AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Vandaag 2e dag CBL. Ik update later

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Okay here goes:
Vandaag traindag
pre workout 80-130 gr protein en ongeveer 30 gr vet
pre workout 700 kcal

11:00 AM accelarator shake (kcal - ekv: 101 - 8 3 6)
coffee
caffeine 200mg
whey+casein 10gr
mct 1 gr

13:00 Meal 1 (pre workout) (kcal - ekv; 575 - 77 4 26)
whey + casein 40gr
gyrosreepjes 150gr
kokosolie 2gr
makreel 100gr

16:30 Ignition formula
Aminos 1 scoop + bcaa 10gr + creatine 5gr + 200mg caffeine 4gr kokosolie (=2gr mct) > WAAROM vet bij je pre workout? begrijp dit echt niet

17:00 - 18:00 training
18:00 Na training:
Hypertrophic potentiator formula (kcal - ekv; 634 - 47 99 3)
whey + casein (40+20gr)
WMS 50gr
magnificent 70gr
Creatine 5 gr
BCAA 5 gr (voor de leucine)

18:45 Backload
kcal - ekv; 1453 - 40 238 36
Donuts 120 gr
kandijkoek 200 gr (zitten ook veel vezels in en glucose fructose siroop dus achteraf niet zoon goede keuze maar ik eet hem wel op)
extran 500ml
tonijn 100gr

20:30 -21:00 second backload
kcal - ekv; 703 - 68 102 3
kwark 500gr
casein 20gr
cornflakes 100gr

Totaal:
kcal - ekv; 3465 - 240 445 74

Feedback / suggesties????

zou dr wat vitaminen bij eten...

Traindag (schouders en triceps)
pre workout 90 gr protein en ongeveer 40 gr vet
pre workout 800 kcal

11:30 AM accelarator shake (kcal - ekv: 101 - 8 3 6)
coffee
caffeine 200mg
whey+casein 10gr
mct 1 gr

13:30 Meal 1 (pre workout) (kcal - ekv; 663 - 81 4 34)
whey + casein 40gr
gyrosreepjes 150gr
kokosolie 2gr
eieren 3 stuks (+sla en komkommer voor vertraging van de opname)

16:30 Ignition formula
Aminos 1 scoop + bcaa 10gr + creatine 5gr + 200mg caffeine

17:00 - 18:00 training
18:00 Na training:
Hypertrophic potentiator formula (kcal - ekv; 634 - 47 99 3)
whey + casein (40+20gr)
WMS 50gr
magnificent 70gr
Creatine 5 gr
BCAA 5 gr (voor de leucine)

18:45 Backload
kcal - ekv; 1468 - 47 229 37
Donut van 60 gr
rijst (risotto, sticky rice) 200gr
extran 500ml
appelmoes 300gr
karamel ijs 100 gr
kipfilet 150gr

21:00 slow protein
kcal - ekv; 322 - 60 18 2
kwark 500gr
casein 20gr

Totaal:
kcal - ekv; 3238 - 254 351 82

Die donut fl**ker ik vanaf morgen er uit. als je ijs wil eten moet dat ook echt low fat ijs zijn heb ik gemerkt. Zonder die twee dingen zit ik post workout 25 gr vetten lager, dat lijkt me ideaal. Daarvoor in de plaats kan ik misschien wat meer gezonde dingen eten vooraf.

350gr carbs is wat aan de lage kant, maar ik kan verder niet echt gezonde fast carbs vinden. Iemand nog suggesties?

broodje aap verhaal gewoon vreten die carbs

Gedownload via torrent, en anders de Nederlandse versie is hier omschreven, door Mark, die dit voortreffelijk heeft gedaan:

http://drogespieren.nl/carb-backloading-fases/preparatiefase/

Waar hebben jullie carb backloading gekocht/gedownload ?

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Ik eet na de Hypertrophic Potentiator shake, meteen een rijpe banaan en een eetlepel honing.

Worteltjes en Tuinbonen zijn ook snelle carbs, als je groente erbij wilt nemen.
Zelf geeft bij mij aardappel puree een boost, en als toetje: rijstepap met kaneel, honing, banaan er doorheen, en 4a6 eetlepels rijstenbloem ff shake in water. Als dit alles gemengd is, kom ik niet meer overeind uit de bank :D
En de volgende ochtend ben ik gewoon lekker droog ;)

350gr carbs is wat aan de lage kant, maar ik kan verder niet echt gezonde fast carbs vinden. Iemand nog suggesties?

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

Ik ben nu 3 maanden bezig met CBL, en nu vertelde een iemand aan mij dat je de 10 daagse preparatiefase weer moet doen.
Oftewel het is beter om dat te doen, om de carbs, die ik 3 maanden geload heb weer te resetten.

Heeft iemand dit al gedaan, en of is er informatie over? ( kan het niet terug vinden in het CBL book.

Ik ben s,morgens nog steeds droog :D

Gedownload via torrent, en anders de Nederlandse versie is hier omschreven, door Mark, die dit voortreffelijk heeft gedaan:

http://drogespieren.nl/carb-backloading-fases/preparatiefase/

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Ik eet na de Hypertrophic Potentiator shake, meteen een rijpe banaan en een eetlepel honing.

Worteltjes en Tuinbonen zijn ook snelle carbs, als je groente erbij wilt nemen.
Zelf geeft bij mij aardappel puree een boost, en als toetje: rijstepap met kaneel, honing, banaan er doorheen, en 4a6 eetlepels rijstenbloem ff shake in water. Als dit alles gemengd is, kom ik niet meer overeind uit de bank :D
En de volgende ochtend ben ik gewoon lekker droog ;)

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

Ik ben nu 3 maanden bezig met CBL, en nu vertelde een iemand aan mij dat je de 10 daagse preparatiefase weer moet doen.
Oftewel het is beter om dat te doen, om de carbs, die ik 3 maanden geload heb weer te resetten.

Heeft iemand dit al gedaan, en of is er informatie over? ( kan het niet terug vinden in het CBL book.

Ik ben s,morgens nog steeds droog :D

http://www.bodybuildingsecretslive.com/gain-weight/carb-backloading-faq/

Hoe heb jij je tien dagen low/no carb gedaan? Stel ik zou moet 3100kcal binnen krijgen om te bulken. Dat betekent dat mijn makro's als volgt eruit zien:
38g carbs, 271g protein en 207g vet.

Vrij hoog in protein/vet lijkt me of hoe zou jij zoiets aanpakken?

Ik heb de prep niet gedaan omdat ik op 8% zit. ( plus ik kom van IF waarbij ik dus sowieso maar max 6 uur per dag eten binnen krijg, waardoor mijn gevoeligheid voor insuline al wat hoger ligt dan de gemiddelde mens waarvoor dat boek is geschreven)
Prep fase heeft als hoofddoel om de insulinegevoeligheid te verhogen, niet om zozeer nog even door te bulken. Richt je dus ook niet op het idee dat je wil aankomen. Bulken op 30gr carbs per dag is ook niet heel efficient. Ik zou gewoon op onderhoud gaan eten. Alles met lekker veel olijfolie / mct olie.

Ik heb de prep niet gedaan omdat ik op 8% zit.
Prep fase heeft als hoofddoel om de insulinegevoeligheid te verhogen, niet om zozeer nog even door te bulken. Richt je dus ook niet op het idee dat je wil aankomen. Bulken op 30gr carbs per dag is ook niet heel efficient. Ik zou gewoon op onderhoud gaan eten. Alles met lekker veel olijfolie / mct olie.

Dus makro's bijvoorbeeld eerder:
233K/194E/138V? De eerste tien dagen?
Of heeft het dan nog geen nut?

Indien je kiest voor de prep fase zou ik gewoon je kcal behoefte pakken die je moet eten om op gewicht te blijven. Naar schatting zoon 2600kcal? Eiwitten op de 2.5gr/kg geeft je 200 gr eiwitten per dag. met je carbs kom je net onder de 1000kcal uit. de overige 1600kcal pak je dus op vetten: 170-180 gr vetten.

Op rustdagen -20% dus dan kan je je vetten iets laten zakken. Het lijkt me alleen sterk dat iemand ook echt zoveel vetten eet. In feite is die 10 day prep dus een periode van een kcal tekort en een carb tekort, zodra je dan daar door heen bent kan je wel flink gaan loaden..

edit: prep fase is ook vooral bedoeld oom te kijken hoeveel gewicht je verliest (spierglycogeen etc) want dat is ongeveer de hoeveelheid aan carbs die je zal gaan backloaden. dan gaan bulken of echt crashdieeten zal er voor zorgen dat die gewichtsafname niet alleen glycogeen is. Vandaar dat op onderhoud eten mij het best lijkt.

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

Update:
Gister aardig veel lopen vreten. Toch voel ik me nu niet 'verzadigd'. Vanavond heb ik een niet zo zware training (benen en buik), maar ivm een gescheurde enkelband stelt dit qua volume en kracht echt niks voor. (leg extensions, single leg leg press en dat is het).

Ik ga vanavond dus veel minder backloaden, daarnaast kijken wat voor invloed het heeft op de verzadigdheid en volheid van de ochtend erna als ik wel aan de complexe carbs ga. (melk plus brinta)

Vandaag op de planning: 3000 kcal ekv 236 313 75
Backload (plus post workout shake) is 1850 kcal ekv 114 300 22 (minder fat en 40 gr complexe carbs van de brinta)

Laatst bewerkt:
Kan je dit verder toelichten?
vitaminen na me training als in fruit? fructose wordt afgeraden..?

Ik wilde eerst na me training meer richting smoothies gaan, mix van banaan, kiwi, appel etc.
nouja niet per se fruit maar in elk geval iets van groente... niet zozeer CBL specifiek maar meer het algemene gezondheidsplaatje..

nouja niet per se fruit maar in elk geval iets van groente... niet zozeer CBL specifiek maar meer het algemene gezondheidsplaatje..

Die eerste load waarop je had gereageerd was inderdaad niet echt aan de gezonde kant. Maar moet ook is kunnen. Ik heb inmiddels wat witte rijst en appelmoes erbij gegooid. Honing ga ik ook even kopen vandaag. Daarnaast ook vandaag wat pret maken met mel en brinta. Kijken hoe dat valt.

Daarnaast: mijn rustdagen en pre workout eten bevatten wel veel groenten en gezonde producten. Compenseert een beetje.

Ik ga ook weer over op CBL! Zoveel flexibeler om pas na je training er een high carb dag van te maken.

Was nu ouderwets aan het carbcyclen, met als gevolg dat ik regelmatig de hele dag koolhydraten had gegeten en dan door onvoorziene omstandigheden toch geen beentraining of fietstocht had die avond. Fail... :o

Ik heb marc een mail gestuurd, over het feit of je na een bepaalde tijd weer de preparatiefase moet doen.

Dit was zijn antwoord:
Paul,

Not per the book but in my opinion, I'd do the Prep Phase when you've reached a milestone goal or want to switch directions from mass building to getting cut. It's a nice way to reset all the counters based on your new body composition and reassess your numbers.

Ik zal nog ff wachten met de preparatiefase, al heb ik wel het gevoel dat ik wanneer ik backload, niet meer het gevoel heb dat ik opgejaagd ben. Ik had dit in ernstige maten, omdat ik al een jaartje of 5 geen suikers nam :D

Vandaag flink gegeten na de training. (noodles, witte rijst kip, kandijkoek, extran, koekjes, melk met brinta)
Totaal 3800kcal. 280 eiw, 470 carbs en 85 vetten.

Het klinkt raar, maar door CBL kom ik juist sneller aan mijn kcals.. Ik denk dat dit te maken heeft met de vetten die je ook consumeert op een traindag, voor je training.

Morgen een rustdag, dan flink omlaag met kcal en natuurlijk low carb. Vrijdag chest en zaterdag naar decibel :D Kijken hoe we er dan bij staan. Sportschool gaf vandaag 12% aan, vrij veel vond ik, aangezien dit 2 weken geleden nog 8 was. Waarschijnlijk een hoop vocht. Ik blijf hier updaten, heb het gevoel dat dit topic weer wat levendiger wordt en dat er mensen zijn die updates ook wel interessant vinden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Post workout.
100 gr lange vingers, 2-3 lepels stroop, shitload aan ijs en wat vruchtenhagel.
Daarnaast 500ml extran, zo nog 150gr kandijkoek.

Hierna 300gr witte rijst en 200gr kip en 100 gr tonijn.

Vanavond nog 400ml melk met wat casein en een bak kwark.

~~ 3800 kcal - ekv 300/500/60

300 eiwtten wel heel hoog of niet, speciale reden?

Terug
Naar boven