MuscleMeat

Carb Backloading

Jij doet elke training backload of wissel je af. Ik wordt al vet als ik enkel naar rinst kijk. :(

Ben je wel eerlijk naar jezelf toe? Met het invullen van MFP bijvoorbeeld?
Ik heb in het verleden gemerkt dat ik dat af en toe niet was en daardoor niet droger werd.

Hier wat voorbeelden, het is allemaal minimaal maar kan aardig oplopen:
- Alles naar beneden afronden, 53gr rijst op 50gr rijst invullen
- Paar dropjes uit de snoeppot
- Klein lepeltje pindakaas
- Scheutje melk/suiker door de koffie

Pannenkoeken hoeven niet vet te zijn tenzij je het bakt zoals op de verpakking staat. Gewoon zo'n pannenkoeken mix fles halen, mixen met water of magere melk en bakken in PAM 0kcal spray. Suiker, stroop, jam, fruit, honing erop ;) één van m'n lieveling backloads

je hebt ook kant en klare pannekoeken toch, even in de magnetron en smullen? ook veel makkelijker met voedingswaarden (om bij te houden) lijkt me dan met vloeibare shizzle.

je hebt ook kant en klare pannekoeken toch, even in de magnetron en smullen? ook veel makkelijker met voedingswaarden (om bij te houden) lijkt me dan met vloeibare shizzle.
Alles zelf maken heeft toch wel de voorkeur voor mij, dan weet je precies wat erin zit.

aha oké, zal eens kijken binnenkort. pannekoekenmix van, welk merk? staan de voedingswaarden er da n per 100ml gewoon op vermeld?

aha oké, zal eens kijken binnenkort. pannekoekenmix van, welk merk? staan de voedingswaarden er da n per 100ml gewoon op vermeld?

Nee, dat is het wel irritant aan die dingen. Er staan voedingswaarden op per pannenkoek of per 100gr op basis van een pannenkoek bereid met halfvolle melk en boter. Ik bereid het met magere melk/water en pam spray 0 kcal. Ik probeer het meestal te berekenen op basis van het opzoeken van halfvolle melk en boter en dat te vervangen/weg te laten en dat van de voedingswaarden af te trekken.

Nog handiger zou zijn je eigen beslag helemaal zelf maken.

Nee, dat is het wel irritant aan die dingen. Er staan voedingswaarden op per pannenkoek of per 100gr op basis van een pannenkoek bereid met halfvolle melk en boter. Ik bereid het met magere melk/water en pam spray 0 kcal. Ik probeer het meestal te berekenen op basis van het opzoeken van halfvolle melk en boter en dat te vervangen/weg te laten en dat van de voedingswaarden af te trekken.

Nog handiger zou zijn je eigen beslag helemaal zelf maken.
Dat is wel kut ja, staat er helemaal niets over voedingswaarde aangegeven per 100gr product? Beetje apart

Dag 13 low carb. Na het deadliften vanavond eindelijk weer carbs! Heb de afgelopen twee weken uitstekend low carb gegeten maar ik ben maar 2.5kg afgevallen. Dit komt omdat op traindagen ik nog steeds 3000kcal consumeerde maar dan uitsluitend eiwitten of vetten (en 30-40gr carbs uitsluitend uit groentes en kwark). Vetverlies was ook niet het doel in deze prep. Ben echt benieuwd hoe ik vanavond ga reageren op alle carbs en hoe het trainen vanaf morgen zal zijn. Er staat in ieder geval zoon 800gr carbs klaar :D

Damn. waarom 13 dagen? Wel knap hoor. Ik wil eigenlijk ook weer even resetten. Maar ik kan het mentaal even niet aan:D:D backloaden is te relaxed! 800 gram is wel echt veel. Ik kon bij de eerste keer backloaden niet eens zoveel op. Zat echt te vol.

Dat is wel kut ja, staat er helemaal niets over voedingswaarde aangegeven per 100gr product? Beetje apart

Wel per 100gr van een bereide pannenkoek volgens hun bereidingswijzen (halfvolle melk/boter). Maar niet alleen het poeder.

Ben je wel eerlijk naar jezelf toe? Met het invullen van MFP bijvoorbeeld?
Ik heb in het verleden gemerkt dat ik dat af en toe niet was en daardoor niet droger werd.

Hier wat voorbeelden, het is allemaal minimaal maar kan aardig oplopen:
- Alles naar beneden afronden, 53gr rijst op 50gr rijst invullen
- Paar dropjes uit de snoeppot
- Klein lepeltje pindakaas
- Scheutje melk/suiker door de koffie

kcals in vs kcals uit is niet helemaal wat het is. Je lijf gaat anders om met de verschillende cals.
Een cal is bijna gelijk aan een cal, maar niet helemaal. Althans dat is wat ik geloof over alles wat geschreven is erover.

Maar je voorbeelden zijn wel sprekend hoor.
Wat ik nu merk, ik ben even met een combi hoge dagen lagen dagen bezig. Dat het ook hierin een zoektocht is.
Wat werkt er nu wel en wat werkt gewoon niet bij je. Ik eet nu wat later na mijn post WO shake.
Ik heb ook mijn shake inhoudt aangepast. (lees dextrose)
Ik heb de ochtend wat lager in vet gezet en de carb backload lager in carbs.
Het lijkt nu beter uit te komen. Ik wacht het nog af hoor.
Ik houdt wel alles bij en weeg ook alles.

Thanks voor deze kijk op de backload.

Bij elke training neem ik een backload.
Ik wissel ook af qua voeding stoffen(carbs)

Morgen kijken of er pastinaak is. Pastinaak kook ik tot er puree van gemaakt kan worden. Pastinaak met aardappelpuree en honing. Als er geen pastinaak is neem ik bietjes. Deze groentes zijn hoog in GI waardes.

Ron probeer te combineren met voeding, dus niet elke keer rijst.
Ik heb het trouwens ook met KT, dat wanneer ik alles gegeven heb, ik toch nog ff op de loopband 10 min, loop. 12% heling , 6.0 lopen. hartslag moet op 136 zitten.
Verbrand dan 100cal, maar ik merk dan dat de shake opgeslurpt wordt in mijn lichaam.

Met benen trainen werkt dit niet, maar ga dan als afsluiter 3 x 1 min gehurkt tegen een wand zitten, om de boel nog ff leeg te trekken.

Jij doet elke training backload of wissel je af. Ik wordt al vet als ik enkel naar rinst kijk. :(

Bij elke training neem ik een backload.
Ik wissel ook af qua voeding stoffen(carbs)

Morgen kijken of er pastinaak is. Pastinaak kook ik tot er puree van gemaakt kan worden. Pastinaak met aardappelpuree en honing. Als er geen pastinaak is neem ik bietjes. Deze groentes zijn hoog in GI waardes.

Ron probeer te combineren met voeding, dus niet elke keer rijst.
Ik heb het trouwens ook met KT, dat wanneer ik alles gegeven heb, ik toch nog ff op de loopband 10 min, loop. 12% heling , 6.0 lopen. hartslag moet op 136 zitten.
Verbrand dan 100cal, maar ik merk dan dat de shake opgeslurpt wordt in mijn lichaam.

Met benen trainen werkt dit niet, maar ga dan als afsluiter 3 x 1 min gehurkt tegen een wand zitten, om de boel nog ff leeg te trekken.

Thanks, combineren ga ik zeker doen. :thumbs:

Damn. waarom 13 dagen? Wel knap hoor. Ik wil eigenlijk ook weer even resetten. Maar ik kan het mentaal even niet aan:D:D backloaden is te relaxed! 800 gram is wel echt veel. Ik kon bij de eerste keer backloaden niet eens zoveel op. Zat echt te vol.

Insuline gevoeligheid verhogen. Teveel rotzooi gegeten de afgelopen tijd. Backload gister ging redelijk maar ik zat ook erg vol. 400gr snoep op haha. Vandaag weer trainen en nog eenmaal een backload zetten. Zeker nu in de recomp fase zal ik niet na iedere training backloaden. Aankomend weekend kan ik ivm werk ook niet trainen waardoor ik dus bij mijn laatste training deze week (vrijdag) geen backload zal zetten. Zo zit je al snel weer aan de 3 dagen low carb. Volgende week vrijdag op vakantie dus ik heb nog even om de laatste kilo te verliezen.

Oke, vanavond backload time. Iemand suggesties wat ECHT lekker is. (Ookal is alles lekker in backload)

Daarna 2 dagen zero carbs en wel gewoon krachttraining door. Zaterdag backload met een shitload aan sushi met vrouwtje.

Laatst bewerkt:
dit word hem, met nog 200gr jasmijn rijst en 500gr kip!

uploadfromtaptalk1439397590076.jpg

Haha de choco shells gehaald zie ik, heb je ze al geprobeerd! Ze zijn lekker [emoji14];)
Ja net 200gr. op! Smaken inderdaad goed, maar zit al op 643carbs en 4000kcal, dus vind het voor vandaag wel weer mooi!

Nu 2 dagen zero, en zaterdag sushi met vrouw

Ja net 200gr. op! Smaken inderdaad goed, maar zit al op 643carbs en 4000kcal, dus vind het voor vandaag wel weer mooi!

Nu 2 dagen zero, en zaterdag sushi met vrouw

Haha lekker, jaloers. Ik ben nu ook 4e dag low carb. Morgen avond een flinke load en vrijdag ook nog een redelijke. En dan zaterdag naar Decibel ;)

Terug
Naar boven