MuscleMeat

Carb Backloading

Taaci,

Grappig, Ik ben zelf vanmiddag ook begonnen, aan een andere vorm van CBL.
Rede is dat de zomer bijna voorbij is, en ik veel plezier heb ervaren met CBL.
Ik was dit jaar goed droog, gespierd en lekker gegeten.
Op het zwembad dachten mensen dat ik aan de anabolen zat :D lol :) gewoon goede voeding in rustfase, en lekker eten in backload.

Rustdagen 3 stuks, blijven bestaan uit eiwitten en vetten,

6:30 MCT olie, 3 eieren(eiwit), of wheyhake.
9:30 4 eieren(eiwit) bacon 50gr, huttencase 200gr
12:30 broccoli 200gr, avocado 60gr, 1 eetlepel olijfolie, kip 200gr, 1 tonijn uit blik 100gr, haf rood uitje, half tomaatje, stukje komkommer.
15:30 amandelnoten of walnoten 100gr, wheyshake.
18:30 zalmmoot 200gr, makreel in water 88gr, bacon 50gr, rood pepertje, 2 plakken kaas 20+, 100 gram kip.
22:00 Kwark met 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel goijbesjes.

Trainingsdagen:
6:30 MCT olie, 3 eieren(eiwit), of wheyhake.
9:30 amandelnoten of walnoten 100gr, wheyshake.
12:30 Complexe koolhydraat 250gr(zilvervliesrijst, bonen, havermout, quinoa, enz)200gram kip, of vis, 200gram broccoli
16:30 voor training:Whey Isolaat 10gr, Creatine 5gr, koffie, 200mg Caffeïne poeder.
17:30 tijdens training: peptopro 13gr, Leucine 3gr.
18:30 na training Caffeïne poeder 400mg, Whey Isolaat 10gr, Dextrose 20gr, Vitargo 45gr, Caseïne 10gr, Whey Hydrolisaat 10gr, Leucine 3gr, Creatine 5gr. Banaan
19:30 250gr witte rijst of jasmijn rijst, 200 gram kabeljauw of koolvis
20:30 250gr witte rijst of jasmijn rijst, 200 gram kip, .........
22:00 Kwark met 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel goijbesjes.

Wat ik verander heb in mijn voeding is de 250 gr Complexe Koolhydraten voor mijn training, de shake tussen de training, en de vitargo extra na de training.
Na een maandje wil ik de vitargo 45 gr, ook extra tussen de training nemen.

Ik ga rustig carbs opbouwen ;)

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Trouwens deze Pieters is ook lekker bezig:

https://www.bodylab.nl/info/blog/pieters-voedingsstrategie-n-deel-2-315

Die pieters heb ik mee bij de Mariniers gezeten, haha. Flinke kast had die toen al!

Grappig dat allebei een beetje het roer omgooien. Ik ga het ook doen om spiermassa op te bouwen. Een volledige vrije dag zal bij mij bestaan uit volledig zero-carb. Dus ik heb in principe 4 verschillende dagen qua carbs. Ik ga zien waar het schip strand. Doel is om droge massa aan te zetten en vet laag te houden, ik ga liever langzaam vooruit als dat me vet aan gaat zetten.

Ik zou zo graag starten met carb backloading maar ik heb geen idee hoe ik aan 2000kcal + moet geraken op low carb met het werk dat ik doe. Ik moet elke ochtend om 5u eruit en als ik dan geen KH binnenkrijg ben ik heel de dag kapot en heb ik honger..

Probeer het eerst eens. Ik heb juist met een eiwitrijk ontbijt veel minder honger.
Doe je zwaar lichamelijk werk?
Ik heb eigenlijk nooit gelezen hoe je het dan aan zou moeten pakken. Carbbackloading gaat ervanuit dat je training je zwaarste activiteit op n dag is, denk ik...

Ik zou zo graag starten met carb backloading maar ik heb geen idee hoe ik aan 2000kcal + moet geraken op low carb met het werk dat ik doe. Ik moet elke ochtend om 5u eruit en als ik dan geen KH binnenkrijg ben ik heel de dag kapot en heb ik honger..

heb je het al eens geprobeerd dan ontbijten met eiwitten en vetten? Een flinke omelet maken van 5 eieren en 75gr kalkoenfilet er doorheen? Of een lekker aantal gekookte eieren of gebakken vis oid.

Vetten op rustdagen lijkt aan de hoge kant, maar voor de spieropbouw heb ik gezonde vetten nodig. Volgens deze bron:http://www.bodystore.nl/thema-artikel/gezonde-vetten-voor-spieropbouw.html zit ik dan goed qua gezonde vetten.
Die pieters heb ik mee bij de Mariniers gezeten, haha. Flinke kast had die toen al! Grappig dat allebei een beetje het roer omgooien. Ik ga het ook doen om spiermassa op te bouwen. Een volledige vrije dag zal bij mij bestaan uit volledig zero-carb. Dus ik heb in principe 4 verschillende dagen qua carbs. Ik ga zien waar het schip strand. Doel is om droge massa aan te zetten en vet laag te houden, ik ga liever langzaam vooruit als dat me vet aan gaat zetten.

Taaci,

Het voedingsschema dat jij gaat doen werkt niet bij mij. Ik heb dit 2jaar terug gedaan, en viel gigantische af. Ik moet zelf een constante voeding lijn(ritme hebben).
Misschien dat het wel bij jou werkt, Taaci.

In mijn rustdag heb ik nu een iets aangepast, om 15:30 neem ik havermout, banaan, magere youghurt, whey.
De Koolhydraten wil ik toch scheiden van vet.

Mijn Macro.s voor een maand om aan te kijken zijn nu op 3 rustdagen:

per rustdag:Koolhydraten 150, Vetten 168, Eiwitten 390 totaal:3600cal

4 Training dagen:

per trainingsdag:Koolhydraten 448, vetten 70 Eiwitten 308 totaal:3700

Mijn macro,s in procenten in 1 week zijn: koolhydraten 35%, vetten 25%, eiwitten 40%

Onderhoud moet ik nu op 3400cal zitten, ga eerst ff kijken hoe het gaat.
Snelle Carbs na training kan ook ook omhoog gooien.

Laatst bewerkt:
Probeer het eerst eens. Ik heb juist met een eiwitrijk ontbijt veel minder honger.
Doe je zwaar lichamelijk werk?
Ik heb eigenlijk nooit gelezen hoe je het dan aan zou moeten pakken. Carbbackloading gaat ervanuit dat je training je zwaarste activiteit op n dag is, denk ik...

Zwaar lichaamlijk werk is het niet. Moet wel telkens van 06:10 tot 11u werken en van 17u tot 19u30.

Wat ik vergeten te vertellen ben is dat ik 'savonds alleen een dag wel en dan een dag niet heb (bv maandag-woensdag-vrijdag-zondag 'savonds werken). Momenteel doe ik gewoon fullbody op de dagen dat ik alleen 'S ochtends moet werken.

Dan kan je toch prima carb backloaden op die dagen? Andere dagen low carb en alleen savonds na het werk wat koolhydraten.

ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze 2 dingen:
1. de hoogte van vetinname vóór training op backloaddagen (zelf ben ik voorstander van veel gezonde vetten)
2. zou ik mijn totale calorieïnname kunnen verhogen door CBL te hanteren?

Ik ben nog niet bezig met CBL maar heb het boek uit en ben nu aan het uitzoeken wat goed voor mij is.

Mijn huidige calorieën zijn zo opgebouwd:
3200 kcal (hier ben ik al een tijdje tevreden mee)
kh 280
ei 240
v 125

mijn backloaddagen zouden er zo uit kunnen gaan zien (andere ideeën zijn zéér welkom!):
3600 (400 meer dan huidige inname)
kh 430 (max 30 voor training en de rest daarna.)
ei 245 (dit raadt kiefer aan voor mijn lichaamsgewicht als je density bulking wilt doen.)
v 100

op rustdagen weet ik nog niet wat ik ga doen qua hoeveelheid kcal en waaruit die dan bestaat.
met rustdagen bedoel ik eigenlijk krachttrainingrustdagen want op andere dagen doe ik meestal crossfitachtige oefeningen/cardio

volledige rustdagen heb ik 0-1 keer per week.

alvast bedankt.

Ik heb zelf deze richtlijnen ook aangehouden met CBL.
Is 4 maanden perfect gegaan.
Rustdagen zou ik op onderhoud doen, ik zit zelf op Kh:29 Ei:400 Vet:177 3300Cal.

ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze 2 dingen: 1. de hoogte van vetinname vóór training op backloaddagen (zelf ben ik voorstander van veel gezonde vetten) 2. zou ik mijn totale calorieïnname kunnen verhogen door CBL te hanteren? Ik ben nog niet bezig met CBL maar heb het boek uit en ben nu aan het uitzoeken wat goed voor mij is. Mijn huidige calorieën zijn zo opgebouwd: 3200 kcal (hier ben ik al een tijdje tevreden mee) kh 280 ei 240 v 125 mijn backloaddagen zouden er zo uit kunnen gaan zien (andere ideeën zijn zéér welkom!): 3600 (400 meer dan huidige inname) kh 430 (max 30 voor training en de rest daarna.) ei 245 (dit raadt kiefer aan voor mijn lichaamsgewicht als je density bulking wilt doen.) v 100 op rustdagen weet ik nog niet wat ik ga doen qua hoeveelheid kcal en waaruit die dan bestaat. met rustdagen bedoel ik eigenlijk krachttrainingrustdagen want op andere dagen doe ik meestal crossfitachtige oefeningen/cardio volledige rustdagen heb ik 0-1 keer per week. alvast bedankt.

Ik heb zelf deze richtlijnen ook aangehouden met CBL.
Is 4 maanden perfect gegaan.
Rustdagen zou ik op onderhoud doen, ik zit zelf op Kh:29 Ei:400 Vet:177 3300Cal.
Bedankt voor je antwoord!

Op onderhoud zit je dan wel ontzettend hoog natuurlijk in eiwitten en vetten. Maarja je wilt ook weer niet in een calorieëntekort komen.
Ik denk dat ik dat ook ongeveer zo ga doen! Misschien iets meer vetten en wat minder eiwitten.
Vetten zijn alleen zo duur hè :S

Bedankt voor je antwoord! Op onderhoud zit je dan wel ontzettend hoog natuurlijk in eiwitten en vetten. Maarja je wilt ook weer niet in een calorieëntekort komen. Ik denk dat ik dat ook ongeveer zo ga doen! Misschien iets meer vetten en wat minder eiwitten. Vetten zijn alleen zo duur hè :S

Ligt eraan waar je je vetten uithaalt.. Avocado's, noten zijn bijvoorbeeld relatief duur ja, olijf/zonnebloem olie daarentegen weer niet.... beetje creatief zijn

Ligt eraan waar je je vetten uithaalt.. Avocado's, noten zijn bijvoorbeeld relatief duur ja, olijf/zonnebloem olie daarentegen weer niet.... beetje creatief zijn
Noten en avocado’s zijn inderdaad mijn eerste bronnen van vetten, soms zalm.
Ja olie moet je dan wel verwerken in je voeding want dat ga je niet zo lepelen natuurlijk [emoji14]
Die kiefer-shakes met mct-olie zijn ook wel lekker om aan vetten te komen.
Ik zal inderdaad maar eens wat meer gaan experimenteren met oliën!

Noten en avocado’s zijn inderdaad mijn eerste bronnen van vetten, soms zalm.
Ja olie moet je dan wel verwerken in je voeding want dat ga je niet zo lepelen natuurlijk [emoji14]
Die kiefer-shakes met mct-olie zijn ook wel lekker om aan vetten te komen.
Ik zal inderdaad maar eens wat meer gaan experimenteren met oliën!
Grote eetlepel olijfolie is gewoon goed te doen en snel weggewerkt. Althans, zo doe ik het altijd.

Grote eetlepel olijfolie is gewoon goed te doen en snel weggewerkt. Althans, zo doe ik het altijd.
Hahaha maar al jouw calorieën werk jij ook in 1-2 maaltijden naar binnen. Doe ik je ook niet na!
Ik zal eens een lepeltje olie proberen :)

Vandaag is de 5e dag van mijn prepfase, wat is dat afzien zeg. 2 dagen terug merkte ik dat ik wél hetzelfde gewicht kon, maar snel leeg was (ik haalde niet mijn herhalingen).
Maar ik ben mezelf nu toch aan het opvreten! Ik kan maar 70-80% pakken van wat ik normaal pak en kan het niet eens afmaken. Drama
Het verbaast me trouwens hoe erg je moet oppassen met je kh uit groenten. Een goede courgettesoep is al gevaarlijk; 4,5g kh per 100g courgette..

Ik kan niet wachten tot ik weer koolhydraten kan pakken en ben superbenieuwd wat dat met me doet.
Ben ook al 2kg afgevallen. Veel vocht natuurlijk, mss wat vet en ik hoop zo weinig mogelijk spier...

dit systeem is ideaal om te cutten.
ben paar weken hiermee bezig, en je ziet wel goed verschil.
alleen de prep-fase is ff vervelend.
load nu van ma-vrijdag en zat/zondag -30carbs.
omdat me gym dan al om 15:00dichtgaat.
is goed uit te houden, en je kan/mag de meest wazige dinge eten.
alleen aan die MCT-olie moest me lichaam aan wennen...
ben nog niet uit-gecut, maar ga zo iig vaker cutten.
stuk makkelijker vol te houden allemaal.

voor de bulk daarintegen volg ik weer een "normaal" schema.
lijkt me fijner.

Ik heb gisteravond mijn eerste koolhydraatrijke maaltijd gegeten. Pizza besteld met dubbele bodem en nog extra bolletjes die ze van dat pizzadeeg maken.

Ik was in die prepfase 4kg afgevallen en moest altijd ontzettend vaak plassen -het vocht dat ik dronk werd gewoon niet vastgehouden- (2 keer per nacht wakker en echt moeten rennen)
Gisteravond meer gedronken voordat ik ging slapen dan normaal, vannacht 7 uur aan één stuk doorgeslapen.
Ben meteen 2kg zwaarder geworden.
Ik vind het echt een prettig voedingspatroon en ben benieuwd wat het me gaat brengen.

Die mct-olie krijg ik binnen door 100ml kokosmelk met de meeste vetten/minste koolhydraten door m'n koffie te gooien. En uiteraard whey isolate. Wat een heerlijke koffie is dat. Net of je een gekke Starbuckskoffie haalt ofzo

Ik ben vorige week zondag begonnen met de 10 daagse prep-fase. Toen ik de prep-fase begon zat ik op 99kg en 12% vet, en ik zit nu op 96kg 8% vet.
Ik heb 10 dagen alleen 400gr eiwitten en 200gr vetten gegeten. En 40a50 gram koolhydraten. Ik zat dan elke dag op 3800cal. Als ik in april/mei weer de10 daagse prep-fase ga doen, zit ik op 3300cal.

CBL voor de kerst gedaan, zodat ik na trainen heerlijk kan los gaan in koolhydraten.En moest ff mijn lichaam resetten :D
Morgen mijn eerste carbs weer loaden :)

Terug
Naar boven