AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Hiresh,
Er zijn een aantal stille mee lezers. Zo als ik.
Ik zit nu in dag 4 van de preparatiefase. Ik vind het handig/interessant als de mensen die er ervaring mee hebben updatejes geven:P

300 eiwtten wel heel hoog of niet, speciale reden?
Gister borst aangepakt, cheatday van de week zegmaar. Normaal rond de 240 max. Straks naar decibel, blijf wel nuchter maar mn eetpatroon zal vandaag wat anders liggen (rustdag met carbs). Ik voorzie hier geen problemen in, slechts dat ik maandag na het trainen waarschijnlijk wat minder extreem zal laden.

Hiresh,
Ik zit nu in dag 4 van de preparatiefase. Ik vind het handig/interessant als de mensen die er ervaring mee hebben updatejes geven:P

Ik merkte pas in 7 dagen in de preparatiefase, dat ik moeite kreeg met training@werk.

Hiresh,

Ik heb zelf de prep niet gedaan, maar succes!
Zodra je gaat laden zou ik niet teveel aanhouden wat kiefer zegt dat je echt veel rotzooi moet gaan eten. Ik heb gemerkt dat ik toch 'honger' had de volgende dag. Niet zozeer omdat ik mijn kcals niet binnen kreeg (juist wel namelijk), maar misschien wat te weinig vitamines en mineralen etc.

Ouders zijn inmiddels weer thuis van vakantie. Iets minder vrijheid qua eten.
Vandaag een rustdag met ongeveer 2000 kcal, 220 / 100 / 75. Aardappelen bij het avondeten. CBL volgen is nu een stuk moeilijker geworden, zeker door het avondeten.

Vandaag echt extreem veel carbs geknalt na een zieke chest sessie :D (stroop, lange vingers, appelmoes, donut, chocopasta, chocola, extran, en heeeel veel risotto rijst + post workout shake met 100 gr suikers, totaal 450~500gr carbs)
Nu 2 uur lang uitbuiken met een dikke pens en morgen hopelijk weer strak en vol wakker :P

Als iemand nog het ebook wil moet ie mij ff pm'en met zijn emailadres.

hoe bevalt het tot nu toe ? ik kan me toch nog steeds niet voorstellen dat dit nou zo positief is voor je lichaam haha.

Ik merkte pas in 7 dagen in de preparatiefase, dat ik moeite kreeg met training@werk.
Hey,

Grappig dat dat zo bij iedereen verschild. Ik merkte op dag 5 al dat ik moeite had met mijn been sessie.(en brug op fietsen na die workout was ook apart)

---------- Toegevoegd om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

Ik heb zelf de prep niet gedaan, maar succes!
Zodra je gaat laden zou ik niet teveel aanhouden wat kiefer zegt dat je echt veel rotzooi moet gaan eten. Ik heb gemerkt dat ik toch 'honger' had de volgende dag. Niet zozeer omdat ik mijn kcals niet binnen kreeg (juist wel namelijk), maar misschien wat te weinig vitamines en mineralen etc.
Dat was ik ook niet echt verplan. Soms wel en soms niet. Zaterdag is mijn 11e dag :)

hoe bevalt het tot nu toe ? ik kan me toch nog steeds niet voorstellen dat dit nou zo positief is voor je lichaam haha.

Inmiddels heb ik de sweet spot tussen 'gezonde' en 'ongezonde' dingen een beetje gevonden. Hoe meer junk je eet bij een load hoe meer 'hongergevoel' ik heb de volgende dag. Ik experimenteer op dit moment een beetje met pre training eten, hoeveel vetten etc. Vandaag 1000kcal pre training aan eten en 2000 erna. Kom ook makkelijk aan de kcals pd.

Is er iemand toevallig op Youtube die ook Carbbackloading doet en daar zijn maaltijden op post? Ik wil niet elke avond de zelfde hoge glycemische index producten eten :P

Is er iemand toevallig op Youtube die ook Carbbackloading doet en daar zijn maaltijden op post? Ik wil niet elke avond de zelfde hoge glycemische index producten eten :P

Mijn ervaring na 2 weken CBL is dat het boek zeer hypend is op het gebied qua fast carbs maar dit dat gewoon bullshit is.Op dit moment neem ik qua carbs vooral de volgende producten tot me post workout:

dextrose en waxy maize in me shake
thuis extran en wat rotzooi (lange vingers/appelkoek met honing/stroop)
Hierna ga ik beschaafd aan de cornflakes en de witte rijst. Ik vind dit aardig goed vol te houden waarbij je 1x per week wel volledig mag junken.

Qua carbs ga ik niet hoger dan 500gr per backload. Zeker niet nodig bij 4 trainingen in de week. Daarnaast schieten je kcals op zoon dag nog best snel omhoog als je ook nog is pre workout veel vetten eet.

Kiefer zegt in zijn boek carb Backloading, dat Casein (een hydrolisaat) insuline 'spiked' en dus niet ok is voor in de ochtend/middag wanneer je vet verbandt. Hij adviseert isolaat wat de insuline niet zo zou spiken. Ik dacht dat alleen whey en isolaat juist de insulinepeil omhoogjaagt omdat het zo snel opneemt in het bloed. Dit betekent dus dat producten als "smart proetin van BF (whey+casein)" niet ok zijn voor vetverlies? Nog een vraagje, ik krijg 'savonds, wanneer ik denk wat cals te moeten bijeten, een uur erna stekende koppijn. Zou ik diabeet kunnen zijn? Dit gebeurt dus ook wanneer ik savonds heb getraind. Volgens kiefer zouden mijn spieren dan makkelijk de glucose moeten kunnen opnemen ook zonder aanwezigheid van insuline (waar diabtes 2 last van heeft, te weinig insuline -> teveel glucose in bloed > cortisol = koppijn perhaps?). Waar zou mijn koppijn anders door kunnen komen. Wanneer ik niets eet na training is er niks ad hand.

Kiefer zegt in zijn boek carb Backloading, dat Casein (een hydrolisaat) insuline 'spiked' en dus niet ok is voor in de ochtend/middag wanneer je vet verbandt. Hij adviseert isolaat wat de insuline niet zo zou spiken. Ik dacht dat alleen whey en isolaat juist de insulinepeil omhoogjaagt omdat het zo snel opneemt in het bloed. Dit betekent dus dat producten als "smart proetin van BF (whey+casein)" niet ok zijn voor vetverlies? Nog een vraagje, ik krijg 'savonds, wanneer ik denk wat cals te moeten bijeten, een uur erna stekende koppijn. Zou ik diabeet kunnen zijn? Dit gebeurt dus ook wanneer ik savonds heb getraind. Volgens kiefer zouden mijn spieren dan makkelijk de glucose moeten kunnen opnemen ook zonder aanwezigheid van insuline (waar diabtes 2 last van heeft, te weinig insuline -> teveel glucose in bloed > cortisol = koppijn perhaps?). Waar zou mijn koppijn anders door kunnen komen. Wanneer ik niets eet na training is er niks ad hand.

Koppijn is 9 van de 10 keer een vochttekort. Drink meer voor, tijdens en na je training. Veel carbs opnemen gaat gepaard met vochtopname. Casein kan je heus wel nemen, zorg bij iedere maaltijd gewoon voor voldoende groenten en overige eiwitproducten en dat zit je echt wel goed lijkt me.

Wat is eigenlijk het verschil als je een gedeelte van je carbs net voor je training zou nemen?

Serieuze vraag.

Wel iets over gevonden inmiddels:
"But what about eating carbs before a workout? This is often the prescription that nutritionists give, based on the assumption that carbs provide quick energy needed for exercise. However, remember what we said about insulin release and fat burning. Eating carbs pre-workout reduces the amount of fat you can burn during the session, and honestly, you dont need them. The truth is, your body can run just fine on protein and fat during even the most gut-busting training session (provided you eat enough of these nutrients, which well discuss below).

Another consideration is the effect carbs have on your nervous system. Without them, your sympathetic nervous systemyour bodys fight or flight response to stressis on overdrive. You think clearly and react quickly, and can even recruit muscle fibers more efficiently. Eating carbs dampens this response. You know how you feel sluggish and cant concentrate after a big meal? You dont want to be in that condition before you lift weights, and it only takes a small serving of carbs to impair your performance."

hoe zou dit dan in zijn werk gaan als je nachtwerk doet en rond 14u opstaat en dan gaat trainen (ochtend voor mij)? Ik werk van 22:00-06:00 en om 07:00 ga ik slapen. 14u opstaan en trainen dus. Mijn trainingsdagen zijn ma,wo,vrij. Zoals ik het versta zou ik dan op zo, di, do moeten backloaden. En op de effectieve traingsdagen low carb gaan dan? De hoofdvraag is namelijk deze... Moet ik na mijn workout alle koolhydraten innemen rond 16u en dan naarmate de dag verdergaat high pro high fat? Of moet ik gewoon eerst een schep dextrose nemen na de workout en pas rond 05 of 06u veel koolhydraten eten voor ik ga slapen?

Ik ben gestopt met carb backloading.
De rede is dat ik toch het gevoel heb, dat het ongezond is.
Ik ben nu bezig met burn the fat feed the muscle.
Zodra de zomer aankomt ga ik weer beginnen met carb backloading :D

Terug
Naar boven