AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Is de 'ignition formule' (voor de training) te vervangen voor een pre-workout supplement ( bijv. Assault of roid rage)?
Of is dat echt 'not done' als je carb backloading doet?

,

Hoe vaak doe jij KT in de week, en eventueel cardio ?

Haha, klinkt goed. Kan je wel zeggen dat je productief bezig geweest bent vandaag! Ik start mijn training altijd tussen 15:00 - 17:00. En dan een goed 1,5u knallen. Na de training op me gemak richting huis en dan eten, eten en eten na ongeveer 30 min na me laatste set. En dan af en toe 3500-4000 kcal in 1 maaltijd. Het went, op het begin had ik het heel zwaar om overdag niet te eten, tegenwoordig geen drang meer of wat. Is gewenning geworden, en ik vind het super relaxt.

,

Hoe vaak doe jij KT in de week, en eventueel cardio ?
Nu tijdens de vakantie 5 dagen. In werkweken 3x fullbody. En daarbij 2x cardio (HIIT).

Ik backload alleen niet na elke training, maar om de dag als ik 5 dagen train. Doe ik gewoon 3x fullbody dan backload ik inderdaad 3x

Voor de training absoluut geen Assault of roid rage. Hier zitten suikers in(carbs) Koffie half schepje whey, cafeïne 200mg en een klein beetje vet(5mg mct of kokos)
Is de 'ignition formule' (voor de training) te vervangen voor een pre-workout supplement ( bijv. Assault of roid rage)? Of is dat echt 'not done' als je carb backloading doet?
---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ---------- Ik wilde mij schema misschien veranderen, maar zoals het nu gaat, gaat het goed, in spiermasssa en vet percentage. Train zelf 4 keer KT, WAARVAN 2 keer HIIT. Ik merk dat wanneer ik een rustdag er tussen door heb, en ik heb bijna 2 dagen geen Koolhydraten gehad, dat ik naar de carbs snak :D
Nu tijdens de vakantie 5 dagen. In werkweken 3x fullbody. En daarbij 2x cardio (HIIT). Ik backload alleen niet na elke training, maar om de dag als ik 5 dagen train. Doe ik gewoon 3x fullbody dan backload ik inderdaad 3x

Voor de training absoluut geen Assault of roid rage. Hier zitten suikers in(carbs) Koffie half schepje whey, cafeïne 200mg en een klein beetje vet(5mg mct of kokos) ---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ---------- Ik wilde mij schema misschien veranderen, maar zoals het nu gaat, gaat het goed, in spiermasssa en vet percentage. Train zelf 4 keer KT, WAARVAN 2 keer HIIT. Ik merk dat wanneer ik een rustdag er tussen door heb, en ik heb bijna 2 dagen geen Koolhydraten gehad, dat ik naar de carbs snak :D
Klinkt goed. Waar bestaat jouw voeding uit op rustdagen?

Nu tijdens de vakantie 5 dagen. In werkweken 3x fullbody. En daarbij 2x cardio (HIIT).

Ik backload alleen niet na elke training, maar om de dag als ik 5 dagen train. Doe ik gewoon 3x fullbody dan backload ik inderdaad 3x

Merk je dat dit anders nadelig werkt voor jou?

En wat doe je dan op de dag dat je neit backload, qua voeding. > 30 gram carbs weer?

Ik had gisteren een backload met 200 gram carbs in totaal (had nog best wel veel honger gisteren en vanmorgen) vandaag ga ik de carbs wat uppen met 50/80 gram. Even de grens opzoeken.

Ik ben momenteel nog iets te veel aan het genieten van het carbloaden om het 1 dag over te slaan.
Maar het idee staat mij wel aan eigenlijk.

Ik vind het nog steeds lastig om te trainen op een lege maag.
Qua kracht en uithoudingsvermogen gaat het prima. Sterker zelfs vanwege de aangevulde glycogeen voorraad. Alleen na zware compounds ben ik na elke set echt kotsmisselijk.

Merk je dat dit anders nadelig werkt voor jou?

En wat doe je dan op de dag dat je neit backload, qua voeding. > 30 gram carbs weer?

Ik had gisteren een backload met 200 gram carbs in totaal (had nog best wel veel honger gisteren en vanmorgen) vandaag ga ik de carbs wat uppen met 50/80 gram. Even de grens opzoeken.

Ik ben momenteel nog iets te veel aan het genieten van het carbloaden om het 1 dag over te slaan.
Maar het idee staat mij wel aan eigenlijk.

Ik vind het nog steeds lastig om te trainen op een lege maag.
Qua kracht en uithoudingsvermogen gaat het prima. Sterker zelfs vanwege de aangevulde glycogeen voorraad. Alleen na zware compounds ben ik na elke set echt kotsmisselijk.

Hoe bedoel je nadelig voor mij?
Ik denk dat je bedoelt met de backload? vind het niet nodig om iedere dag te backloadeb. Je kunt makkelijk 2 dagen teren op hoopjes carbs.

als ik niet backload dan hou ik mijn voeding gewoon bij proteïne/vetten.

Jij eet zelf ook heel de dag niets tot aan je training dus als ik het goed begrijp?
op het begin had ik er ook last van, die duurde wel eventjes voor het wegging. Ik stapte over van 7 maaltijden per dag naar 1 big ass meal.. logisch dat je lijf aanpassingstijd nodig heeft.

Maken die 2 gram KH echt zoveel uit?
(gewoon benieuwd... )

Hier was ik dus ook benieuwd naar, valt qua KH en suikers best wel mee per dosering (2 gr. idd in Assault).
Ik weet niet of de overige ingrediënten van invloed zijn op het idee van backloaden.

Liefst 0 gr. suiker natuurlijk voor de training;)

Hier was ik dus ook benieuwd naar, valt qua KH en suikers best wel mee per dosering (2 gr. idd in Assault).
Ik weet niet of de overige ingrediënten van invloed zijn op het idee van backloaden.

Liefst 0 gr. suiker natuurlijk voor de training;)
Ik denk zelf dat het niet heel veel uit zal maken. 2 gram is zo verbrand tijdens het trainen. Maar een carb maaltijd voor t trainen dan weer 'no go'. Ik zou het gewoon proberen en kijk wat t met je doet..

Ik denk zelf dat het niet heel veel uit zal maken. 2 gram is zo verbrand tijdens het trainen. Maar een carb maaltijd voor t trainen dan weer 'no go'. Ik zou het gewoon proberen en kijk wat t met je doet..

Het werkt goed voor mij, krijg er goede energie van tijdens de training. Beter als met de bedoelde 'ignition formule' (is persoonlijk hè)

Hoe bedoel je nadelig voor mij?
Ik denk dat je bedoelt met de backload? vind het niet nodig om iedere dag te backloadeb. Je kunt makkelijk 2 dagen teren op hoopjes carbs.

als ik niet backload dan hou ik mijn voeding gewoon bij proteïne/vetten.

Jij eet zelf ook heel de dag niets tot aan je training dus als ik het goed begrijp?
op het begin had ik er ook last van, die duurde wel eventjes voor het wegging. Ik stapte over van 7 maaltijden per dag naar 1 big ass meal.. logisch dat je lijf aanpassingstijd nodig heeft.

Ja ik doelde idd op de backload, dat het 'nadelig' werkt voor je als je het elke dag zou doen.
Hoelang ben je al bezig CBL eigenlijk. Je hebt het aardig gefine-tuned voor jezelf begrijp ik zo.

Doordeweeks ben ik pas rond 18:00 uur in de gym dus dan eet ik tussen 12:00 en 18:00 mijn carbloze maaltijden en na de gym dus carbloading.

In het weekend train ik altijd first thing in the morning waardoor ik dus het dieet moet ombouwen. Vanuit het boek dus overgenomen om dan alleen koffie te gebruiken en de postworkoutshake. En carbload pas rond dinnertime.

Lichaam is inderdaad nog niet snel overgeschakeld. Al met al een positieve ervaring. Vooral het feit dat je nu de snellere suikers juist inneemt.

Ja ik doelde idd op de backload, dat het 'nadelig' werkt voor je als je het elke dag zou doen.
Hoelang ben je al bezig CBL eigenlijk. Je hebt het aardig gefine-tuned voor jezelf begrijp ik zo.

Doordeweeks ben ik pas rond 18:00 uur in de gym dus dan eet ik tussen 12:00 en 18:00 mijn carbloze maaltijden en na de gym dus carbloading.

In het weekend train ik altijd first thing in the morning waardoor ik dus het dieet moet ombouwen. Vanuit het boek dus overgenomen om dan alleen koffie te gebruiken en de postworkoutshake. En carbload pas rond dinnertime.

Lichaam is inderdaad nog niet snel overgeschakeld. Al met al een positieve ervaring. Vooral het feit dat je nu de snellere suikers juist inneemt.
Ik ben hier nu een goede 3 maand mee bezig denk ik, dat ik er weet van heb dat dit bestond. Een vriend van mij eet altijd maar 1x per dag na het trainen, dus had dat een beetje gepikt omdat het me wel wat leek. Dus ging het uitzoeken en kwam op carb backloading uit. Het was een zware omschakeling, maar nu ik het zo doe bevalt het me moet ik zeggen perfect. Ik stap nooit meer over. Hou van grote maaltijden, en het verzadigde gevoel. Vooral na zware krachttraining en een hoop carbs, slaap je ook lekker 's nachts .. voorheen had ik altijd slechte nachten, sinds dat ik zo eet slaap ik perfect.. dus ik ga niet meer terug naar meerdere 5-6 meals. Haha

Ik ben hier nu een goede 3 maand mee bezig denk ik, dat ik er weet van heb dat dit bestond. Een vriend van mij eet altijd maar 1x per dag na het trainen, dus had dat een beetje gepikt omdat het me wel wat leek. Dus ging het uitzoeken en kwam op carb backloading uit. Het was een zware omschakeling, maar nu ik het zo doe bevalt het me moet ik zeggen perfect. Ik stap nooit meer over. Hou van grote maaltijden, en het verzadigde gevoel. Vooral na zware krachttraining en een hoop carbs, slaap je ook lekker 's nachts .. voorheen had ik altijd slechte nachten, sinds dat ik zo eet slaap ik perfect.. dus ik ga niet meer terug naar meerdere 5-6 meals. Haha

Ik ga ook niet meer terug naar de bakjes rijst met kip om de 2 uur. Maar hoe jij het doet zal mij ook niet lukken, niet zo zeer het "niet eten", daar wen je wel aan. Maar ik heb wel eens geprobeerd om 3000 kcal in 1 maaltijd weg te werken, maar ik krijg het dan of niet weg of ik raak daarna meteen aan de schijt :p

Ik ga ook niet meer terug naar de bakjes rijst met kip om de 2 uur. Maar hoe jij het doet zal mij ook niet lukken, niet zo zeer het "niet eten", daar wen je wel aan. Maar ik heb wel eens geprobeerd om 3000 kcal in 1 maaltijd weg te werken, maar ik krijg het dan of niet weg of ik raak daarna meteen aan de schijt [emoji14]
Haha. Teller staat voor mij op 5000kcal in 1 maaltijd. En dan niet alles clean, maar dan rijst, witbrood, vruchtenhagel, donuts en de proteïne. Zat wel goed vol, haha.

Again hangt er vanaf... met mijn trainingen rond 19u, 20u, soms pas om 22u30 heb wel een carb maaltijd voor het trainen.

Avond eten heb ik meestal zalmmoot, blikje makreel in water, bacon , kaas20+, broccoli.
Klinkt goed. Waar bestaat jouw voeding uit op rustdagen?

---------- Toegevoegd om 07:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:18 ----------

In assault zit 2 gram suiker, en 3 gram koolhydraten. Dat is niet veel, maar als er geschreven wordt dat je absoluut geen suikers(carbs) moet nemen voor de training, zou ik dit niet nemen.

En waarom zou je het dan ook nemen.
1) het mag niet met CBL
2) het kost je geld
3) je weet niet zeker, of je goed bezig bent met CBL

Maken die 2 gram KH echt zoveel uit? (gewoon benieuwd... )

Ja, gdvr. Ik heb in tijden niet zo lekker geslapen als sinds ik ben begonnen met loaden. Ik wist niet dat dit zo veel effect erop had. Ik dacht dat ik gewoon chronisch slecht sliep ofzo.
Mij bevalt het vooralsnog ook harstikke goed. Ik lach vrienden van mij nu gewoon uit (van binnen) als ze het weer eens zwaar hebben met hun dieet.

Moet wel het e.e.a. gaan finetunen merk ik. Gisteren 290 gram carbs, en houd aardig wat vast. Toch maar weer terugschroeven. En om de dag loaden lijkt mij ook wel wat.
Eerst even deze week proberen wat terug te schroeven en als dat neit helpt om de dag.
Zit er zelfs aan te denken om weer 10 dagen te preppen:D Gewoon omdat ik zo lekker droog ervan werd:D

Ik ga ook niet meer terug naar de bakjes rijst met kip om de 2 uur. Maar hoe jij het doet zal mij ook niet lukken, niet zo zeer het "niet eten", daar wen je wel aan. Maar ik heb wel eens geprobeerd om 3000 kcal in 1 maaltijd weg te werken, maar ik krijg het dan of niet weg of ik raak daarna meteen aan de schijt :p

Ha, jij ook helemaal overtuigd? Jij bent ook al een tijdje bezig toch?

Topic doorgelezen.
Paar sites doorgelezen.
En zondag toch maar mee begonnen.
Zit op dag 2 met -30 carbs per dag.
Dit CBL lijkt me ideaal om te cutten.
Was al met een low carb schema bezig maar dat beviel me niet zo.
Ben erg benieuwd wat dit me brengt.
word vervolgd.

Ik zat vanavond ook op 5000cal. Probeerde iets nieuws uit, smaak blijft apart. Niet vies maar ook niet denderend :D Ik had 100gram gouden beertjes van haribo in een beker water laten weken. Vanavond toen ik mijn rijstepap ging klaarmaken, heb ik de gouden beertjes erbij gedaan. Die beertjes moeten top zijn voor een backload :D
Haha. Teller staat voor mij op 5000kcal in 1 maaltijd. En dan niet alles clean, maar dan rijst, witbrood, vruchtenhagel, donuts en de proteïne. Zat wel goed vol, haha.

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Succes ;)

Topic doorgelezen. Paar sites doorgelezen. En zondag toch maar mee begonnen. Zit op dag 2 met -30 carbs per dag. Dit CBL lijkt me ideaal om te cutten. Was al met een low carb schema bezig maar dat beviel me niet zo. Ben erg benieuwd wat dit me brengt. word vervolgd.

Terug
Naar boven