AndroidHealthClinic

Chiels trainingslog

Bezoekers in dit topic

Dat is ook zo! die broodjes hoeven niet uit je ontbijt hoor, maar ik zou die kcals gewoon uit meer Brinta of havermout halen ter variatie op je totale voeding ;)

Hmm, ik zal eens kijken of ik nog wat meer brinta binnen kan krijgen. Denk alleen dat ik beter meer brinta kan eten dan havermout als ik de voedingswaarde zo zie?

Vanillevla kun je beter eruit gooien en zelf bijvoorbeeld yoghurt met fruit mixen. Fruit heeft een lage GI, wat wil zeggen dat de koolhydraten ervan (fructose) niet snel vrijkomen in je bloed, en je lichaam dus geen extra insuline hoeft aan te maken om die te verwerken (poeh lange zin!)


Multivitamine dingen in je voeding opnemen kan prima ja. Gewoon de dosering aanhouden die op de verpakking staat.

Hmm fruityoghurt staat hier ook nogal regelmatig op tafel ja, maar dat is ook allemaal gemixt in zo'n pak. Zal eens kijken wat daar voor voedingswaarden op staan in vergelijking met vanillevla.


Ja het levert snel energie, en als je moeite hebt met aankomen kan dat prima voor je training. Maar naast dat het snel energie levert maakt je lichaam (zoals ik al zei) ook meer insuline aan om die kh's te verwerken, daarom is het voor mensen die makkelijker aankomen af te raden grote hoeveelheden suiker te nemen en het te beperken tot direct na hun training. (jeetje alweer zo'n lange zin..)

:D


Hehe mooie lange zinnen vandaag in je posts :D Maar of ik echt moeite heb met aankomen weet ik niet, de laatste weken dus wel alleen in het begin vlogen de kilo's er echt aan.
 
Hmm, ik zal eens kijken of ik nog wat meer brinta binnen kan krijgen. Denk alleen dat ik beter meer brinta kan eten dan havermout als ik de voedingswaarde zo zie?

Als je totaalplaatje van de dag maar klopt, verder maakt het echt niet uit welke van de twee je neemt ;)

Hmm fruityoghurt staat hier ook nogal regelmatig op tafel ja, maar dat is ook allemaal gemixt in zo'n pak. Zal eens kijken wat daar voor voedingswaarden op staan in vergelijking met vanillevla.

Gaat niet alleen om de voedingswaarde, maar ook om de ingrediënten. In vrijwel elke ''pre-made'' yoghurt en fruit combi's zit ook veel suiker (evenals vla). Zelf mix ik graag magere yoghurt, met banaan, aardbeien, rozijnen, stukjes appel of sinaasappel oid. Zo weet je zeker dat er alleen natuurlijke suikers (fructose) in zitten en je lichaam geen extra insuline aanmaakt ;)


Hehe mooie lange zinnen vandaag in je posts :D Maar of ik echt moeite heb met aankomen weet ik niet, de laatste weken dus wel alleen in het begin vlogen de kilo's er echt aan.

Als je zwaarder word gaat je verbruik omhoog, dus daar moet je je schema op aanpassen :D
 
Als je totaalplaatje van de dag maar klopt, verder maakt het echt niet uit welke van de twee je neemt ;)

Laat ik 't dan maar bij Brinta houden, m'n moeder baalt er al zo van dat ze allerlei boodschappen voor me extra moet halen.

Gaat niet alleen om de voedingswaarde, maar ook om de ingrediënten. In vrijwel elke ''pre-made'' yoghurt en fruit combi's zit ook veel suiker (evenals vla). Zelf mix ik graag magere yoghurt, met banaan, aardbeien, rozijnen, stukjes appel of sinaasappel oid. Zo weet je zeker dat er alleen natuurlijke suikers (fructose) in zitten en je lichaam geen extra insuline aanmaakt ;)

Oke, magere yoghurt wordt dat dus voortaan voor mij, even wat fruit er bij in en gaan :)

Als je zwaarder word gaat je verbruik omhoog, dus daar moet je je schema op aanpassen :D

Hehe daar had ik nog wel rekening mee gehouden, vandaar ook die 2 broodjes kip er bij :) Op m'n werk beginnen ze bekant al te klagen dat ik de helft van de werktijd aan 't eten ben :D
 
Oke, magere yoghurt wordt dat dus voortaan voor mij, even wat fruit er bij in en gaan :)

Mag ook halfvolle zijn hoor ;)
Beetje gebroken lijnzaad erdoor is ook lekker, en goed voor je stoelgang + testosteron verhogend :thumbup:

Laat ik 't dan maar bij Brinta houden, m'n moeder baalt er al zo van dat ze allerlei boodschappen voor me extra moet halen.

Hehe daar had ik nog wel rekening mee gehouden, vandaar ook die 2 broodjes kip er bij :) Op m'n werk beginnen ze bekant al te klagen dat ik de helft van de werktijd aan 't eten ben :D

:roflol:
 
Mag ook halfvolle zijn hoor ;)
Beetje gebroken lijnzaad erdoor is ook lekker, en goed voor je stoelgang + testosteron verhogend :thumbup:

Hehe komt bij op 't wensenlijstje ;) Maak tegenwoordig al een lijstje van een halve pagina voor de boodschappen :roflol:

Is 't trouwens niet goed om nog een post work out maaltijd te nemen? Ik ga straks namelijk direct uit werk trainen 4 x per week, denk dat ik dan m'n schema iets om moet gooien?
 
Hehe komt bij op 't wensenlijstje ;) Maak tegenwoordig al een lijstje van een halve pagina voor de boodschappen :roflol:

Is 't trouwens niet goed om nog een post work out maaltijd te nemen? Ik ga straks namelijk direct uit werk trainen 4 x per week, denk dat ik dan m'n schema iets om moet gooien?

Na je training eten lijkt me inderdaad verstandig! :eek:

Na je training complexe kh's en langzame eiwitten. Het beste zou zijn rijst met kip, maar dat kan lastig zijn 's avonds laat met een moeders die nog de baas is in de keuken. Maakt niet zoveel uit wat je eet, als je maar complexe en langzame kh's en eiwitten binnen krijgt zodat je iig iets hebt om op te herstellen :thumbs:
 
Na je training eten lijkt me inderdaad verstandig! :eek:

Na je training complexe kh's en langzame eiwitten. Het beste zou zijn rijst met kip, maar dat kan lastig zijn 's avonds laat met een moeders die nog de baas is in de keuken. Maakt niet zoveel uit wat je eet, als je maar complexe en langzame kh's en eiwitten binnen krijgt zodat je iig iets hebt om op te herstellen :thumbs:

Hmm ik maak dus altijd al rijst met kip klaar, dat kan ik dan in de avond wel eten. Eet ik gewoon niet meer wat hier op tafel komt maar 2 x per dag rijst met kip. Rijst met vis kan ook neem ik aan? Dat zijn toch ook langzame eiwitten? Heb het dan over pangafilet.

Ze wordt trouwens steeds wat minder baas in de keuken :cool:

Heel erg bedankt voor je hulp trouwens, leer steeds wat bij zo :D
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik maak dus altijd al rijst met kip klaar, dat kan ik dan in de avond wel eten. Eet ik gewoon niet meer wat hier op tafel komt maar 2 x per dag rijst met kip. Rijst met vis kan ook neem ik aan? Dat zijn toch ook langzame eiwitten? Heb het dan over pangafilet.

Ja natuurlijk kan dat, heel goed zelfs! Na mijn training neem ik standaard rijst, eieren en vis. Vis bevat inderdaad ook trage eiwitten, sterker nog tonijn bevat zelfs langzamere eiwitten dan kip :thumbs:

Ze wordt trouwens steeds wat minder baas in de keuken :cool:

Good work :)

Heel erg bedankt voor je hulp trouwens, leer steeds wat bij zo :D

Graag gedaan ;)
 
Oke mooi, dan kook ik voortaan in 2 porties. 5 zakjes met invries kip met rijst voor op werk en 5 zakjes vis met rijst. Vis met rijst vonden ze op m'n werk niet zo lekker ruiken, werd verbannen naar de kantine ;o

Ik kreeg trouwens als suggestie bij jou youtube filmpjes dit?

http://www.youtube.com/watch?v=cVklgXZgx1c
 
Laatst bewerkt:
Als zelfs baby's weten dat ik een idioot ben moet ik me misschien toch eens gaan gedragen :D

In ieder geval, vanavond getraind. Ging alleen er tussendoor buikspier kwartier doen, damn nooooooit maar dan ook noooit weer.

Squats:

15 x 20
5 x 40
5 x 77,5
5 x 77,5
5 x 77,5
5 x 65

Bij die laatste set voelde ik m'n benen gewoon niet meer :rolleyes:

Bench, voor de 2e x los gedrukt!

15 x 20
6 x 42,5
7 x 42,5
8 x 42,5

Had een spotter, dus kon echt tot 't gaatje gaan vandaag. Ging echt lekker, volgende x verhogen.

Toen buikspierkwartier tussendoor

Deadlift

5 x 42,5
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Dips:

2 x 8 x 15 kg contra
3 x 15 contra

Al met al een lekkere training, ging voor dat buikspierkwartier lekker, na die tijd wat minder. Dips gingen wel lekker, wil nu snel naar de BW dips toe.

Gister gewogen, 80,1 nadat ik vorige week vaak rond de 78 weer woog.. Gaat dus de goede kant weer op.
 
Mooie training weer, flink zwaar en alleen maar compounds :thumbs:
 
Thanks!

Vind 't alleen wel jammer dat m'n maatje waarmee ik normaal altijd ga de laatste tijd nooit meer mee gaat, hij doet aan motorcross en dat vind ie toch belangrijker jammer genoeg.
 
Vanavond eindelijk eens die 40 kg 3 x 5 pressen! Voel me goed dus 't moet er in zitten.
 
Ga ervoor gozer en als het lekker gaat maak er gerust 45kg van :)
 
Succes, en zoals TheMistery al zegt.. als die 40kg makkelijk gaat gewoon 45kg pakken! :D
 
Makkelijk ging 't niet, volgende keer wel 42,5 op de planning :D

In ieder geval bedankt!

Squat:
10 x 20
5 x 40
5 x 40
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80
8 x 70
5 x 70

Gvd wat ging dat lekker! M'n benen tintelden helemaal bij de MP.

MP:

10 x 20
5 x 40
5 x 40
5 x 40
4 x 40

Pendlay Rows:

8 x 40
7 x 50
7 x 50
7 x 50
10 x 40

Chins:

7 x 15 kg contra
8 x 20 kg contra

Die 20 kg kwam doordat m'n maatje net voor me had gechind en em niet terug had gezet. Voelde echter wel dat er weinig meer in de tank zat, dus wat dat betreft maakt 't ook niet veel uit.

Voelde voor mezelf als een erg harde training in ieder geval :D

Edit: vandaag trouwens naar 't ziekenhuis geweest voor m'n neus, tussenschotje staat scheef voor degene die 't nog niet wisten of als je hier voor 't eerst kijkt.

Wordt daar in (waarschijnlijk) juni aan geopereerd, 3,5 uur durende operatie en mn neus wordt dan gebroken om em dan recht te zetten. Ook word m'n neus wat verruimd.. om 't maar zo te zeggen zodat ik er fatsoenlijk door kan ademen. Dan dus 2 weken sowieso niet sporten jammer genoeg, maar 't is wel een mooie periode om even te deloaden denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ziek volume op je squats kerel!

Operatie is misschien niet zo tof, maar is het zeker waard als je straks weer 100% kunt ademen, dat gaat je prestaties zeker omhoog helpen.
 
Heerlijk squat volume zo mag ik het zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Goed getraind man, en straks ook nog een mooiere neus.. ik zeg top! :thumbs:

Ziek volume op je squats kerel!

Operatie is misschien niet zo tof, maar is het zeker waard als je straks weer 100% kunt ademen, dat gaat je prestaties zeker omhoog helpen.

Precies, beter ademen = zwaarder trainen :thumbs:
 
Bedankt allebei!

Voelde me vandaag alleen een beetje k*t als ik van een stoel af moest komen of er in gaan zitten :D

@ Mark, ik heb nog nooit fatsoenlijk door m'n neus kunnen ademen, lijkt me echt een 'verademing' :P

Morgen weer even zwaar trainen, nu slapen. Morgen 45 op de benchpress op 't programma.

Edit: oja en voor 't eerst m'n eigen lichaamsgewicht squatten! morgen 82,5. Woog gisteravond 81,7 op de weegschaal dus 't gaat echt goed. Merk alleen wel dat ik ietsjes vetter word.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven