AndroidHealthClinic

Chiels trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Ik druk ook in zo'n smithgeval, dat is ook al niet ideaal :rolleyes:

Maar lijkt me een goed plan, heb vandaag trouwens het boek Starting Strength 2nd edition van Mark Rippetoe binnen gekregen! Daar ga ik de komende tijd dus eens mooi in lezen :)

Oja en tikte gisteravond de 80,0 kilo aan! Wel net voor ik naar bed ging met een bak kwark achter de kiezen, maja had ook net zitten schijten en er kwam goed wat uit.. dus dat zal elkaar wel ongeveer compenseren :D

Laatst bewerkt:
Ik druk ook in zo'n smithgeval, dat is ook al niet ideaal :rolleyes:

Maar lijkt me een goed plan, heb vandaag trouwens het boek Starting Strength 2nd edition van Mark Rippetoe binnen gekregen! Daar ga ik de komende tijd dus eens mooi in lezen :)

Oja en tikte gisteravond de 80,0 kilo aan! Wel net voor ik naar bed ging met een bak kwark achter de kiezen, maja had ook net zitten schijten en er kwam goed wat uit.. dus dat zal elkaar wel ongeveer compenseren :D

Kijk dat zijn de verhalen waar ik logjes voor volg :roflol:.

SS is zeker een goed en zeer leerzaam boek :).

Smith benchen is een no-go zie ik op de sportschool ook wel is ik lach me sws slap om de meeste die ik zie :P

Kijk dat zijn de verhalen waar ik logjes voor volg :roflol:.

SS is zeker een goed en zeer leerzaam boek :).

Hehe als je meer van zulke smakelijke verhalen wil hebben moet je 't zeggen, heb er nog wel wat :D

Ga er zo in beginnen, eerst ff eten klaarmaken natuurlijk voor morgen.

Smith benchen is een no-go zie ik op de sportschool ook wel is ik lach me sws slap om de meeste die ik zie :P

Ik weet het, maar weinig keus he.. is 't enige dat mogelijk is ;) Maar goed, dan maar hier m'n best in doen!

Vandaag eens los gedrukt, moet dan de bar naar voren duwen zodat ie op m'n benen terecht komt.. dat gaat niet altijd goed. Jodokus heeft ook een beetje last vandaag :D Was ook de eerste keer, ga het voortaan altijd zo doen. Valt me wel op dat 't dan een stuk makkelijker gaat?

Squat is nog steeds in een smith cage of hoe dat onding ook heet.

Squat:

(excl stang)

15 x 20 kg
5 x 40
5 x 75
5 x 75
5 x 75
7 x 60
5 x 60

Merk echt dat ik met volume veeel meer m'n benen voel, nu zijn ze echt zo'n beetje dood na een training :rolleyes:

Toen gedeadlift

5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Heb 't maar bij 5 herhalingen gelaten op advies van the Mistery. Dan maar wat meer setjes

Toen bankdrukken, heb eerst even iemand naar m'n techniek laten kijken en die deed gelijk even voor hoe je de barbell van je af kon drukken, kan em namelijk niet terug in een rack ofzo hangen.

Benchpress:

10 x 20
5 x 35
5 x 35
5 x 40
5 x 40

Heb 't hier maar even bij gelaten voor vandaag, dit kan in ieder geval nog wel zwaarder.. iets voor de volgende training. Triceps waren wel wat meer uitgeput.

Dips

2 x 8 x -20

Al met al een fijne training, nu even huiswerk maken :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Mooie training man, kan je tevreden op terug kijken. Wel squat je meer dan je deadlift.. squat je diep genoeg? :p

Mooie training man, kan je tevreden op terug kijken. Wel squat je meer dan je deadlift.. squat je diep genoeg? :p

Was een fijne training ja, voelde em vandaag lekker!
Ik squat diep genoeg, er passen alleen niet meer schijven op de barbell waarmee ik deadlift ;) dus dat is meer 't probleem.

Echter is dit vanaf 1 april over als 't goed is :)

Was een fijne training ja, voelde em vandaag lekker!
Ik squat diep genoeg, er passen alleen niet meer schijven op de barbell waarmee ik deadlift ;) dus dat is meer 't probleem.

Echter is dit vanaf 1 april over als 't goed is :)

Ooh, ik wist wel dat er een verklaring was :thumbs:

Jep, ik baal er best wel van dat er niet meer op kan, vind 't echt een fijne oefening om te doen dus!

SS schema van Rippetoe?:) succes, lekker op weg zie ik!

Jep! Gaat lekker nu ja, had toch wat eerder en sneller moeten verhogen blijkbaar!

Vanavond weer getraind, ging voor m'n gevoel vet k*t terwijl de gewichten en de uitvoering wel ok was.

Hier de training

Squat:

15 x 20
5 x 40
5 x 75
5 x 75
5 x 75

Military Press
10 x 20
5 x 40
5 x 40
4 x 40
2 x 40

Pendlay Rows
7 x 40
5 x 50
6 x 50
6 x 50

Chins
2 x 8 x 20

Was ook helemaal gesloopt na de training, de chins gingen echt met moeite :S Had ook 2 van die appies die nog magerder dan ik zijn en ze keken continu naar me, over irritant gesproken.

Ik heb even een vraagje..

Ik kom de laatste 2 weken nauwelijks meer bij in gewicht, terwijl ik volgens mij toch wel redelijk wat eet. Ik heb wel al een flink aantal weken antibiotica en heb nog 2 weken te gaan daarmee. Zou het kunnen dat ik te weinig eet? Die 80 kg bleek de ochtend erna gewoon 79 kg te zijn, slechts 1 kilo meer dan al 3/4 weken daarvoor.

Dit is mijn voedingsschema, in 't weekend wijken de tijden wat af maar ik zorg er altijd voor dat ik genoeg binnen krijg. Minimaal dit wat hier staat.

7:30
250 ml melk met 50 gr Brinta
350 ml melk met 60 gr whey
2 boterhammen met 50 gr kipfilet

10:00
2 boterhammen met 50 gram kipfilet
2 boterhammen met 2 ei eiwitten
1 banaan

12:30
4 boterhammen met 100 gr kipfilet
1 banaan

15:00
Mix van 350 gram met minimaal 200 gram kipfilet, de rest is groenten en rijst.

18:00
Eten wat de pot schaft
Gisteren: 150 gram kipfilet met 200 gram aardappels en sla

18:30 (op trainingsdagen)
350 ml melk met 60 gram whey

Trainen

22:00
500 gram kwark met 10 gram whey, voor de smaak.

Verder in de avond nog zo'n halve liter halfvolle melk.

Hebben jullie misschien ideeën om veranderingen door te voeren waardoor ik meer gain?

Laatst bewerkt:
Klinkt misschien lullig maar, weet jij je onderhoudsniveau en in welke verhouding staat dit voedingsschema er tegen over?
En over het algemeen is meer eten, meer gainen.. en anders producten zoeken die hoger in Kcal zitten per gram of mL..

Uh ik heb trouwens een fout gemaakt, die 4 boterhammen om 10:00 zijn er 2 van met een ei-eiwit.

Verder drink ik ook nog een halve liter melk 's avonds en overdag alleen water.

Mijn onderhoud ligt op 2992 kcal, terwijl dit ongeveer 4500 kcal is? Lijkt mij toch genoeg om te bulken, vandaar ook mijn vraag of dit misschien iets met de antibiotica te maken kan hebben. Moet hierdoor ook veel vaker naar de wc, soms wel 8 x op een dag 8-) Schrale reet zou je er van krijgen hehe.

Laatst bewerkt:
Uh ik heb trouwens een fout gemaakt, die 4 boterhammen om 10:00 zijn er 2 van met een ei-eiwit.

Verder drink ik ook nog een halve liter melk 's avonds en overdag alleen water.

Mijn onderhoud ligt op 2992 kcal, terwijl dit ongeveer 4500 kcal is? Lijkt mij toch genoeg om te bulken, vandaar ook mijn vraag of dit misschien iets met de antibiotica te maken kan hebben. Moet hierdoor ook veel vaker naar de wc, soms wel 8 x op een dag 8-) Schrale reet zou je er van krijgen hehe.

Lijkt me niet hoor. Op rustdagen eet ik 4500 kcals per dag, maar dat is qua hoeveelheid echt ontzettend veel meer dan jou voeding. Ik zou het toch maar eens uitrekenen allemaal, want volgens mij krijg je veel minder binnen dan je denkt ;)

Lijkt me niet hoor. Op rustdagen eet ik 4500 kcals per dag, maar dat is qua hoeveelheid echt ontzettend veel meer dan jou voeding. Ik zou het toch maar eens uitrekenen allemaal, want volgens mij krijg je veel minder binnen dan je denkt ;)

Hmm als ik 't allemaal wat naar beneden bijschroef is 't volgens mij nog 4000 kcal?

Ik zal m'n excel sheetje waarin ik dit uitreken hier eens neerzetten, zou je er eens naar willen kijken?

Bijlagen

Hmm als ik 't allemaal wat naar beneden bijschroef is 't volgens mij nog 4000 kcal?

Ik zal m'n excel sheetje waarin ik dit uitreken hier eens neerzetten, zou je er eens naar willen kijken?

Hmm lijkt me sterk dat je niet aankomt op 4000kcals. Opzich ziet je schema er aardig uit, alleen vind ik je ontbijt ingewikkeld. Is het niet makkelijker gewoon enkel Brinta met melk te nemen en dat broodje kip achterwegen laten? (dat eet je later op de dag immers ook nog een paar keer).

Vanillevla bevat veel snelle suikers. Om die hoeveelheid koolhydraten te kunnen verwerken gaat je lichaam meer insuline aanmaken, maar insuline stimuleert naast je eiwitsynthese ook je vetsynthese. Zaak dus om insulinepieken te timen (enkel direct na je training dmv dextrose) ;)

Ook kun je beter DextroJuice Pro nemen en niet dextrose tabletten, dat is onwijs veel duurder en minder efficiënt. Neem daarvan 0,4x je gewicht in grammen ;)

Hmm lijkt me sterk dat je niet aankomt op 4000kcals. Opzich ziet je schema er aardig uit, alleen vind ik je ontbijt ingewikkeld. Is het niet makkelijker gewoon enkel Brinta met melk te nemen en dat broodje kip achterwegen laten? (dat eet je later op de dag immers ook nog een paar keer).

Idd, dat vond ik ook al raar. Daarom vroeg ik me ook af of dat dan misschien door dat vele schijten kon komen, heb ook vaak diarree door die k*t antibiotica. Die 2 boterhammen met kip die heb ik er juist sinds 2 weken terug er bij gedaan omdat ik niet meer bij kwam, dacht: hoe meer ik eet hoe beter 't is.. zal dat er dus uit gooien!

Vanillevla bevat veel snelle suikers. Om die hoeveelheid koolhydraten te kunnen verwerken gaat je lichaam meer insuline aanmaken, maar insuline stimuleert naast je eiwitsynthese ook je vetsynthese. Zaak dus om insulinepieken te timen (enkel direct na je training dmv dextrose) ;)

Ook kun je beter DextroJuice Pro nemen en niet dextrose tabletten, dat is onwijs veel duurder en minder efficiënt. Neem daarvan 0,4x je gewicht in grammen ;)

Hmm de vanillevla er dus ook uit gooien? Beter yoghurt nemen of gewoon een glas melk? Dextrose neem ik juist omdat m'n moeder dat nog betaalt, alle supplementen die ik neem moet ik zelf betalen :D Maar als dat efficiënter is zal ik bij m'n volgende bestelling Dextrojuice er bij nemen. Misschien dat multivit ook verstandig is om bij op te nemen in m'n schema? 2 tabletten per dag?

De dextrose nam ik overigens ook altijd voor de training, dat is dus ook niet goed? Meende dat ik dat een keer had gelezen zodat je harder kunt trainen?

Idd, dat vond ik ook al raar. Daarom vroeg ik me ook af of dat dan misschien door dat vele schijten kon komen, heb ook vaak diarree door die k*t antibiotica. Die 2 boterhammen met kip die heb ik er juist sinds 2 weken terug er bij gedaan omdat ik niet meer bij kwam, dacht: hoe meer ik eet hoe beter 't is.. zal dat er dus uit gooien!

Dat is ook zo! die broodjes hoeven niet uit je ontbijt hoor, maar ik zou die kcals gewoon uit meer Brinta of havermout halen ter variatie op je totale voeding ;)

Hmm de vanillevla er dus ook uit gooien? Beter yoghurt nemen of gewoon een glas melk? Dextrose neem ik juist omdat m'n moeder dat nog betaalt, alle supplementen die ik neem moet ik zelf betalen :D Maar als dat efficiënter is zal ik bij m'n volgende bestelling Dextrojuice er bij nemen. Misschien dat multivit ook verstandig is om bij op te nemen in m'n schema? 2 tabletten per dag?

Vanillevla kun je beter eruit gooien en zelf bijvoorbeeld yoghurt met fruit mixen. Fruit heeft een lage GI, wat wil zeggen dat de koolhydraten ervan (fructose) niet snel vrijkomen in je bloed, en je lichaam dus geen extra insuline hoeft aan te maken om die te verwerken (poeh lange zin!)

Multivitamine dingen in je voeding opnemen kan prima ja. Gewoon de dosering aanhouden die op de verpakking staat.

De dextrose nam ik overigens ook altijd voor de training, dat is dus ook niet goed? Meende dat ik dat een keer had gelezen zodat je harder kunt trainen?

Ja het levert snel energie, en als je moeite hebt met aankomen kan dat prima voor je training. Maar naast dat het snel energie levert maakt je lichaam (zoals ik al zei) ook meer insuline aan om die kh's te verwerken, daarom is het voor mensen die makkelijker aankomen af te raden grote hoeveelheden suiker te nemen en het te beperken tot direct na hun training. (jeetje alweer zo'n lange zin..)

:D

Terug
Naar boven