AndroidHealthClinic

Carb Backloading

wat is het carb backloading window eigenlijk
stel je sport tot half6 dan is het de bedoeling dat je een shake neemt en een uur daarna begint met backloading dus om half 7 begin je dan met loading tot hoelaat is het dan de bedoeling dat je hiermee doorgaat

Lees het boek zou ik zeggen , krijg je alle antwoorden ;)

Imo werkt CBL wel maar... niet als 24/7 365 way of life...

Lees het boek zou ik zeggen , krijg je alle antwoorden ;) Imo werkt CBL wel maar... niet als 24/7 365 way of life...

zit nu 7 dagen in keto fase
daarna wil ik gaan backloaden en niet 365 maar wil het 2 of 3 maandjes proberen
zodra het zomer is en warm weer word wil ik namelijk ook overdag op een terrasje kunnen gaan zitten en een broodje of weet ik veel wat kunnen eten schema,s zijn voor mij buiten het zomerseizoen om

Ik ben om 18:30 meestal klaar met kracht training. Neem dan eerst de shake, met een rijpe banaan. Als ik thuis ben, carbs loaden. Ik hou het zelf bij in MFP, en dan zit ik tussen de 400/600 gram koolhydraten. Vorige een test met een pakje perfect rijst 400gr onbereid. Bereid was het 1000 gram rijst, en nog wat ander zooi aan koolhydraten. Volgende ochtend droog ;) Ik merk wel dat als ik voor schoon ga, met voller gevoel (lekkerder in mijn vel zit) Dan wanneer ik aardappelpuree, ijs, witbrood.... eet. Met de dirty carbs, ben ik nog droger :D
wat is het carb backloading window eigenlijk stel je sport tot half6 dan is het de bedoeling dat je een shake neemt en een uur daarna begint met backloading dus om half 7 begin je dan met loading tot hoelaat is het dan de bedoeling dat je hiermee doorgaat

Ik ben om 18:30 meestal klaar met kracht training. Neem dan eerst de shake, met een rijpe banaan. Als ik thuis ben, carbs loaden. Ik hou het zelf bij in MFP, en dan zit ik tussen de 400/600 gram koolhydraten. Vorige een test met een pakje perfect rijst 400gr onbereid. Bereid was het 1000 gram rijst, en nog wat ander zooi aan koolhydraten. Volgende ochtend droog ;) Ik merk wel dat als ik voor schoon ga, met voller gevoel (lekkerder in mijn vel zit) Dan wanneer ik aardappelpuree, ijs, witbrood.... eet. Met de dirty carbs, ben ik nog droger :D

aha
het is voor mij de bedoeling ook niet uitsluitend op pizza ijs en donuts te gaan bl
ik ga het zelf gecombineerd doen

gister de eerste backload gedaan
denk dat het toch iets te veel va het goede was
tot 5 uur getraint kwart over 5 de Hypertrophic Potentiator shake
6 uur een pizza met een krenten ciabatta een halve kaneelbroodje en 100 gram rundvlees
8 uur een kaneelbroodje een shake en 100 gram rundvlees
half 11 een casein shake

gister de eerste backload gedaan
denk dat het toch iets te veel va het goede was
tot 5 uur getraint kwart over 5 de Hypertrophic Potentiator shake
6 uur een pizza met een krenten ciabatta een halve kaneelbroodje en 100 gram rundvlees
8 uur een kaneelbroodje een shake en 100 gram rundvlees
half 11 een casein shake

Ik denk niet dat je helemaal begrijpt hoe je moet backloaden. Ik zie te weinig pure carbs in jouw backload, ook teveel vetten en te weinig hoge GI producten. Logisch dat je backload dan tegenvalt.

Ik vraag me af hoe je eetschema eruit ziet op dagen dat je niet krachtsport maar 'normaal' sport. Ikzelf combineer bijvoorbeeld 4 dagen per week krachttraining en de overige 3 dagen hockey ik (hoog niveau / intensief). Wat zou je eten op die dagen dat je niet aan KT doet maar alleen aan hockey (of voetbal, of welke andere 'cardio' achtige sport dan ook). Backload je dan ook na je training 's avonds? Of hoe pas je dit in je schema aan?

Backload is voorbereiding op volgende dag

Ik denk niet dat je helemaal begrijpt hoe je moet backloaden. Ik zie te weinig pure carbs in jouw backload, ook teveel vetten en te weinig hoge GI producten. Logisch dat je backload dan tegenvalt.
pizza heeft een hoge gi witbrood dus het kaneelbrood heeft een hoge gi in het boek staat ook dat je pizza kan gebruiken ik kom op een carb count van 201 van de pizza de broodjes en dextrose
en teveel vetten snap ik dan niet helemaal
er word namelijk aangegeven dat je kan bl met pizza patat ijs donuts
allemaal producten vol vetten

Laatst bewerkt:
Te veel vetten zullen resulteren in mindere spike en/of in langzamere afgifte van carbs gedurende nacht. Als ik me goed herinner, wordt GH released tijdens slapen pas als je bloed vrij van glucose is.

pizza heeft een hoge gi witbrood dus het kaneelbrood heeft een hoge gi in het boek staat ook dat je pizza kan gebruiken ik kom op een carb count van 201 van de pizza de broodjes en dextrose en teveel vetten snap ik dan niet helemaal er word namelijk aangegeven dat je kan bl met pizza patat ijs donuts allemaal producten vol vetten

Je kunt merken dat je het boek niet gelezen hebt.
Je kunt inderdaad backloaden met ijs, donuts, pizza. Sterker nog, je kunt loaden met ALLES wat je wilt.
Je komt er alleen beter mee weg tijdens het gebruik van CBL. Dit wil niet zeggen dat het je prestaties zal verhogen.

Je kunt merken dat je het boek niet gelezen hebt. Je kunt inderdaad backloaden met ijs, donuts, pizza. Sterker nog, je kunt loaden met ALLES wat je wilt. Je komt er alleen beter mee weg tijdens het gebruik van CBL. Dit wil niet zeggen dat het je prestaties zal verhogen.

ik heb het hele boek idd niet gelezen heb het boek trouwens weel
en alleen het gedeelte gelezen van de hoe en wat en niet al het wetenschappelijke
ik ben ook helemaal niet bezig mijn prestaties dus danig te verhogen
ik probeer mijn vet% te verlagen en nu weet ik zelf ook wel dat dirty bl niet de optimale methode hier voor is
alleen zou ik niet weten waarom ik voor witte rijst zou gaan als het ook zou moeten werken met een dirty load ik zit nu tussen de 11 en 12 % en wil in juni rond de op 8% zitten

aan reacties als deze heb ik ook niet zo heel veel
ik zou liever een reactie zien in de vorm van verbetering
wat is volgens jullie optimaal om te backloaden en dan bedoel ik niet cornflakes witte rijst en een stukje kip
in het gedeelte wat ik heb gelezen gaat het toch ook over ongezonde producten met een hoge gi waarde

Hoeft niet per se ongezond te zijn, kies gewoon (bijvoorbeeld) rijst met zo weinig mogelijk vezels, korte graan, wit.
Mashed potatoes, normale pasta i.p.v. volkoren en zo min mogelijk vet na je training.

Net puree van aardappelen en wortels op, erg lekker, gezond en hoge GI.

Dirty kan prima, maar levert mij uiteindelijk teveel calorieën om nog te cutten. En het heeft op zich geen nut.

Laatst bewerkt:
ik heb het hele boek idd niet gelezen heb het boek trouwens weel en alleen het gedeelte gelezen van de hoe en wat en niet al het wetenschappelijke ik ben ook helemaal niet bezig mijn prestaties dus danig te verhogen ik probeer mijn vet% te verlagen en nu weet ik zelf ook wel dat dirty bl niet de optimale methode hier voor is alleen zou ik niet weten waarom ik voor witte rijst zou gaan als het ook zou moeten werken met een dirty load ik zit nu tussen de 11 en 12 % en wil in juni rond de op 8% zitten aan reacties als deze heb ik ook niet zo heel veel ik zou liever een reactie zien in de vorm van verbetering wat is volgens jullie optimaal om te backloaden en dan bedoel ik niet cornflakes witte rijst en een stukje kip in het gedeelte wat ik heb gelezen gaat het toch ook over ongezonde producten met een hoge gi waarde

Uiteindelijk draait het allemaal om cals in cals out. Als je toch dirty wilt gaan, eet dan gewoon wat je wilt en zorg ervoor dat je 200 tot 500 cals onder je onderhoud zit :)

Wat is jullie max. aan vetten tijdens het backloaden?

Vuistregels CBL
- Pre workout eiwitten vetten groentes vezels - Low carb
- Post workout eiwitten en koolhydraten > HIGH GI - HIGH GL - low fiber - low fat

Een backload met pizza en andere rotzooi is leuk maar al snel neemt je fat intake toe post workout en dat wil je niet...
Ik zeg niet dat je geen rotzooi mag eten, maar junkfood is categorie koolhydraten en vetten zonder eiwitten en geen micro-waarde. Ik eet wel rotzooi, maar hou het puur bij hoge GI en hoge GL producten met een minieme hoeveelheid aan vet (ongeveer 25gr max post workout), ten opzichte van mijn carb intake (+500 gr) is dit relatief een goede verhouding mits ik er voor zorg dat de carbs die ik eet hoog in GI zitten.

Stel je wil 'clean' foods gaan eten post workout zoals rijst en spaghetti, prima. Maar combineer die dan met wat hogere GI producten die je daarvoor eet. Zo verhoog je toch de GI en GL waarde van je gehele 'backload' EN minimaliseer je je vet-inname post workout.

Laatst bewerkt:
Of gooi er 3g Leucine bij elk maaltijd.

Vuistregels CBL - Pre workout eiwitten vetten groentes vezels - Low carb - Post workout eiwitten en koolhydraten > HIGH GI - HIGH GL - low fiber - low fat Een backload met pizza en andere rotzooi is leuk maar al snel neemt je fat intake toe post workout en dat wil je niet... Ik zeg niet dat je geen rotzooi mag eten, maar junkfood is categorie koolhydraten en vetten zonder eiwitten en geen micro-waarde. Ik eet wel rotzooi, maar hou het puur bij hoge GI en hoge GL producten met een minieme hoeveelheid aan vet (ongeveer 25gr max post workout), ten opzichte van mijn carb intake (+500 gr) is dit relatief een goede verhouding mits ik er voor zorg dat de carbs die ik eet hoog in GI zitten. Stel je wil 'clean' foods gaan eten post workout zoals rijst en spaghetti, prima. Maar combineer die dan met wat hogere GI producten die je daarvoor eet. Zo verhoog je toch de GI en GL waarde van je gehele 'backload' EN minimaliseer je je vet-inname post workout.

Je hebt gelijk, uit ervaring weten wij waarom je beter niet kunt backloaden met pizza, donuts en ijs. Echter wordt in de theorie uitgegaan van pizza, donuts, koeken en ijs. In alles zit behoorlijk wat vet. Neem maar eens een medium pizza bij domino's. Zit al gauw zo'n 50-75 gram vet in. Volgens Kiefer zou dat niet uit moeten maken...

Terug
Naar boven