AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Hèhè ben benieuwd ja

Even heel het topic doorgelezen en klinkt wel interessant want ik ben nu aan het cutten met 6 keer per dag eten (traditionele manier) maar groot nadeel is dat ik heel de dag door trek heb en zin heb om te eten!

Maar even vraag, is dit aan te raden in de cut?
Mensen ervaren mee?
En voorbeeld voedingsschema, dat ik er een idee uit kan halen of het haalbaar/mogelijk is om te combineren met werk.
Welk boek bedoel je precies, want heb proberen te google maar kan het niet vinden, linkje? Misschien interessant want dan heb ik wat te lezen in de bus naar het werk.

Even heel het topic doorgelezen en klinkt wel interessant want ik ben nu aan het cutten met 6 keer per dag eten (traditionele manier) maar groot nadeel is dat ik heel de dag door trek heb en zin heb om te eten!

Maar even vraag, is dit aan te raden in de cut?
Mensen ervaren mee?
En voorbeeld voedingsschema, dat ik er een idee uit kan halen of het haalbaar/mogelijk is om te combineren met werk.
Welk boek bedoel je precies, want heb proberen te google maar kan het niet vinden, linkje? Misschien interessant want dan heb ik wat te lezen in de bus naar het werk.

Ideaal dieet om te cutten! ;)
MAAR: Trust me... Heel de dag door een hongergevoel :( Je kan ook haast niet geloven hoe snel je na het trainen bvb een grote maaltijd kan verwerken! Ik eet na trainen 250Gr pasta en nog geen 10min later heb ik alweer honger. Je lichaam verlangt gewoon naar carbs na een dagje op enkel eiwit en vetten! :eek:

Maar het is wel nice dat je tegen de avond eens een keer wat "normale" food kan eten. Ik hou het wel binnen de perken, zit dus niet een hele avond snoep te vreten, maar wel bvb witte rijst, pasta, pannekoek, fruit, etc..

Doorheen de dag:

- 150 ml puur eiwit + 150ml magere melk + 1 schep whey
- 500gr Magere kwark
- 200gr Witte vis
- 200gr Kip met stukje magere kaas
- 150 ml puur eiwit + 150ml magere melk + 1schep whey

- TRAINING

- 300ml magere melk + 2 scheppen Wheightgainer
- 250Gr pasta of rijst, etc...
- Vanaf hier vul je in naar gelang het doel (Cutten, bulken of onderhoud)
- Voor het slapengaan:300ml magere melk + 2 scheppen Caseine

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Jou voorbeeld dieet is ook wel erg mager overdag!
Ik snap dat je wel honger hebt man.

Het is dus de bedoeling de eerste tien dagen een soort van keto dieet en daarna alleen keto dieet op rust dagen en koolhydraten gewoon na de training?

Nogmaals paar vragen:
Mensen die ervaring mee hebben in de cut fase, wat aten jullie zoal? Voedingsschema?

http://www.carbbackloading.com/

Bovenste link in google :D

Leuk boek wel. Maar t is veel geld....
De gratis torrent linkjes voor dit boek zijn wel moeilijk te vinden.

Dus even kort op een rijtje:

- de 1ste 10 dagen depleten met max. 30 gram carbs
- de avond van de 10de dag afsluiten met een carb meal
- nadien vetten en eiwitten voor de training
- na de training een shake bestaande uit whey & carbs
- 's avonds loaden met carbs

Mijn vraag is: hoeveel gram carbs moet je rekenen 's avonds na een trainingsdag, en hoeveel voor een rustdag?
Ik ben van plan dit toe te passen na de feestdagen vanwege een drukker sociaal leven :)

Dus even kort op een rijtje:

- de 1ste 10 dagen depleten met max. 30 gram carbs
- de avond van de 10de dag afsluiten met een carb meal
- nadien vetten en eiwitten voor de training
- na de training een shake bestaande uit whey & carbs
- 's avonds loaden met carbs

Mijn vraag is: hoeveel gram carbs moet je rekenen 's avonds na een trainingsdag, en hoeveel voor een rustdag?
Ik ben van plan dit toe te passen na de feestdagen vanwege een drukker sociaal leven :)

In principe tel je geen cal/grammen.... maar dat kan verkeerd gaan natuurlijk. Zelf zou ik toch enigzins willen weten of in mn eiwitten en calorieen haal. Mijn mening:
Start met 2g/kg aan KH en probeer dan langzaam omhoog te gaan om je 'sweet spot' te vinden.

In principe tel je geen cal/grammen.... maar dat kan verkeerd gaan natuurlijk. Zelf zou ik toch enigzins willen weten of in mn eiwitten en calorieen haal. Mijn mening:
Start met 2g/kg aan KH en probeer dan langzaam omhoog te gaan om je 'sweet spot' te vinden.

Top, bedankt! :)

Als je CBL als pdf wil moet je even een pm sturen. Het boek was erg interessant

Oké, ik ben reeds begonnen met CBL en zit met een paar vraagjes.

Je moet de dag voor je gaat trainen 's avonds loaden. Uiteraard 's avonds wegens de insulinegevoeligheid.
Maar moet je avondmaal dan de maaltijd met de meeste carbs zijn, of eerder richting 'bedtijd' wanneer je normaal kwark zou eten?
Als je 2 dagen achter elkaar traint, is het dan beter om na je eerste trainingsdag meer carbs op te nemen dan tegenover wanneer je op een dag niet hebt getraind om te loaden tegen volgende dag?

Bedankt!

Edit: antwoord gevonden denk ik
Training regimens should include recovery days, which
should be off-days—off from resistance training, at least. If not,
consider changing training splits to include at least one day away
from weight lifting. Now that everyone’s on the same page and has
at least one day of the week without resistance training, I can
describe how to Carb Back-Load on off-days in the simplest terms
possible: don’t.

Dus op niet-trainingsdagen: geen carbs, tenzij meerdere rustdagen achter elkaar (voorkeur)
Enkel op trainingsdage carbs loaden.

Laatst bewerkt:
Ik load wel elke dag maar op rustdagen veel beperkter dan op trainingsdagen.

(Je moet het ook kunnen blijven volhouden hé ;) )

Grts

Het heeft nu ook wel mijn interesse gewekt. Zit er zeker aan te denken om het halverwege februari te proberen.

Terug
Naar boven