Fitness Seller

Carb Backloading

nog suggesties voor lekkere low fat high carb ''snacks''?

croissants en kandijkoek zijn ook low fat zag ik, iemand nog ideeën?

Engelse drop van aldi of lidl.
Loop anders naar de winkel en kijk ff paar labels, doe ik ook altijd.

ga ik idd doen. ben benieuwd of er ook low fat cake bestaat ofzo :P me ogen even het werk laten doen van het weekend

Trainen jullie allemaal rond 17u dan?

Als ik zo lees (mijn trainingen zijn meestal rond 19 - 20u)
Dan moet ik voor de training eerst een "greasy / carby" maaltijd nemen en daarna inderdaad lower-fat high glycemic.

The carbs and fat help create a long and even release of carbs and
energy to utilize during training and to help avoid completely
depleting glycogen since enough time to replenish post-training
doesn't exist. Unlike post training when a rollercoaster of insulin
release works to our advantage, pre-training, we need an even,
steady flow of carbs with moderate insulin levels to avoid rebound
hypoglycemia.

---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:22 ----------

The meal should be heavy and carby, i.e. a hamburger with French
fries or a few pieces of pizza with half a roasted chicken. In these
situations, I almost always go for some variation of Denny’s Moons
Over My Hammy: a ham, egg and cheese sandwich with tomatoes
on sourdough bread with hash browns into which I mix two overmedium egg yolks.

Unlike post training when a rollercoaster of insulin
release works to our advantage, pre-training, we need an even,
steady flow of carbs with moderate insulin levels to avoid rebound
hypoglycemia.

Hmm komt dit uit Kiefer's boek? Dacht dat hij nooit adviseerde carbs tot na de training.

Hoeveel gram vet raad kiefer maximaal aan tijdens de backload maaltijd ? Weet iemand me dat zo te zeggen, kan het niet vinden namelijk.

Hoeveel gram vet raad kiefer maximaal aan tijdens de backload maaltijd ? Weet iemand me dat zo te zeggen, kan het niet vinden namelijk.

Volgens mij geen max. Maar ik zou gewoon proberen zo min mogelijk in je CBL binnen te krijgen.

Ook al zegt Kiefer dat je pizza, donuts en friet kunt eten in je backload zou ik vetten toch proberen te vermijden. Die vetten heb je hard nodig overdag om je te voorzien van genoeg energie om de dag door te komen.

Staat inderdaad geen max in. Maar hij geeft wel aan het tot een minimum te beperken en je te richten op carbs en proteine. Als je af en toe eens een dag een dikke pizza wilt knallen of een grote friet oorlog, zal dat echt niet uitmaken. Ik doe dat zelf ook 1x per week.

Maar ik tel me kcal ook niet meer, eet gewoon tot ik vol zit en dan zit ik 99/100x goed. Alleen als ik extreem laag in vet% wil hou ik alles bij. Maar dat is voor 2 weken in het jaar op zonvakantie

Bedankt inzake die vetten! Maar als je Fasted traint bijv heb je niets druk te maken over überhaupt vetten overdag. Dan komen ze sowieso post workout pas. Vandaar dat ik het me afvroeg.

Goeie suggesties nog idd, stoofperen kwamen ook nog in me op vanmiddag :)

---------- Toegevoegd om 16:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:36 ----------

En what about pannekoeken met stroop mommnom

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Ben trouwens niet zo'n fan van pizzeria of de frietboer taaci. Maak veel liever zelf zulke meals als k eens zin heb, lekkerder, gezonder en kan alles tracken (voel k me gewoon fijner bij dan alles op de gok) bijvoorbeeld een blik stoofvlees\goulash van coertjens met rijst of gebakken aardappelen en wat groenten, heerlijk. Of hetzelfde maar dan met lekker kip kebab ofzo, Turks brood erbij, wat huzaren of verse salade :D

Neemt niet weg dat drumbell nooit in de friettent of shoarma komt soms zij het zo haha.

Vandaag benen, en mijn backload was na de training:

18:30 de Hypertrophic Potentiator shake(met 45 gram vitargo extra) en een banaan.

19:00 1 portie aardappel puree met honing, met 350 gram appelmoes.
2 stuks stokbrood 215 gram, 1 met jam, en 1 met rijpe banaan.
Rijstepapje gemaakt van 200 gram jasmijnrijst, halve liter melk, honing, en 30 gram Bambix rijstebloem. Daarboven op kaneel poeder.

22:00 Kwark 500gr met 1 eetlepel goijbesjes en lijnzaad.

Daarvoor me eiwitten en vetten gehad.

Totaal vandaag: Koolhydraten: 643 Vet:121 Eiwit: 308 Suiker:192

Ik heb het gevoel dat ik meer moet eten, vandaar zoveel calorieën.
Morgenochtend ff kijken hoe ik ervoor sta ;)

Bedankt inzake die vetten! Maar als je Fasted traint bijv heb je niets druk te maken over überhaupt vetten overdag. Dan komen ze sowieso post workout pas. Vandaar dat ik het me afvroeg.

Goeie suggesties nog idd, stoofperen kwamen ook nog in me op vanmiddag :)

---------- Toegevoegd om 16:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:36 ----------

En what about pannekoeken met stroop mommnom

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Ben trouwens niet zo'n fan van pizzeria of de frietboer taaci. Maak veel liever zelf zulke meals als k eens zin heb, lekkerder, gezonder en kan alles tracken (voel k me gewoon fijner bij dan alles op de gok) bijvoorbeeld een blik stoofvlees\goulash van coertjens met rijst of gebakken aardappelen en wat groenten, heerlijk. Of hetzelfde maar dan met lekker kip kebab ofzo, Turks brood erbij, wat huzaren of verse salade :D

Neemt niet weg dat drumbell nooit in de friettent of shoarma komt soms zij het zo haha.
Haha, ik gaf ook maar een voorbeeld. Zelf maken is ook leuker, en je kunt veel meer!

Ik zou de chocola laten staan, proberen de vetten zoveel mogelijk te drukken in de backloack. Zou het zelf bij pure carb bronnen houden.

Deze kcal waren bij mij allemaal na de training. Ik eet namelijk nooit op de dag, ik eet altijd alles na de training. .

Vanavond een stuk of 6 witte stokbroden met vruchtenhagel. Post wel een foto van het maaltijdje!

En veel plezier mr freaky, je gaat geniet, dat is wat vast staat!

Nou mijn eerste carbload dus al achter de rug. Was zeer goed bevallen. Ik zat alleen wel echt propvol, best irritant gevoel. En ik had ook wat misberekend met wat te vettig vlees tijdens de load.

De volgende dag dacht ik, hmmm donuts in de aanbieding bij de appie. Die neem ik mee, ga ik voor een wat ongezondere variant. Halverwege de dag een maaltijd overgeslagen. Bij thuiskomst de donuts aangerand, cornflakes gegeten, bagels met kaas. En niet getraind :(

Volgende dag mijzelf verteld dat ik deze cheat/rustdag nodig had. Vervolgens precies hetzelfde gedaan na mijn werk :'(:'( .

De preparatiefase viel mij toch wat zwaar. Ik was ook al een week of 2 zonder cheat al in een vrij diepe cut. Denk iets te veel van het goede.

Vandaag wel weer terug op schema, vanochtend voor het eerst getraind met alleen koffie op de maag. Merkte wel dat ik weer carbs in mijn lijf had. Was vele malen sterker.Voor vanavond een carbload gepland met 200 gram carbs in totaal. En vet laag (15 gram tijdens de carbload).

Al met al, nog even aankijken en blijkbaar even geen rekening gehouden met het feit dat je elk dieet moet finetunen. Vanavond dus eigenlijk 2e poging tot carbload met wat meer finetuning :)
Spieren zijn wel lekker vol. Wel een laag water erop.

Oh ja, ook een hele doos merci naar binnengewerkt in die 2 dagen cheat :(:o

*staat op van de biecht-stoel*

Nou mijn eerste carbload dus al achter de rug. Was zeer goed bevallen. Ik zat alleen wel echt propvol, best irritant gevoel. En ik had ook wat misberekend met wat te vettig vlees tijdens de load.

De volgende dag dacht ik, hmmm donuts in de aanbieding bij de appie. Die neem ik mee, ga ik voor een wat ongezondere variant. Halverwege de dag een maaltijd overgeslagen. Bij thuiskomst de donuts aangerand, cornflakes gegeten, bagels met kaas. En niet getraind :(

Volgende dag mijzelf verteld dat ik deze cheat/rustdag nodig had. Vervolgens precies hetzelfde gedaan na mijn werk :'(:'( .

De preparatiefase viel mij toch wat zwaar. Ik was ook al een week of 2 zonder cheat al in een vrij diepe cut. Denk iets te veel van het goede.

Vandaag wel weer terug op schema, vanochtend voor het eerst getraind met alleen koffie op de maag. Merkte wel dat ik weer carbs in mijn lijf had. Was vele malen sterker.Voor vanavond een carbload gepland met 200 gram carbs in totaal. En vet laag (15 gram tijdens de carbload).

Al met al, nog even aankijken en blijkbaar even geen rekening gehouden met het feit dat je elk dieet moet finetunen. Vanavond dus eigenlijk 2e poging tot carbload met wat meer finetuning :)
Spieren zijn wel lekker vol. Wel een laag water erop.

Oh ja, ook een hele doos merci naar binnengewerkt in die 2 dagen cheat :(:o

*staat op van de biecht-stoel*
Je moet wel loaden na het trainen, dan kan je jezelf belonen. Is klote dat je wel 'cheat' maar niet getraind hebt ervoor..

Schouders eronder en trainen met dat lijf.

Je moet wel loaden na het trainen, dan kan je jezelf belonen. Is klote dat je wel 'cheat' maar niet getraind hebt ervoor..

Schouders eronder en trainen met dat lijf.

Yip. 2 dagen geload zonder te trainen, en nog eens een hoop vettigheid ook nog.

Gelukkig nu aan het wachten op mijn 'beloning' :)

Hoelaat train jij trouwens, dat jij al je macro's pas na je training neemt?

Vandaag voor het eerst getraind met 0,0 kcal in mij (behalve dat beetje wat in de koffie zit dan).

Best heavy. Heb ondertussen al wel gegeten (carbloos nog). Maar blijf in de lethargische staat..

Mn meisje heeft het helemaal zwaar. Die zit nog in de prepfase en vandaag dus ook voor het eerst met alleen koffie op gaan sporten. Ligt helemaal voor pampus.

Moest gvd zelf alles afwassen en opruimen hiero XDXD

Yip. 2 dagen geload zonder te trainen, en nog eens een hoop vettigheid ook nog.

Gelukkig nu aan het wachten op mijn 'beloning' :)

Hoelaat train jij trouwens, dat jij al je macro's pas na je training neemt?

Vandaag voor het eerst getraind met 0,0 kcal in mij (behalve dat beetje wat in de koffie zit dan).

Best heavy. Heb ondertussen al wel gegeten (carbloos nog). Maar blijf in de lethargische staat..

Mn meisje heeft het helemaal zwaar. Die zit nog in de prepfase en vandaag dus ook voor het eerst met alleen koffie op gaan sporten. Ligt helemaal voor pampus.

Moest gvd zelf alles afwassen en opruimen hiero XDXD
Haha, klinkt goed. Kan je wel zeggen dat je productief bezig geweest bent vandaag!

Ik start mijn training altijd tussen 15:00 - 17:00. En dan een goed 1,5u knallen. Na de training op me gemak richting huis en dan eten, eten en eten na ongeveer 30 min na me laatste set. En dan af en toe 3500-4000 kcal in 1 maaltijd.

Het went, op het begin had ik het heel zwaar om overdag niet te eten, tegenwoordig geen drang meer of wat. Is gewenning geworden, en ik vind het super relaxt.

Terug
Naar boven