Fitness Seller

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
De reden dat ik conventional doe, is omdat ik daarmee veel meer core aanpak dan sumo. Ik wil ook beetje abs trainen en met sumo gebruik je niet zoveel abs als normale deadlift.

Alleen snap ik niet waarom ik sterker ben met sumo :rolleyes:. Ik denk ook inderdaad vanwege kortere afstand.

Als jij relatief kortere armen en een langere romp hebt zal sumo een wat efficiëntere beweging zijn, maar conventional is naar mijn gevoel inderdaad een wat meer complete oefening :)
Met kortere armen moet jij trouwens ook mooi potentieel op de benchpress hebben, dat is dan wel weer leuk :D

Echt? Bench Press is waar ik het slechtst in ben...

Maar off topic : kan je als je 18 bent en in vwo 6 zit uit huis? Want thuis is t echt een klotezooi nu en ik moet echt uit huis.

Volgens mij mag je op je 18e uit huis (school heeft daar niet mee te maken), maar ik zou zo'n beslissing niet ineens maken als het om ruzies enzo gaat. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar volgens mij kun je beter eerst naar overheidsinstanties kijken voor hulp. Begeleiding in het oplossen van problemen en eventueel begeleiding met het op jezelf wonen etc. Beter om over zoiets met professionals te praten dan op een bb forum denk ik ;)

Benchpress is ook een kwestie van leren, goed een arch maken, traps in de bank, voeten goed naar achter en leg drive, leer je allemaal vanzelf. Je moet overigens noet verwachten dat je bebch hoger gaat zijn dan je squat ofzo, dat is als je in balans getraind bent gewoon niet mogelijk :P

Cnh je bent echt een baas man! Thanks voor je hulp steeds :bow:.

En ik kan beter aan mijn decaan vragen over deze dingen inderdaad :yes:.

En ik gebruik leg drive,arch en ik tuck mijn elbows zeg maar in (de bar in een U proberen te splitsen). Tis meer dat ik echt een kippenborstje heb.

Cnh je bent echt een baas man! Thanks voor je hulp steeds :bow:.

En ik kan beter aan mijn decaan vragen over deze dingen inderdaad :yes:.

En ik gebruik leg drive,arch en ik tuck mijn elbows zeg maar in (de bar in een U proberen te splitsen). Tis meer dat ik echt een kippenborstje heb.
Haha, ja dan is de oplossing meer vreten ;) komt vanzelf allemaal, zolang je vorm goed is en je genoeg eet ga je veel vooruitgang maken :thumb:

Alleen snap ik niet waarom ik sterker ben met sumo :rolleyes:. Ik denk ook inderdaad vanwege kortere afstand.
bij een goed uitgevoerde sumo dl gebruik je veel meer je benen dan bij een conventional dl.
je benen zijn de sterkste spiergroep die je hebt, vandaar dat men meestal met sumo zwaarder kan.

bij een goed uitgevoerde sumo dl gebruik je veel meer je benen dan bij een conventional dl.
je benen zijn de sterkste spiergroep die je hebt, vandaar dat men meestal met sumo zwaarder kan.

Dat is ook zeker waar, mijn benen zijn vgm ook mijn sterkste spiergroep (voetbal enz).

Vandaag weer eens op de weegschaal :

59,4kg

Dat is 2,4kg aangekomen in 5 dagen!

Straks tentamens en daarna beuken in de sportschool.

Vandaag lekker in de sportschool gebeukt!

(5x5)

Squat 65kg
: ging super goed, makkelijker dan de 62,5kg

Overhead Press 22,5kg : makkelijk

Deadlift 85kg : makkelijk

Pull Ups lichaamsgewicht 4x6 : bij de 3e set kon ik maar 5 herhalingen, terwijl ik een maand geleden nog 3x10 kon. Mijn vorm is ook shit, mijn rechterschouder gaat veel meer omhoog dan mijn linkerschouder. Ik hang d'r beetje scheef op zeg maar.

Op aanraden van Cnh de bi,tri en kuit weggelaten :D.

Laatst bewerkt:
lekkere train :) was die 3x10 pull ups ook na deadlifts? Ik merk dat ik na deadlifts namelijk veel zwakker ben op chin ups, voor pull ups zou ik hetzelfde verwachten

Ja ze waren inderdaad na deadlifts.
Misschien aan het begin voortaan Pull uppen.

Ik zie pull ups en varianten als een assistance oefening, lekker als je er veel op red, maar geen ramp als het een keer niet lukt. Gewoon hard pompen en je zult er wel van groeien :)
De hoofd rugoefening is toch de deadlift

Training ziet er goed uit man! Gaan de squats een beetje soepel? :D

Ik zie pull ups en varianten als een assistance oefening, lekker als je er veel op red, maar geen ramp als het een keer niet lukt. Gewoon hard pompen en je zult er wel van groeien :)
De hoofd rugoefening is toch de deadlift

Dat is zeker waar! Daarom heb ik ook die bi, tri enz eruit gehaald om voluit te kunnen op compounds.

Training ziet er goed uit man! Gaan de squats een beetje soepel? :D

Gaan heel goed! Ik vindt squats (na deadlift dan) zelfs de leukste oefening :p

Zo mag ik het horen :D!!

Vandaag weer eens op de weegschaal :
58,5kg wtff

Hoe kan ik opeens 1kg in 2 dagen zijn afgevallen terwijl ik gewoon mijn 3500 en zelfs erboven elke dag at?

Kan van veel dingen afhangen: je onderhoud ligt hoger dan geschat (kan best als je erg actief bent, zeker gezien jij ook nog inde groei bent), je hebt alcohol gedronken of ineens minder zout dan normaal waardoor je minder water vast houdt, je hebt een flinke drol gelegd of veel geplast.

Om de hoeveel tijd weeg je jezelf? Ik doe het zelf dagelijks, dan heb je ook meer inzicht in schommelingen :) ik denk sowieso dat je onderhoud gewoon hoger ligt dan gedacht of je toch minder eet dan je denkt, verhoog je calorieën misschien eens met 200 en kijk het dan twee weken aan.

Ik weeg mijzelf ook dagelijks, maar ik had gisteravond niet veel gegeten (anders eet ik rond de 700kcal), omdat ik in de middag bijna alles al at. Misschien dat ik daarom minder weeg.

Ik eet vandaag dan wel 4000kcal :(

Het kan best dat je maag/darminhoud dan gewoon wat minder was gezien het eten al eerder door je systeem heen was dan normaal ;) Als ik vroeg eet ben ik ook iets lichter de volgende dag. Ik zou niet direct zo veel omhoog gaan, probeer eerst eens een week of twee 3700/3800, bij een te groot overschot wordt je ook flink vetter en dat wil je niet denk ik ;)

Terug
Naar boven