Fitness Seller

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
Ik probeer 3700kcal wel. Maar 3kg in een week aankomen is ook niet gezond, dus opzich is 1kg afvallen niet zo erg:p

Dat is zeker zo, zorg gewoon dat je gemiddeld op 0.3-0.5 kilo per week zit en dan zit het goed, als het dan een beetje schommelt maakt het niet uit.

Toch is het voor een ecto fcking vet als je steeds een kilo omhoog gaat :D.

Opzich maakt mij een aesthetic lichaam niet veel uit. Je kan toch amper wat spier maken als je niet eens boven de 80kg kan benchen bijvoorbeeld.

Maar wat je zegt over dat 300-500g per week klopt. Je kan maximaal 300g spier maken (per week ofzo?) en overige is vet. Door de aangemaakte extra vetcellen, kun je in de toekomst sneller vet worden. Daarom de 300-500g aankomen.
()

Exacte getallen zijn er niet echt op te leggen maar het is inderdaad zo dat nieuwe vetcellen niet meer weg gaan, ze lopen alleen leeg als je vet verbrand. Maar op jouw vet percentage is dat niet zo'n probleem, dat is meer een issue bij mensen die echt dik zijn (geweest).

Je krijgt trouwens prima spiergroei als je minder bencht hoor, als je op een hoog geboeg percentage van je max traint stimuleer je altijd groei, het absolute gewicht maakt daar voor niet uit. Als het maar relatief zwaar genoeg is voor jouw spieren om aanpassing te stimuleren :)

Dus daarom zijn al die grote gasten niet zo sterk.

Exacte getallen zijn er niet echt op te leggen maar het is inderdaad zo dat nieuwe vetcellen niet meer weg gaan, ze lopen alleen leeg als je vet verbrand. Maar op jouw vet percentage is dat niet zo'n probleem, dat is meer een issue bij mensen die echt dik zijn (geweest).

Je krijgt trouwens prima spiergroei als je minder bencht hoor, als je op een hoog geboeg percentage van je max traint stimuleer je altijd groei, het absolute gewicht maakt daar voor niet uit. Als het maar relatief zwaar genoeg is voor jouw spieren om aanpassing te stimuleren :)

Doe jij powerliften voor de aesthetics of om sterk te worden? (Maakt niet uit waarom, maar gewoon benieuwd :))

Muah, de meeste echt grote gasten zijn wel sterk, alleen zit er wel een flink verschil in iemands vermogen tot maximale kracht zetten als je hoge reps of hoge intensiteit traint. Maximale kracht zetten is ook iets wat je moet aanleren (deels techniek verbeteren, deels adaptie van je zenuwstelsel) en als je weinig tegen maximum gewicht aan traint zul je dus minder "sterk" zijn dan iemand van dezelfde grootte die dat wel doet (zeg maar het verschil tussen een BB en powerlifter van hetzelfde formaat).

Ik focus in mijn training op kracht winnen, dit is namelijk makkelijk te meten en gewoon leuk. Maar ik weet dat ik dan ook gewoon goed groei, de aestetics vind ik namelijk ook belangrijk :D ik doe het voor beiden dus, maar ik doe na mijn compounds vaak ook nog een of twee bb oefeningen.

ik wist gewoon dat jij stiekem kuiten traint. Ik wist het ;)

(5x5)

Squat 67,5kg : goed

Bench Press 45kg PR : goed

Deadlift 90kg : goed

• Like
Waarderingen: cnh

Je hebt zeker een punt en vooral in het begin zal dat zeker opgaan! Toch merk ikzelf dat ik momenteel voor bijvoorbeeld borst mijn kracht en dus gewicht moet laten toenemen om nog spiergroei te krijgen, zonder dat ik daar jaren voor moet buffelen. Kracht=massa in mijn geval.

• Like
Je hebt zeker een punt en vooral in het begin zal dat zeker opgaan! Toch merk ikzelf dat ik momenteel voor bijvoorbeeld borst mijn kracht en dus gewicht moet laten toenemen om nog spiergroei te krijgen, zonder dat ik daar jaren voor moet buffelen. Kracht=massa in mijn geval.
Ja ik heb dezelfde ervaring, gewoon zwaarder en sterker worden, dan komt de massa wel goed

Hoe weighted pull ups en chest dips zonder belt? Dumbbels tussen benen glijd weg.

En is een riem voor het deadliften nodig voor als je rond de 100kg komt?

Hoe weighted pull ups en chest dips zonder belt? Dumbbels tussen benen glijd weg.

En is een riem voor het deadliften nodig voor als je rond de 100kg komt?
Em, toch kijken of je touw kunt gebruiken oid, of een rugzak, weighted zou ik pas doen als je zeker 15 reps op dat soort oefeningen kunt, weet niet hoe ver je nu zit?

Ik gebruik pas een riem sinds de 180 deadlift, en nodig is het nooit echt, je bebt er gewoon iets sterker mee doordat je je core beter aanspreekt

Em, toch kijken of je touw kunt gebruiken oid, of een rugzak, weighted zou ik pas doen als je zeker 15 reps op dat soort oefeningen kunt, weet niet hoe ver je nu zit?

Ik gebruik pas een riem sinds de 180 deadlift, en nodig is het nooit echt, je bebt er gewoon iets sterker mee doordat je je core beter aanspreekt

Rugzak is een goed idee!

En cnh, je bent echt een baas man. Echt bedankt dat je me altijd helpt. Je verdient echt een prijs!!

• Like
(5x5)

Squat 70kg : zwaar as fck! Wel gehaald

Overhead Press 25kg : makkelijk

Deadlift 95kg : goed

Bij de squat ga ik heel erg met mijn heup naar rechts als ik naar beneden ga en ik voel ook alle gewicht op mijn rechterheup. Ook als ik omhoog ga, ga ik soms eerst met mij rug en daarna pas met mijn benen omhoog (dus soort van barbell row en dan omhoog).

(5x5)

Squat 70kg : zwaar as fck! Wel gehaald

Overhead Press 25kg : makkelijk

Deadlift 95kg : goed

Bij de squat ga ik heel erg met mijn heup naar rechts als ik naar beneden ga en ik voel ook alle gewicht op mijn rechterheup. Ook als ik omhoog ga, ga ik soms eerst met mij rug en daarna pas met mijn benen omhoog (dus soort van barbell row en dan omhoog).
De bekende goodmorning squat, ik had/heb er ook last van. Dit betekent eigenlijk gewoon dat je benen niet sterk genoeg zijn en daardoor maak je de beweging met je rug, ik zou proberen alleen te verhogen als je de reps grotendeels recht kunt uitvoeren (torso hoeft niet kaarsrecht maar het moet geen goodmorning zijn), anders een beetje deloaden en opnieuw opbouwen :) beter om het nu goed te leren dan over een jaar alles opnieuw te leren (trust me, niet leuk...)

dat je inzakt beneden kan komen door een gebrek aan voldoende spanning op je billen. wat mij hielp is mijn kont goed aanspannen en mij voeten naar buiten te "schroeven" (ze bewegen niet echt, maar op die manier wil je de spanning creëren)

De bekende goodmorning squat, ik had/heb er ook last van. Dit betekent eigenlijk gewoon dat je benen niet sterk genoeg zijn en daardoor maak je de beweging met je rug, ik zou proberen alleen te verhogen als je de reps grotendeels recht kunt uitvoeren (torso hoeft niet kaarsrecht maar het moet geen goodmorning zijn), anders een beetje deloaden en opnieuw opbouwen :) beter om het nu goed te leren dan over een jaar alles opnieuw te leren (trust me, niet leuk...)

dat je inzakt beneden kan komen door een gebrek aan voldoende spanning op je billen. wat mij hielp is mijn kont goed aanspannen en mij voeten naar buiten te "schroeven" (ze bewegen niet echt, maar op die manier wil je de spanning creëren)

Toen ik mijn voeten wat meer naar buiten deed ging ik ook meteen stuk rechter idd (zonder stang). Het leek wel meer op sumo dan op een normale squat. Misschien dat mijn heupen gewoon geen squat,deadlift op de normale manier kunnen? Want bij deadlift gaat mijn heup ook naar rechts.

Moet ik echt gaan deloaden :(??
Was net juist lekker progressie aan het maken.

Toen ik mijn voeten wat meer naar buiten deed ging ik ook meteen stuk rechter idd (zonder stang). Het leek wel meer op sumo dan op een normale squat. Misschien dat mijn heupen gewoon geen squat,deadlift op de normale manier kunnen? Want bij deadlift gaat mijn heup ook naar rechts.

Moet ik echt gaan deloaden :(??
Was net juist lekker progressie aan het maken.
ik dacht dat ook, maar het kan echt, het kost gewoon oefening. Iedereen kan een squat en deadlift uitvoeren, alleen zijn vele mensen behoorlijk stijf door al het zitten dat we de hele dag doen. Bij jou klinkt het alsof je gewoon de beweging nog niet helemaal onder controle hebt, dat kan best gezien je best snel vooruit bent gegaan, en soms moet je een stapje terug doen om weer vooruit te kunnen. Ik heb destijds toen ik rond 125 squat zat weer vanaf 60 opgebouwd. en 10 kilo later nog een keer omdat het nog steeds zoog. Geloof mij maar, het is een stuk beter als je het nu gelijk juist leert. Je vorm moet gewoon goed zijn, anders loop je tegen hele nare blessures aan en kun je met een beetje pech niks meer squatten voor een maand :(

Als je misschien een filmpje kunt maken van je squat en deadlift kunnen we beter advies geven, misschien spelen er andere dingen mee die jij niet opmerkt.
Als je rug recht bleef mag je best breder staan, zolang je maar onder parallel komt.

Ik zou zeggen: probeer je squat nog eens op hetzelfde gewicht met een wijdere stand en een goed aangespannen kont. Let ook goed op dat je je core braced, als je het dan wel goed kunt kun je best door gaan met progressie. Neem desnoods eerst even de tijd om met lichter gewicht te oefenen om alle cues goed erin te krijgen.

Dit is een geduldsport, ik snap dat je snel vooruit wilt, maar een goede basis is het aller belangrijkste en gaat je het verst brengen ;)

Blessures heb ik echt geen zin in. Maar mijn rug is wel gewoon recht, maar alleen mijn heup vindt het niet goed :(.

Nogmaals bedankt dat je me zo helpt. Als ik over paar jaar mr olympia win krijg jij al mijn credits ;)

• Like
Blessures heb ik echt geen zin in. Maar mijn rug is wel gewoon recht, maar alleen mijn heup vindt het niet goed :(.

Nogmaals bedankt dat je me zo helpt. Als ik over paar jaar mr olympia win krijg jij al mijn credits ;)
Ik denk dat het dan best te verhelpen is door heupmobiliteits stretches, misschien met een foamroller als die er is, en het focussen op je kont aanspannen. Verder veel volume squatten, dat rekt het ook goed op. Misschien eens vragen of iemand in je gym kan checken wat/waar/wanneer er precies fout gaat bij je heup

Terug
Naar boven