Carrotpower
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 632
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 62kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. 
Exacte getallen zijn er niet echt op te leggen maar het is inderdaad zo dat nieuwe vetcellen niet meer weg gaan, ze lopen alleen leeg als je vet verbrand. Maar op jouw vet percentage is dat niet zo'n probleem, dat is meer een issue bij mensen die echt dik zijn (geweest).
Je krijgt trouwens prima spiergroei als je minder bencht hoor, als je op een hoog geboeg percentage van je max traint stimuleer je altijd groei, het absolute gewicht maakt daar voor niet uit. Als het maar relatief zwaar genoeg is voor jouw spieren om aanpassing te stimuleren![]()
)
ik doe het voor beiden dus, maar ik doe na mijn compounds vaak ook nog een of twee bb oefeningen.Nooit, gewoon curls for the girls, face pulls en wat dumbel rowsik wist gewoon dat jij stiekem kuiten traint. Ik wist het![]()
Exacte getallen zijn er niet echt op te leggen maar het is inderdaad zo dat nieuwe vetcellen niet meer weg gaan, ze lopen alleen leeg als je vet verbrand. Maar op jouw vet percentage is dat niet zo'n probleem, dat is meer een issue bij mensen die echt dik zijn (geweest).
Je krijgt trouwens prima spiergroei als je minder bencht hoor, als je op een hoog geboeg percentage van je max traint stimuleer je altijd groei, het absolute gewicht maakt daar voor niet uit. Als het maar relatief zwaar genoeg is voor jouw spieren om aanpassing te stimuleren![]()
Ja ik heb dezelfde ervaring, gewoon zwaarder en sterker worden, dan komt de massa wel goedJe hebt zeker een punt en vooral in het begin zal dat zeker opgaan! Toch merk ikzelf dat ik momenteel voor bijvoorbeeld borst mijn kracht en dus gewicht moet laten toenemen om nog spiergroei te krijgen, zonder dat ik daar jaren voor moet buffelen. Kracht=massa in mijn geval.
Em, toch kijken of je touw kunt gebruiken oid, of een rugzak, weighted zou ik pas doen als je zeker 15 reps op dat soort oefeningen kunt, weet niet hoe ver je nu zit?Hoe weighted pull ups en chest dips zonder belt? Dumbbels tussen benen glijd weg.
En is een riem voor het deadliften nodig voor als je rond de 100kg komt?
Em, toch kijken of je touw kunt gebruiken oid, of een rugzak, weighted zou ik pas doen als je zeker 15 reps op dat soort oefeningen kunt, weet niet hoe ver je nu zit?
Ik gebruik pas een riem sinds de 180 deadlift, en nodig is het nooit echt, je bebt er gewoon iets sterker mee doordat je je core beter aanspreekt
De bekende goodmorning squat, ik had/heb er ook last van. Dit betekent eigenlijk gewoon dat je benen niet sterk genoeg zijn en daardoor maak je de beweging met je rug, ik zou proberen alleen te verhogen als je de reps grotendeels recht kunt uitvoeren (torso hoeft niet kaarsrecht maar het moet geen goodmorning zijn), anders een beetje deloaden en opnieuw opbouwen(5x5)
Squat 70kg : zwaar as fck! Wel gehaald
Overhead Press 25kg : makkelijk
Deadlift 95kg : goed
Bij de squat ga ik heel erg met mijn heup naar rechts als ik naar beneden ga en ik voel ook alle gewicht op mijn rechterheup. Ook als ik omhoog ga, ga ik soms eerst met mij rug en daarna pas met mijn benen omhoog (dus soort van barbell row en dan omhoog).
beter om het nu goed te leren dan over een jaar alles opnieuw te leren (trust me, niet leuk...)De bekende goodmorning squat, ik had/heb er ook last van. Dit betekent eigenlijk gewoon dat je benen niet sterk genoeg zijn en daardoor maak je de beweging met je rug, ik zou proberen alleen te verhogen als je de reps grotendeels recht kunt uitvoeren (torso hoeft niet kaarsrecht maar het moet geen goodmorning zijn), anders een beetje deloaden en opnieuw opbouwenbeter om het nu goed te leren dan over een jaar alles opnieuw te leren (trust me, niet leuk...)
dat je inzakt beneden kan komen door een gebrek aan voldoende spanning op je billen. wat mij hielp is mijn kont goed aanspannen en mij voeten naar buiten te "schroeven" (ze bewegen niet echt, maar op die manier wil je de spanning creëren)
??ik dacht dat ook, maar het kan echt, het kost gewoon oefening. Iedereen kan een squat en deadlift uitvoeren, alleen zijn vele mensen behoorlijk stijf door al het zitten dat we de hele dag doen. Bij jou klinkt het alsof je gewoon de beweging nog niet helemaal onder controle hebt, dat kan best gezien je best snel vooruit bent gegaan, en soms moet je een stapje terug doen om weer vooruit te kunnen. Ik heb destijds toen ik rond 125 squat zat weer vanaf 60 opgebouwd. en 10 kilo later nog een keer omdat het nog steeds zoog. Geloof mij maar, het is een stuk beter als je het nu gelijk juist leert. Je vorm moet gewoon goed zijn, anders loop je tegen hele nare blessures aan en kun je met een beetje pech niks meer squatten voor een maandToen ik mijn voeten wat meer naar buiten deed ging ik ook meteen stuk rechter idd (zonder stang). Het leek wel meer op sumo dan op een normale squat. Misschien dat mijn heupen gewoon geen squat,deadlift op de normale manier kunnen? Want bij deadlift gaat mijn heup ook naar rechts.
Moet ik echt gaan deloaden??
Was net juist lekker progressie aan het maken.

Ik denk dat het dan best te verhelpen is door heupmobiliteits stretches, misschien met een foamroller als die er is, en het focussen op je kont aanspannen. Verder veel volume squatten, dat rekt het ook goed op. Misschien eens vragen of iemand in je gym kan checken wat/waar/wanneer er precies fout gaat bij je heupBlessures heb ik echt geen zin in. Maar mijn rug is wel gewoon recht, maar alleen mijn heup vindt het niet goed.
Nogmaals bedankt dat je me zo helpt. Als ik over paar jaar mr olympia win krijg jij al mijn credits![]()