Fitness Seller

Carb Backloading

Ik ben op 1/3 van kiefer's boek. Echt interessant! ik zit nu gewoon langzaam al dingetjes in m'n huidige eetpatroon aan te passen, haha, kan het niet laten.

Ik ben nu een tijdje genoodzaakt rond 3-4 te trainen, vooral in t weekend aangezien mn gym om 5 uur al sluit. De beste backload tijd is begin avond maar is het nu zo'n probleem dat ik wat eerder train?

Ik ben nu een tijdje genoodzaakt rond 3-4 te trainen, vooral in t weekend aangezien mn gym om 5 uur al sluit. De beste backload tijd is begin avond maar is het nu zo'n probleem dat ik wat eerder train?

Hoezo is de beste carbload tijd begin avond?

Beste carbload tijd is als de spieren een paar dagen depleted zijn en na een zware training. Kan dus ook 10 uur in de ochtend zijn.

Hoezo is de beste carbload tijd begin avond?

Beste carbload tijd is als de spieren een paar dagen depleted zijn en na een zware training. Kan dus ook 10 uur in de ochtend zijn.

Volgens het CBL principe niet hoor. Je kunt elke dag carbbackloaden. En je moet inderdaad in de avond laden, als je in de middag traint is geen probleem hoor. Zorg alleen dat je carbbackloads iets minder extreem zijn dan wanneer je in de avond zou trainen.

Ik doe het overigens niet meer volgens CBL, maar zoals jij aangeeft Martin: uurtje na de training laden ongeacht de tijd dat ik train. Maar om dit topic even op CBL te houden, zie bovenstaand

Ging er om wat de beste tijd is carbload.
Dat is al vele decennia nog steeds na depletie en na training. Als het lichaam/de spieren het meest insuline gevoelig zijn en het meeste in korte tijd kunnen opnemen.

Dat is al vele decennia nog steeds na depletie en na training. Als het lichaam/de spieren het meest insuline gevoelig zijn en het meeste in korte tijd kunnen opnemen.

Alleen je vergeet dat je hier in een CBL topic zit, waar een speciaal boek over is uitgebracht door John Kiefer (je zou het eens moeten lezen).

Ook al deel ik mijn mening met jou :)

Wat je zegt klopt, alleen geeft kiefer (zoals Stefanovic al zei) er in zijn boek meerdere redenen voor die het extra optimaliseren.

Zou het dan niet beter een andere naam kunnen hebben?

Carb reload, carb backload bestaat al vele decennia en werkt gewoon goed. Niks mis mee.

De naam zou dan moeten zijn the Kiefer carbload.

Ik snap je verwarring, echter wat jij bedoeld en uitspreekt is "Carb load" en dit heet "CarbBACKload". Maar het klopt inderdaad dat men hier ook snel zegt: "Ik ga vnaaf weer carb loaden" ipv "Ik ga vnaaf weer carbbackloaden".
Vandaar ook de afkorting "CBL" denk ik.

* even ontopic *

Vnaaf mag ik eindelijk weer laden, iemand nog suggesties voor High carb (liefst High GI) maaltijd/gerechten, weinig vet en ook niet al te veel eiwitten. De meeste dingen die ik vind zijn vaak ook hoog in eiwit, ik wil juist m'n kcal maximaal benutten met carbs.

Zit te denken aan pannenkoeken met fruit & stroop, maar dat doe ik al zo vaak.
Heb ongeveer 400gr carbs, 50gr eiwitten en 20gr vet over!

Laatst bewerkt:
Dag,

Ik ben deze sticky nu al een tijdje aan het volgen en aangezien ik het zo interessant vond beslist om een account aan te maken zodat ik hier meer over te weten kan komen.

Uit pure interesse zou ik dit graag eens uittesten of het een geschikte methode is voor mij (bv ik train al niet op de geschikte moment - niet 's ochtends, noch 's avonds; ongveer 13u .... hoe zou mijn CBL er dan uit zien?)
Ook zou ik graag het hele boek lezen, kan iemand mij deze bezorgen?, zodat ik voldoende geïnformeerd ben!?

Momenteel mensen dat deze methode nog steeds goed toepassen en hoe ze zich voelen?
Alvast bedankt!

Ik snap je verwarring, echter wat jij bedoeld en uitspreekt is "Carb load" en dit heet "CarbBACKload". Maar het klopt inderdaad dat men hier ook snel zegt: "Ik ga vnaaf weer carb loaden" ipv "Ik ga vnaaf weer carbbackloaden".
Vandaar ook de afkorting "CBL" denk ik.

* even ontopic *

Vnaaf mag ik eindelijk weer laden, iemand nog suggesties voor High carb (liefst High GI) maaltijd/gerechten, weinig vet en ook niet al te veel eiwitten. De meeste dingen die ik vind zijn vaak ook hoog in eiwit, ik wil juist m'n kcal maximaal benutten met carbs.

Zit te denken aan pannenkoeken met fruit & stroop, maar dat doe ik al zo vaak.
Heb ongeveer 400gr carbs, 50gr eiwitten en 20gr vet over!

Jellybeans! Die dingen zijn gruwelijk. Bij Jumbo pakje van 200gr heb je bijna 200gr carbs. 98gr carbs per 100gr verder niks!

Ik ga mijn carb backloading aanpassen. Ik ga er mijn eigen draai aan geven vanaf nu. Na mijn vakantie blijf ik gewoon 4-5 dagen krachttraining doen in de vorm van een splitschema ipv 3x per week fullbody.

Mijn voeding zoals ik het ga hanteren blijft wel zoals ik het gedaan heb, en dat is 1 grote maaltijd na het trainen in de vorm van high gi carbs. Echter ga ik mijn carbs cyclen. Hier een voorbeeld:

Lage dag:

Koolhydraatinname: 0.9 tot 1.2 gram per pond lichaamsgewicht
Eiwitinname: 1.5 gram per pond lichaamsgewicht

- Koolhydraten = 170gr
- Eiwit = 255gr
- Vet = 50-80

Medium dag:

Koolhydraatinname: 1.4 tot 1.6 gram per pond lichaamsgewicht
Eiwitinname: 1.25 tot 1.35 gram per pond lichaamsgewicht

- Koolhydraten = 250gr
- Eiwit = 221gr
- Vet = 30-50

Hoge dag:

Koolhydraatinname: 2.5 tot 2.75 gram per pond lichaamsgewicht
Eiwitinname: 0.9 tot 1.0 gram per pond lichaamsgewicht

- Koolhydraten = 450gr
- Eiwit = 170gr
- Vet = max 25gr
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe ik dit ga indelen, is op deze manier (week start op maandag, tevens komen er 2 of 3 HIIT trainingen in de vorm van sprinten of fietsen bij):

Vrije dag: laag (HIIT)
Eerste trainingsdag: laag
Tweede trainingsdag: medium
Eerste trainingsdag: medium
Tweede trainingsdag: hoog (HIIT, optioneel)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Voeding zal uit veelal dezelfde bronnen komen, zal komende week wel een overzichtje geven.:D

Ik ga mijn carb backloading aanpassen. Ik ga er mijn eigen draai aan geven vanaf nu. Na mijn vakantie blijf ik gewoon 4-5 dagen krachttraining doen in de vorm van een splitschema ipv 3x per week fullbody.

Mijn voeding zoals ik het ga hanteren blijft wel zoals ik het gedaan heb, en dat is 1 grote maaltijd na het trainen in de vorm van high gi carbs. Echter ga ik mijn carbs cyclen. Hier een voorbeeld:

Lage dag:

Koolhydraatinname: 0.9 tot 1.2 gram per pond lichaamsgewicht
Eiwitinname: 1.5 gram per pond lichaamsgewicht

- Koolhydraten = 170gr
- Eiwit = 255gr
- Vet = 50-80

Medium dag:

Koolhydraatinname: 1.4 tot 1.6 gram per pond lichaamsgewicht
Eiwitinname: 1.25 tot 1.35 gram per pond lichaamsgewicht

- Koolhydraten = 250gr
- Eiwit = 221gr
- Vet = 30-50

Hoge dag:

Koolhydraatinname: 2.5 tot 2.75 gram per pond lichaamsgewicht
Eiwitinname: 0.9 tot 1.0 gram per pond lichaamsgewicht

- Koolhydraten = 450gr
- Eiwit = 170gr
- Vet = max 25gr

Hoe ik dit ga indelen, is op deze manier (week start op maandag, tevens komen er 2 of 3 HIIT trainingen in de vorm van sprinten of fietsen bij):

Eerste trainingsdag: laag
Tweede trainingsdag: medium
Eerste trainingsdag: medium
Tweede trainingsdag: hoog (HIIT, optioneel)

Voeding zal uit veelal dezelfde bronnen komen, zal komende week wel een overzichtje geven.:D

Ziet er goed uit. Misschien wel iets om te proberen voor mezelf. :D

Taaci,

Grappig, Ik ben zelf vanmiddag ook begonnen, aan een andere vorm van CBL.
Rede is dat de zomer bijna voorbij is, en ik veel plezier heb ervaren met CBL.
Ik was dit jaar goed droog, gespierd en lekker gegeten.
Op het zwembad dachten mensen dat ik aan de anabolen zat :D lol :) gewoon goede voeding in rustfase, en lekker eten in backload.

Rustdagen 3 stuks, blijven bestaan uit eiwitten en vetten,

6:30 MCT olie, 3 eieren(eiwit), of wheyhake.
9:30 4 eieren(eiwit) bacon 50gr, huttencase 200gr
12:30 broccoli 200gr, avocado 60gr, 1 eetlepel olijfolie, kip 200gr, 1 tonijn uit blik 100gr, haf rood uitje, half tomaatje, stukje komkommer.
15:30 amandelnoten of walnoten 100gr, wheyshake.
18:30 zalmmoot 200gr, makreel in water 88gr, bacon 50gr, rood pepertje, 2 plakken kaas 20+, 100 gram kip.
22:00 Kwark met 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel goijbesjes.

Trainingsdagen:
6:30 MCT olie, 3 eieren(eiwit), of wheyhake.
9:30 amandelnoten of walnoten 100gr, wheyshake.
12:30 Complexe koolhydraat 250gr(zilvervliesrijst, bonen, havermout, quinoa, enz)200gram kip, of vis, 200gram broccoli
16:30 voor training:Whey Isolaat 10gr, Creatine 5gr, koffie, 200mg Caffeïne poeder.
17:30 tijdens training: peptopro 13gr, Leucine 3gr.
18:30 na training Caffeïne poeder 400mg, Whey Isolaat 10gr, Dextrose 20gr, Vitargo 45gr, Caseïne 10gr, Whey Hydrolisaat 10gr, Leucine 3gr, Creatine 5gr. Banaan
19:30 250gr witte rijst of jasmijn rijst, 200 gram kabeljauw of koolvis
20:30 250gr witte rijst of jasmijn rijst, 200 gram kip, .........
22:00 Kwark met 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel goijbesjes.

Wat ik verander heb in mijn voeding is de 250 gr Complexe Koolhydraten voor mijn training, de shake tussen de training, en de vitargo extra na de training.
Na een maandje wil ik de vitargo 45 gr, ook extra tussen de training nemen.

Ik ga rustig carbs opbouwen ;)

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Trouwens deze Pieters is ook lekker bezig:

https://www.bodylab.nl/info/blog/pieters-voedingsstrategie-n-deel-2-315

Jullie hebben beide interessante veranderingen.
Wat is voor jullie de reden van verandering/Wat denken jullie er voor voordeel aan te kunnen hebben?

Voor mij is de rede meer spiermassa op te bouwen.
Over een maand wil ik 250gr complexe carbs toevoegen in de middag op mijn rustdagen.
Rustig opbouwen, kijken hoe het gaat ;)

Jullie hebben beide interessante veranderingen. Wat is voor jullie de reden van verandering/Wat denken jullie er voor voordeel aan te kunnen hebben?

Terug
Naar boven