Fitness Seller

Carb Backloading

Kiefer zei ook dat je kan makkelijk back loaden met pizza, ook zei ie erbij dat je NIET voor een diepvries pizza moet gaan, maar een verse.
Dus als jij verse pizza maakt of bestelt, beslis jij wat erop gaat.
En zelfs als je zo kijkt naar pizza margherita, dan zit er per 100g pizza maar 7-9g vet, rond 10g eiwit en 3-35g carbs.
Dus kies een pizza op de voedingswaarden die jij wilt hebben.
Als je low fat wil, dan moet je niet voor salami of 4 kazen gaan.

Oke, dat verklaart waarom het nog niet zo'n positief effect heeft. Ik doe het nu bijna 2 weken maar ik merk dat ik teveel vet eet tijdens een backload. Morgen heb ik mijn laatste backload van deze week en dan wil ik zo laag mogelijk in vet zitten. Hopelijk gaat het dan beter.

Eet al jouw vetten voor de training gewoon.

heb gister nog een backload met pizza gedaan
ik koop dan een pizzabodem van de ah
en gooi er dan zelf wat champions paprika en ui op
en dan gooi ik er nog 300 gram kipfilet op

Iemand nog het e-book voor karma?
Zit morgen in mijn tiende en laatste dag van de prep-phase en vraag mij af wat te doen op de eerste dag erna.

Ik ga het nog even uitzingen tot zondag en doe dan met het avond eten een backload. De maandag avond train ik dan van 19;30 tot 21:00 uur. Zou dat prima zijn?
Ik heb het boek inmiddels gevonden.

Laatst bewerkt:
Iemand nog het e-book voor karma?
Zit morgen in mijn tiende en laatste dag van de prep-phase en vraag mij af wat te doen op de eerste dag erna.

Heb hem geupload, stuur hem je in karma.
EDIT: Oh laat maar, zie dat je hem al hebt. Had hem wel al naar je gestuurd.

Heb hem inmiddels ook helemaal doorgenomen en in het Nederlands samengevat.

Het plan is om aankomende week te beginnen met backloaden, ik heb hierbij het onderstaande eet schema gemaakt. Op en aanmerkingen zijn van harte welkom!

- Doel: droger worden met minimaal tot geen spierverlies.
- behoefte: 2900/ 74 kg
- Boek helaas niet gelezen, lukte niet met Torrent. Wel veel online opgezocht en gelezen.
- Ik neem er creatine bij en neem de pre workout "shake"(koffie + kokos olie + whey) voor de training
- tijden zijn een indicatie, staat niet vast

Eet schema:

Voor training:
09.00
Ontbijt shake: koffie + kokos olie + whey 10 g eiwit /5g vet /43 cal

11.00
Salade: tonijn(waterbasis) + komkommer+ paprika Eiwit 33/ Vet 6 / 14 g koolhy/Cal 201

13.00
Gebakken ei 3x 21g eiwit/ 27g vet/ 2 g koolhydraat/330 cal

15.00
Koolvis 1 stuk: 17g eiwit /1g vet/73 cal
Eiwit shake met magere melk 33 g eiwit/ 12 g koolhy/189 cal

16.00
50g lever worst: 7 g eiwit/12 g vet /1g koolhydraat/142 cal
30 g amandelen: 6 g eiwit/16 g vet/172 cal

Na training
17.30
Dextrose 30 g: 30 g koolhydraten/120 cal
Banaan: 30 g koolhydraten/110 cal

18.30
Avondeten: Bijvoorbeeld een maaltijd met aardappelen of witte rijst.

20.00
3 plakken ontbijtkoek met boter: 66 g koolhydraten/ 6 g eiwit/ 5 g vet /360 cal

22.00
2 snee witbrood + vruchtenhagel :64 koolhydraten/5 g eiwit/2g vet/ 290 cal
300 ml chocomel: 36 g koolhydraten/ 10g eiwit /8 g vet/258 cal

00.00
Voor het slapen 250 g magere kwark: 10g koolhydraten/22.5 g eiwit 130 Cal

Totaal voor training:
128 g eiwit
76 g vet
1208 cal
33g koolhydraten

Totaal na training: ZONDER AVONDETEN (+- 600 cal/60 g koolhy)
1110 cal
226 g koolhy
40 g eiwit
16 g vet

ik heb een vraag en dat is ik wil ook gaan beginnen (17 jaar oud 55-60kg) moet dus eerst aankomen. mijn vraag is dus wat moet ik gebruiken want wil geen shakes pakken brinta met yoghurtdrink of havermout net yoghurtdrink wel eerst fijn gemalen en daarna gemengd

Op pagina 20 staat volgens mij de torrent link. Zo dag 10, straks om half 4 een thuis workout (dips, weighted pushups, pullups, chins beetje schouders, upperback en dan eindelijk mijn carbs. Morgen een zware squat sessie dus ben benieuwd.

Iemand van de CBLers hier die met success CBL goed uitgevogeld hebt en toegepast?
Stuur ff PM als je wilt, heb wat vraagjes.
Dat is dan als je het wilt delen.
Wil nu ook CBL helemaal uitvogelen en begrijpen, kan ik ook anderen adviseren als nodig.

Ik ga in Mei beginnen met CBL, dan ga ik cutten. Ben erg benieuwd!

Heb zelf net het boek uit en wil morgen beginnen met de 10 daagse prep fase. Ben ook wel benieuwd hoe jullie het is bevallen.

Blijkbaar wil niemand zijn info delen :P
Vond CBL wel interessant uitzien, ben ook aan het uitproberen voor mezelf en anderen.
10 dagen prep voorbij, gisteravond was eerste CBL avond.
Heb 400g+ carbs weggewerkt, plus voldoende eiwit en wat vet (was onvermijdbaar).
Zag er beter uit vanochtend, iets strakker en voller, meer definitie.
Ben nog aan het uitvogelen wat te eten qua carbs, variatie ook belangrijk.
Als iemand vragen heeft, zal mijn best doen om op goeie weg te helpen.

Carb backloading is leuk om af te wisselen in voeding. Even wat anders dan havermout, zilvervlies rijst en brocolli.
Echter ben ik er niet op vooruit gegaan, en ook niet achteruit. Ik heb het dik 2 maanden strikt aangehouden en heb gevarieerd in soms dirty (1x per week pizza, donuts etc.) en schoon ( aardappelpuree, witte rijst, ontbijtkoek, gebakken aardappelen, hagelslag, honing/stroop, cornflakes). Gewicht en vet percentage zijn stabiel gebleven in de afgelopen periode. Alles is bijgehouden in MFP en ben begonnen op 350 gram carbs. Dit is geüpgraded naar 650-700 waarna ik ben afgehaakt om de simpele reden dat ik geen vooruitgang zag.

Dat is apart, als je zo'n switch maakt met voeding zou je toch denken dat er iets met je zou gebeuren met je lichaam. Heb je ontbijt overgeslagen of meteen na het wakker worden begonnen met eten?

Ik zit nu in dag 2 van carb backloading, nog een beetje aan het uitvogelen hoeveel carbs ik kan/moet hebben.

Niemand op/aanmerkingen bij mijn vorig geposte eet schema?

Dat is apart, als je zo'n switch maakt met voeding zou je toch denken dat er iets met je zou gebeuren met je lichaam. Heb je ontbijt overgeslagen of meteen na het wakker worden begonnen met eten?

Ik zit nu in dag 2 van carb backloading, nog een beetje aan het uitvogelen hoeveel carbs ik kan/moet hebben.

Niemand op/aanmerkingen bij mijn vorig geposte eet schema?

CBL= 16 uur vasten/8 uur eten

Blijkbaar wil niemand zijn info delen :P
Vond CBL wel interessant uitzien, ben ook aan het uitproberen voor mezelf en anderen.
10 dagen prep voorbij, gisteravond was eerste CBL avond.
Heb 400g+ carbs weggewerkt, plus voldoende eiwit en wat vet (was onvermijdbaar).
Zag er beter uit vanochtend, iets strakker en voller, meer definitie.
Ben nog aan het uitvogelen wat te eten qua carbs, variatie ook belangrijk.
Als iemand vragen heeft, zal mijn best doen om op goeie weg te helpen.

3 nigma

stuur even een pm naar.. sniezel.. is een expert op gebied van cbl staat er het hele jaar goed bij

opa

Terug
Naar boven