zsm vullen met snelle kh.

In je 10 dagen keto dieet mag je max 30 gr kh, 2,5 gr eiwit per KG lichaamsgewicht en het overige vullen met vet. Welke hoeveelheid aan KH wil je nuttigen na je post workout shake na deze 10 dagen? Of dat is precies zoals je zegt, eet je vol en kijk hoe je er de volgende dag opstaat?

Ik ben zelf ook wel van de schema's en vastigheden. Zodat je in ieder geval houvast hebt hoe hiermee om te gaan. Wel een erg interessant stuk, maar vraag me af of je glycogeen wel helemaal leeg is aan het einde van de dag zodat je kh volledig worden benut. Ik wil het best een kans geven!

Broodjekip!

Mooi verhaal.

Ik neem wel aan dat stap 5 gedurende de eerste tien dagen niet mag? En hoe zit dat met stap 4? Je glycogeen wil je na de trianing (normaal) natuurlijk zsm vullen met snelle kh.

In je 10 dagen keto dieet mag je max 30 gr kh, 2,5 gr eiwit per KG lichaamsgewicht en het overige vullen met vet. Welke hoeveelheid aan KH wil je nuttigen na je post workout shake na deze 10 dagen? Of dat is precies zoals je zegt, eet je vol en kijk hoe je er de volgende dag opstaat?

Ik ben zelf ook wel van de schema's en vastigheden. Zodat je in ieder geval houvast hebt hoe hiermee om te gaan. Wel een erg interessant stuk, maar vraag me af of je glycogeen wel helemaal leeg is aan het einde van de dag zodat je kh volledig worden benut. Ik wil het best een kans geven!

Glycogeen gaat pas na enkele dagen in die mate afgebroken worden dat je kan spreken over "helemaal leeg" .
Gluconeogenese en ketose zorgen wel voor wat glucose maar niet genoeg (volgens mij) om de voorraden voldoende aan te vullen. Na een x-aantal tijd kan je daarom zeggen dat ze volledig leeg getrokken zijn

VOlgens mij werkt het bij het ketose dieet zo dat je tijdens je depletion training alles leegtrekt. Dat je bij het refeeden ervoor zorgt dat de opname van KH optimaal is. Lijkt me sterk dat dit gebeurd door elke dag na je training carbs te loaden?

Hoe zit het eigenlijk met je training tijdens de preparatiefase? Moet je dan ook best trainen rond 15-18u? Of moet je die 10 dagen gebruiken als rustperiode?

Dus als je 's middags traint (tss 12-13u) zou het er zo wel kunnen uitzien:

7u: aantal eieren
10u: kwark + noten
PWO: whey isolaat
13u30: havermout + fruit + whey
15u30: witte rijst + kip
19u: vlees/vis + groene groenten
21u: caseïne + lijnzaadolie

Of doe ik ergens iets verkeerd?

nee, ik ga m'n ontbijt niet laten vallen! :o

Dag 7 van de preloadfase: Ging goed vandaag, tot mn vader thuiskwam met een hele hoop chinees :(

Waar hebben jullie carb backloading gekocht/gedownload ?

Ik wil ook gaan Carb backloaden en tot nu toe heb ik in elkaar gezet:

10:00 500 gram magere kwark
13:00 200 gram kip + 5 plakjes kaas
16:00 250 gram tilapia filet

17:00 Trainen

19:00 Vol carbs eten ( pannenkoeken, pasta, ijs enzo )

voor het slapen gaan nog 250 gram kwark of zit ik dan al over me 30 gram koolhydraten per dag ?

Zou dit goed zijn of is dat te veel/te weinig ?

Voor mij nu ook de 2e keer dat ik begin aan Crab back loading.
Eerst weer in ketose komen zit vandaag in dag 5.

Wat me nu ook weer opvalt is dat je gelijk zoveel volume kwijt raakt.
Het is welliswaar vocht wat je de eerste dagen kwijt raakt maar volume is volume of het nu door vocht komt of niet.
Maar goed de buik staat ook wat strakker dat is weer een voordeel.

Heb zelf geen probleem van zwak voelen door geen koolydraten. En ook tijdens training evenveel kracht

Terug
Naar boven