XXL Nutrition

Carb Backloading

Het boek nu doorgenomen.
Dit topic 1,5 keer doorgelezen (1 keer voordat ik het boek las, en tot pagina 20 nog wat gekomen ná het boek).
Ga morgen de 4e dag in van de prepfase. Ik zit wel een tijdje in een diepe cut dus overstap is nog niet heel zwaar.
Heb pas 1 keer getraind tijdens deze prepfase.

Zijn de shakes nu ook belangrijk om te nemen tijdens de prepfase, los van de ochtend/koffie maaltijd/shake ?

Ben wel erg benieuwd naar de eerste dag backloaden
Ik heb stokbrood, witte rijst, aardappelpuree en appelmoes op de planning staan :P:P
En wellicht nog iets ongezonds om te belonen.

Hoe doen jullie dat trouwens met de ochtend/middag shakes en 10 gram whey?
Voorheen nam ik altijd een shake in de ochtend met 35 gram whey...
Ik zit even te bedenken hoe ik op kantoor 3 keer een shake ga drinken met 10 gram whey...niet echt zin om daar mn shake beker te staan afwassen..

Laatst bewerkt:
Het boek nu doorgenomen.
Dit topic 1,5 keer doorgelezen (1 keer voordat ik het boek las, en tot pagina 20 nog wat gekomen ná het boek).
Ga morgen de 4e dag in van de prepfase. Ik zit wel een tijdje in een diepe cut dus overstap is nog niet heel zwaar.

Zijn de shakes nu ook belangrijk om te nemen tijdens de prepfase, los van de ochtend/koffie maaltijd/shake ?

Ik heb stokbrood, witte rijst, aardappelpuree en appelmoes op de planning staan :P:P

Ik zit even te bedenken hoe ik op kantoor 3 keer een shake ga drinken met 10 gram whey...niet echt zin om daar mn shake beker te staan afwassen..

Jij gaat zo genieten van je CBL :D
Waarom shakes in middag? Ik zou juist gedurende de hele middag gevarieerd eten qua eiwitten/vetten uit echte voeding. Je hebt dan sochtends een shake en voor/tijdens/na training al.

https://drogespieren.nl/carb-backloading/overzicht-shakes

Als je denkt dat je in vet% aankomt, zou ik de rustdagen minder vetten nemen, en meer eiwitten.
Kip vervangen door roze garnalen, of tonijn.

Of je kan de trainingsdag backload, niet meer als 200gram carbs nemen.

In mijn KT heb ik tussen elke sets 1 min rust, meer vetverbranding ;)
Ik heb nog steeds het idee dat ik vet% aankom. :(

---------- Toegevoegd om 19:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:22 ----------

Ik begrijp wat je bedoelt met de shake,s.
Ik probeer zelf ook zo natuurlijk mogelijk mijn eiwitten te nemen. Maar dat heeft ook zijn nadelen.
Met rustdagen(vetten en eiwitten), heb ik om 9:30 bacon 50gr, 3 eiwit ei, huttencase 200gram, en als ik het tuberware bakje open trek, komt er een eieren lucht uit. Krijg hier altijd reactie op. En om 15:30 heb ik een wey shake met 50 gram amandenoten. Nu ga ik ff naar de invalide wc, en zuip daar mijn shake op, afwassen shake beker doe ik wel thuis, en die noten eet ik op in mijn hand.

Hier trouwens mijn eten tijdens rustdagen:

Voedingsschema rustdag: 6:30 Ei - Eiwit, 3 Ei , Best Body Nutrition - Mct 5000 Palm Oil, 15 ml
9:30 Beleg - Bacon, 50 gram , Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr. , Ei - Eiwit, 4 Ei , 12:30 Tomaat - Tomaat, 0.5 stuk ,Groenten - Ui Rood, 20 gram , Generic - Rode Peper, 2 peper , Groenten - Komkommer, 40 gr , Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr. , Beleg - Bacon, 25 gram , Vlees - Kip, 180 gr , Avocado - Eetrijp, 65 gr. ,Queens Ocean Fillets Alaska Cod - Cod Fish, 100 g , Jumbo - Sperziebonen Gebroken, 150 gram , Olijf Olie - Olijf Olie, 1 Spoon 15:30 Whey Isolaat Xxl - Whey, 1 scoops , Boni - Amandelnoten, 50 g , Ekoplaza - Kokosolie, 7 g , Douwe Egberts - Koffie Zwart, 2 kopje (125 ml) 18:30 Broccoli - Vers, 200 gr. , Kip - Kip, 280 g ,Kaas - Kaas 20+, 50 g , Beleg Bacon - Bacon, 50 gram , Princes - Makreelfilets In Water, 1 container (88 grams ea.) 21:30 Optimum Nutrition 100% Gold Standard - Casein Banana Cream, 1.2 scoop (33g) , Portie - Walnoten, 40 gr Totaal 3.218 Calorieën Koolhydraten:33 Vet:191 Eiwit:353 4 trainingsdagen, 2x hiit training schema volgens CBL.​

Het boek nu doorgenomen. Dit topic 1,5 keer doorgelezen (1 keer voordat ik het boek las, en tot pagina 20 nog wat gekomen ná het boek). Ga morgen de 4e dag in van de prepfase. Ik zit wel een tijdje in een diepe cut dus overstap is nog niet heel zwaar. Heb pas 1 keer getraind tijdens deze prepfase. Zijn de shakes nu ook belangrijk om te nemen tijdens de prepfase, los van de ochtend/koffie maaltijd/shake ? Ben wel erg benieuwd naar de eerste dag backloaden Ik heb stokbrood, witte rijst, aardappelpuree en appelmoes op de planning staan :P:P En wellicht nog iets ongezonds om te belonen. Hoe doen jullie dat trouwens met de ochtend/middag shakes en 10 gram whey? Voorheen nam ik altijd een shake in de ochtend met 35 gram whey... Ik zit even te bedenken hoe ik op kantoor 3 keer een shake ga drinken met 10 gram whey...niet echt zin om daar mn shake beker te staan afwassen..

Thanks Scoopez. Ga er mee aan het werk.

Jij gaat zo genieten van je CBL :D
Waarom shakes in middag? Ik zou juist gedurende de hele middag gevarieerd eten qua eiwitten/vetten uit echte voeding. Je hebt dan sochtends een shake en voor/tijdens/na training al.

Ik kijk er dan ook echt naar uit. Deze prepfase voelt een beetje ondankbaar....ultra low carbs, vasten....

wanneer mag ik nou eten:janken:

Maar ehm shakes tot in de middag. Ik had begrepen dat het je moet proberen te vasten tot in de middag om het vet verbranden wat in de ochtend na het ontwaken nog volop in gang is (en op z'n piek) te prolongeren zolang je kan. En om de honger tegen te gaan.

"This ideal fat-burning formula isn’t limited to a one-time shot. Have it twice; maybe three times. Each time, it sparks the same metabolic and hormonal reactions, assuming that the time between ingestions is a couple of hours or more"

hence , drie shakes tot ik eindelijk wat naar binnen werk. Daarna uiteraard echte eiwitten.
Ik heb vandaag mn whey door mn koffie gepleurd. Mixte toch niet helemaal lekker...
Maar drie shake bekers mee...of afwassen op kantoor zie ik niet echt zitten.
Men keek al vreemd op toen ik whey in mn koffie pleurde...
Morgen dus even een manier vinden om hier dus ook nog mct oil bij te doen :D:D

[/COLOR]Ik begrijp wat je bedoelt met de shake,s.
Ik probeer zelf ook zo natuurlijk mogelijk mijn eiwitten te nemen. Maar dat heeft ook zijn nadelen.
Met rustdagen(vetten en eiwitten), heb ik om 9:30 bacon 50gr, 3 eiwit ei, huttencase 200gram, en als ik het tuberware bakje open trek, komt er een eieren lucht uit. Krijg hier altijd reactie op. En om 15:30 heb ik een wey shake met 50 gram amandenoten. Nu ga ik ff naar de invalide wc, en zuip daar mijn shake op, afwassen shake beker doe ik wel thuis, en die noten eet ik op in mijn hand.

Ze zijn wel wat gewend daar van mij. Maar met een nieuw dieet is het toch weer ff wennen.
En moest toch weer mijzelf verdedigen vandaag op de reacties 'als je er maar niet in doorslaat' 'zolang het je maar niet belemmerd' etc etc...

Shut the f**k up, couch potatoes

Ik ga morgen ook bacon erdoor heen gooien. Ben benieuwd. Thanks voor je dieet posts
Vandaag door wat misberekening te weinig vetten en kcal binnen gekregen overdag :/ ging gelijk slecht tijdens trainen

je eet trouwens wel veel eieren. Ik dacht dat dit een insulineverhogend effect had en werd afgeraden...?

Laatst bewerkt:
Het boek nu doorgenomen.

kan je aardappelpuree gewoon kant en klaar kopen?

I'm confused...

Suikers zoals , hagelslag, vruchtenhagel, stroop.

Is dit nou wel of niet verstandig als backbload. of valt dit in de categorie 'met mate'...en 'zoveel mogelijk vermijden in cut'

kellog's frosties bijvoorbeeld. Heerlijk. Maar is dit nu goed om in mijn dagelijks pakket te hebben, aangezien het voornamelijk uit suikers bestaat...

Heeft nog nooit in mn dieet gezeten, maar heb het weleens gezien in het schap.
Zelf maken lijkt mij het beste?

Ik koop het altijd kant en klaar, de rede is dat ik het gevoel heb dat het sneller wordt opgenomen in mij lichaam. synthetisch uit de fabriek :D

700ml gekookt water in een kom, zakje rustig met mixer toevoegen, en binnen 1 min klaar.
Daarna 1 eetlepel honing erdoor heen ;)

Eigenlijk is de verhouding de helft met melk erbij, maar dan haal je de GI naar beneden, en melk is vet.

mccain diepvries puree, melk erbij, zout, peper, muskaatnoot, (eventueel een beetje boter) 3 -5 min microgolf, ready
ook heel makkelijk te doseren

Voor de mensen die hier nieuw zijn, hier een voeding die ik meestal gebruik met een trainingsdag, backload: Voeding Trainingsdag backload: 6:30 Ei - Eiwit, 3 Ei Best Body Nutrition - Mct 5000 Palm Oil, 15 ml 9:30 Boni - Amandelnoten, 50 g Whey Isolaat Xxl - Whey, 2 scoops 12:30 Groenten - Ui Rood, 20 gram Tomaat - Tomaat, 0.5 stuk Generic - Rode Peper, 2 peper Beleg - Bacon, 25 gram Groenten - Komkommer, 50 gr Broccoli - Vers, 200 gr. Princess - Tonijn Stukken In Water, 1 container (130 grams ea.) Klaas Puul - Roze Garnalen, 170 gr Ei - Heel, 1 stuk 18:30 Half uur na de training: Banaan - Banaan, 100 gr Vitargo - +Electrolyte, 45 g Nutrition Discount - Dextrose Pulver, 20 g Dymatize - Iso-100 Gourmet Vanilla, 10 grams Optimum Nutrition 100% Gold Standard - Casein Banana Cream, 0.3 scoop (33g) Whey Isolaat Xxl - Whey, 0.5 scoops 19:15 Backload: Algemeen - Honing, 1 lepel Knorr - Aardappelpuree, 1 portie Nevo - Pastinaak, Gekookt, 400 gram Generic - Koolvis, 200 gram Eigen gemaakte rijstepap, alles door elkaar gemengd, met kaneel erboven op. Veetee - Thai Fragrant Rice, 180 g xxl nutrition - all day protein m., 1 container (30,00 gram) Perfect - Blanke Rozijnen, 50 g Nutricia - Bambix Rijstebloem Naturel, 30 gram Banaan - Fruit, 1 st 22:00 Kwark gemengd: Petite France - Kwark - Fromage Blanc Battu 0% Fat, 500 g Body & Fit Superfoods - Pure Goji Bessen, 15 g Portie - Totaal 4.000 Koolhydraten:442 Vet:83 eiwit:327

---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:44 ----------

Eigenlijk zijn alle koolhydraten suikers, alleen de snelle, dus met een hoge GI geeft een goeie respons.

I'm confused... Suikers zoals , hagelslag, vruchtenhagel, stroop. Is dit nou wel of niet verstandig als backbload. of valt dit in de categorie 'met mate'...en 'zoveel mogelijk vermijden in cut' kellog's frosties bijvoorbeeld. Heerlijk. Maar is dit nu goed om in mijn dagelijks pakket te hebben, aangezien het voornamelijk uit suikers bestaat... Heeft nog nooit in mn dieet gezeten, maar heb het weleens gezien in het schap. Zelf maken lijkt mij het beste?

Voor de mensen die hier nieuw zijn, hier een voeding die ik meestal gebruik met een trainingsdag, backload: Voeding Trainingsdag backload:
6:30 Ei - Eiwit, 3 Ei
Best Body Nutrition - Mct 5000 Palm Oil, 15 ml
9:30 Boni - Amandelnoten, 50 g
Whey Isolaat Xxl - Whey, 2 scoops
12:30 Groenten - Ui Rood, 20 gram
Tomaat - Tomaat, 0.5 stuk
Generic - Rode Peper, 2 peper
Beleg - Bacon, 25 gram
Groenten - Komkommer, 50 gr
Broccoli - Vers, 200 gr.
Princess - Tonijn Stukken In Water, 1 container (130 grams ea.)
Klaas Puul - Roze Garnalen, 170 gr
Ei - Heel, 1 stuk
18:30 Half uur na de training: Banaan - Banaan, 100 gr
Vitargo - +Electrolyte, 45 g
Nutrition Discount - Dextrose Pulver, 20 g
Dymatize - Iso-100 Gourmet Vanilla, 10 grams
Optimum Nutrition 100% Gold Standard - Casein Banana Cream, 0.3 scoop (33g)
Whey Isolaat Xxl - Whey, 0.5 scoops
19:15 Backload: Algemeen - Honing, 1 lepel
Knorr - Aardappelpuree, 1 portie
Nevo - Pastinaak, Gekookt, 400 gram
Generic - Koolvis, 200 gram
Eigen gemaakte rijstepap, alles door elkaar gemengd, met kaneel erboven op.
Veetee - Thai Fragrant Rice, 180 g
xxl nutrition - all day protein m., 1 container (30,00 gram)
Perfect - Blanke Rozijnen, 50 g
Nutricia - Bambix Rijstebloem Naturel, 30 gram
Banaan - Fruit, 1 st
22:00 Kwark gemengd: Petite France - Kwark - Fromage Blanc Battu 0% Fat, 500 g
Body & Fit Superfoods - Pure Goji Bessen, 15 g Portie
Totaal 4.000 Koolhydraten:442 Vet:83 eiwit:327 ---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:44 ---------- Eigenlijk zijn alle koolhydraten suikers, alleen de snelle, dus met een hoge GI geeft een goeie respons.

Heb het ff zo gezet, makkelijker om naar te kijken :p

I'm confused...

Suikers zoals , hagelslag, vruchtenhagel, stroop.

Is dit nou wel of niet verstandig als backbload. of valt dit in de categorie 'met mate'...en 'zoveel mogelijk vermijden in cut'

kellog's frosties bijvoorbeeld. Heerlijk. Maar is dit nu goed om in mijn dagelijks pakket te hebben, aangezien het voornamelijk uit suikers bestaat...

Heeft nog nooit in mn dieet gezeten, maar heb het weleens gezien in het schap.
Zelf maken lijkt mij het beste?

Prima voor in je backload hoor, lekker hoog in de GI. De categorie "met mate" zou ik eerder zetten op: pizza, donuts, friet etc. omdat daar toch wel veel vet in zit.

Hieronder zie je mijn schema op trainingsdagen.

Kcal E K V
2979 263 264 106 Totaal
34% 34% 31%
1317 124 37 83 Pre training
1662 138 227 24 Post training

De voeding voor de training is de accelerator shake; 10gr isolate, 1 el cocosolie, 2 bakken koffie.
Rond 10:00uur 2 eieren, 3 ei-eiwitten, 50gr cashewnoten.
Middag maaltijd 150/175gr vlees/kip/vis en groene groenten.
14:30uur 1 appel.
15:30 pre WO shake; 30gr isolate, 2 el cocosolie, 5gr creatine.
16:30 WO shake; 10gr isolate, 20gr hydroisolate, 3gr leucine.

Voeding na de training, dus het backloaden.
Post workout shake van bijna 600kcal; 30gr whey isolate, 60/80gr dextrose, 30gr hydro isolate, 25gr casein, 5gr creatine, en 5gr leucine.
Een half uur later 150gr basmati, 175gr vis
22:00 500 gr kwark met 3 schijven Ananas erin

Ik koop het altijd kant en klaar, de rede is dat ik het gevoel heb dat het sneller wordt opgenomen in mij lichaam. synthetisch uit de fabriek :D

700ml gekookt water in een kom, zakje rustig met mixer toevoegen, en binnen 1 min klaar.
Daarna 1 eetlepel honing erdoor heen ;)

Eigenlijk is de verhouding de helft met melk erbij, maar dan haal je de GI naar beneden, en melk is vet.

fhanks :thumb:

Eigenlijk zijn alle koolhydraten suikers, alleen de snelle, dus met een hoge GI geeft een goeie respons.

Ik ben nog redelijk nieuw met het feit dat alle carbs suikers zijn, of omgezet worden in suikers.

Suiker was voorheen toch altijd een grote vijand. Dus het voelt nog wat onwennig.

Heb het ff zo gezet, makkelijker om naar te kijken :p

Hahha thanks!! Ik werd er al duizelig van.

Prima voor in je backload hoor, lekker hoog in de GI. De categorie "met mate" zou ik eerder zetten op: pizza, donuts, friet etc. omdat daar toch wel veel vet in zit.

Pizza donuts en friet zal ik er niet echt in gaan gooien. Maar als ik elke avond stokbrood met vruchtenhagel/chocola

kellog's frosties mag eten..

man man man.... ik kan het nog steeds niet geloven.

soopez, hoeveel gram puree haal je er dan ong uit? en kan je dat een paar dagen houdbaar houden in de koelkast? (als je het niet in een keer op eet)?

soopez, hoeveel gram puree haal je er dan ong uit? en kan je dat een paar dagen houdbaar houden in de koelkast? (als je het niet in een keer op eet)?

Zo een kant-en-klare puree liefst maken met houdbare melk als je het niet in 1 keer gaat opeten.
Volgende dag is het nog goed, 2de dag wordt het meestal waterig en vies.

Oké bedankt. Koolhydraten haal k nu vnl uit pasta rijst brood en in mindere mate gekookte aardappelen maar vind puree ook lekker, eens proberen :)

Ik gebruik een zakje van 135 gram(zitten dus 2 zakjes in van 135gr)
Zelf gebruik ik geen melk, vandaar dat ik het meng met 700ml water.

226282.jpg

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven