AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Hoe bevalt werk/studie overdag zonder carbs?

Ik ben ook nog steeds geinteresseerd.

Hoe bevalt werk/studie overdag zonder carbs?

Ik ben ook nog steeds geinteresseerd.

Af en toe een hongergevoel omdat eiwitten en vetten nu eenmaal een minder "vullend" gevoel geven dan Carbs ;) Maar daar leer je mee leven.

Voor de rest, zoals eerder gemeld zijn er veel top CEO's en zakenmensen die het toepassen omdat je net meer allert bent. Is normaal, je hebt nmlk steeds een vol verzadigd gevoel als je een grote maaltijd vol carbs naar binnen hebt toch! Heb je bij CBL dus geen last van...

+ Elke trainingsdag is het na het trainen FEEEEEEESSSTTT !!! :p :D :D

Af en toe een hongergevoel omdat eiwitten en vetten nu eenmaal een minder "vullend" gevoel geven dan Carbs ;) Maar daar leer je mee leven.

Voor de rest, zoals eerder gemeld zijn er veel top CEO's en zakenmensen die het toepassen omdat je net meer allert bent. Is normaal, je hebt nmlk steeds een vol verzadigd gevoel als je een grote maaltijd vol carbs naar binnen hebt toch! Heb je bij CBL dus geen last van...

+ Elke trainingsdag is het na het trainen FEEEEEEESSSTTT !!! :p :D :D

Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Eiwitten en vetten geven juist een MEER verzadigd gevoel.
Wat wel correct is, is dat je van carbs lomer wordt.

Ik heb me de laatste dagen ingelezen over CBL. Ik heb echter nog een aantal praktische vragen. Ik weeg momenteel 78/79 kg en ik wil naar de 75 omdat ik wedstrijden ga boksen. Ik ontbijt met koffie, 10 gram whey en kokosolie. Verspreid over de dag een stuk komkommer, kaas, 2 gebakken eieren en cashewnoten. Pre-workout eet ik dus alleen proteins + vetten. Ik boks om 20:00.

Is het ok als ik voor de training vlees + groente eet en na de training de aardappelen/rijst + 2 stukken fruit? Of moet ik meer carbs loaden? Daarnaast doe ik nog 3 keer per week aan krachttraining. Voor het slapen pak ik magere kwark met een eetlepel lijnzaad.

Mijn doel is gebaseerd op gewichtsverlies mbt het boksen, met natuurlijk het liefst zoveel mogelijk behoud van mijn massa.

het mag dan misschien wel werken qua BB, maar echt gezond is het niet om je een paar keer per week vol te stouwen met ijs snoep en friet toch? In principe scheelt het niks met dirty bulken dan?

Ik heb me de laatste dagen ingelezen over CBL. Ik heb echter nog een aantal praktische vragen. Ik weeg momenteel 78/79 kg en ik wil naar de 75 omdat ik wedstrijden ga boksen. Ik ontbijt met koffie, 10 gram whey en kokosolie. Verspreid over de dag een stuk komkommer, kaas, 2 gebakken eieren en cashewnoten. Pre-workout eet ik dus alleen proteins + vetten. Ik boks om 20:00.

Is het ok als ik voor de training vlees + groente eet en na de training de aardappelen/rijst + 2 stukken fruit? Of moet ik meer carbs loaden? Daarnaast doe ik nog 3 keer per week aan krachttraining. Voor het slapen pak ik magere kwark met een eetlepel lijnzaad.

Mijn doel is gebaseerd op gewichtsverlies mbt het boksen, met natuurlijk het liefst zoveel mogelijk behoud van mijn massa.
Ik neem aan dat je strength training bedoeld? Zoja, dan is er niks aan de hand. Je hoeft jezelf niet vol te proppen met carbs. Gewoon onder je behoefte zitten omdat je wilt afvallen, dus compenseer dat met hoeveel carbs je moet innemen.

Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Eiwitten en vetten geven juist een MEER verzadigd gevoel.
Wat wel correct is, is dat je van carbs lomer wordt.

Dus volgens U "vullen" vetten en eiwitten meer dan carbs? ??? Doe jij CBL of heb je al ooit een low carb diëet gevolgd? Ik heb nog nooit een atleet in wedstrijdvoorbereiding (Dus laag in carbs) NIET horen klagen over honger!

Zou dat te maken kunnen hebben met het laag in carbs zitten denk je?? :rolleyes:

Holy crap das echt weinig man! :eek:

ik las het een aantal keer en het leek alsof dat min of meer erbij hoorde vanwege de hoge GI index van die producten

Klopt;) Maar er zijn veel gezonde alternatieven! (Witte rijst, fruit, wit of lichtgrijs brood, groente, koekjes laag in vet etc...)

Hoe cut je op deze methode? En kun je toch savonds lekkere dingen eten?

Cutten mensen hier goed op? Goeie resultaten?wat zijn jullie voedingsschema?

Nu toch uitgeschakeld door een blessure, dus ben aan het oefenen met carbloos eten overdag.

Omdat ik niet train savonds ook veel minder hoor. Helemaal keto wil ik liever niet.

En dan savonds wat lekkers?

Ik eet meestal wel lekker. ;)

Maar nee, nu geen extra zoetigheid. Niet zolang ik geen KT kan doen.

Persoonlijk zou ik junk weinig eten niet meer dan 10-20% van je totale calorieen 80-90% clean eten:)

Ti's maar net wat je junk noemt toch?

Lees met interesse mee!

Zijn er mensen die het CBL gebeuren nu doen en hoe bevalt het? Ik ga van de week beginnen in ieder geval! :)

Terug
Naar boven