AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Ik combineer dit met IF en carb back loading werkt uitstekend voor mij!

Alle carbs post workout = hnnnng!

Bijkomstigheid nooit meer honger, niet bij bulken niet bij cutten! Ook altijd droger behalve na de carb bsckload maar volgende ochtend bij het opstaan weer helemaal prima. Ik junk niet, alleen witte rijst, dextro & banaan.

Die witte rijst met curry, curcuma & kaneel - genot!

Succes allen!

Ben nu een tijdje bezig met het CKD dieet alleen nu lijkt me dit beter vol te houden dus zou ik dit een keer willen proberen.

Heb een schema gemaakt maar wou eigenlijk even jullie mening weten.

Bijlagen

Ben nu een tijdje bezig met het CKD dieet alleen nu lijkt me dit beter vol te houden dus zou ik dit een keer willen proberen. Heb een schema gemaakt maar wou eigenlijk even jullie mening weten.

Doe je de prep-fase?
Verder zou ik (en visie Keifer) je ontbijt overslaan en de koffie+mct (cocunut oil) nemen. Om 12.00 je eerste maaltijd. Verder vindt ik 75 gram dextrose wat overdreven. Zou eerder 40 pakken om te beginnen om te kijken hoe je erop reageerd. Deze carbs kun je weer aanvullen bij je witte rijst, aardappelen etc.
Wat is overigens je doel? Je komt uit op zo'n 2800 calorien. Dat is nog onder je onderhoud neem ik aan.

Doe je de prep-fase?
Verder zou ik (en visie Keifer) je ontbijt overslaan en de koffie+mct (cocunut oil) nemen. Om 12.00 je eerste maaltijd. Verder vindt ik 75 gram dextrose wat overdreven. Zou eerder 40 pakken om te beginnen om te kijken hoe je erop reageerd. Deze carbs kun je weer aanvullen bij je witte rijst, aardappelen etc.
Wat is overigens je doel? Je komt uit op zo'n 2800 calorien. Dat is nog onder je onderhoud neem ik aan.

Ik laat de prep-fase achterwegen omdat ik al een koolhydraatarm dieet doe alleen nu heb ik een refeed elke zondag. Ik ga het ontbijt eruit gooien en de dextrose wat verlagen. Had de 75 gram dextrose overgenomen van mijn refeed in CKD cycle. Mijn doel is cutten naar 6% mijn onderhoud zit rond de 3200 calorien moet ik gewoon op mijn onderhoud gaan zitten of zit ik met de 2800 calorien goed ?

Ik laat de prep-fase achterwegen omdat ik al een koolhydraatarm dieet doe alleen nu heb ik een refeed elke zondag. Ik ga het ontbijt eruit gooien en de dextrose wat verlagen. Had de 75 gram dextrose overgenomen van mijn refeed in CKD cycle. Mijn doel is cutten naar 6% mijn onderhoud zit rond de 3200 calorien moet ik gewoon op mijn onderhoud gaan zitten of zit ik met de 2800 calorien goed ?

Ligt eraan hoe snel je resultaat wilt en hoeveel massa je wellicht kwijt gaat raken. Ik zou persoonlijk max 200 calorien verminderen en dit week tot week bekijken. Al zou de theorie van CBL juist zo zijn niet naar calorien te kijken en puur op de spiegel af te gaan. Ik heb hier verder geen ervaring mee.

Iemand die misschien een link heeft waar ik ik het boek van John Kiefer kan downloaden als pdf bestand? Als arme student is het boek kopen toch een iets te grote rib uit mijn lijf...

vanaf vandaag begonnen met CBL 10 dagen low carb eten pff zal wss zwaar worden gewend zijn aan die zoetigheid
mijn bedoeling is om zoveel mogelijk vet kwijt te graken in 2 maanden.
Hopelijk werk die CBL.
Wel moeilijk om schema te maken die helemaal past in je kcal en EKV verhouding en in ploegenstelsel werken niet zo simpel

grtz

Kan eigenlijk wel is geprobeerd worden door mij

heb dit weekend alles in huis gehaalt voor de voorbereidingen ga eerst 12 tot 14 dagen keto
heb via de website http://keto-calculator.ankerl.com/ mijn behoeftes berekend
na de 14 dagen ga ik een poging wagen met cbl

Here are your personal macros:
2294 kcal Daily Calorie Intake
30 g Carbohydrates (5%, 120 kcal)
161 g Protein (28%, 644 kcal)
170 g Fat (67%, 1530 kcal)

If these numbers are too confusing, here is a visual representation of your macros and your deficit. The size of each area is correctly scaled based on your ratios.
Weight Maintainence Your Target Deficit
2900 kcal 2294 kcal 606 kcal

Ik ben vorig jaar in begin mei gestart met CBL, en het bevalt mijn uitstekend. Vooral met de vakantie, ga dan 2 weekjes naar Ibiza, en kan ik gewoon lekker eten. Lekker luieren in de zon, om 5 uur trainen, en na de training lekker eten, en de andere ochtend droog :D
Ik heb dit vorige jaar in mallorca ook gedaan, en er was een leuke sportschool MC FIT.

Ik ben in tussentijd wel 2 keer gestopt. De rede dat ik toen stopten was dat ik 50% dirty voedsel at.En ik het gevoel had dat ik mijn lichaam niet goed behandelde. Ik probeer het nu schoner te doen met witte rijst en aardappelpuree, tuinbonen,worteltjes, pastinaak, enz....
Ik heb af en toe in de maand een uitschieter van 5000 cal, neem dan een patatje erbij, en andere ochtend droog.

Gaat af en toe tegen mijn principe in dit dieet, maar volgende week een etentje, vakantie in aantocht ....tja ;)

@ scoopez nog bedankt voor de link! Kon helaas niet reageren omdat mijn postcount 10 of hoger moet zijn of zoiets...

In! Moet het topic nog doorlezen maar ben nu bezig het boek door te nemen en voor mezelf samen te vatten in het Nederlands, dan in Mei met de cut hiermee beginnen experimenteren!

Nog tips voor de echt late trainers? Ik train altijd van 20.00 tot 22.00 en wil graag voor 23.00 mijn bed in.

Hiervoor deed ik carbcycle en op mijn lowdagen at ik max 50g carbs. Nu ben ik ook begonnen met cbl met als doel dat mijn bf% gelijk blijft. Ik heb de preparatiefase net achter de rug alleen had ik wel veel moeite om onder de 30g koolhydraten te blijven, dat was me ook niet alle dagen gelukt. Vaak kwam ik uit op 35g of 40g carbs. Weten jullie of dat veel verschil uitmaakt?

b.v. wat oats toevoegen aan je shake.
Liever honing, malto of dextrose.

Ik eet meestal op dat tijdstip nog kwark met honing, fruit en cruesli.

Maar dan nog is het lastig (zo niet onmogelijk) om je complete dagelijkse carb-behoefte in dat half uurtje te proppen.

Terug
Naar boven