AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Haha. Gdamn. Ik kan niet wachtenn! Nog twee nachten!!
Ik ga zelfs eerder weg van mijn werk zodat ik eerder kan sporten en eerder beginnen met laden!

Laat even weten wat de spiegel morgen zegt..
Ik ben voor mijn gevoel een stukje droger dan gister ochtend. Ik geloof dat ik zelfs de cornflakes kan verhogen de volgende keer. 600gr ipv 500gr!

Net de cornflakes naar binnen. ben een uur bezig geweest om de zak leeg te krijgen.. had het gewoon als chips gegeten, op de helft een droge b**kes, dus veel water erbij gedronken. Beviel me wel, heb heel de week als experiment cornflakes in de backload. Als het me blijft bevallen dan hou ik dat erin ipv rijst. [emoji57]

Natuurlijk ook kip (500gr) en tonijn (150gr) voor de eiwitjes.

Macro's:

2500kcal
188 proteïne
417 carbs
10 vet

10gr vet niet wat weinig?

Vandaag een rustdag qua kracht training.
Ga vanmiddag een HIIT training doen, 1min fietsen snel, 2min rustig 8x.(staat in het ebook CBL)

Ik heb mijn voeding van mijn rustdagen omhoog gegooit van 3300 naar 3600.
Denken mensen van hou je de voeding op 3300, en geen HIIT training.

De rede is:
High Intensity Interval Training verhoogd de metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en het vergroot de explosieve kracht. Uiteraard wordt de cardiovasculaire uithoudingsvermogen verbeterd, zowel aërobe en anaërobe. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training.

Dan doet mijn lijf het toch anders. Heb niet het iedee dat ik droger wordt integendeel. :( Wat en hoe doen jullie het op rustdagen?

Ik heb het boek van Kiefer doorgelezen en dit hele topic (ongeveer) en nou wil ik CBL eigenlijk wel gaan toepassen in mijn schema.
Momenteel doe ik Intermittent Fasting en zou het principe van niet ontbijten wel aan willen houden.
Is het mogelijk om die eerste mix, na het ontwaken, helemaal over te slaan en dan pas bij de lunch te gaan beginnen?
En zijn al die shakes, inclusief die na de training, echt nodig?
P.s. ik train om ~17:00 dus de ideale tijd als ik het goed heb begrepen.

Vandaag een rustdag qua kracht training.
Ga vanmiddag een HIIT training doen, 1min fietsen snel, 2min rustig 8x.(staat in het ebook CBL)

Ik heb mijn voeding van mijn rustdagen omhoog gegooit van 3300 naar 3600.
Denken mensen van hou je de voeding op 3300, en geen HIIT training.

De rede is:
High Intensity Interval Training verhoogd de metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en het vergroot de explosieve kracht. Uiteraard wordt de cardiovasculaire uithoudingsvermogen verbeterd, zowel aërobe en anaërobe. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training.
Had je normaal gesproken op je rustdagen ook HIIT? Of is dit de eerste keer? Want dan zou ik die 300kcal er toch bij gooien. Een goede HIIT sessie is een flinke belasting op het lichaam.

Ik draag een Polar V800. Met een HIIT zit ik op de 320@350cal.
Dat is nou net de 300 die ik erbij heb gegooid.
HITT doe ik thuis op de racefiets(tacks)

De polar laat ook mijn dagverbruik zien in cal,. Dit is niet altijd zuiver, maar als ik te lang zit, geeft hij een triller, dat ik moet gaan bewegen.

Daarbij zijn mijn backloads tussen de 4000@5000. Is geen touw aan vast te knopen. (carbs worden opgeslurpt)
Probeer mijn rustdagen wel aan mijn cal verbruik te houden.

Gisteren met borst/triceps een load met aardappelpuree, koolvis, en worteltjes met suiker.
Daarna 300gr jasmijn rijst klaargemaakt. De helft van de rijst gemengd met 40gr vruchtenhagel. Dit was nieuw voor mij, en ergggggg lekker :D
De ander helft rijstepapje van gemaakt.

koolhydraten:491 vet:91 eiwit:319 suiker:122

Dagtotaal gisteren 4066cal

Had je normaal gesproken op je rustdagen ook HIIT? Of is dit de eerste keer? Want dan zou ik die 300kcal er toch bij gooien. Een goede HIIT sessie is een flinke belasting op het lichaam.

---------- Toegevoegd om 15:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Persoonlijk zou ik zelf met ontbijt 15gr kokosvet nemen, met een whey shake, of mct olie met 3 eiwit ei.

En om 9:30 heb ik 50gr amandelnoten met een whey shake, of hutecase met bacon en eiwit.
Dit heb je nodig voor eventueel spierafbraak.

Vorig jaar op vakantie had ik ook niet de shake na mijn training.(de middelen waren er niet) Ik nam toen na mijn training honing met koffie, 3 eiwit, en een rijpe banaan. En ging daarna in het hotel eten.

17:00 train ik ook ;)

Ik heb het boek van Kiefer doorgelezen en dit hele topic (ongeveer) en nou wil ik CBL eigenlijk wel gaan toepassen in mijn schema. Momenteel doe ik Intermittent Fasting en zou het principe van niet ontbijten wel aan willen houden. Is het mogelijk om die eerste mix, na het ontwaken, helemaal over te slaan en dan pas bij de lunch te gaan beginnen? En zijn al die shakes, inclusief die na de training, echt nodig? P.s. ik train om ~17:00 dus de ideale tijd als ik het goed heb begrepen.

---------- Toegevoegd om 15:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

In het ebook van kiefer staat ook dat je de shake een uur na je training moet nemen.

In het begin nam ik de shake meteen na de training, wat goed werkte bij mij.
Toen kwamen wij erachter dat je een half uur, a uur moet wachten, toen ik dit deed, werd ik minder droog, de shake werd bij mij niet meer snel opgenomen.
Sinds dien neem ik hem meteen na mijn training, met een overrijpte banaan :D

Worteltjes met suiker? Dafuck... Is dat echt lekker? Kan me de combo echt niet voorstellen

Ik draag een Polar V800. Met een HIIT zit ik op de 320@350cal.
Dat is nou net de 300 die ik erbij heb gegooid.
HITT doe ik thuis op de racefiets(tacks)

De polar laat ook mijn dagverbruik zien in cal,. Dit is niet altijd zuiver, maar als ik te lang zit, geeft hij een triller, dat ik moet gaan bewegen.

Daarbij zijn mijn backloads tussen de 4000@5000. Is geen touw aan vast te knopen. (carbs worden opgeslurpt)
Probeer mijn rustdagen wel aan mijn cal verbruik te houden.

Gisteren met borst/triceps een load met aardappelpuree, koolvis, en worteltjes met suiker.
Daarna 300gr jasmijn rijst klaargemaakt. De helft van de rijst gemengd met 40gr vruchtenhagel. Dit was nieuw voor mij, en ergggggg lekker :D

koolhydraten:491 vet:91 eiwit:319 suiker:122

Dagtotaal gisteren 4066cal

---------- Toegevoegd om 15:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Persoonlijk zou ik zelf met ontbijt 15gr kokosvet nemen, met een whey shake, of mct olie met 3 eiwit ei.

En om 9:30 heb ik 50gr amandelnoten met een whey shake, of hutecase met bacon en eiwit.
Dit heb je nodig voor eventueel spierafbraak.

Vorig jaar op vakantie had ik ook niet de shake na mijn training.(de middelen waren er niet) Ik nam toen na mijn training honing met koffie, 3 eiwit, en een rijpe banaan. En ging daarna in het hotel eten.

17:00 train ik ook ;)

---------- Toegevoegd om 15:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

In het ebook van kiefer staat ook dat je de shake een uur na je training moet nemen.

Toen kwamen wij erachter dat je een half uur, a uur moet wachten, toen ik dit deed, werd ik minder droog, de shake werd bij mij niet meer snel opgenomen.

Klinkt goed, ik heb ook zo'n kcal tracker.

Je had gewoon de vruchtenhagel door je rijst gemengd? Laten smelten ofzo? Ga ik ook eens proberen

Hoe vaak heb jij KT in de week?

Laatst bewerkt:
Ik had gisteren zomaar een ingeving. Zag die pan rijst staan, deed het keuken kastje open en zag de vruchtenhagel staan. Rijst was nog warm en droog gekookt, en als je de vruchtenhagel er door heen mengt ........:D
Klinkt goed, ik heb ook zo'n kcal tracker. Je had gewoon de vruchtenhagel door je rijst gemengd? Laten smelten ofzo? Ga ik ook eens proberen
---------- Toegevoegd om 16:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ---------- Worteltjes in glazen pot opwarmen in pannetje, afgieten, suiker er overheen strooien, omroeren, en smullen maar ;)
Worteltjes met suiker? Dafuck... Is dat echt lekker? Kan me de combo echt niet voorstellen

Die Hypertrophic shake mag die bestaan uit:
cafeïne, gewone whey, waxy maize starch, bcaa en creatine?
casein intact en Hydrosolate heb ik niet in mijn standaard assortiment namelijk :P

maken jullie deze wel volgens de regeltjes van Kiefer?

Dit begint er toch interessant uit te zien.....
Lekker een pak cornflakes/pizza na het trainen eten mmm :P

Ik neem zelf wel de shakes voor en na de training, in de ochtend neem ik mct olie, koffie, en of eiwit, of whey shake.

Shake tussen de training, neem ik in de winter.

Hier trouwens een site die ook veel laat zien over CBL, :https://drogespieren.nl/carb-backloading/overzicht-shakes

Waxy maize starch zou ik vervangen voor dextrose(kan je in supermarkt krijgen)

Waxy maize starch en vitargo voeg ik toe in de winter(ik merk dat ik ervan aankom,bulk)
Ik heb ergens gelezen dat Waxy maize starch niet zo snel wordt opgenomen(geen hoge GI)

Die Hypertrophic shake mag die bestaan uit: cafeïne, gewone whey, waxy maize starch, bcaa en creatine? casein intact en Hydrosolate heb ik niet in mijn standaard assortiment namelijk :P maken jullie deze wel volgens de regeltjes van Kiefer?

Ik ben voor mijn gevoel een stukje droger dan gister ochtend. Ik geloof dat ik zelfs de cornflakes kan verhogen de volgende keer. 600gr ipv 500gr! ��

Nice! Morgen is het zover voor mij!:D:D Zal proberen de eerste carbload toch clean te doen. Maar er staat een pak chocola op mij te wachten!! hngggg

Trouwens, de macro's die je hebt gepost. Is dat PWO. of over de hele dag?

De helft van de rijst gemengd met 40gr vruchtenhagel. Dit was nieuw voor mij, en ergggggg lekker :D

Hhaa.. geniaal. Die ga ik er nog een keer in knallen wanneer ik er een keer eentje opsteek icm carbload :P:P

trouwens...morgenavond ga ik van start na de 10 dagen prep fase.

Nog laatste tips wbt voeding die jullie mee willen geven? :P

Laatst bewerkt:
hoelang mag je eigenlijk carbs loaden? ik hou zelf altijd een uur na de training aan.

Nice! Morgen is het zover voor mij!:D:D Zal proberen de eerste carbload toch clean te doen. Maar er staat een pak chocola op mij te wachten!! hngggg

Trouwens, de macro's die je hebt gepost. Is dat PWO. of over de hele dag?

Hhaa.. geniaal. Die ga ik er nog een keer in knallen wanneer ik er een keer eentje opsteek icm carbload [emoji14][emoji14]

trouwens...morgenavond ga ik van start na de 10 dagen prep fase.

Nog laatste tips wbt voeding die jullie mee willen geven? [emoji14]
Ik zou de chocola laten staan, proberen de vetten zoveel mogelijk te drukken in de backloack. Zou het zelf bij pure carb bronnen houden.

Deze kcal waren bij mij allemaal na de training. Ik eet namelijk nooit op de dag, ik eet altijd alles na de training. .

Vanavond een stuk of 6 witte stokbroden met vruchtenhagel. Post wel een foto van het maaltijdje!

En veel plezier mr freaky, je gaat geniet, dat is wat vast staat!

Vandaag begonnen met de 10 day prep. Gisteravond was de laatste cheatdag met ruim 1000 gr carbs als backload. Mag ook wel na het deadliften :D De backload bestond uit 500gr spaghetti ongekookt, tomatensaus, ontbijtkoek, popcorn zoet, rozijnen, lange vingers met stroop/honing/gestampte muisjes/vruchtenhagel/ chocopasta / duo penotti. Vannacht wel veel wakker geworden om te drinken. Zulke backloads maken je echt dorstig in de nacht. Nu even 10 dagen de focus op vet vlees en vis en groentes. Welke groentes eten jullie voornamelijk? Ik blijf hangen op broccoli, spinazie, roerbakgroentes, paprikamixjes met sla en komkommer en sperziebonen.

Vandaag begonnen met de 10 day prep. Gisteravond was de laatste cheatdag met ruim 1000 gr carbs als backload. Mag ook wel na het deadliften :D De backload bestond uit 500gr spaghetti ongekookt, tomatensaus, ontbijtkoek, popcorn zoet, rozijnen, lange vingers met stroop/honing/gestampte muisjes/vruchtenhagel/ chocopasta / duo penotti. Vannacht wel veel wakker geworden om te drinken. Zulke backloads maken je echt dorstig in de nacht. Nu even 10 dagen de focus op vet vlees en vis en groentes. Welke groentes eten jullie voornamelijk? Ik blijf hangen op broccoli, spinazie, roerbakgroentes, paprikamixjes met sla en komkommer en sperziebonen.

Augurk, spruitjes, asperges, prei.

En succes met de prep! Ik ga die in elk geval nooit meer doen, zero carb ligt mij slecht..

hoelang na je training mag je carbs eten?

hoelang na je training mag je carbs eten?
Window van ongeveer 2u waarin de snelle carbs naar binnen gaan. Maar dat zal ondertussen wel achterhaald zijn. Keer een stuk van guy droog gelezen, die zei: hoe langer je wacht met eten na de training (lees aantal uren), hoe groter het anabole effect van de voeding op de spieren. Nu heeft iedereen een mening natuurlijk. Maar het komt op mij wel logisch over. Je spieren gaan steeds harder om voeding vragen waardoor het effect kan versterken.

Terug
Naar boven