AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Ik ben nu 13 dagen bezig met cbl, waarvan 10 preparatiedagen. Ik ga nog altijd uit van het principe kcal in vs kcal out, mn doel is zo'n 0,5 kg per week te verliezen. Op de backload dagen pak ik 1000 kcals aan vetten en eiwitten voor het trainen en 1800 in mn postworkout window (wat nog niet echt een relaxte balans is), onderhoud 3300-500 kcal deficit=2800 kcal, zijn er meer mensen die ook kcals blijven tellen om af te vallen?

Ik ben nu 13 dagen bezig met cbl, waarvan 10 preparatiedagen. Ik ga nog altijd uit van het principe kcal in vs kcal out, mn doel is zo'n 0,5 kg per week te verliezen. Op de backload dagen pak ik 1000 kcals aan vetten en eiwitten voor het trainen en 1800 in mn postworkout window (wat nog niet echt een relaxte balans is), onderhoud 3300-500 kcal deficit=2800 kcal, zijn er meer mensen die ook kcals blijven tellen om af te vallen?

Ik tel altijd kcals, of nja eigenlijk tel ik macro's. Kcals boeien me niet zo.

Fototje van gister na een carbload:

25fox0z.jpg

Deed je ook carbbackload op rustdagen dan? Denk dat daar je probleem dan zat.
Jij trainde geloof ik 3 of 4x in de week toch?

ik ga op dit moment best lekker, volg niet helemaal meer het CBL principe

6x in de week KT
3-4x in de week 's sochtends HIIT (20-30min voor het werk)

Ik cycle m'n carbs:
- low: 180gr
- medium: 260gr
- high: 350gr
en weer opnieuw...
- eiwitten elke dag: 205gr
- vet elke dag: 57gr

Doe nu om de 14 dagen bij elke dag 10gr carbs erbij (reverse dieting: http://www.youtube.com/watch?v=A3gTGLulLnI)

Voor alsnog blijft m'n gewicht hetzelfde, alleen zie er steeds harder uit!
Jij pakt dus nooit een no carb dag?

Jij pakt dus nooit een no carb dag?

Nee eigenlijk niet, probeer het wel zo uit te kienen dat mijn enige rustdag op een low carb dag valt. Legdays op high carb, etc. maar dat lukt ook niet altijd aangezien ik juist vaak op de rustdag iets leuks ga doen met t vrouwtje en daar hoort meestal eten bij :p. ik zorg dan dat ik in ieder geval die ochtend een goede HIIT training doe!

Nee eigenlijk niet, probeer het wel zo uit te kienen dat mijn enige rustdag op een low carb dag valt. Legdays op high carb, etc. maar dat lukt ook niet altijd aangezien ik juist vaak op de rustdag iets leuks ga doen met t vrouwtje en daar hoort meestal eten bij [emoji14]. ik zorg dan dat ik in ieder geval die ochtend een goede HIIT training doe!
Haha, begrijp ik! Ik heb eigenlijk ook nooit complete rustdagen. Een rustdag ga ik nog steeds 2u wandelen in de ochtend.

Alleen met rustdagen tel in de cal. Dit heb ik nu ff op 3300, koolhydraten 30gram, vet 190gram, eiwit op 383gram
Met trainingsdagen weet ik wat ik standaard moet eten tot de training, zit dan op 1300a 1400 cal eiwitten en vetten tot de training, daarna de backload. OP een trainingsdag zit ik op 4000 a 5000 cal, koolhydraten 520gr, Vet 100 gram, Eiwitten 290.
Vetten en eiwitten zijn wat hoog, maar wil ook massa opbouwen. Ik weet wanneer ik dit niet doe, ga ik er skinnie uitzien, en je moet ook verder komen met een dieet@training.
Blijf gelukkig droog, anders ff een cardio Hiitt tussen door :D

Net een hele doos donuts + oreo ijs gegeten naar een super zware legday. Beetje dirty maar had het even nodig :D

Net een hele doos donuts + oreo ijs gegeten naar een super zware legday. Beetje dirty maar had het even nodig :D
Haha, lekker.
En blijf je dan nog veel kh eten tot een aantal uren na je training om daarna weer over te gaan op het andere 'deel van de dag' met eiwitten, vetten en vezels?

Train vaak in de ochtend/middag en pas je dan je inname drastisch aan?

Haha, lekker.
En blijf je dan nog veel kh eten tot een aantal uren na je training om daarna weer over te gaan op het andere 'deel van de dag' met eiwitten, vetten en vezels?

Train vaak in de ochtend/middag en pas je dan je inname drastisch aan?

In principe zou je met CBL als je in de ochtend middag traint niet gelijk moet loaden, maar pas s'avonds en dan in mindere mate dan wanneer je 's avonds zou trainen.

Maar ik volg het CBL principe niet meer helemaal, ik heb nu gelijk na de training geladen. De rest van de dag ga ik weer over op eiwitten/vetten nu.

In principe zou je met CBL als je in de ochtend middag traint niet gelijk moet loaden, maar pas s'avonds en dan in mindere mate dan wanneer je 's avonds zou trainen.

Maar ik volg het CBL principe niet meer helemaal, ik heb nu gelijk na de training geladen. De rest van de dag ga ik weer over op eiwitten/vetten nu.
Oja jij was nu aan het cyclen idd...

Ik ben wel aan kiefer's boek begonnen maar nog lang niet bij het deel waarin aanpassingen voor tijd van training uitgelegd worden enzo, maar het lijkt me een stuk minder optimaal werken om in de ochtend te trainen en 's avonds pas te backloaden. (liefst niet te lang wachten met loaden, zou je zeggen)
Ikzelf ben helaas genoodzaakt bijna altijd in de ochtend/vroege middag te trainen.

Oja jij was nu aan het cyclen idd...

Ik ben wel aan kiefer's boek begonnen maar nog lang niet bij het deel waarin aanpassingen voor tijd van training uitgelegd worden enzo, maar het lijkt me een stuk minder optimaal werken om in de ochtend te trainen en 's avonds pas te backloaden. (liefst niet te lang wachten met loaden, zou je zeggen)
Ikzelf ben helaas genoodzaakt bijna altijd in de ochtend/vroege middag te trainen.

Volgens Kiefer is het wel mogelijk om CBL te volgen als je 's ochtend of 's middags traint, maar ik denk niet dat het ideaal is.

na vandaag mag ik eindelijk weer carbs.
wat is wijsheid om te doen.
ben in de cut, gewoon 200gr carbs aanhouden?
of 1e dag beter rond de 300-400carbs te eten?
en tevens me vette weer omlaag schroeven na 100-140gr oid?
alleen al 1zo'n mct shake zitte al 30gr vette in.
Ga moeilijk uitkomen ( te hoog in vette), of ik moet droge kipfilet gaan eten, wat ik niet meer zo zie zitten.
pff word ff puzzele dit.
tips zijn altijd welkom!

Vetten en eiwitten op de rustdagen zou ik op onderhoud houden.
Trainingsdagen vetten zo laag mogenlijk, eiwitten 30gram per maaltijd tot je gaat trainen, na de training Koolhydraten.
Als je dan kijkt hoeveel cal je mag innemen, weet je ook wel hoeveel koolhydraten je kan nemen op een backload.

na vandaag mag ik eindelijk weer carbs. wat is wijsheid om te doen. ben in de cut, gewoon 200gr carbs aanhouden? of 1e dag beter rond de 300-400carbs te eten? en tevens me vette weer omlaag schroeven na 100-140gr oid? alleen al 1zo'n mct shake zitte al 30gr vette in. Ga moeilijk uitkomen ( te hoog in vette), of ik moet droge kipfilet gaan eten, wat ik niet meer zo zie zitten. pff word ff puzzele dit. tips zijn altijd welkom!

rustdagen op onderhoud snap ik.
maar op trainingsdagen hoezo vette zo laag mogelijk?
moet toch ook me vetten binnenkrijgen 100gr pd? (voor me training dan)
ff puzzele dit, maar komt goed iig bedankt!

Wat voor methoden gebruiken jullie om de progressie te meten? Ik heb tot nu toe altijd de weegschaal gebruikt maar deze lijkt me vrij nutteloos. Na 3 dagen backloaden was ik 0.8kg zwaarder dan mn laatste prep dag, wat denk ik te verklaren is door de hoeveelheid glycoceen die je laadt. Spiegel beste graadmeter?

Wat voor methoden gebruiken jullie om de progressie te meten? Ik heb tot nu toe altijd de weegschaal gebruikt maar deze lijkt me vrij nutteloos. Na 3 dagen backloaden was ik 0.8kg zwaarder dan mn laatste prep dag, wat denk ik te verklaren is door de hoeveelheid glycoceen die je laadt. Spiegel beste graadmeter?

Sinds ik backload kijk ik niet meer naar de weegschaal

Spiegel zegt elke dag droger. Fine with meXD

Dat bedoelde ik ook, vetten zit ik ook rond de 100gr, daarna backloaden.

Alleen als je met de backload patat, pannenkoeken en dat soort shit eet, wil het vaak gebeuren dat het hoger uitpakt in vetten.
Dat kan je dan inplannen, met je maaltijd daarvoor. https://www.myfitnesspal.nl/

En qua carbs zit ik gemiddeld tussen de 400 a 550 gram koolhydraten per backload. Doe het nu al een jaartje, en gaat uitstekend.

rustdagen op onderhoud snap ik. maar op trainingsdagen hoezo vette zo laag mogelijk? moet toch ook me vetten binnenkrijgen 100gr pd? (voor me training dan) ff puzzele dit, maar komt goed iig bedankt!

Alleen als je met de backload patat, pannenkoeken en dat soort shit eet, wil het vaak gebeuren dat het hoger uitpakt in vetten.

Pannenkoeken hoeven niet vet te zijn tenzij je het bakt zoals op de verpakking staat.

Gewoon zo'n pannenkoeken mix fles halen, mixen met water of magere melk en bakken in PAM 0kcal spray.

Suiker, stroop, jam, fruit, honing erop ;) één van m'n lieveling backloads

Dag 13 low carb. Na het deadliften vanavond eindelijk weer carbs! Heb de afgelopen twee weken uitstekend low carb gegeten maar ik ben maar 2.5kg afgevallen. Dit komt omdat op traindagen ik nog steeds 3000kcal consumeerde maar dan uitsluitend eiwitten of vetten (en 30-40gr carbs uitsluitend uit groentes en kwark). Vetverlies was ook niet het doel in deze prep. Ben echt benieuwd hoe ik vanavond ga reageren op alle carbs en hoe het trainen vanaf morgen zal zijn. Er staat in ieder geval zoon 800gr carbs klaar :D

Dat bedoelde ik ook, vetten zit ik ook rond de 100gr, daarna backloaden.

Dat kan je dan inplannen, met je maaltijd daarvoor. http://www.myfitnesspal.nl/

En qua carbs zit ik gemiddeld tussen de 400 a 550 gram koolhydraten per backload. Doe het nu al een jaartje, en gaat uitstekend.

Jij doet elke training backload of wissel je af. Ik wordt al vet als ik enkel naar rinst kijk. :(

Terug
Naar boven