Carrotpower
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 632
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 62kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
I'm in! Ben benieuwd naar de groei op jouw leeftijd. Veel succes met het vinden van balans in je voeding, training en privéleven![]()

Een liter chocolademelk drinken voor/na je werk zou ik zeggen(5x5)
Squat 72,5 : redelijk
Bench Press 47,5kg FAIL : ging super slecht! Ik kon de laatste 3 setjes maar 3x (5x,5x,3x,3x,3x).
Ook doet mijn linker elleboog veel pijn. Iemand tips?
Barbell Row 45kg : goed
Ik moet straks werken van 16:30 tot 01:00. Ik verbrand best veel calorieën (30min heen en 30min terugfietsen). Ook is het best warm en moet ik veel heen en weer lopen en best intensief werken (ben afwasser).
Maar het probleem is dat ik geen pauze mag houden. Hoe ga ik ooit aan 4000kcal komen zo?

. Heb nog nooit zon baas meegemaakt. Ze is echt super aardig.
goed bezig man
je voeding is voor jou echt een belangrijk punt, let er goed op, is misschien nog wel belangrijker dan je trainingen.
laat mensen om je heen weten waar je mee bezig bent en wat je wil bereiken, dan zijn ze met je en niet tegen je.
succes

Een liter chocolademelk drinken voor/na je werk zou ik zeggen
Voor je bench misschien even kijken of.je je ellebogen misschien niet teveel naar binnen (tegen je torso aan) trekt? Ze moeten zo'n 45 graden hoek met je torso maken. En af en toe vastzitten is normaal, gewoon blijven proberen, veel vreten en je schiet er vanzelf door heen.
. Ik moet nog veel en veel leren.Haha dat is zeker zo, ik leer ook nog steeds bij. Wel gek dat je met links.meer duwt. Misschien dat je je schouders niet even goed naar achter trekt aan beide kanten? Misschien zijn wat mobiliteits stretches voor je schouders/borst/triceps wel een oplossing.Ik probeer de stang als ik hem vast heb in een U te vormen. Dan gaan je ellebogen al in de juiste positie (?). Maar wat je zegt over dat torso kan wel kloppen. Dat komt dan denk ik door de U vorming.
Ook duw ik met mijn linkerarm veel meer omhoog dan met mijn rechter. Terwijl mijn sterkste arm rechts is.
Als je denkt dat je wat weet bij fitness, weet je eigenlijk nog niks. Ik moet nog veel en veel leren.
Haha dat is zeker zo, ik leer ook nog steeds bij. Wel gek dat je met links.meer duwt. Misschien dat je je schouders niet even goed naar achter trekt aan beide kanten? Misschien zijn wat mobiliteits stretches voor je schouders/borst/triceps wel een oplossing.
Die U trekken is op zich een prima cue om te gebruiken, let er alleen op dat je hem niet overdrijft.
Ik doe algemene mobility drills thuis voor t slapen (gebaseerd op een recent filmpje van alan thrall) en merk daar fik prpfeit van (vooral in mijn squat), en voor benchpress doe ik in de gym een stretch voor borst/schouders/triceps/rug ieder als het niet chill voelt met opwarmen. Niet te moeilijk of lang over doen, kan gewoon tussen het opwarmen.
Een arch kan prima, maar niet gaan overdrijven ermee. Je core bracen, borst vooruit, bovenrug/lats op spanning zetten en glutes activeren zorgen er allemaal voor dat je torso zoveel mogelijk in een neutrale positie blijft. Ik zou zeker niet niet als main cue het bewust archen van je rug aanhouden.Nog een klein vraagje : wanneer ik squat,deadlift en Barbell row, dan arch ik mijn onderrug. Zeg maar wanneer ik wil gaan squatten, ga ik eerst mijn onderrug archen en dan voer ik mijn squat uit. Hetzelfde bij deadlift en Barbell rows.
Is dit slecht? Zet ik zo niet extreem veel druk op mijn onderrug? Ook heb ik veel pijn in mijn rug wanneer ik moet werken (afwassen).
Een arch kan prima, maar niet gaan overdrijven ermee. Je core bracen, borst vooruit, bovenrug/lats op spanning zetten en glutes activeren zorgen er allemaal voor dat je torso zoveel mogelijk in een neutrale positie blijft. Ik zou zeker niet niet als main cue het bewust archen van je rug aanhouden.

Je onderrug zal inderdaad automatisch EEN BEETJE gaan archen als je je borst naar voren duwt, maar je bovenrug, core en glutes aanspannen zal dit grotendeels voorkomen. Waarschijnlijk duw je nu excessief je borst naar voren (de term "making a big chest" vind ik dan ook beter) en pinch je je schouderbladen tegelijkertijd, terwijl je ook nog eens bewust een behoorlijke arch maakt. Als je het aandurft kan je een filmpje plaatsen, dan kunnen we beter zien wat er precies gebeurd tijdens je setup en de squat zelf.Maar als je je borst vooruit steekt dan arch je je onderrug toch ook automatisch? Wat je net zegt zei mijn trainingmaat gisteren ook. Hij zei dat ik mijn borst te ver naar voren deed en mijn lats te ver naar achter stak.
Het probleem is meer als ik zonder die arch een squat of deadlift ga doen, dan kan ik dat niet. Als ik bij squat doe alsof ik op een stoel ga zitten dan fl**ker ik bijna naar voren. En bij deadlift heb ik dan een kromme rug.
Sorry voor het gezeur. Ik wil geen blessures en er het beste uit halen![]()