Fitness Seller

Chiels trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Ja die 4 setjes bevielen me wel goed inderdaad, en dan wat meer herhalingen zal me misschien ook wel goed doen. Zal er zeker naar kijken.

En zie je vast binnenkort nog wel weer een x ;)

Gister weer getraind, ik wil eigenlijk wat anders dan rippetoe.. heb 't gevoel dat ik er niet genoeg uit haal ofzo. En vind 't ook niet altijd even fijn trainen.. Wat voor methode raden jullie me aan?

Note: ben behoorlijk ziek geweest vrijdag en was zaterdag nog niet helemaal fit, grieperig etc. Ook koorts gehad volgens mij.

Gister:

2 x 5 x 60, toen stond de kots in m'n bek :D dus daar even mee gekapt.

MP: 4 x 5 x 35 kg

Dit gaat dus naar de 40 de volgende x aangezien de schijfruimte op de barbell zo klein is :rolleyes: Moet 't wel met stappen van 5 kg.

PR:

3 x 5 x 40

Chins:

2 x 8 x 20 kg contra.

Iemand tips?

Dankjewel, dat is voor mij wel een goed schema denk je?

Ik begin trouwens deze maand in een nieuwe sportschool, die waar The Mistery ook traint. Bij m'n oude heb ik 't wel gehad eigenlijk, kan er niets.

M'n moeder vond dat ik trouwens te fanatiek begon te worden, ze had 't over dat m'n oude figuur mooi was enzo 8-) figuur.

Dankjewel, dat is voor mij wel een goed schema denk je?

Ik begin trouwens deze maand in een nieuwe sportschool, die waar The Mistery ook traint. Bij m'n oude heb ik 't wel gehad eigenlijk, kan er niets.

M'n moeder vond dat ik trouwens te fanatiek begon te worden, ze had 't over dat m'n oude figuur mooi was enzo 8-) figuur.

Haha moeders wat moet je ermee ;). Maar ik denk dat je het in eerste instantie niet te moeilijk moet maken fullbody of split en als je kiest voor split 1 hoofdoefening ( bp,sq,dl ) en dan wat andere oefeningen. Fullbody heb ik nooit echt lang gedaan maar ik geloof dat de meeste daar ook aardig hard opgaan.

Haha dat was ook exact wat ik dacht :hamer:

Ik heb trouwens nog een maand abonnement bij m'n oude sportschool Mistery, maar denk dat ik die maand gewoon laat zitten en gelijk al naar gymtob ga. Dus als je dan nog es wat tips hebt ofzo :D

Yo!
succes met je schema.
Ik heb alleen even wat in het begin gelezen en als je last hebt van een bolle onderrug komt het vaak door inflexibiliteit van de hamstrings.
Ik weet niet of het je al verteld is, zo niet bij deze :)
succes en jammer dat je rippetoe niks vind.
hoewel je het schema ook niet echt uitvoert maar eerder gewoon een beetje verzinsel dat erop lijkt.

Haha dat was ook exact wat ik dacht :hamer:

Ik heb trouwens nog een maand abonnement bij m'n oude sportschool Mistery, maar denk dat ik die maand gewoon laat zitten en gelijk al naar gymtob ga. Dus als je dan nog es wat tips hebt ofzo :D

Komt goed. Ik ben er nog regelmatig en anders is rick er wel die kan je ook wel een beetje helpen

Yo!
succes met je schema.
Ik heb alleen even wat in het begin gelezen en als je last hebt van een bolle onderrug komt het vaak door inflexibiliteit van de hamstrings.
Ik weet niet of het je al verteld is, zo niet bij deze :)
succes en jammer dat je rippetoe niks vind.
hoewel je het schema ook niet echt uitvoert maar eerder gewoon een beetje verzinsel dat erop lijkt.

Hey bedankt voor je belangstelling in m'n log! Dat van die flexibiliteit in m'n hamstrings heb ik nog niet eerder over gehoord. Dat van die bolle onderrug was trouwens alleen toen ik echt ass to the grass squatte. Verder heb ik er nooit last van gehad! Maar heb je misschien tips daarvoor? Om ze flexibeler te maken?

Ik vind het schema wel leuk om te doen, heb alleen ondanks dat ik niet meer kan bankdrukken bijvoorbeeld toch nog 't gevoel dat ik er niet alles heb uitgehaald.. dat vind ik toch niet echt alles.
Wat bedoel je met dat ik een verzinsel uitvoer wat er niet echt op lijkt? Ik heb 't boek besteld trouwens, dus ik hoop dat 't snel binnen is en dat ik er dan in kan gaan lezen.

Hey bedankt voor je belangstelling in m'n log! Dat van die flexibiliteit in m'n hamstrings heb ik nog niet eerder over gehoord. Dat van die bolle onderrug was trouwens alleen toen ik echt ass to the grass squatte. Verder heb ik er nooit last van gehad! Maar heb je misschien tips daarvoor? Om ze flexibeler te maken?

Ik vind het schema wel leuk om te doen, heb alleen ondanks dat ik niet meer kan bankdrukken bijvoorbeeld toch nog 't gevoel dat ik er niet alles heb uitgehaald.. dat vind ik toch niet echt alles.
Wat bedoel je met dat ik een verzinsel uitvoer wat er niet echt op lijkt? Ik heb 't boek besteld trouwens, dus ik hoop dat 't snel binnen is en dat ik er dan in kan gaan lezen.
nice!
het boek bestellen is nu al het beste wat je hebt gedaan sinds je bent gaan trainen, dat kan ik je nu al vertellen;) ik heb hem nu bijna uit.
Mark verteld uitgebreid over hamstringinflexebility.
Helaas niet over hoe je het moet oplossen. Hoewel, hij heeft het over een bredere voetenstand en dat de flexibiliteit met het aantal exercises vanzelf komt..

Ik doe zelf bijna dagelijks:
- voeten tegen de muur, benen gestrekt (zitten op de vloer), rug archen en dan tenen proberen aan te raken.
- staan, je tilt 1 been op, je pakt je scheenbeen met 2 armen en trekt die naar je borst toe, doe alles uiteraard op gevoel, als je niet verder kan dan moet je dat ook niet doen. je wordt vanzelf flexibler.

anyways, ik zie allemaal oefeningen in je log enzo en ik zie niet echt het schema hoe hij het heeft bedoelt maar dat zal je vanzelf wel merken als je het boek binnen hebt;)

Vanavond weer getraind.

Squat: 3 x 5 x 70 kg

BP: 3 x 5 x 42,5

Hier heb ik nog altijd best wat moeite mee, terwijl 't echt nog bijna geen gewicht is 8-) weet iemand hoe je deze verbetert?

Deadlift:

3 x 5 x 50

Dips:

2 x 8 x 20 contra
1 x 5 x 15 contra

Lekkere training opzich wel, heb de sportschool opgezegd en ga nu dus in Nijverdal trainen. Ze willen me alleen een opzegtermijn van 3 maand aannaaien, terwijl in de bepalingen staat dat er maar een opzegtermijn van een maand is. Daar moet ik morgen dus nog even over praten.

@ Ice, zal vanavond eens wat stretchen, misschien dat ik ze zo wat soepeler kan maken.. Heb verder opzich nooit pijn in m'n rug hoor.

Ik zal het filmpje een aantal keer goed bekijken voordat ik ga trainen donderdag.
Ben nu wel aan 't kuren, antibiotica kuren wel te verstaan :rolleyes: Die verdomde antibiotica van de vorige x heeft de hormoonhuishouding verstoord en nu is er dus weer andere bacterie opgekomen.. lekker dan. :( Allemaal rode vlekjes op m'n huid nu.. en dat jeukt en daardoor slaap ik nauwelijks, al een week lang ofzo :S

Gister getraind:

Squat

3 x 5 x 70

MP

3 x 5 x 35

PR

3 x 5 x 40

Chins:

2 x 8 x 20

En toen was ik echt op, gelukkig vannacht wel goed geslapen.. eindelijk een keer weer. Vanavond ook weer op tijd in bed, dus morgenavond knallen.

Gister getraind:

Squats
3 x 5 x 72,5

Benchpress:

3 x 5 x 42,5

Dat ging al wat soepeler, moet er denk ik gewoon telkens iets gewicht bij opgooien en er mee oefenen. Heb ook de tips uit je filmpje eens opgevolgd mistery, alleen ik vind het 'jezelf in de bench proberen te duwen' nogal lastig? Kan me daar niet echt iets bij voorstellen eerlijk gezegd.

Deadlift

3 x 10 x 50 kg

Dat kan nog steeds niet zwaarder..

Dips

2 x 8 x 15 contra

En m'n voeding van vandaag, heb heel lang uitgeslapen :D

13:00
250 ml halfvolle melk met brinta
4 boterhammen met kipfilet

15:00
4 boterhammen met kipfilet

18u
350 gram rijst met pangafilet etc.
1 bord bami met babi pangang, had nog honger hehe.

en straks ngo even wat brood met kip eten voor 't stappen.

Aaahhh jij hebt ook een log!!! abonnementje! ;)

Lekker hoor die zware compound trainingen :thumbs:

Deadlift niet al te hoog doen in reps hou het maar op 5 ofzo.

Jezelf in de bench duwen is lastig omdat je tevens je rug moet archen en dat vergt enigzins wat flexibiliteit. Maar wat je moet proberen is spanning op die benen houden de meeste mensen raken instabiel omdat ze de benen laten wapperen.

Gewoon blijven proberen ;)

Ace welkom :)

Die deadlift kan ik niet zwaarder doen daar he, maar als ik em 5 reps doe merk ik eigenlijk niet zo heel veel.. na 10 reps voel ik tenminste wat.

De benen op spanning houden hielp inderdaad wel ja! Maar archen, wat is dat? Ik zal er even op googlen en probeer het eens te doen :)

Bedankt voor je commentaar trouwens he!

De benen op spanning houden hielp inderdaad wel ja! Maar archen, wat is dat? Ik zal er even op googlen en probeer het eens te doen :)

Bedankt voor je commentaar trouwens he!

Archen is je rug 'krommen'.

Hier voorbeeldje (is gewoon random plaatje van google, ben ik dus niet)
bench-arch2.jpg

Hmm oke, ik zal er eens op gaan oefenen. Ik had zoiets ook wel gevonden op google, alleen dacht dat dat juist niet de bedoeling was :D Zeker ook met die legdrive er bij. Ook laat ik iemand van de sportschool er naar kijken, er loopt er maar 1 rond met een beetje verstand daar dus.. hoop dat ie er woensdag is.

Kreeg vanochtend nog een k*t bericht, vader van een vriend is overleden.. echt k*t. Vanavond dus even de agressie van me af getraind.

Squat:

10 x 30
2 x 5 x 72,5
6 x 72,5
6 x 65
Lekker ging die! Volgende training weer verhogen

MP
10 x 20
5 x 40
4 x 40
4 x 40
5 x 35

Jammer dat 't niet gelukt is met 40 kilo, volgende keer weer proberen :)

Pendlay Rows

10 x 35
7 x 45
6 x 45
6 x 45
8 x 45

Toen viel ik bijna om :D Ging echt tot 't gaatje.

Chins up:

2 x 8 x 20 contra, meer kon ik er niet meer uitpersen

Conclusie: ik vond 't een erg lekkere training, de techniek ging goed* en de gewichten + herhalingen gingen ook lekker zeg.

* met wat ik van de techniek af weet.

Kijk dat is een flinke arch lukt mij ook niet op die manier dan mag ik men hele wervel kolom wel laten aanpassen xD.

Maar zo gauw je hem zwaarder kunt doen zou ik hem niet boven de 5reps doen ;). Zo gauw je deze kant op komt gaan we wel aan je techniek werken ( niet dat die van mij al perfect is maargoed :) )

Terug
Naar boven