AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Carbs zijn essentieel voor het spierherstel. Wielrenners eten bijvoorbeeld grote hoeveelheden carbs om de volgende dag er weer vol tegen aan te kunnen. Herstel en spiergroei zijn dus niet perse hetzelfde.

Wielrenners eten geen carbs om te herstellen.. Herstellen doe je door rust te nemen (eventueel ondersteund met andere zaken als massage, medicatie, koudetherapie, ...) en ja voeding is uiteraard wel belangrijk, maar de KH's die wilerenners eten zijn bedoeld om de glycogeen voorraden weer aan te vullen omdat ze morgen weer 6 uur op de fiets moeten zitten.

Juist de meeste eiwitte savonds toch?

Dacht ik ook, maar volgens cbl ga je voor je training de meeste innemen(samen met je vetten) en vlak na je training een dikke shake, maar dat is het dan bijna van goede eiwitbronnen.

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 15:35 ----------

Verschillende miljonairs schrijven hun vermogen toe aan deze manier van eten. Overdag eiwitten zorgt voor scherpte, alertheid en een soort onvermoeibaarheid. Koolhydraten in de avond zorgen voor ontspanning en een uitstekende nachtrust.

koolhydraten zorgen voor ontspanning? maar als je dan een uur na je training begint aan het carb loaden, en je gaat daar dingen naar binnen duwen die zo hoog mogelijk scoren op de index, da ga je toch net onrustig worden door een massive insuline piek?

Ik volg het ook maar neem juist veel eiwitten savonds dat bedoelde ik dik 900gram kip

• Topic Starter Topic Starter
Dacht ik ook, maar volgens cbl ga je voor je training de meeste innemen(samen met je vetten) en vlak na je training een dikke shake, maar dat is het dan bijna van goede eiwitbronnen.

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 15:35 ----------

koolhydraten zorgen voor ontspanning? maar als je dan een uur na je training begint aan het carb loaden, en je gaat daar dingen naar binnen duwen die zo hoog mogelijk scoren op de index, da ga je toch net onrustig worden door een massive insuline piek?

Na de piek volgt de dip....

Wat.pakke jullie als jullie minder tijd hebbe en.dus,effe snel hoge gezonde carbs wil pakken? Gisteren 3x volwaardige meal gepakt aardappels/rijst/boterhamen alles clean dus maar is best veel

Ontbijtkoek!!!

Volkoren wraps, volkoren brood, havermout, brinta

Heb wel wat dingen gevonden weet alleen niet of het schoon is

AA drank/extran
Spekkies
Schuimpjes
Sultana

Volgens mij hanteert men voor schoon eten dat er weinig "simpele" carbs en gesatureerde vetten in zitten. Die dingen die je op noemt zitten vol met suiker --> simpele carbs --> niet schoon.

Wat zijn dan wel dinge?

Volgens mij hanteert men voor schoon eten dat er weinig "simpele" carbs en gesatureerde vetten in zitten. Die dingen die je op noemt zitten vol met suiker --> simpele carbs --> niet schoon.

Als je zilvervliesrijst en havermout wil eten moet je niet aan carb backloading doen....

Zeer interessant....! Zit er over te denken om het eens 8 weken te gaan proberen. Verschillende diëten per jaar kan volgens mij sowieso geen kwaad.

Ik probeer der momenteel op te Bulken, maar dit gaat echt moeilijk... :o

Heb er in de zomer echt geweldige resultaten mee behaald! Stond droger dan ooit tevoren en kon dit ook langer behouden dankzij CBL.

Ik denk dat ik volgend jaar ga "splitten" In de winter bulken op traditioneel dieet en naar de zomer toe CBL toepassen.

Hier nog een goed artikel gevonden:
http://www.mensfitness.com/nutrition/what-to-eat/carb-backloading-to-get-lean
(Zijn 3 pagina's, je kan onderaan telkens verderklikken)

Zijn er momenteel nog mensen die CBL toepassen?

Is ie ook in het nederlands te verkrijgen?

Terug
Naar boven