AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Ik lees nu net een stukje, dat je lichaam maar 60gram koolhydraten kan verwerken in een uur, en dat je dit binnen 2 uur moet doen na het sporten(dit stond ook in het ebook van CBL)

Dus als mijn Post workout bestaat uit 60gr koolhydraten(die ik meteen neem na mijn training). en 2uur erna Koolhydraten nemen, dan zou je in principe ook genoeg hebben aan 200gr

Dit stukje gaat over een wielrenner, maar het gaat om het opnemen van koolhydraten door het menselijk lichaam.Dus welke vorm van sport maakt niet uit.

http://sportfysioleiden.webs.com/voedingwielrenner.htm

Ik doe nu ruim 2 maanden aan CBL. Ik heb echter het idee dat ik enkel in vet% aan kom.
Sterker nog de abs zijn totaal verdwenen. In de ochtend sta ik wel droger op dan voordat iknaar bed ga, maar dat lijkt me ook logisch gezien er op de avond de KHD erin gaan.
Mijn bijgestelde schema ziet er als volgt uit.

calEKV
238125523852Totaal
42%39%19%
821971945Pre training
15591582187Post training

07:00 2 senseo's met 1 el cocosolie + 2 (totaal 400mgr) caffeine pillen + multi vitamine.
10:00 roerei van 2 eieren en 3 ei-eiwitten
12:00 150gr vis of 130gr tonijn en 100-150gr groene groenten.
15:30 pre WO shake; 30gr isolate, 5gr creatine.
16:30 WO shake 10gr BCAA.

17:30 Post workout shake van bijna 600kcal; 30gr whey isolate, 60gr dextrose, 30gr hydro isolate, 5gr creatine, en 5gr leucine.
20:00 125gr Pandan rijst, 175gr vis/kip/vlees
22:00 500 gr kwark met 3 schijven Ananas erin

Tijdens de off-days haal ik de rijst eruit.

Ik train 4 maal per week soms 5. Waarvan 2 maal benen, omdat deze gewoon moeten groeien.
Ik doe geen cardio.

Nu mijn vraag. Want ik wil hier wel mee doorgaan, bevalt op zich wel alleen het resultaat valt tegen.
Doe ik nu iets fout of is CBL gewoon niet iets voor mij.

En als je in vet aankomt neem je of teveel voeding, of je backload elke dag.
Ik zou dan meer gaan carb cyclen na je trainen en rustdagen eens alle carbs schrappen.

Apart verhaal Ron, ik vind je carbs nog niet eens heel hoog.
Ja zo kijk ik er dus ook naar. Vind het zo raar dat ik op weinig khd toch schijn aan te komen. :eek:
Met carb timing kan je de energiesysteem van een lichaam niet omzeilen.
Kijk naar eerste wet van thermodynamica: energie kan niet verloren gaan of uit het niets ontstaan, wel omgezet worden van 1 vorm naar andere.
Dus als je aankomt, eet je gewoon te veel.
Yep een simpele maar directe conclusie. Nu nog de "wat dan" uitvinden. :rolleyes:
Ron501,

Ik heb zelf veel baat bij aardappelpuree, en appelmoes, en daarna witbrood.
Van rijst wordt ik voller, rijst houd bij mij vocht vast.
Ik neem ook rijst, maar niet te vaak.

Ik maak de aardappelpuree niet klaar met melk, maar alleen met water.

Ik doe 750ml warm water in een kom, en dan een zakje puree er rustig door heen kloppen.
Daarna een eetlepel honing erdoor.
Appelmoes erbij, en smullen maar.
Ik neem ook vaak geen vlees of vis bij mijn Post workout. Zit tenslotte al eiwitten in de Post workout shake.

De dextrose zou ik verminderen tot 20gram, en ik neem zelf niet de WO shake 10gr BCAA.

Mijn Post workout shake is 10gr whey isolate, 20gr dextrose, 10gr hydro isolate,10 gr caseïne, 5gr creatine, en 5gr leucine. En een rijpe banaan(valt bijna uit elkaar)

Als ik mijn Post workout shake meteen neem wordt hij bij mijn meteen opgenomen in mijn lichaam.
Als ik de shake een half/uur later neem, dan merk ik dat ik minder droog wordt.
Ik ga die post workout shake eens herijken. En een weekje aardappelen puree nemen.
Ik doe dit in stappen om zekerheid te vinden in wat werkt. Thanks :D
En als je in vet aankomt neem je of teveel voeding, of je backload elke dag.
Ik zou dan meer gaan carb cyclen na je trainen en rustdagen eens alle carbs schrappen.
Mijn manier althans mijn conclusie na het lezen is de volgende.
Carb backload enkel op trainingsdagen.
En ik houdt het schema aan tijdens de rustdagen. Maar doe dan hetzelfde enkel zonder carbs.
Is dit de juiste manier of heb ik dat juist niet goed begrepen.

Iedereen bedankt voor het reageren. Top.

Ron501, Dit is de rede waarom ik de shake tussen de KT training niet neem:

http://drogespieren.nl/carb-backloading/sustainer-formula/

Vet verliezen: 2 gram koolhydraten per kilogram lichaamsgewicht
Spiermassa opbouwen: 4 gram koolhydraten per kilogram lichaamsgewicht
Dus in jou geval, zou ik beginnen met max 200gram carbs.

http://drogespieren.nl/carb-backloading/na-de-training/

Duidelijk. Ik ga het opnieuw opbouwen.
Mijn gedachten was juist massa opbouwen met de vet% beprking. Er wordt vaak genoeg aangegeven dat lean gainen "eenvoudig" is met cbl.

Bedankt voor je respons. :D

Echt superinteressant allemaal!
Ik volg dit topic nu een week of 2 en ben net klaar met alles lezen :p duurde zo lang omdat ik bij alles wat ik niet kende/begreep meteen info opzocht...

Voorlopig ben ik nog ff tevreden met mijn huidige voedingsschema maar ik ga CBL zéker een keer hanteren.
Het boek van keifer heb ik (nog) niet gelezen, maar ik had gezien dat er wat mensen waren die hem hadden en wel wilden sturen .
Bij deze dan ook de vraag of iemand dat zou willen doen! :)

Ik blijf met plezier dit topic volgen! Bedankt

Ps: mijn eerste post :p

Ja zo kijk ik er dus ook naar. Vind het zo raar dat ik op weinig khd toch schijn aan te komen. :eek:

Yep een simpele maar directe conclusie. Nu nog de "wat dan" uitvinden. :rolleyes:

Ik ga die post workout shake eens herijken. En een weekje aardappelen puree nemen.
Ik doe dit in stappen om zekerheid te vinden in wat werkt. Thanks :D

En ik houdt het schema aan tijdens de rustdagen. Maar doe dan hetzelfde enkel zonder carbs.
Is dit de juiste manier of heb ik dat juist niet goed begrepen.

Iedereen bedankt voor het reageren. Top.
Als je 2 dagen achter elkaar traint, zou ik de carbs cyclen. Dat doe ik nu ook. Ik train normaal 3x kracht en 2 HIIT cardio dagen. Alleen nu ik vakantie heb doe ik 5x KT dagen en dan load ik ook om de dag, ene dag 3-400 carbs, en de volgende dag pak ik weer 1gr per kg lichaamsgewicht, dus rond de 85gr carbs na het trainen. Op rustdagen no carb uiteraard. Puur om het feit dat ik bang was voor vet aanzetting. Wat bij jou dus is..

Succes verder. Ik zou het gewoon simpel houden, eiwit + vet voor de training. En alleen de post workout shake erin houden, en de rest even achterwegen laten. Wel zou ik je dextrose in je post workout iets verlagen tot 20-30gr en een overrijpe banaan toevoegen ofzo.

---------- Toegevoegd om 05:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:07 ----------

Vandaag een rustdag qua kracht training.
Ga vanmiddag een HIIT training doen, 1min fietsen snel, 2min rustig 8x.(staat in het ebook CBL)

Ik heb mijn voeding van mijn rustdagen omhoog gegooit van 3300 naar 3600.
Denken mensen van hou je de voeding op 3300, en geen HIIT training.

De rede is:
High Intensity Interval Training verhoogd de metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en het vergroot de explosieve kracht. Uiteraard wordt de cardiovasculaire uithoudingsvermogen verbeterd, zowel aërobe en anaërobe. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training.
Wat eet jij na een HIIT training op de fiets? Aangezien je dit op een rustdag doet, pak je wel wat carbs na de training?
Voor de training absoluut geen Assault of roid rage. Hier zitten suikers in(carbs) Koffie half schepje whey, cafeïne 200mg en een klein beetje vet(5mg mct of kokos) ---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ---------- Ik wilde mij schema misschien veranderen, maar zoals het nu gaat, gaat het goed, in spiermasssa en vet percentage. Train zelf 4 keer KT, WAARVAN 2 keer HIIT. Ik merk dat wanneer ik een rustdag er tussen door heb, en ik heb bijna 2 dagen geen Koolhydraten gehad, dat ik naar de carbs snak :D

Laatst bewerkt:

Deed je ook carbbackload op rustdagen dan? Denk dat daar je probleem dan zat.
Jij trainde geloof ik 3 of 4x in de week toch?

ik ga op dit moment best lekker, volg niet helemaal meer het CBL principe

6x in de week KT
3-4x in de week 's sochtends HIIT (20-30min voor het werk)

Ik cycle m'n carbs:
- low: 180gr
- medium: 260gr
- high: 350gr
en weer opnieuw...
- eiwitten elke dag: 205gr
- vet elke dag: 57gr

Doe nu om de 14 dagen bij elke dag 10gr carbs erbij (reverse dieting: http://www.youtube.com/watch?v=A3gTGLulLnI)

Voor alsnog blijft m'n gewicht hetzelfde, alleen zie er steeds harder uit!

6x in de week KT

Ik cycle m'n carbs:
en weer opnieuw...

Doe nu om de 14 dagen bij elke dag 10gr carbs erbij (reverse dieting: http://www.youtube.com/watch?v=A3gTGLulLnI)

HIIT als in de zin van KT of cardio?

En netjes van de progressie!

Als je 2 dagen achter elkaar traint, zou ik de carbs cyclen. Dat doe ik nu ook. Ik train normaal 3x kracht en 2 HIIT cardio dagen. Alleen nu ik vakantie heb doe ik 5x KT dagen en dan load ik ook om de dag, ene dag 3-400 carbs, en de volgende dag pak ik weer 1gr per kg lichaamsgewicht, dus rond de 85gr carbs na het trainen. Op rustdagen no carb uiteraard. Puur om het feit dat ik bang was voor vet aanzetting. Wat bij jou dus is..

Succes verder. Ik zou het gewoon simpel houden, eiwit + vet voor de training. En alleen de post workout shake erin houden, en de rest even achterwegen laten. Wel zou ik je dextrose in je post workout iets verlagen tot 20-30gr en een overrijpe banaan toevoegen ofzo.....
Dank voor je tips, dit ga ik zeker toepassen. :D

6x in de week KT

Ik cycle m'n carbs:
en weer opnieuw...

Ik doe geen backload als ik niet train, behoud hetzelfde schema maar dan zonder carbs.
Ik train 4x in de week ma-di en do-vr.
De manier waarop jij het nu aanpakt ga ik onthouden. Maar eerst cbl.

HIIT als in de zin van KT of cardio?

En netjes van de progressie!

Thnx!
Ja een mix van cardio/plyo achtige dingen.

Voorbeeld van een HIIT training, die ik dan doe:

1. Warmup
800 meter joggen
50 meter walking lunge
2.
3 rondes (20 sec rust)
60 sec touwtje springen
15 high squat jumps
3.
3 rondes (20 sec rust)
30 meter sprinten
Walking lunge terug
4.
3 rondes (20 sec rust)
50 meter sprinten
Terug joggen
5.
5x100 meter sprint (35 sec rust)

Metabolisme krijgt een aardige boost door dit soort trainingen!

Als ik 2 dagen achter elkaar train, hoef ik niet achter elkaar de carbs te minderen.

Vrijdag benen, waarbij ik een zware training heb, en zaterdag schouders, onderarm(af en toe) en abs.

Als ik een HIIT of een cardio ga doen, plan ik het zo, dat ik daarna een maaltijd heb, in eiwitten en vetten.

Als je 2 dagen achter elkaar traint, zou ik de carbs cyclen. Dat doe ik nu ook. Ik train normaal 3x kracht en 2 HIIT cardio dagen. Alleen nu ik vakantie heb doe ik 5x KT dagen en dan load ik ook om de dag, ene dag 3-400 carbs, en de volgende dag pak ik weer 1gr per kg lichaamsgewicht, dus rond de 85gr carbs na het trainen. Op rustdagen no carb uiteraard. Puur om het feit dat ik bang was voor vet aanzetting. Wat bij jou dus is.. Succes verder. Ik zou het gewoon simpel houden, eiwit + vet voor de training. En alleen de post workout shake erin houden, en de rest even achterwegen laten. Wel zou ik je dextrose in je post workout iets verlagen tot 20-30gr en een overrijpe banaan toevoegen ofzo. ---------- Toegevoegd om 05:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:07 ---------- Wat eet jij na een HIIT training op de fiets? Aangezien je dit op een rustdag doet, pak je wel wat carbs na de training?

Bedankt voor het aanbod van het boek van keifer jongens! Ik kan jullie geen pm sturen omdat dit mijn 2e post is en je er 5 moer hebben gestuurd om te kunnen pm'en! Maar ik ben dus opweg naar de 5 :p

Hier een kleine impressie hoe mijn dag van de backload eruit ziet. :D

High carb.jpg

Hier een kleine impressie hoe mijn dag van de backload eruit ziet. :D

Lekker gek halve kilo cornflakes, gewoon als chips opeten! Ook stuk lekkerder dan chips (geen liefhebber van chips, doe mij maar zoete dingen).

Deze moet je ook eens proberen, best goede macro's voor CBL. Ik eet zo een heel pak op :P Bij de lidl te krijgen.

http://www.myfitnesspal.com/food/calories/crownfield-lidl-choco-shells-192227445

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

Doe je trouwens geen saus bij de rijst/kip/tonijn? Aangezien het toch in je load is zou ik wel een (rode) saus erover doen, anders zo droog :p

Lekker gek halve kilo cornflakes, gewoon als chips opeten! Ook stuk lekkerder dan chips (geen liefhebber van chips, doe mij maar zoete dingen). Deze moet je ook eens proberen, best goede macro's voor CBL. Ik eet zo een heel pak op [emoji14] Bij de lidl te krijgen. http://www.myfitnesspal.com/food/calories/crownfield-lidl-choco-shells-192227445 http://finskie-tovary.ru/wp-content/uploads/2013/08/crownfield-choco-shells-golden-puffs-1.jpg[/url][COLOR=silver] [SIZE=1]---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------[/SIZE] [/COLOR]Doe je trouwens geen saus bij de rijst/kip/tonijn? Aangezien het toch in je load is zou ik wel een (rode) saus erover doen, anders zo droog [emoji14][/QUOTE] Haha jawel, ik gooi een klein beetje ketchup erop. maar vind dat zo'n flut beetje dat ik t er niet bij bereken . Haha, ik zal ze eens gaan proberen! En inderdaad, ik eet t als chips, heerlijk. Alleen na 1/3 krijg ik al een droge b**kes.. dus max water erbij drinken haha

Bij die van jou zit alleen wel veel vet in.. 18gr op de 100.. Als je dan in 1x een heel pak weg knalt heb je aardig wat vetjes erbij in je backload, niet optimaal :(

Laatst bewerkt:
Haha jawel, ik gooi een klein beetje ketchup erop. maar vind dat zo'n flut beetje dat ik t er niet bij bereken ��. Haha, ik zal ze eens gaan proberen! En inderdaad, ik eet t als chips, heerlijk. Alleen na 1/3 krijg ik al een droge b**kes.. dus max water erbij drinken haha ��

Bij die van jou zit alleen wel veel vet in.. 18gr op de 100.. Als je dan in 1x een heel pak weg knalt heb je aardig wat vetjes erbij in je backload, niet optimaal :(

Nee ze zijn juist laag in vet volgens mij.
2gr vet per 100gr
79gr carbs per 100gr
9gr eiwit per 100gr

Als je een halve kilo eet, heb je 10gr vet. Valt mee toch

Dan heb ik de verkeerde zitten kijken. Ik drukte op jouw link maar kreeg niets tevoorschijn. Zal ze straks eens bekijken, moet toch boodschappen doen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven