XXL Nutrition

Carb Backloading

Wat eten jullie graag een uurtje na training dan? Ik ga denk ik dan maar eens een whey+dextrose shake nemen om 21.30. Kwartiertje trainen met dat in je maag gaat wel. Kan ik om 21.30 echt eten.

Wat eten jullie graag een uurtje na training dan? Ik ga denk ik dan maar eens een whey+dextrose shake nemen om 21.30. Kwartiertje trainen met dat in je maag gaat wel. Kan ik om 21.30 echt eten.

weet niet hoe het zit met je eetlust maar je zou natuurlijk gewoon witte rijst kunnen eten met vlees
of een pizza met extra proteine
of cornflakes aardappelpuree friet een donut witbrood stokbrood
in ieder geval iets wat hoog op de gi index staat zodat je insuline level spiked en de overige voedingsstoffen je spieren ingestuwd worden
je moet ongeveer rekenen dat je plus minus 200 gram koolhydraten tot je neemt met een hoge gi waarde
en daarnaast een source van proteïne

Dat lukt wel. Eet nu ook weleens een pizza met een blikje tonijn en kaas na een workout.

Chocomel of witte aardappelen uit de oven.
Nam vroeger dextrose en whey maar dat smaakt veel te zoet naar mijn smaak..

Antwoord gevonden op T-nation.

I feel a on that, the bloat from the carbs kills my workouts, physically and mentally. I'd say continue like you said then start drinking your carb powder about 15 minutes into your workouts (15 minutes into your main work, NOT your warm-ups). I read that somewhere in one of the DH forums, and I believe Kiefer talks about it in podcast with John Meadows.

--

Yeah I just listened to that podcast with John Meadows. Good stuff.

I'm gonna go with that though, drink about 50g carb during workouts and then down another 100g carb in PWO shake. Some guys on the athlete.io forums drink carbs during their workouts so I don't think it's a bad idea. I will probably buy some HBCD because it seems to be best. I loved Vitargo when I took it. This time, I think I will try TrueNutrition HBCD.

Hoe zijn jullie ervaringen met cutten via CBL?

Staat ook zo in het ebook van john kiefer
2qla8nl.jpg
Ik haal trouwens de spullen bij http://xxlnutrition.com/nl/nld/ en pleur alles bij elkaar :D ;)
Wow! Lijkt alsof het samengesteld is door B&F! laten we alles door elkaar pleuren in 1 shake, just to be safe! Lachwekkend

Dus caffeine na de training?

Cutten gaat bij mij uitstekend, bulken in de juiste verhouding, moet je goed zoeken.

Ik ga trouwens eind april weer de preparatiefase doen, komt mooi uit, net voor de vakantie droog ;)

Hoe zijn jullie ervaringen met cutten via CBL?

---------- Toegevoegd om 23:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

john kiefer zegt:

Caffeine can also increase the speed at which we resynthesize and
replenish glycogen after training6. The reason for this, I suspect, is
the same reason Carb Back-Loading works: caffeine shuts down
insulin sensitivity instead of depending on circadian rhythms, while
training causes the all-important translocation of tGLUT. Since fat
cells no longer compete for blood sugar, there will be larger
amounts of sugar available for muscles to refill drained glycogen
stores.

Dus caffeine na de training?

Ja, Kiefer is goed, maar caff na training ga ik niet doen.
Ging tijdje goed op CBL, maar vind het zonde om zo alles bij elkaar te pleuren zoals hij voorstelt.
Als het maar werkt....i guess.

Voor een hele hoop karma wil ik hem ook wel uploaden voor de mensen die niet via torrents willen/kunnen downloaden ;)

Gewoon avondeten. Witte pasta of rijst en magere proteinebron.

Ik drink een shake iets voor en tijdens de training: 80 gram druivensuiker/30 gram aardbeienconfituur/80 gram soja eiwitpoeder/7 ei-eiwitten.
Als ik thuiskom van de training een muntthee met 3 suikers.
Dan ongeveer 1,5 tot 2 uur na de training weer dezelfde shake als hierboven.
Ik train normaal altijd tussen 12 en 13 uur.

Koolhydraten pas laden na de training ;)

Ik drink een shake iets voor en tijdens de training: 80 gram druivensuiker/30 gram aardbeienconfituur/80 gram soja eiwitpoeder/7 ei-eiwitten. Als ik thuiskom van de training een muntthee met 3 suikers. Dan ongeveer 1,5 tot 2 uur na de training weer dezelfde shake als hierboven. Ik train normaal altijd tussen 12 en 13 uur.

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

Aardappelpuree, patat, jasmijnrijst(moet een betere respons geven), Pizza, Gekookte pastinaak, .................................. https://forum.bodybuilding.nl/attachments/glycemic_index-pdf.662100/

Gewoon avondeten. Witte pasta of rijst en magere proteinebron.

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Vandaag benen, en standaard achter krachttraining, buikspiertjes.
Daarna Carbsloaden, eerst een shake, daarna thuis Carbs eten (466 totaal)

4ftllh.jpg

Bijlagen

wat is het carb backloading window eigenlijk
stel je sport tot half6 dan is het de bedoeling dat je een shake neemt en een uur daarna begint met backloading dus om half 7 begin je dan met loading tot hoelaat is het dan de bedoeling dat je hiermee doorgaat

Terug
Naar boven