XXL Nutrition

Carb Backloading

vandaag weer 10 dagen prep :( Weekje Las Vegas heeft me geen goed gedaan. Zal afzien worden na al die carbs daar.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Wat eten jullie zoal tijdens je keto dagen/ periode van de dag? Ik kom nu niet veel verder dan wat koffie met whey en kokosolie, iets van een burger of meat balls van Muscle Meat, 's avonds kip met avocado, tussendoor nootjes en dan nog ergens wat vis of ander vlees.

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik kom vaak niet verder dan een salade van kip,sla, advocado, ui en broccolli.

vandaag weer 10 dagen prep :( Weekje Las Vegas heeft me geen goed gedaan. Zal afzien worden na al die carbs daar.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik kom vaak niet verder dan een salade van kip,sla, advocado, ui en broccolli.
everyday is full fat meat burger day

Net legday achter de rug.. M'n zweet begon naar ammoniak te meuren, volgens mij is dit een teken van spierverbranding... Hebben jullie hier ook last van aangezien je de hele dag weinig eet ten opzichte van andere schema's.

Net legday achter de rug.. M'n zweet begon naar ammoniak te meuren, volgens mij is dit een teken van spierverbranding... Hebben jullie hier ook last van aangezien je de hele dag weinig eet ten opzichte van andere schema's.
Amoniak is een teken van te weinig vocht/zuurstof in t bloed, heeft niets met spierverbranding te maken.

Is een teken van amino's die gebruikt worden voor energie. Of die aminos uit je spieren komen of je voeding is hierin belangrijk.

Wanneer je zweet naar ammoniak ruikt, ben je eiwitten aan het verbranden. Dit gebeurd wanneer je te weinig gegeten hebt. De brandstof die je lichaam verbruikt tijdens sporten is in volgorde koolhydraten, vetten en eiwitten. De eiwitten worden dus pas als laatste gebruikt, wanneer er onvoldoende koolhydraten en vetten in het lichaam aanwezig zijn. Ik zou zelf op rustdagen meer eiwitten en vetten nemen ivm spierafbraak.
Of meer carbs loaden op trainingsdagen.

Hoe zal het zitten met een opkikker zoals kippenbouillon bijvoorbeeld tijdens de backload? Zal dit ook het effect remmen van de high gi?

---------- Toegevoegd om 06:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:48 ----------

Hoe zal het zitten met een opkikker zoals kippenbouillon bijvoorbeeld tijdens de backload? Zal dit ook het effect remmen van de high gi?
Puur en alleen voor dat beetje zout. Lijkt me sterk dat het veel kwaad kan.

Je stelt een vraag en beantwoordt hem zelf?

Wanneer je zweet naar ammoniak ruikt, ben je eiwitten aan het verbranden. Dit gebeurd wanneer je te weinig gegeten hebt. De brandstof die je lichaam verbruikt tijdens sporten is in volgorde koolhydraten, vetten en eiwitten. De eiwitten worden dus pas als laatste gebruikt, wanneer er onvoldoende koolhydraten en vetten in het lichaam aanwezig zijn. Ik zou zelf op rustdagen meer eiwitten en vetten nemen ivm spierafbraak.
Of meer carbs loaden op trainingsdagen.

Thnx.. Zit vrij laag in kcal ivm cutten. Zal de vetten op trainingsdagen wat verhogen voor de training en kijken hoe het dan gaat.

Laatste week heb ik echt weer zin in complexe carbs, ik crave gewoon naar een bord havermoutpap in de ochtend :/ Nog meer mensen last van?

Gisteren lekkere carbbackload gedaan met pannenkoeken (toch wel m'n favoriet om mee te laden) met banaan en stroop.

Ik gebruik voor de pannenkoeken een goedkope mix van de jumbo (geen meergranen!) en gebruik hiervoor ipv halfvolle melk + bakboter zoals achterop de verpakking staat: magere melk + PAM 0kcal cooking spray om de vetten te minimaliseren.

Ik vreet gewoon havermout pap in de avond hoor :D
De GI is ongeveer 55, Quaker heeft Instant Oats, daar heb je GI van rond de 80.
Wat suiker toevoegen en klaar.

Oats gewoon door de kwark heen in de avond met wat slimpie

Backload:
ananas schijfjes op siroop
lange vingers
fruitcocktail
appelmoes
witte puntjes
witte bonen in tomatensoes en chilibonen mix met kipkerrie

Ik vreet gewoon havermout pap in de avond hoor :D
De GI is ongeveer 55, Quaker heeft Instant Oats, daar heb je GI van rond de 80.
Wat suiker toevoegen en klaar.
Waar heb je die instant gevonden? Bij de AH en Jumbo zie ik ze niet..?

Lekker backloaden

uploadfromtaptalk1434125318695.jpg

Lekkah! Vruchtenhagel als ik het goed gezien heb.. :D Geen backload voor mij.. Heb niet getraind vanwege de hooikoorts :-(

Lekkah! Vruchtenhagel als ik het goed gezien heb.. :D Geen backload voor mij.. Heb niet getraind vanwege de hooikoorts :-(
Gelukkig heb ik daar geen last van...

En inderdaad vruchtenhagel

---------- Toegevoegd om 17:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Volgens mij kan ik eten wat ik wil vandaag....

Naar binnen in 2u tijd, en nog geen vol gevoel, snap er niets van..

600gr kip, 200gr (ongekookte pandanrijst), 4 witte stokbroden van 40cm per stuk ongeveer gevuld met een compleet pak vruchtenhagel, 2 witte puntjes met honing..

Terug
Naar boven